Pilihan Raya Zaman Ini Adalah Cina Lawan Melayu



Jelas bahawa pilihan raya zaman ini adalah Melayu lawan Cina. Tetapi, sekiranya Melayu masih berpecah, maka Cina akan berkuasa. Dan Cina akan mengguna proxi Melayu untuk berkuasa supaya tidak nampak sangat. Dan ramai orang Melayu yang sanggup menjadi barua Cina demi untuk berkuasa dan kaya.  THE CORRIDORS OF POWER
Raja Petra Kamarudin
Undi PAS main peranan kemenangan BN – penganalisis (Bernama) — Barisan Nasional (BN) tidak boleh berbangga dengan kemenangan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands hari ini kerana kejayaan itu tidak akan dicapai tanpa sokongan daripada pengundi PAS.
Penganalisis politik, Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi berkata, penyokong PAS merupakan penyumbang terbesar kepada peningkatan majoriti BN di Parlimen Cameron Highlands jika dibandingkan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14), Mei tahun lalu.
PAS, yang pada kali ini tidak bertanding, mendapat 3,587 undi menerusi calonnya, Wan Mahadir Wan Mahmud, pada PRU-14 lepas.
**********************************************
Itu ialah analisa penulis Melayu (baca laporan Bernama di atas). Analisa penulis Cina pula berbeza (baca: A Chinese view of what happened in the Cameron Highlands by-election).
Sudah pasti orang Melayu dan orang Cina akan melihat sesuatu dari sudut yang berbeza. Apabila orang Melayu bersatu di bawah semangat ummah, orang Cina pula akan mentafsirnya sebagai memainkan isu perkauman dan agama.
Apa benda pun orang Melayu buat, orang Cina tetap tidak akan bersetuju dengannya. Jadi janganlah kita buang masa mencari satu formula untuk orang Melayu dan orang Cina boleh bersepakat. Selagi orang Melayu menganggap mereka Melayu yang beragama Islam, selagi itulah akan wujud perpisahan diantara orang Melayu dan orang Cina.

Cina hampir 100% sokong DAP Pilihan raya kecil Cameron Highlands membuktikan yang orang Cina hampir 100% menyokong DAP dan Pakatan Harapan (selagi DAP masih di dalam Pakatan Harapan). Dari jumlah undi yang diperolehi calon Barisan Nasional, 72% datangnya dari pengundi Melayu, 35% dari pengundi Orang Asal, 2% dari pengundi India, dan hanya 1% dari pengundi Cina.
Undi untuk calon DAP (atau Pakatan Harapan) pula, 82% datang dari pengundi Cina, 8% dari pengundi Melayu, 6% dari pengundi Orang Asal, dan 4% dari pengundi India. Tolak ketepi persoalan samada Pakatan Harapan bertambah undi berbanding dengan pilihan raya umum bulan Mei 2018 atau jumlah pengundi yang keluar mengundi merosot tidak timbul. Kita masih tidak boleh lari dari hakikat yang hampir 100% pengundi Cina telah mengundi untuk calon DAP.
Jelas bahawa pilihan raya zaman ini adalah Melayu lawan Cina. Tetapi, sekiranya Melayu masih berpecah, maka Cina akan berkuasa. Dan Cina akan mengguna proxi Melayu untuk berkuasa supaya tidak nampak sangat. Dan ramai orang Melayu yang sanggup menjadi barua Cina demi untuk berkuasa dan kaya.

Pakatan lawan Barisan ialah Cina lawan Melayu PRK Cameron Highlands telah membuktikan bahawa, apabila Melayu bersatu maka DAP atau pun bukan Melayu mampu dikalahkan. Dan ini ialah trend yang perlu diikuti untuk masa hadapan.
Akan timbul satu situasi apabila Melayu dari Pakatan Harapan pun akan bersatu dengan Umno dan PAS untuk mewujudkan barisan Melayu. Di PRK Cameron Highlands, hanya satu Melayu telah mengundi untuk DAP bagi tiap-tiap 10 orang Cina. Ini jauh berbeza dari bulan Mei tahun lepas.
Pada PRU14, PAS telah memenangi 3,587 undi di Cameron Highlands berbanding dengan 10,307 undi untuk Barisan Nasional dan undi 9,710 untuk Pakatan Harapan. Tak kiralah sekiranya calon Barisan Nasional menang PRK Cameron Highlands disebabkan PAS dan kalau bukan sebab PAS maka Barisan Nasional akan kalah. Ini bukan lagi isu Umno lawan PAS. Ini isu Cina lawan Melayu dan apabila ummah sudah bersatu maka susahlah orang kafir hendak berkuasa.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/01/27/pilihan-raya-zaman-ini-adalah-cina-lawan-melayu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Sama Melayu Gaduh Cina Diberi Skim Pembiayaan Khusus Untuk Cina Sahaja

Melayu Sama Melayu Gaduh Cina Diberi Skim Pembiayaan Khusus Untuk Cina Sahaja

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 440 hits
Skim Pembiayaan Usahawan Perusahaan Kecil Komuniti Cina oleh Bank Simpanan Nasional nampak menimbulkan rasa tidak puas hati sesetengah pihak Malah ada penyokong Pakatan Harapan sendiri turut mempersoalkannya Dalam tweetnya kepada Naib Presi...
Sistem Pilihan Raya Bukti Malaysia Negara Yang Demokrasi

Sistem Pilihan Raya Bukti Malaysia Negara Yang Demokrasi

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 221 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata amalan sistem pilihan raya di Malaysia membuktikan bahawa negara ini mendukung penuh demokrasi Ramai orang akan menyangkal apa yang saya perkatakan ini kerana mereka berpendapat b...
Tiada Guna Tandatangan Ikrar Sokong Pilihan Raya Bersih Sekiranya Perbuatan Tidak Sekata Calon Bn

Tiada Guna Tandatangan Ikrar Sokong Pilihan Raya Bersih Sekiranya Perbuatan Tidak Sekata Calon Bn

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 214 hits
TANAH RATA 15 Jan Calon Barisan Nasional di Pilihan Raya Kecil Cameron Highlands Ramli Mohd Nor berkata tiada gunanya menandatangani Ikrar Sokong Pilihan Raya Bersih Dan Adil sekiranya perbuatan tidak sekata dengan apa yang dimertai Jela
Menteri India Jaga Kaum Menteri Cina Kaut Wang Menteri Melayu

Menteri India Jaga Kaum Menteri Cina Kaut Wang Menteri Melayu

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 299 hits
10 Jamadilawal 1440H Rabu Tindakan Kementerian Kewangan memberikan peruntukan khas kepada sebuah kolej swasta yang ditubuhkan Dong Jiao Zong baru baru ini menyerlahkan perangai sebenar menterinya Lim Guan Eng Ketua Pemuda Ikatan Muslim Mala...
Peniaga Melayu Di Kawasan Cina

Peniaga Melayu Di Kawasan Cina

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 262 hits
Jalan Kebun Sultan terutama sekali berhampiran Pintu Gerbang Cheng Ho menjadi lokasi peniaga Cina menjalankan perniagaan terutama makanan Malah Jalan Kebun Sultan dikenali sebagai China Town di Kelantan Namun di sebalik penguasaan peniaga C...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal