Pilihan Pickup 4 4 Terbaik Di Malaysia


Satu ketika dahulu, kenderaan pickup 4×4 merupakan kenderaan yang dipakai oleh mereka yang cari makan. Ertinya, kenderaan itu memang ditumpukan oleh orang yang menggunakannya dalam urusan buat kerja berat.
Kenderaan pickup 4×4 bertukar arah kegunaan Mungkin atas desakan meluaskan pasaran, kenderaan 4×4 bukan lagi jenis yang nampak selekeh dengan keadaan pemanduan yang melantun keras macam nak spring besi pejal.
Boleh dikatakan hamir kesemua kenderaan 4×4 sekarang dah jadi hybrid dua alam. Semua direka sesuai untuk kegunaan atas jalan raya biasa dengan rekabentuk yang menarik serta warna yang berkilat. Reka bentuk dalaman juga amat selesa dengan disertakan berbagai fungi. Pemanduannya juga dah mula menjadi selesa.
Hasilnya, kita boleh lihat begitu ramai orang yang membeli dan menggunakan kenderaan 4×4 sebagai kenderaan harian mereka bersama keluarga. Dalam masa yang sama mereka juga gunakan kenderaan tersebut untuk aktiviti lasak, angkut barang dan aktiviti cari makan.
5 kenderaan pickup 4×4 terbaik Saya berikan panduan mudah kat sini. Kita buat pilihan berdasarkan harga sahaja. Itu merupakan faktor paling penting yang diguna pakai oleh majoriti pengguna. Kalau nak buat pilihan berdasarkan kreteria lain seperti lasak, kuat, selesa, cantik, mengancam, berprestij dan sebagainya, itu merupakan kelebihan yang hanya ada pada segelintir orang yang ada banyak duit.
#1. Mitsubishi Triton Ini mungkin kenderaan 4×4 yang paling kerap kita berjumpa atas jalanraya. Ramai anak muda yang pakai jenis ini dengan make-up yang menawan.
Kelemahn ketara paling teruk untuk Mitsubishi Triton ini adalah dari segi ciri-ciri keselamatan. Jika dilihat pada harganya dan dibuat bandingan dengan keselamatan yang diberikan, amat menghampakan.
#2. Nissan NP300 Navara Jenis Nissan NP300 Navara ini juga ada banyak atas jalan. Mudah nak jumpa kalau kita memandu atas jalan raya di Malaysia. Ia antara kenderaan 4×4 yang ringan disebabkan pilihan bahan pembuatannya yang ringan dan kuat.
#3. Toyota Hilux Tak payah nak perkenalkan kenderaan pickup paling banyak dipakai di negara kita ini. Model Hilux memang antara model yang amat lama ada di pasaran dari dulu sampai sekarang. Kelebihannya adalah sebab dah lama dipakai, ramai yang memakainya jadi amat mudah untuk penyelengaraan. Spareparts ada banyak samada yang recond atau yang baru. Kos selenggara pula amat murah berbanding kenderaan 4×4 yang lain

Apa yang menarik bagi Hilux ini adalah daya tahan lasaknya yang memang terbukti hebat. Diuji dengan berbagai cabaran, dilempar jatuh dari tempat tinggi, direndam dalam air garan dan sebagainya, selepas itu bila dihidupkkan, ia masih tetap utuh macam biasa
#4. Mazda BT-50 Model 4×4 dari Mazda ini tak berapa banyak sangat atas jalanraya sedangkan rasanya ia merupakan satu pilihan yang amat bernilai dari segi harga dan apa yang anda dapat. Teknologi terkini digunakan dalam pembuatan 4×4 ini. Anda dapat macam-macam kelebihan reknologi dan ia merupakan sebuah pickup yang amat kuat.
#5. Ford Ranger Satu lagi model yang ramai orang teringin nak beli dan pakai. Mungkin satu hari nanti mampu menggugat kedudukan Hilux yang sekarang menjadi kenderaan 4×4 paling banyak dijual di Malaysia. Ford Ranger sekarang duduk nombor dua selepas Hilux dari segi jumlah unit jualan.
Rekaan dalamannya tak payah nak komen lagi, memang superb. Rekaan luarannya pula amat mengiurkan. Tambahan pula jika dimake-up dengan berbagai pilihan aksesori yang ada di pasaran dan di Thailand.
Bukan saja cantik, selesa, malah kenderaan ini amat kuat dan lasak sebagai mana moto Ford Ranger, Build Tough. Moto itu bukan saja-saja nak sebut supaya sedap didengar. Anda boleh tarik muatan 3,500 kg selamba saja tanpa hilang daya kawalannya. Maknanya, anda boleh bawa kenderaan 4×4 ini ke mana-mana saja tanpa rasa risau. Bukit atau hutan, lopak atau jalan bertar.
Dan dari segi ciri-ciri keselamatan, ia adalah yang terbaik berbandig kesemua kenderaan yang saya sebutkan kat atas tadi. Tak perlu risau kalau beli dan pandu Ford Ranger.
Disclaimer: Sumber ini mungkin ditukar mengikut tahun, jadi mungkin faktanya juga berbeza. Mat


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.buytyresellwheel.com.my/car/pilihan-pickup-4x4-terbaik-di-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali 9 Motosikal 250cc Pilihan Terbaik Di Malaysia

Kenali 9 Motosikal 250cc Pilihan Terbaik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 349 hits
Kali ini admin kongsi bersama anda tentang Superbike 250CC pilihan adajew dotnet Nasib baik motor idaman admin tidak tersenarai Apa yang anda inginkan dalam motorsikal superbike Kuasa Kelajuan maksimum Atau keterujaan Penampilan lumba denga...
Vken Combo Set Pilihan Terbaik

Vken Combo Set Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 528 hits
SENARAI PRODUK COMBO SET1 STOKIN VKEN Penggunaan asas kepada semua masalah kesihatan Mulakan dengan memakai stokin Membantu melancarkan peredaran darah mikro Mengurangkan sakit kepala Menguatkan anggota serta merawat seluruh tubuh badan Mem...
Masuk Bersatu Pilihan Terbaik Untuk Azmin

Masuk Bersatu Pilihan Terbaik Untuk Azmin

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 256 hits
Dalam kemelut yang melanda hubungan Azmin Ali dengan Anwar Ibrahim sekarang dan meskipun kedua duanya ada mengeluarkan kenyataan saling sedia bekerjasama persoalan yang tidak kurang ditanyakan ialah ke mana hala tuju Timbalan Presiden PKR i...
7 Jenis Durian Terbaik Yang Terdapat Di Malaysia Yang Terakhir Tu Paling Rare

7 Jenis Durian Terbaik Yang Terdapat Di Malaysia Yang Terakhir Tu Paling Rare

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 712 hits
Sebut saja durian pasti kita boleh menghidu aroma buah tempatan ini dari jauh Orang kata tak kenal maka tak cinta tetapi ada juga yang telah mengenalinya dan masih tidak suka kerana dikatakan busuk oleh haters durian dan rasanya yang kuat b...
Google Adsense Tetap Pilihan Terbaik

Google Adsense Tetap Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 285 hits
Sebagai seorang blogger sudah tentu mengenali apa itu Google Adsense Untuk aku secara peribadi sudah memiliki akaun Google Adsense melebihi 7 tahun Pilihan utama sebagai blogger sudah tentu ingin mendapatkan Google Adsense Mendapat akaun Go...
Rawatan Onkologi Malaysia Jadi Pilihan Dunia

Rawatan Onkologi Malaysia Jadi Pilihan Dunia

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 311 hits
KUALA LUMPUR Selama tiga bulan wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Ibu Ida mengalami pendarahan dalam hidungnya sehingga membimbangkan diri dan anggota keluarganya Walaupun tidak menyakitkan namun suri rumah berusia 54 tahun dari Medan ...
Indeks Kebebasan Media 2019 Malaysia Berada Di Tangga Pertama Di Asia Tenggara

Indeks Kebebasan Media 2019 Malaysia Berada Di Tangga Pertama Di Asia Tenggara

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 320 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Diperkenalkan

Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Diperkenalkan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 583 hits
Jika dihutung secara bulanan lagi 5 bulan kita akan memasuki tahun 2020 Jika sebelum ini kita biasa dengar Wawasan 2020 dilancarkan Dr Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri ke 4 sebelum ini Beliau melancarkan Wawasan 2020 kerana mahu meny...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Prk Kkb Ini Soal Maruah Mca Wee Tetap Pendirian Tak Bantu Kempen