Pilih Nama Nur Latifah Cherdiq Hanania Ozylnn Kongsi Tahu Pregnant Ketika 23 Minggu


Sejak dapat tahu Johan dan Ozlynn menimang cahaya mata keenamnya pada 3 September lalu, ramai yang tak sangka dan menganggap pasangan ini pandai merahsiakan kandungan.
Namun menerusi perkongsian Gempak-InTrend, Ozylnn menyatakan bukan niat nak rahsiakan tentang kehamilan kali ini sebaliknya lebih pada nak jaga hati orang. Selalunya kalau saya mengandung dan kongsikan di IG, pasti ada orang DM meluah perasaan, mereka belum dikurniakan anak, ada yang sedih, ada yang tumpang suka tengok keluarga Hanania.

“Jadi untuk kali ini saya dan Johan sepakat untuk tidak mewar-warkannya sehingga bayi selamat dilahirkan. Baik untuk kita, belum tentu baik untuk orang lain, kan? Jadi ada perkara yang perlu simpan, saya simpan dulu,” kongsi Ozlynn.
Tahu pregnant ketika kandungan 23 minggu
Menurut Ozylnn, kehadiran anak keenam ini tidak dirancang sama sekali. Bukan tolak rezeki tetapi pada awalnya sudah selesa dengan ahli keluarga yang ada sekarang ini. Moleiq pun dah besar. Dalam keadaan pandemik pun, rasanya belum sesuai untuk menimang bayi baru.
“Tapi inilah rezeki. Johan pun cakap orang lain punya susah nak dapat anak, sedangkan kami senang-senang Allah beri. Alhamdulillah syukur dengan anugerah ini. Saya pun sebenarnya tak tahu yang saya pregnant sampailah kandungan dah masuk 23 minggu.

“Itu pun sebab pergi check di klinik sebab period tak datang. Lagi pun masa tu tengah sibuk shooting. Berat badan pun naik sebab memang saya kena naikkan untuk karekter itu. Sekali check, mengandung. Memang rasa macam tak percaya mulanya,” ujarnya lagi.
Jadi dengan kelahiran bayi perempuan dengan berat 3.3 kilogram, pasangan ini telah sepakat memberi nama Nur Latifah Cherdiq Hanania. Nama ini telah di simpan 7 tahun dahulu. Akhirnya dapat juga kepada pemilik sebenar.
Walaupun sudah enam kali melalui pengalaman mengandung dan melahirkan, lain anak, lain pengalamannya. Mungkin kali ini mengandung pada usia sudah lewat 30an, situasinya agak lain sedikit. Berat badan pun naik banyak berbanding anak sebelum ini.

“Dulu, anak pertama berat naik dari 47 ke 53kg (baby 3.8kg). Anak kedua dari 48 ke 54kg (baby 4.5kg). Dan anak-anak yang lain pun berat saya tak akan lebih 60kg waktu nak bersalin. Tapi kali ini, berat saya mencecah 66kg dengan berat baby 3.3kg, baby kami yang ni paling kecil antara anak yang lain,” katanya.
Mengandung kali ini ada kencing manis
Tambah Ozylnn lagi, kandungan kali ini memang perut tak nampak sangat. Hanya selepas kandungan masuk 7 bulan barulah nampak bentuk perut. Saya taklah menyorok pun, ada juga main badminton depan rumah sampai jiran-jiran pun jerit takut tengok saya lasak waktu itu,” katanya.
Bukan itu saja, mengandung anak yang keenam ini juga Ozylnn kena kencing manis, sebelum ini tak pernah. Namun bacaan gula tidaklah terlalu tinggi, cuma perlu dipantau.

Kata Ozylnn, memang menjadi kebiasaannya kalau mengandung anak perempuan, tekaknya lebih suka pada benda-benda manis. Mungkin ini juga salah satu sebab selain faktor sejarah keluarga.
Sementara itu, dalam perkongsian di instagram Jozlynnhanania, pasangan ini menyatakan rasa syukur kepada Allah kerana memberi peluang merasa nikmat sekali lagi mempunyai anak kecil, bermata panda di malam hari.
Semua berebut sape nak bergendong baby.. 3 putera dan 3 puteri, akhirnya suami kata ok cukup takat ini. Kepada kesayangan kami yang masih belum punya rezeki jangan putus asa.

Sentiasa bersangka baik pada Allah. Kadang tanpa kita sedar ada nikmat lain yang Allah bagi tapi tetap kami mendoakan untuk kalian supaya Allah memberi peluang untuk kalian merasa nikmat hamil, melahirkan dan membesarkan anak sendiri.
Semoga ada rezeki kalian. Ketahuilah tiada apa yang senang dalam dunia ini membesarkan setiap anak juga ada ujiannya. Semoga kita semua sentiasa bersyukur atas nikmat dan ujian Allah.. ujian kami.. kehilangan bonda tercinta.
Kredit: Gempak-InTrend & IG Jozlynnhanania
Beli Shimah Tudung Express Sophea Black Flower
Shimah Tudung Express Sophea Black Flower  

KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

Mama jom rileks jap, klik link ni!
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Pilih Nama Nur Latifah Cherdiq Hanania. Ozylnn Kongsi Tahu Pregnant Ketika 23 Minggu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/pilih-nama-nur-latifah-cherdiq-hanania-ozylnn-kongsi-tahu-pregnant-ketika-23-minggu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Sangat Unik Nur Latifah Cherdiq Hanania Nama Anak Perempuan Johan Dan Ozlynn Wati

Hiburan Sangat Unik Nur Latifah Cherdiq Hanania Nama Anak Perempuan Johan Dan Ozlynn Wati

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 287 hits
Selepas 21 hari dilahirkan pasangan selebriti Johan dan Ozlynn Wati mengumumkan nama anak ke 6 mereka iaitu Nur Latifah Cherdiq Hanania Pelakon Ozlynn juga ada memuat naik foto jari jemari si kecil itu di Instagram untuk tatapan peminat Adv...
Video Sed H Sgt Tgk Muka Shuib Shuib Kongsi Berhujung Minggu Di Sungai Tapi Lain Pula Yang Org Perasan

Video Sed H Sgt Tgk Muka Shuib Shuib Kongsi Berhujung Minggu Di Sungai Tapi Lain Pula Yang Org Perasan

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 177 hits
Menerusi halaman Instagram Shuibsepahtu beliau ada berkongsi dengan peminat peminat nya aktiviti bersama anak anak ke sungai Kelihatan seperti kesemua anak anak beliau mengikuti aktiviti tersebut Uwais m4tin dan juga Talita
Hiburan Jalani Majlis Serba Ringkas Ezlynn Kongsi Sudah Dua Minggu Bernikah

Hiburan Jalani Majlis Serba Ringkas Ezlynn Kongsi Sudah Dua Minggu Bernikah

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 398 hits
Dalam diam rupanya penyanyi Ezlynn sudah pun menamatkan hidup solo dua minggu yang lalu ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenurut perkhabaran wanita itu dia selamat bernikah dengan Wan Mohd Hafizam Wan Ismail 45 pada 11 September lepas Tiada n...
Hiburan Sampailah Kawan Tegur Shahiezy Sam Kongsi Bad Habit Lama Ketika Merokok

Hiburan Sampailah Kawan Tegur Shahiezy Sam Kongsi Bad Habit Lama Ketika Merokok

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 211 hits
Sedia maklum sejak kebelakangan ini isu kebersihan dan pembuangan sampah di kawasan perkelahan menjadi perbualan hangat dikalangan warganet susulan foto sampah sarap yang dibiarkan di kawasan rekreasi tular di media sosial ARTIKEL BERKAITAN...
Pakar Kongsi Cara Pilih Bentuk Berus Gigi Yang Tepat Untuk Anak Kecil

Pakar Kongsi Cara Pilih Bentuk Berus Gigi Yang Tepat Untuk Anak Kecil

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 260 hits
Kebersihan gigi adalah sangat penting dimulakan pada peringkat awal Kebiasaannya gigi pertama tumbuh seawal usia enam bulan Jadi ibu bapa boleh dah boleh mula memberus gigi bayi anda dengan berus yang sesuai dan betul Hal ini akan dapat mel...
Hiburan Elak Penyakit Ain Nazrief Nazri Enggan Kongsi Wajah Dan Nama Anak

Hiburan Elak Penyakit Ain Nazrief Nazri Enggan Kongsi Wajah Dan Nama Anak

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 488 hits
Setelah lebih dua bulan menimang cahaya mata pertama pelakon Nazrief Nazri khabarnya masih belum bersedia untuk memperkenalkan identiti serta wajah anaknya itu kepada umum ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementJelas Nazrief dia lebih selesa untuk ...
Bersalin 6 Anak Ozylnn Pilih Pakai Bengkung Panjang 20 Meter Tak Minum Ais Hingga 2 Tahun

Bersalin 6 Anak Ozylnn Pilih Pakai Bengkung Panjang 20 Meter Tak Minum Ais Hingga 2 Tahun

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 199 hits
Tengok gaya ibu kepada enam anak ramai yang tak menyangka Ozylnn dah pun genap usia 40 tahun Baru melahirkan anak keenamnya pada 3 September dan kini sedang dalam tempoh berpantang ramai yang tertanya tanya apa rahsianya dapat kekal berat b...
Ayda Pilih Nama Ana Nayla Untuk Cahaya Mata Sulungnya

Ayda Pilih Nama Ana Nayla Untuk Cahaya Mata Sulungnya

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 383 hits
Penyanyi dan pelakon Aida Jebat berkongsi nama anak dan mendedahkan wajah anak perempuannya kepada orang ramai selepas genap seminggu kelahiran cahaya matanya itu Nur Shuhada Jebat atau lebih dikenal sebagai Ayda memilih nama Ana Nayla untu...
Hiburan Izreen Azminda Pilih Nama Ali Idrees Untuk Anak Ketiga

Hiburan Izreen Azminda Pilih Nama Ali Idrees Untuk Anak Ketiga

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 170 hits
Selepas melahirkan bayi ketiga tujuh hari yang lepas pelakon Izreen Azminda akhirnya memperkenalkan nama cahaya mata yang baru saja dilahirkan itu di Instagram ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDalam pada itu perkongsian tersebut bukan sahaja ...
Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular