Ph Diselar Tidak Tahu Fungsi Mkn Rileksmedia


BIDAS… Bekas Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien melahirkan rasa kecewa dan kesal kerana kerajaan kini masih lagi di takuk lama dengan pemikiran pembangkang. Malah sehingga kini, menteri dan timbalan menteri Pakatan Harapan (PH) yang terajui Kementerian Pertahanan tidak buat apa-apa inisiatif sepatutnya untuk perkasakan kementerian sebaliknya ‘sibuk’ cari kesalahan lama.
“Selama enam bulan ini apa yang berjaya dilakukan oleh mereka bukan tambah baik kementerian kepada lebih baik. Yang mereka buat selama ini hanyalah menuding jari dan ‘korek’ apakah yang boleh dipalitkan terhadap diri saya.
“Sudahlah. Anda kini kerajaan bukan lagi pembangkang. Sudah tiba masa untuk menjadi kerajaan menerajui negara dan soal keselamatan negara di Kementerian Pertahanan perlu diberikan fokus, bukan hanya cari salah saya.
“Enam bulan mereka cari kesalahan, akhirnya jumpa isu Ops Yaman ini untuk dijadikan isu untuk mereka tuding jari. Saya sebenarnya sudah berkali-kali jawab perkara ini, boleh semak handsard di Dewan Rakyat sebelum ini.
“Ops Yaman 2 sebenarnya satu operasi digerakkan tanpa kelulusan daripada Kabinet yang juga diklasifikasikan sebagai maklumat rahsia demi kepentingan negara. Ianya mendapat kelulusan Majlis Keselamatan Negara (MKN).
“Hakikatnya Menteri dan Timbalan Pertahanan (Liew Chin Tong) perlu fahami terlebih dahulu fungsi serta agensi berkenaan. Ini juga adalah rahsia negara, saya tidak boleh dedahkan sekarang kerana saya sangat profesional.
“Dia sepatutnya mempergunakan maklumat agensi-agensi di bawah kementerian ini untuk cari kebenaran sebelum bercakap megenai isu kementerian di khalayak ramai,” kata Hishammuddin kepada media di lobi Parlimen hari ini.
Sebelum ini, Chin Tong dedah Ops Yaman 2 konon tiada kelulusan pentadbiran dahulu kerana tiada keputusan Kabinet berhubung gerakan pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam misi pakatan tentera Arab Saudi.
Pengerusi DAP Johor itu dalam nada angkuh berkata, bekas Menteri Pertahanan tersebut difahamkan tidak dapat kelulusan jemaah Kabinet dari segi prosedur operasi standard untuk misi operasi antarabangsa sulit berkenaan.
Tambah Hishamuddin yang juga merupakan Ahli Parlimen Semborong, Chin Tong sebenarnya tidak tahu apa itu MKN dan fungsi kerajaan selain peranan yang telah dimainkan oleh pihak Kementerian Pertahanan itu sendiri.
“Declassify (nyah kerahsiaan) terlebih dahulu beberapa perkara dan kemudian barulah saya akan bercakap. Adakah mereka tahu apa itu rahsia negara? Boleh bercakap macam itu sahaja? Misi ini melibatkan keselamatan negara.
“Ia babit nyawa rakyat Malaysia di sekitar kawasan pergolakan di Yaman. Anda jalan siasatan betul-betul dulu. Saya tidak takut, saya rasa mereka ini tidak tahu apa peranan, tanggungjawab jadi menteri sebenarnya,” tegas beliau.
Dalam pada itu, Hishamuddin turut beri amaran dengan tindakan bodoh kerajaan PH menarik kembali anggota ATM dari Yaman tidak akan jamin nyawa hampir 700 rakyat Malaysia yang masih lagi berada di negara itu.
“Jika apa-apa buruk terjadi, mungkin Chin Tong atau Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah perlu bertanggungjawab ke atas nyawa-nyawa rakyat kita ini,” ujar beliau dalam nada kesal. – Agensi/Mynewshub.TV
sumber : mynewshub
The post PH Diselar Tidak Tahu Fungsi MKN – RileksMedia appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/ph-diselar-tidak-tahu-fungsi-mkn-rileksmedia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apandi Sedia Peguam Panduan Peserta Rileksmedia

Apandi Sedia Peguam Panduan Peserta Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 268 hits
BANTU Tan Sri Apandi Ali mengesahkan bahawa pejabat peguam beliau Apandi Ali Co di ibu negara akan beri khidmat bantuan guaman buat peserta Himpunan Bantah ICERD pada Sabtu ini Dalam mesej ringkas yang dihantar kepada portal tempatan Menara...
Laporan Audit Buktikan Guan Eng Penipu Rileksmedia

Laporan Audit Buktikan Guan Eng Penipu Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 372 hits
DEDAH Laporan Audit Negara dikeluarkan jelas tunjuk jumlah wang input Cukai Barangan dan Perkhidmatan yang belum dibayar balik setakat 5 Jun 2018 sebenarnya ialah RM19 47 bilion Ia sekali gus tangkis tuduhan dilemparkan Menteri Kewangan Lim...
Kelantan Cuti Peristiwa Sempena Himpunan Anti Icerd Rileksmedia

Kelantan Cuti Peristiwa Sempena Himpunan Anti Icerd Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 318 hits
KOTA BHARU Kerajaan Negeri mengisytiharkan cuti peristiwa di negeri ini pada Ahad sempena perhimpunan menolak Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum di ibu negara sehari sebelumnya Menteri Besar Datuk A...
Sekolah Pemimpin Masa Hadapan Ganti Program Plkn Rileksmedia

Sekolah Pemimpin Masa Hadapan Ganti Program Plkn Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 336 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan akan melaksanakan program Sekolah Pemimpin Masa Hadapan bagi menggantikan Program Latihan Khidmat Negara Dewan Rakyat diberitahu malam tadi Timbalan Menteri Belia dan Sukan Steven Sim Chee Keong semasa menggulung perba...
Krisis Kemanusiaan Yaman Makin Buruk Menjelang 2019 Rileksmedia

Krisis Kemanusiaan Yaman Makin Buruk Menjelang 2019 Rileksmedia

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 379 hits
KRISIS kemanusiaan di Yaman semakin kritikal dan semakin banyak pihak menggesa tindakan tegas diambil mengelakkan keadaan menjadi lebih parah Baru baru ini PBB memberi amaran bahawa krisis kemanusiaan Yaman akan bertambah buruk menjelang ta...
Status Tidak Jelas Sivaraajh Diarah Keluar Dewan Rileksmedia

Status Tidak Jelas Sivaraajh Diarah Keluar Dewan Rileksmedia

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 226 hits
KUALA LUMPUR Ketua Pemuda MIC Datuk C Sivarraajh diarah meninggalkan sidang Dewan Rakyat buat sementara hari ini selepas statusnya sebagai Anggota Parlimen Cameron Highlands menjadi tanda tanya ekoran keputusan mahkamah baru baru ini Kehadi...
Wan Azizah 2 Yang Lain Diperintah Bayar Felda Rm70k Rileksmedia

Wan Azizah 2 Yang Lain Diperintah Bayar Felda Rm70k Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 332 hits
PUTRAJAYA Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan dan anak syarikatnya bersetuju dengan rayuan yang dikemukakan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan dua yang lain bagi bayaran ganti rugi fitnah yang dikekalkan pa...
Kerajaan Perancis U Turn Naikkan Cukai Minyak Rileksmedia

Kerajaan Perancis U Turn Naikkan Cukai Minyak Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 325 hits
PERDANA Menteri Perancis mengumumkan penangguhan selama enam bulan cukai bahan api yang telah menyebabkan protes hampir sebulan di Perancis Edouard Philippe berkata kemarahan rakyat mesti didengari dan langkah mengenakan cukai tidak akan di...
Sengaja Reka Kisah Jadi Alasan Dividen Th Rendah Rileksmedia

Sengaja Reka Kisah Jadi Alasan Dividen Th Rendah Rileksmedia

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 232 hits
BONGKAR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pelik apabila secara tiba tiba media Singapura melaporkan Lembaga Tabung Haji kononnya kekurangan dana RM4 bilion Menurut beliau tuduhan tersebut tidak kata ia telah dirompak atau dic...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom