Pesan Abah Kepada Rakyat Melaka


 AGENDA DAILY
Saya berharap agar saudara dan saudari akan memberikan sokongan padu kepada Perikatan Nasional dengan mengundi calon Perikatan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka pada 20 November nanti.
Semoga rakyat Melaka bersama-sama turun dan undi Perikatan Nasional pada 20 November 2021 ini agar Melaka kembali bangkit gemilang.Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera.Saudara dan saudari pengundi Melaka yang dikasihi sekalian. Apa khabar semua? Saya doakan saudara dan saudari sihat walafiat.
Pilihan raya negeri Melaka akan diadakan pada 20 November 2021 dan pilihan raya ini adalah penting kerana ia akan menentukan kerajaan yang akan mentadbir negeri Melaka untuk tempoh lima tahun akan datang.
Pilihan yang dibuat oleh saudara dan saudari di peti undi nanti akan menentukan dasar, amalan dan corak pentadbiran kerajaan negeri yang akan dibentuk.
Perikatan Nasional menerusi Ikrar Untuk Melaka, iaitu komitmen yang ditawarkan oleh Perikatan Nasional untuk rakyat di negeri Melaka, berikrar untuk mewujudkan sebuah kerajaan negeri yang bersih, berintegriti dan prihatin rakyat.
Sekiranya mendapat mandat rakyat dalam Pilihan Raya Negeri, fokus utama Kerajaan Perikatan Nasional ialah untuk memulih dan memajukan ekonomi negeri Melaka, memberi tumpuan kepada kebajikan rakyat menerusi dasar dan program prihatin rakyat, merancakkan sektor pelancongan, memperbaiki infrastruktur negeri, melestarikan alam sekitar dan mewujudkan sebuah pentadbiran yang bersih dan berintegriti.
Semua calon Perikatan Nasional yang dipilih dalam kalangan mereka yang berkelayakan dan berintegriti juga telah menandatangani Akujanji Antirasuah, iaitu sebuah pernyataan komitmen dan iltizam untuk menjauhi amalan rasuah dan salah guna kuasa.
Pengalaman yang lalu mengajar kita bahawa amalan rasuah dan salah guna kuasa dalam kalangan pemimpin yang tidak bertanggungjawab menyebabkan hasil mahsul negeri dibolot oleh segelintir pihak dan pentadbiran kerajaan negeri menjadi pincang.
Rakyat tidak menerima manfaat kekayaan khazanah negeri yang sepatutnya mereka nikmati.
Kerajaan Perikatan Nasional di bawah kepimpinan saya mempunyai rekod sebagai sebuah kerajaan yang berintegriti dan beramanah, teguh memegang prinsip antirasuah dan amat prihatin kepada nasib rakyat. Inilah corak pentadbiran kerajaan negeri yang ingin Perikatan Nasional tawarkan kepada rakyat di negeri Melaka.
Saya berharap agar saudara dan saudari akan memberikan sokongan padu kepada Perikatan Nasional dengan mengundi calon Perikatan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka pada 20 November nanti.
Saya doakan dengan undi saudara dan saudari ini, Perikatan Nasional akan dapat membentuk kerajaan negeri yang baharu untuk memacu Melaka bangkit sebagai sebuah negeri yang gemilang.
Sekian, terima kasih.
Salam hormat,
Tan Sri Muhyiddin Yassin
Pengerusi Perikatan Nasional.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/pesan-abah-kepada-rakyat-melaka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Geng Anwar Abah Tersungkur Prn Melaka Rakyat Swing Undi Bn Semula

Geng Anwar Abah Tersungkur Prn Melaka Rakyat Swing Undi Bn Semula

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 308 hits
Sudah jatuh tersembam lagi Rakyat memberi undi swing kepada BN walaupun isu mahkamah umno didendangkan isu RM100juta permohonan najib digemburkan Tetapi rakyat melaka tetap kembali memilih BN dengan memberi undi majoriti PH Bersekongkol den...
Prn Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri

Prn Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 217 hits
PRN Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri Pengundi di Melaka menolak calon yang melompat parti malah menyifatkan individu seperti ini hanya mementingkan diri Mengimbau kembali Pilihan Raya Umum ke 14 lalu Rohaya Abu B...
Hari Penentu Mahukah Rakyat Melaka Kekal Bersama Ph Bn Yang Gila Kuasa

Hari Penentu Mahukah Rakyat Melaka Kekal Bersama Ph Bn Yang Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 194 hits
AGENDA DAILY Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyindir dan memperlekeh manifesto Pakatan Harapan yang dipimpin cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelang Pilihan Raya Negeri Melaka 20 November ini Tidak ada bezanya Pakatan Harapan dan Barisa...
Pertumbuhan Ekonomi Melaka Rancak Rakyat Terbela Janji Ph

Pertumbuhan Ekonomi Melaka Rancak Rakyat Terbela Janji Ph

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 188 hits
Calon Ketua Menteri Melaka Pakatan Harapan Adly Zahari berjanji bahawa gabungan itu akan memacu pertumbuhan ekonomi negeri yang cemerlang untuk 5 tahun ke hadapan Dalam perutusan khas beliau menjelang Pilihan Raya Negeri Melaka malam tadi A...
Tyt Beri Isyarat Minta Rakyat Melaka Beri Peluang Kepada Ph

Tyt Beri Isyarat Minta Rakyat Melaka Beri Peluang Kepada Ph

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 115 hits
Oleh MOHD SAYUTI OMAR November 16 2021 Bekas Tuan Yang Dipertua Melaka Khalil Yaacob hadir di suatu majlis yang turut ada sama calon Pakatan Harapan di Tanjung Dahan Kuala Linggi disifatkan sebagai suatu yang positif buat PH oleh Presiden A...
Prn Melaka Bn Akan Terjemahkan Mandat Dengan Khidmat Kepada Rakyat Zahid Hamidi

Prn Melaka Bn Akan Terjemahkan Mandat Dengan Khidmat Kepada Rakyat Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 192 hits
Kemenangan besar Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka akan diterjemahkan di seluruh negara dalam Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Menurut Pengerusi BN Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kemenangan BN itu membuktikan bahawa rakyat menda...
Prn Melaka Apa Ertinya Jadi Wakil Rakyat Jika Miskin Tegar Terus Tidak Terbela

Prn Melaka Apa Ertinya Jadi Wakil Rakyat Jika Miskin Tegar Terus Tidak Terbela

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 194 hits
Kempen PRN Melaka berbaki empat hari lagi dengan kesemua yang bertanding melipatgandakan usaha bagi merebut sokongan pengundi Di tengah tengah kemeriahan PRN itu masih ada keluarga yang mengharapkan bekalan elektrik dari jiran sebelah masih...
Rakyat Melaka Kembali Terima Bn Kata Saifuddin

Rakyat Melaka Kembali Terima Bn Kata Saifuddin

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 248 hits
Rakyat Melaka kembali terima BN kata SaifuddinOleh FAZLI RADZI November 20 2021Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata rakyat Melaka kembali menerima BN untuk menubuhkan kerajaan negeri Menurutnya rakyat Melaka telah pu...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free