Hari Penentu Mahukah Rakyat Melaka Kekal Bersama Ph Bn Yang Gila Kuasa


AGENDA DAILY
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyindir dan memperlekeh manifesto Pakatan Harapan yang dipimpin cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelang Pilihan Raya Negeri Melaka 20 November ini.
Tidak ada bezanya Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) yang gila berebut kuasa sehingga menjadi puncanya Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka terpaksa diadakan, hari ini bakal menentukan hala tuju politik di Melaka.
Blok pembangkang, PH yang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim yang gila mahu menjadi Perdana Menteri (PM) sementara blok BN pula gila mahu menjadi dominan sama ada di peringkat pusat mahu pun negeri.
Hasil kegilaan Anwar bersama anak muridnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, negara kucar-kacir angkara komplot mahu melepaskan tengkuk masing-masing.
Episod PRN Melaka adalah manifestasi yang jelas bagaimana virus gila berebut kuasa sudah melarat ke peringkat kerajaan negeri, ia bermula dengan percaturan politik Anwar dengan Zahid yang menjalinkan pakatan sulit sejak April lalu (bukti klip video tular).
Kejayaan Anwar selepas kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin dijatuhkan adalah dinaikkan taraf setara dengan menteri selepas menandatangani Memorandum Persefahaman (MOU) dengan kerajaan pimpinan Perdana Menteri daripada UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.’
Untuk rekod, kerajaan pimpinan Muhyiddin jatuh selepas 15 Ahli Parlimen diketuai Zahid menarik sokongan terhadapnya sehingga hilang majoriti.
Sememangnya yang jelas mendapat manfaat paling banyak selepas kejatuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) adalah Anwar sendiri kerana kini sudah setara dengan menteri selepas dinaik taraf oleh kerajaan Ismail Sabri.
Turut mendapat tempias manfaat adalah kumpulan kluster mahkamah, khususnya Datuk Seri Najib Razak dan Zahid yang menerima pelbagai layanan keistimewaan walaupun diketahui umum berdepan pelbagai pertuduhan kes di mahkamah.
Semua ini berpunca dari Anwar yang gila mahu jadi PM, sanggup menjalinkan pakatan dengan Zahid, bahkan sumber Agenda Daily turut memberitahu Najib juga pada suatu ketika sebelum ini sangat rapat dengan Anwar dan sering berhubungan antara satu sama lain.
Berbalik kepada PRN Melaka, penyakit sama sebenarnya sudah berebak dan penyebar utama virus gila berebut kuasa adalah Anwar.
Tidak dapat disembunyikan lagi bahawa punca krisis di Melaka juga adalah berpunca daripada Presiden PKR itu apabila bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) UMNO Datuk Seri Idris Haron seakan hilang pedoman kerana terikut-ikut cakap Anwar dan menarik sokongan terhadap kerajaan UMNO sendiri.
Untuk rekod, Idris bersama tiga lagi bekas ADUN menarik sokongan terhadap kerajaan dipimpin Ketua Menteri Datuk Seri Sulaiman Md Ali yang juga daripada UMNO.
Terbukti Anwar sebenarnya berpakat dengan Idris walaupun pada awalnya cuba menafikan, malah Anwar juga mempertahankan langkah PKR meletak Idris untuk bertanding dalam PRN kali ini atas tiket PKR sehingga bergaduh dengan DAP.
Dalam kemelut politik ini, rakyat Melaka adalah mangsa kepada permainan politik Anwar yang menjadi cikug kepada Zahid dan Najib, tidak cukup bermain politik di peringkat pusat dan kini mereka mahu ia merebak ke peringkat negeri pula.
Pengundi Melaka memainkan peranan yang penting untuk mengelak negara terjerat dalam satu lagi krisis politik di peringkat pusat, jika mereka memilih BN berkemungkinan satu lagi bahana besar akan dihadapi negara dan bakal mengundang ancaman penularan Covid-19 secara besar-besaran selepas ini sekiranya Pilihan Raya Umum diadakan.
Krisis politik Melaka boleh dijadikan satu pengajaran kepada rakyat kerana ia secara jelas menunjukkan pemimpin UMNO mahupun PH yang diketuai Anwar tidak menghiraukan keselamatan dan nyawa rakyat, bagi mereka perebutan kuasa sesama sendiri adalah lebih penting daripada rakyat.
Oleh itu, PRN Melaka ini sangat penting buat rakyat Melaka untuk memilih parti yang terbaik untuk memimpin kerajaan negeri dan bukannya memilih sebuah parti yang sibuk berebut kuasa sehingga mengabaikan kepentingan rakyat.
Jika pengundi Melaka memilih BN, langkah tersebut tidak akan mengubah apa-apa sebaliknya mengundang satu lagi musibah apabila PRU pula terpaksa diadakan.
Jika memilih PH, pengundi Melaka akan dilihat cenderung untuk menyokong sebuah fahaman politik baharu iaitu ‘katak berprinsip’.
Jika memilih Perikatan Nasional (PN), rakyat Melaka berpeluang melakar sejarah untuk melantik seorang KM wanita pertama.
Terpulang kepada pengundi untuk menentukan pilihan masing-masing, bagaimanapun adalah sangat diharapkan mereka memilih parti yang kurang membawa mudarat daripada memilih parti yang sememangnya sarat dengan pemimpin bermasalah dan terpalit dengan pelbagai kontroversi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/hari-penentu-mahukah-rakyat-melaka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Tidak Banyak Membantu Rakyat Ia Membantu Mereka Sesama Sendiri Kejar Jawatan Dan Kuasa

Prn Melaka Tidak Banyak Membantu Rakyat Ia Membantu Mereka Sesama Sendiri Kejar Jawatan Dan Kuasa

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 219 hits
Seorang kawan mahu membeli sebuah kenderaan dengan bayaran muka RM15 ribu apa yang dilakukannnya adalah sebelum itu pertamanya dia membeli emas GSA sebanyak RM20 ribu DAN kemudian menggadaikannya dia mendapat semula 85 RM17 000 00 Fakta Pet...
Sulaiman Janji Beri Khidmat Terbaik Kepada Rakyat Melaka

Sulaiman Janji Beri Khidmat Terbaik Kepada Rakyat Melaka

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 227 hits
Nilam Oshman KETUA Menteri Melaka baharu Datuk Seri Sulaiman Md Ali berjanji beliau serta kepimpinan Dewan Undangan Negeri Barisan Umno yang dipilih dalam Pilihan Raya Negeri Melaka akan memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat negeri itu...
Hiburan Artis Pertama Menang Pilihan Raya Dira Abu Zahar Kini Jadi Wakil Rakyat Di Dun Rim Melaka

Hiburan Artis Pertama Menang Pilihan Raya Dira Abu Zahar Kini Jadi Wakil Rakyat Di Dun Rim Melaka

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 430 hits
Pelakon telah mencipta sejarah tersendiri apabila dia merupakan selebriti pertama bergelar wakil rakyat setelah memenangi Pilihan Raya Negeri Melaka bagi Dewan Undangan Negeri Rim Dira atau nama sebenarnya Datuk Khaidiriah Abu Zahar telah m...
Kalah Di Melaka Mesej Rakyat Tak Suka Mou Ph Kerajaan Kata Pemimpin Warisan

Kalah Di Melaka Mesej Rakyat Tak Suka Mou Ph Kerajaan Kata Pemimpin Warisan

papar berkaitan - pada 22/11/2021 - jumlah : 194 hits
November 22 2021 KOTA KINABALU Kekalahan Pakatan Harapan pada PRN Melaka merupakan mesej daripada pengundi bahawa mereka amat tidak gembira gabungan itu mengikat memorandum persefahaman dengan kerajaan kata Naib Presiden Warisan Junz Wong W...
Geng Anwar Abah Tersungkur Prn Melaka Rakyat Swing Undi Bn Semula

Geng Anwar Abah Tersungkur Prn Melaka Rakyat Swing Undi Bn Semula

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 308 hits
Sudah jatuh tersembam lagi Rakyat memberi undi swing kepada BN walaupun isu mahkamah umno didendangkan isu RM100juta permohonan najib digemburkan Tetapi rakyat melaka tetap kembali memilih BN dengan memberi undi majoriti PH Bersekongkol den...
Rakyat Melaka Kembali Terima Bn Kata Saifuddin

Rakyat Melaka Kembali Terima Bn Kata Saifuddin

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 248 hits
Rakyat Melaka kembali terima BN kata SaifuddinOleh FAZLI RADZI November 20 2021Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata rakyat Melaka kembali menerima BN untuk menubuhkan kerajaan negeri Menurutnya rakyat Melaka telah pu...
Prn Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri

Prn Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 217 hits
PRN Melaka Tolak Wakil Rakyat Katak Lompat Demi Kepentingan Diri Pengundi di Melaka menolak calon yang melompat parti malah menyifatkan individu seperti ini hanya mementingkan diri Mengimbau kembali Pilihan Raya Umum ke 14 lalu Rohaya Abu B...
Pesan Abah Kepada Rakyat Melaka

Pesan Abah Kepada Rakyat Melaka

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 152 hits
AGENDA DAILY Saya berharap agar saudara dan saudari akan memberikan sokongan padu kepada Perikatan Nasional dengan mengundi calon Perikatan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka pada 20 November nanti Semoga rakyat Melaka bersama sama t...
Prn Melaka Bn Akan Terjemahkan Mandat Dengan Khidmat Kepada Rakyat Zahid Hamidi

Prn Melaka Bn Akan Terjemahkan Mandat Dengan Khidmat Kepada Rakyat Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 191 hits
Kemenangan besar Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Melaka akan diterjemahkan di seluruh negara dalam Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Menurut Pengerusi BN Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kemenangan BN itu membuktikan bahawa rakyat menda...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat