Pertubuhan Erat Kasih Alha Alfa Dan Musolla Aisya Lancar Tabung Bersamamu Rafah


PERTUBUHAN ERAT KASIH ALHA ALFA (PEKAA) DAN MUSOLLA AISYA LANCAR TABUNG BERSAMAMU RAFAH | Assalammualaikum semua! Malam ini Ruby berkesempatan buat kali pertama menyertai program solidariti bersama Palestin melalui Pertubuhan Erat Kasih Alha Alfa (PEKAA) dan Musolla Aisya. Sudah semestinya Ruby dan suami berasa beruntung kerana sorotan program ilmiah tersedia seawal menjejak kaki ke Glam Hall.
Azan Maghrib dan sesi Bacaan Yassin dipimpin oleh Ustaz Furqan Fawwaz. Doa selepas Bacaan Yassin dan Solat Maghrib berjemaah diimamkan oleh Ustaz Zainur Irsyadi. Semoga doa semua jemaah menginginkan keadilan di Bumi Palestin dimakbulkan oleh Allah s.w.t.


PERTUBUHAN ERAT KASIH ALHA ALFA (PEKAA) DAN MUSOLLA AISYA LANCAR TABUNG BERSAMAMU RAFAH


Majlis Bacaan Yassin dan Pelancaran Tabung Bersamamu Rafah yang dianjurkan oleh Pertubuhan Erat Kasih Alha Alfa (PEKAA) dengan kerjasama Musolla Aisya telah berlangsung pada 25 Mei 2024. Majlis ini disempurnakan oleh Dato' Seri Alha Alfa selaku Penaung PEKAA dan Datin Seri Paduka Umie Aida selaku Penaung Musolla Aisya.
 
Majlis yang penuh bermakna ini bertujuan untuk mengumpul dana sebanyak MYR 500,000 bagi membantu meringankan beban rakyat di Rafah, Gaza. Tabung Bersamamu Rafah ini akan mengadakan kutipan dana bermula 25 Mei 2024 sehingga 8 Jun 2024.
 
Kerjasama strategik ini turut disokong oleh rakan kolaborasi, Cinta Gaza Malaysia dan AICT Global, dalam memastikan matlamat kutipan dana ini dapat dicapai. Majlis ini juga diserikan dengan kehadiran 80 selebriti dan pempengaruh (influencers) Malaysia, pengasas (founders) perniagaan, dan perusahaan kecil dan sederhana (SME) yang turut serta memberi sokongan terhadap inisiatif mulia ini.
 
Dato' Seri Alha Alfa dan Datin Seri Paduka Umie Aida dalam kenyataan mereka berkata, "Kami berharap agar masyarakat Malaysia dapat bersama-sama menjayakan usaha ini. Setiap sumbangan yang diberikan akan membawa sinar harapan kepada saudara-saudara kita di Rafah yang sedang menghadapi pelbagai kesukaran."







Kami mengalu-alukan sokongan semua pihak untuk menyumbang kepada Tabung Bersamamu Rafah. Marilah kita berganding bahu untuk membantu mereka yang memerlukan dan mengukuhkan lagi ikatan kasih sayang sesama manusia.





Sepanjang Pelancaran Tabung Bersamamu Rafah, pelbagai sorotan program ilmiah dilaksanakan. Kami mendengar perkongsian Tuan Nadir Al Nuri dari Cinta Gaza Malaysia. Bagaimana beliau sekeluarga melalui keadaan di Palestine dan mendapat bantuan diplomatik dari YAB Perdana Menteri Malaysia agar dapat pulang ke Malaysia. 


Seluruh rakyat Malaysia berjaya dibawa pulang kecuali petugas medik yang masih berkhidmat di sana. Ramai ingin berada di Rafah untuk berbakti kepada Bumi Palestine. Subhanallah. 


Selain itu, persembahan bertenaga dari Silat Cekak Harimau, Lufya Omar, Kumpulan Nasyid UNIC, Lagenda Datuk Ramli Sarip, Kaka Azraff, Zizi Kirana, Yuka Kharisma dan Idayu. Lagu rasmi Bersamamu Rafah juga turut dilancarkan! 







Tahniah buat Pertubuhan Erat Kasih Alha Alfa (PEKAA) dan Musolla Aisya kerana berjaya tampil berani memberi bantuan kepada Rafah! Kami semua seluruh umat Islam akan bersama-sama membantu mengumpul dana bantuan agar dapat membantu rakyat Palestine di Rafah. Semoga Allah s.w.t membalas amal kebaikan kalian semua! InsyaAllah. 







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ruby.my/2024/05/pertubuhan-erat-kasih-alha-alfa-pekaa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Yuka Kharisma Cipta Lagu Rasmi Bersamamu Rafah

Yuka Kharisma Cipta Lagu Rasmi Bersamamu Rafah

papar berkaitan - pada 27/5/2024 - jumlah : 120 hits
YUKA KHARISMA CIPTA LAGU RASMI BERSAMAMU RAFAH Assalammualaikum semua Ruby masih lagi dalam perasaan bangga dengan Dato Seri Alha Alfa selaku Penaung PEKAA dan Datin Seri Paduka Umie Aida selaku Penaung Musolla Aisya Insan yang menggunakan ...
Israel Guna Alasan Terowong Untuk Serang Rafah

Israel Guna Alasan Terowong Untuk Serang Rafah

papar berkaitan - pada 31/5/2024 - jumlah : 61 hits
AFPKaherah Israel menggunakan dakwaan terowong di sempadan Mesir dengan Gaza sebagai alasan untuk melancarkan serangan di Rafah lapor media Mesir Al Qahera News Tiada kebenaran kepada laporan media Israel mengenai kewujudan terowong di semp...
Un Agency Reports 67pct Drop In Gaza Aid Since Attack On Rafah

Un Agency Reports 67pct Drop In Gaza Aid Since Attack On Rafah

papar berkaitan - pada 31/5/2024 - jumlah : 79 hits
The United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs reported that the amount of humanitarian aid entering the Gaza Strip has shrunk by 67 percent since Israel began its military operation in Rafah on May 7 The amount of f...
Foto Geruduk Kedubes As Massa Aksi Bela Palestina Serukan All Eyes On Rafah

Foto Geruduk Kedubes As Massa Aksi Bela Palestina Serukan All Eyes On Rafah

papar berkaitan - pada 1/6/2024 - jumlah : 61 hits
Dalam aksi bertajuk All Eyes On Rafah massa bela Palestina mengecam genosida Israel yang terjadi di Jalur Gaza
Video Prabowo Soroti Serangan Israel Ke Rafah Tragedi Paling Memilukan

Video Prabowo Soroti Serangan Israel Ke Rafah Tragedi Paling Memilukan

papar berkaitan - pada 3/6/2024 - jumlah : 67 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto menjadi pembicara di Shangri La Dialogue 2024 Sabtu
16 Killed In Israeli Bombing On Rafah

16 Killed In Israeli Bombing On Rafah

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 59 hits
At least 16 Palestinians were killed today in a series of heavy bombings on western and central Rafah in the southern Gaza Strip reported Anadolu Agency An agency correspondent said thousands of Palestinians fled western Rafah after the Isr...
More Than One Reason To Dump Blackrock

Pengambilan Jawatan Kosong Kwsp Jun 2024

Mahb Blckrock Serah Nyawa Negara Pada Israel

Why Regular Roof Maintenance Lowers Insurance Costs

Stadium Sultan Ibrahim Rekabentuk Kapasiti Lawatan

Terungkap Penyebab Kebakaran Gudang Elpiji Tewaskan 18 Orang Di Bali

Penjadualan Penstrukturan Semula Ptptn

Parti Keadilan Rakyat Pahang Bentuk Satu Jawatankuasa Kepimpinan Baharu Pada Sabtu



Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies

8 Fakta Biodata Aisyah Hijanah Azhari Penulis Buku Isteri Kepada Alif Teega

5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan


Basmalah Tulisan Arab Arti Tafsir Keutamaan

Boleh Ke Beli Frame Tempat Lain Tukar Cermin Tempat Lain

Anak Pokok Moringa Kelor

Bila Maknya Tak Sihat

Beyond The Boardroom Second City Livery Your Chicagoland Transportation Concierge

Kemusykilan Rakyat Lawan Anwar Demi Negara Atau Viewers