Pertemuan Setengah Akhir Piala Fa Antara Manchester United Dan Liverpooltersusun




LONDON: Manchester United dan Liverpool sudah bersedia berentap dalam perlawanan suku akhir Piala FA selepas mereka meraih kemenangan tipis masing-masing menentang Nottingham Forest dan Southampton.
United hampir berjaya mendapat tempoh tambahan di City Ground sebelum Casemiro menjaringkan gol kemenangan penting bagi pasukan Erik ten Hag pada minit ke-89.
Sepakan percuma oleh Bruno Fernandes disambut masuk oleh pemain Brazil itu untuk memecahkan kebuntuan dengan gol akhirnya diterima selepas semakan VAR yang panjang, di mana dibenarkan bahawa pemain offsaid Raphael Varane tidak campur tangan dengan permainan.
Ini adalah gol pertama Casemiro sejak September dan membantu United pulih dari kekalahan Sabtu yang lalu menentang Fulham untuk mendapatkan pertarungan di rumah menentang saingan Liverpool di suku akhir.
Undian Piala FA telah dilakukan sebelum empat perlawanan malam itu bermula dan anak-anak muda Liverpool di bawah arahan Jurgen Klopp sekali lagi memanfaatkan peluang dengan kemenangan hebat 3-0 menentang Southampton.
Liverpool, baru sahaja menang dalam final Piala Carabao menentang Chelsea, mempunyai beberapa graduan akademi dalam barisan permulaan mereka dan Lewis Koumas, anak kepada bekas pemain antarabangsa Wales Jason, membuka keputusan dengan gol yang dilesakkan pada minit ke-44.
Ini adalah permulaan penuh Koumas dan dia menandainya dengan gol selepas dia menerima hantaran dari rakan sebaya Bobby Clark sebelum usahanya rendah itu dilesakkan masuk oleh Jack Stephens.
Southampton telah melepaskan beberapa peluang yang menjanjikan sebelum titik tersebut dan Klopp memanggil pengganti-penggantinya untuk mengesahkan kemenangan.
Tanpa Mohamad Salah atau Darwin Nunez, Jayden Danns terpilih dan menghasilkan dua gol penting.
Gol pertama Danns adalah sepakan cip lazat selepas bola hantaran Harvey Elliott dengan 17 minit terlebih selepas dia melonjakkan bola masuk selepas Conor Bradley gagal menghalang.
Chelsea sangat mahu memberikan tindak balas selepas kekecewaan di Wembley dan pemilihan pasukan Pochettino menimbulkan kehairanan dengan Cole Palmer dan Gallagher dihantar ke bangku simpanan, tetapi Gallagher dapat membawa pasukannya ke suku akhir dengan gol pemenang di saat akhir.
Malam tersebut bermula dengan kejatuhan bagi tuan rumah apabila Moises Caicedo kehilangan bola di dalam kawasan sendiri selepas pemain Axel Disasi melakukan hantaran risiko dan penyerang muda Mateo Joseph melontar ke arah Robert Sanchez selepas lapan minit bermain di Stamford Bridge.
Pasukan Pochettino tidak terlalu lama dibelakang dengan Caicedo melepaskan Nicolas Jackson, yang melontar ke sudut bawah untuk gol ke-10 musim ini selepas seperempat jam berlalu.
Mykhailo Mudryk menamatkan pusingan pertama dengan sepakan bijak selepas hantaran Raheem Sterling pada minit ke-37 tetapi Leeds mengimbangi tidak lama selepas separuh masa bermain.
Jaidon Anthony memotong ke dalam dan hantaran lembutnya ditanduk masuk oleh Joseph sebelum jam kemenangan untuk menyebabkan sorakan riuh di bahagian orang ramai.
Ini membuka peluang yang sengit dengan peluang yang terlepas oleh kedua-dua pasukan sebelum Chelsea menempah tempat di pusingan seterusnya di mana mereka akan menjadi tuan rumah menentang Leicester.
Wolves mencipta tetingkap untuk pertarungan seluruh Midlands dalam Piala FA dengan kemenangan 1-0 menentang Brighton.
Mario Lemina menyelak masuk gol selepas hanya dua minit bermain selepas Jason Steele gagal mengawal lintasan Jean-Ricner Bellegarde untuk menjadikan pasukan Gary O’Neil perlawanan suku akhir di rumah menentang Coventry. – Bernama, PA Media/dpa


Source link
The post Pertemuan Setengah Akhir Piala FA antara Manchester United dan LiverpoolTersusun appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/pertemuan-setengah-akhir-piala-fa-antara-manchester-united-dan-liverpooltersusun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Manchester United The Heart And Soul Of English Football

Manchester United The Heart And Soul Of English Football

papar berkaitan - pada 27/2/2024 - jumlah : 107 hits
Manchester United Football Club has been a household name to football fans across the world The club s rich past and legacy of success has made it one of the most beloved and iconic teams in sport Since its infancy until its present status ...
The History Of Manchester United Football Club A Legacy Of Success

The History Of Manchester United Football Club A Legacy Of Success

papar berkaitan - pada 27/2/2024 - jumlah : 81 hits
Manchester United Football Club s name is known to football fans across the world With a rich history and an impressive track record of successes the club has earned its spot as one of the most iconic and loved teams in the sport Since its ...
Pendakwaan Beebeza Antara Individu Dan Organisasi

Pendakwaan Beebeza Antara Individu Dan Organisasi

papar berkaitan - pada 5/3/2024 - jumlah : 80 hits
Nik HasyudeenAda perbezaan di antara pendakwaan ke atas organisasi dengan individu yang mentadbir organisasiBanyak undang undang berkenaan jenayah yang membolehkan kedua dua organisasi dan individu didakwa di atas kesalahan kesalahan yang b...
Nazmi Saharuddin Pengadil Malaysia Di Piala Dunia 2026

Nazmi Saharuddin Pengadil Malaysia Di Piala Dunia 2026

papar berkaitan - pada 16/2/2024 - jumlah : 83 hits
Malaysia berada di peringkat dunia Itulah yang boleh diungkapkan apabila pengadil Malaysia di piala dunia 2026 Pengadil tersebut telah mewarnai dunia bola sepak Malaysia dan kerap menjadi pengadil perlawanan FIFA sebelum ini Pengadil dari M...
Ingatkan Istilah Lain Tapi Maksudnya Sama Ini Beza Antara Hak Cipta Paten Dan Cap Dagangan Ramai Tak Tahu

Ingatkan Istilah Lain Tapi Maksudnya Sama Ini Beza Antara Hak Cipta Paten Dan Cap Dagangan Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 5/3/2024 - jumlah : 79 hits
Isu hak cipta dan sebagainya telah menjadi topik viral baru baru ini Di media sosial terutamanya Pengguna mula membincangkan tindakan yang diambil oleh beberapa pihak dalam hal ini Biasanya terma terma seperti cap dagangan paten dan hak cip...
Banduan Wanita Antara Dituduh Sertai Geng Upik

Banduan Wanita Antara Dituduh Sertai Geng Upik

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 121 hits
IVAN AMIRULCovers contentSeen too oftenNot interestedInappropriateAngoota polis mengawal sebahagian Geng Upik ketika dibawa ke Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu hari ini Foto oleh IVAN AMIRUL KOSMO KOTA KINABALU Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu ha...
Gol Faisal Halim Tersenarai Gol Terbaik Piala Asia 2023 Boleh Mula Undi

Gol Faisal Halim Tersenarai Gol Terbaik Piala Asia 2023 Boleh Mula Undi

papar berkaitan - pada 22/2/2024 - jumlah : 95 hits
Jaringan pemain sayap negara Faisal Halim tercalon untuk Anugerah Gol Terbaik Piala Asia 2023 dalam laman web rasmi Konfederasi Bolasepak Asia hari nbsp Your AsianCup2023 Goal of the Tournament Nominees Which goal stood out the most to you
Kos Sara Hidup Antara Punca Perceraian Tinggi Di Selangor

Kos Sara Hidup Antara Punca Perceraian Tinggi Di Selangor

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 125 hits
bharian com myOleh Mac 4 2024 11 31amMohammad Fahmi ketika menjawab soalan pada Sidang DUN Selangor di Wisma DUN Selangor Shah Alam hari ini Foto NSTP FAIZ ANUARSHAH ALAM Kos sara hidup yang tinggi di Selangor berbanding negeri lain menjadi...
Malaysia Di Kelayakan Piala Dunia 2026 Piala Asia 2027

Malaysia Di Kelayakan Piala Dunia 2026 Piala Asia 2027

papar berkaitan - pada 28/2/2024 - jumlah : 196 hits
Skuad Harimau Malaya memastikan mereka berada di puncak Kumpulan D saingan Kelayakan Piala Dunia 2026 Piala Asia 2027 susulan kekalahan Oman kepada Kyrgyzstan 1 0 Senarai 25 pemain pilihan Kim Pan Gon untuk perlawanan pertama dan kedua Kump...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Ayam Masak Merah Untuk Tetamu

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Pengadu Terima Panggilan Pertama Ebit Pada 3 40 Pagi Mahkamah Diberitahu

Seorang Lelaki Ditemui Rentung Atas Katil Selepas Apartmen Terbakar