Nazmi Saharuddin Pengadil Malaysia Di Piala Dunia 2026


Malaysia berada di peringkat dunia! Itulah yang boleh diungkapkan apabila pengadil Malaysia di piala dunia 2026. Pengadil tersebut telah mewarnai dunia bola sepak Malaysia dan kerap menjadi pengadil perlawanan FIFA sebelum ini.
Pengadil dari Malaysia bernama Muhammad Nazmi Nasaruddin telah dipilih untuk untuk Piala Dunia 2026 yang akan berlangsung di Amerika Syarikat, Kanada dan Mexico pada 11 Jun hingga 19 Julai 2026. Kita akan menyaksikan pengadil Malaysia di piala dunia 2026.
Berkenaan Pengadil Malaysia Di Piala Dunia 2026 Siapakah Pengadil Malaysia, Muhammad Nazmi Nasaruddin? Pengadil Malaysia di Piala Dunia Muhammad Nazmi bin Nasaruddin dilahirkan di Kodiang, Kedah pada 26 Februari 1990. Beliau ialah seorang pengadil bola sepak profesional Malaysia sejak tahun 2010 dan untuk FIFA sejak 2016. Merupakan pengadil Malaysia pertama yang mempunyai pengadil VAR.
Nazmi menjadi pengadil dalam Liga Premier dan Liga Super sejak tahun 2011. Beliau kemudiannya dinaikkan pangkat ke senarai pengadil antarabangsa FIFA pada 2016. Pengalaman beliau telah mengadili banyak perlawanan dalam Liga Juara-Juara AFC dan Piala AFC, sebagai pegawai keempat.
Pada Februari 2017, beliau mengadili perlawanan Piala AFC 2017 pertamanya, dimana perlawanan melibatkan peringkat kumpulan antara Yadanarbon F.C. dan Home United FC.
Sebab Nazmi Dipilih Jadi Pengadil Malaysia di Piala Dunia 2026 Pengadil Malaysia di Piala Dunia Nazmi sebelum ini seorang pengadil yang menceburi bidang pengadil bola sepak sejak tahun 2010 adalah pengadil Malaysia pertama mengadili perlawanan AFC Champions League yang menggunakan Video Assistant Referee (VAR). Beliau ketika itu mengadili perlawanan yang berlangsung pada 20 September 2023 di Thailand melibatkan Buriram United menentang kelab China, Zhejiang FC.
Untuk tempoh tahun 2023 juga, Nazmi bersama dua pembantunya iaitu Mohamad Zairul Khalil Tan dan Mohd Arif Shamil Abd Rasid telah mengadili enam perlawanan AFC Champions League yang menggunakan teknologi VAR dalam perlawanan.
Pengalaman beliau semakin luas apabila Nazmi turut dijemput untuk mengadili beberapa perlawanan Liga Arab Saudi 2023. Oleh kerana beliau lah pengadil Malaysia di Piala Dunia,
Sesuai dengan penetapan syarat oleh Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) dan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) yang mana semua pengadil yang dilantik untuk perlawanan tertinggi AFC dan FIFA wajib untuk memiliki lesen VAR. Oleh itu, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah memulakan usaha untuk memperoleh lesen pengadil VAR melalui program pintas latihan VAR.
Hubungan FAM Malaysia dan Persekutuan Bolasepak Arab Saudi (SAFF) Nazmi Saharuddin Pengadil Malaysia di Piala Dunia 2026 12 Hubungan akrab di antara Presiden FAM, Datuk Haji Hamidin Haji Mohd Amin dan Presiden Persekutuan Bolasepak Arab Saudi (SAFF), Yasser Al-Misehal telah memberi peluang buat Nazmi untuk dihantar ke Arab Saudi bagi mendapatkan Lesen VAR dan pada Ogos 2023, Nazmi telah diiktiraf oleh FIFA sebagai pengadil VAR pertama di Malaysia.
Selain itu, dengan kelayakan tersebut di samping prestasi cemerlang Nazmi di Piala Asia B-20 2023 di Uzbekistan pada Mac 2023 yang mana beliau dipilih sebagai pengadil Final telah membolehkan Nazmi bersama dua pembantunya, Zairul dan Arif Shamil terpilih ke Piala Asia 2023 di Qatar, baru-baru ini.
Bagi tahunb 2024, sejarah tercipta apabila Nazmi bersama dua pembantunya itu telah dipilih untuk mengadili perlawanan piala Asia 2023 di peringkat kumpulan, Iraq lwn Vietnam dan perlawanan pusingan 16 terbaik, Uzbekistan lwn Thailand.
Di samping itu, Zairul juga telah dipilih sebagai Penolong Pengadil 2 bagi perlawanan separuh akhir, Iran lwn Qatar.
Malaysia Terpilih Dalam FIFA World Cup Candidate 2026 Prestasi cemerlang yang ditunjukkan oleh Nazmi dan dua pembantunya telah mendapat pengiktirafan daripada FIFA dan AFC yang membolehkan Nazmi dipilih secara merit sebagai ‘FIFA World Cup Candidate 2026’.
Nazmi kini dipilih untuk menyertai Kursus ‘FIFA World Cup Candidate 2026’ yang akan diadakan bermula 25 hingga 29 Februari 2024 di Negara Qatar.
Nazmi juga akan terus diuji melalui beberapa siri kursus anjuran FIFA dan AFC, termasuk perlawanan-perlawanan melibatkan anjuran FIFA dan AFC sebagai syarat pemilihan secara merit ke Piala Dunia 2026.
Pihak FAM juga akan memberi segala bantuan dan sokongan dari aspek perancangan latihan serta bantuan kepakaran ilmu untuk pengadil kepada trio negara iaitu Nazmi, Zairul dan Arif Shamil agar misi meletakan Nazmi sebagai pengadil utama dan pertama dari Malaysia di Piala Dunia, kejohanan bola sepak dunia yang berprestij tinggi akan tercapai.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/02/pengadil-malaysia-di-piala-dunia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
21 Negara Sahkan Penyertaan Dalam Piala Dunia Sepak Takraw 2024

21 Negara Sahkan Penyertaan Dalam Piala Dunia Sepak Takraw 2024

papar berkaitan - pada 14/2/2024 - jumlah : 142 hits
KUALA LUMPUR Seramai 21 negara telah mengesahkan penyertaan dalam Piala Dunia Sepak Takraw 2024 yang akan berlangsung di Stadium Titiwangsa di sini dari 18 hingga 26 Mei Ini disahkan oleh presiden Persatuan Sepaktakraw Malaysia Datuk Mohd S...
Kapten Jepun Sasar Julang Piala Dunia

Kapten Jepun Sasar Julang Piala Dunia

papar berkaitan - pada 5/2/2024 - jumlah : 144 hits
Kapten Jepun Wataru Endo kini menagih sokongan besar penyokong Jepun dalam usaha pasukan itu menjulang Piala Dunia setelah tersingkir dari Piala Asia 2023 Jepun telah disingkirkan oleh Iran menerusi sepakan penalti pada penghujung perlawana...
Piala Dunia 2022 Persiapan Timnas Indonesia Untuk Tampil Di Turnamen Sepak Bola Terbesar

Piala Dunia 2022 Persiapan Timnas Indonesia Untuk Tampil Di Turnamen Sepak Bola Terbesar

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 112 hits
Piala Dunia 2022 Persiapan Timnas Indonesia untuk Tampil di Turnamen Sepak Bola Terbesar Piala Dunia sebuah turnamen sepak bola yang ditunggu tunggu oleh seluruh penggemar olahraga di seluruh dunia akan segera kembali Pada tahun 2022 Qatar ...
Pelancongan Hobbitoon Perak Malaysia

Pelancongan Hobbitoon Perak Malaysia

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 178 hits
Hobbiton Simpang Pulai Perak MalaysiaPort percutian berkonsepkan ala rumah dikenali Hobbiton ini telah mula dibuka pada 1 Januari 2024 Lokasinya terletak dekat jalan dari Simpang Pulai nak naik Cameron Highlands waze belum ada jadi susah na...
18 Kes Kanak Kanak Hilang Yang Menggemparkan Malaysia

18 Kes Kanak Kanak Hilang Yang Menggemparkan Malaysia

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 178 hits
Senarai Kes Kehilangan Kanak Kanak Yang Menggemparkan Malaysia 1987 2017 Senarai kes kehilangan kanak kanak yang pernah menggemparkan Malaysia sepanjang 30 tahun ini iaitu dari tahun 1987 hingga 2017 Ada yang ditemui dalam keadaan tragis da...
Samantha Rachel Are Here Dedah Bahagian Belakang Badan Penampilan Seksi Kim Sejeong Di Malaysia Jadi Bualan

Samantha Rachel Are Here Dedah Bahagian Belakang Badan Penampilan Seksi Kim Sejeong Di Malaysia Jadi Bualan

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 167 hits
Baru masuk bulan Februari dah ada ramai selebriti Korea yang datang ke Malaysia pada tahun ini ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 3 Februari pelakon dan penyanyi popular iaitu Kim Se jeong telah meraikan pelancaran kedai Longchamp terbesar di M...
Ops Belanja Ops Sapu Dan Ops Kutip Oleh Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Imigresen Malaysia Negeri Terengganu

Ops Belanja Ops Sapu Dan Ops Kutip Oleh Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Imigresen Malaysia Negeri Terengganu

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 103 hits
BESUT 2 Februari 2024 Seorang lelaki warga Myanmar cuba memperdaya pegawai penguatkuasa JIM Terengganu dengan mengemukakan kad pelarian UNHCR palsu ketika pemeriksaan untuk meloloskan diri gagal apabila semakan mendapati pemilik asal kad te...
Kanser Di Malaysia Mungkin Naik 2 Kali Ganda Jelang 2040 Menteri Kesihatan

Kanser Di Malaysia Mungkin Naik 2 Kali Ganda Jelang 2040 Menteri Kesihatan

papar berkaitan - pada 5/2/2024 - jumlah : 136 hits
Menteri Kesihatan YB Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad memaklumkan yang kejadian kanser di Malaysia mungkin naik 2 kali ganda menjelang 2040 dan kanser hati antara 5 kanser paling lazim di negara ini Kanser hati kanser 5 paling lazim di Malaysi...
Hfmd Punca Simptom Rawatan Amp Risiko Jangkitan Di Malaysia

Hfmd Punca Simptom Rawatan Amp Risiko Jangkitan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 5/2/2024 - jumlah : 117 hits
Baru baru ini Kementerian Kesihatan Malaysia mengeluarkan kenyataan berkenaan laporan HFMD yang menunjukkan bilangan kes sudah melepasi paras amaran kebangsaan iaitu sekitar 1 150 kes seminggu Penyumbang yang paling tinggi adalah di Sabah d...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health