Pertembungan Umno Bersatu Menyusahkan Rakyat Kata Hamidah


 

March 7, 2021 Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra) menyifatkan keretakan hubungan UMNO dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan menyebabkan pentadbiran kerajaan sedia ada terjejas sekali gus menyusahkan rakyat.
Naib Presidennya, Datuk Hamidah Osman berkata, keadaan itu menimbulkan suasana tegang dalam pentadbiran sama ada sesama menteri mahu pun exco kerajaan negeri.
Menurutnya, tanggungjawab mereka sebagai anggota pentadbiran tidak akan berjalan dengan baik apabila masing-masing terus bersikap prejudis kerana tidak mahu parti lain memperoleh kelebihan.
“Mereka tentunya tidak akan bekerja bersungguh sungguh kerana tidak mahu parti lain mendapat mileage. Sebagai contoh di Perak, takkan exco kerajaan negeri dari Bersatu nak beri kelebihan pada Menteri Besar dari UMNO. Begitu juga di peringkat pusat, takkan menteri UMNO nak bagi mileage kepada Perdana Menteri dari Bersatu.
“Tak guna pun umum tidak bekerjasama tapi masih nak terus berada di dalam kerajaan sebab yang akan terima kesan tersebut adalah rakyat,” katanya kepada Sinar Harian pada Sabtu.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas keputusan rasmi UMNO untuk tidak bekerjasama dengan Bersatu pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) tetapi meneruskan sokongan di dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN) sehingga habis penggal.
Dalam pada itu, Hamidah yang juga Pengerusi Penyelaras Putra Perak menegaskan bahawa parti itu mengekalkan keputusan untuk bertanding sekurang-kurangnya 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Perak.
Malah katanya, Putra tidak akan bekerjasama dengan mana-mana blok politik lain kerana yakin dengan kemampuan parti itu untuk memenangi kerusi pada PRU15 nanti.
Menurutnya, Putra kekal bergerak sebagai blok ketiga di dalam PRU15 nanti untuk menjadi pilihan alternatif kepada pengundi yang sudah bosan dengan Pakatan Harapan (PH), Perikatan Nasional (PN) mahupun Muafakat Nasional (MN).
“Saya bersama pimpinan Putra sedang mempersiapkan manifesto kami pada PRU15 nanti dan kita akan lancarkan dalam masa terdekat.
“Kita sudah bersedia untuk berdepan PRU15 ini dan berkeyakinan mampu membawa kejutan kepada parti-parti sedia ada di negara ini,” katanya.
Pada 20 Februari lalu, Putra Perak mendedahkan bahawa mereka sudah menyediakan calon menteri besar sekiranya parti itu berjaya menguasai majoriti DUN pada pilihan raya akan datang.
Hamidah berkata, calon tersebut merupakan seorang tokoh terkemuka anak Perak yang hanya akan didedahkan apabila tiba masanya. 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/pertembungan-umno-bersatu-menyusahkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Ini Lebih Banyak Umno Negeri Bahagian Akan Berkerjasama Dengan Bersatu Kata Annuar

Selepas Ini Lebih Banyak Umno Negeri Bahagian Akan Berkerjasama Dengan Bersatu Kata Annuar

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 167 hits
Bekas ahli Majlis Tertinggi Umno Annuar Musa membayangkan lebih banyak lagi bahagian parti itu atau kepimpinan peringkat negeri bakal mengambil pendirian untuk meneruskan kerjasama dengan Bersatu Kenyataannya itu hadir selepas Umno Perlis d...
Menantu Hadi Kata Hubungan Pas Umno Bersatu Ibarat Bermadu

Menantu Hadi Kata Hubungan Pas Umno Bersatu Ibarat Bermadu

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 275 hits
March 6 2021 Pas Perak menyifatkan hubungan parti itu dengan UMNO dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia sebagai hidup bermadu dalam alam perkahwinan Setiausaha Pas Perak Mohd Akmal Kamarudin berkata walaupun mungkin wujud perasaan tidak suka n...
Bersatu Nak Langgar Umno Di Terengganu Kan Aku Dah Kata

Bersatu Nak Langgar Umno Di Terengganu Kan Aku Dah Kata

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 199 hits
March 11 2021 BERSATU NAK LANGGAR UMNO DI TERENGGANU KAN AKU DAH KATA Baru kelmarin aku respon kenyataan Ds Anwar Kalau nak kerjasama dengn parti UMNO Aku memegang pendirian bersama dengan DAP dan itulah pendirian Tg Nik Aziz Tidak ada kerj...
Nak Kata Ke Umno Bersatu Pun Ambik Alih Lebih Korup Dari Umno

Nak Kata Ke Umno Bersatu Pun Ambik Alih Lebih Korup Dari Umno

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 233 hits
Harapan UMNO pulih cerah tapi perlu gantikan pemimpin korup February 22 2021 Bekas ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu A Kadir Jasin berkata apa yang diperlukan oleh Umno ketika ini ialah menyingkirkan pemimpin mereka yang korup dan berm...
Putus Kerjasama Dengan Bersatu Tiada Sebab Untuk Umno Memberi Kata Dua Kepada Pas

Putus Kerjasama Dengan Bersatu Tiada Sebab Untuk Umno Memberi Kata Dua Kepada Pas

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 246 hits
KUALA LUMPUR Tiada sebab untuk UMNO memberi kata dua kepada PAS yang memilih untuk bersama Bersatu dalam Perikatan Nasional kata Setiausaha Agung UMNO Datuk Ahmad Maslan Jelas Ahmad UMNO dan PAS terlebih dulu menjalinkan kerjasama melalui M...
Umno Bersatu Perlu Muafakat Demi Masa Depan Kata Rais

Umno Bersatu Perlu Muafakat Demi Masa Depan Kata Rais

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 194 hits
Umno dan Bersatu perlu bermuafakat demi masa depan dan pemegangan politik kepada orang Melayu kata tokoh politik veteran Dr Rais Yatim Rais berkata hubungan antara kedua dua parti tidak boleh berpatah arang begitu sahaja selain turut meleta...
Umno Perlu Dedah Keputusan Rasmi Mesyuarat Mkt Kata Pemimpin Bersatu

Umno Perlu Dedah Keputusan Rasmi Mesyuarat Mkt Kata Pemimpin Bersatu

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 216 hits
February 22 2021 Parti Pribumi Bersatu Malaysia meminta agar UMNO mendedahkan keputusan rasmi mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi parti itu yang diadakan pada Jumaat Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Dr Muhammad Faiz Na aman berkata perka...
Annuar Muasa Kata Umno Umum Putus Dengan Bersatu Pramatang Kamu Ahli Parti Mana

Annuar Muasa Kata Umno Umum Putus Dengan Bersatu Pramatang Kamu Ahli Parti Mana

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 297 hits
Bekas setiausaha agung BN Annuar Musa menyifatkan keputusan Umno untuk memutuskan hubungan dengan Bersatu pada PRU15 sebagai pendirian pramatang Dia mengulas surat yang diutus Presiden Umno Ahmad Zahid Hamid kepada Perdana Menteri dan Presi...
Tiada Siapa Pengaruhi Umno Tolak Kerjasama Dengan Bersatu Kata Mat Hassan

Tiada Siapa Pengaruhi Umno Tolak Kerjasama Dengan Bersatu Kata Mat Hassan

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 219 hits
Keputusan Umno menolak kerjasama dengan Bersatu pada PRU ke 15 tidak dipengaruhi mana mana individu kata Timbalan Presiden Mohamad Hasan Mohamad berkata lebih 100 bahagian menggesa supaya Umno tidak meneruskan kerjasama dengan Bersatu dan i...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024