Pertama Kali Ke Tokyo Cuba 7 Perkara Ini


Jadi … Akhirnya anda telah menempah penerbangan ke Tokyo dan masih ada beberapa bulan lagi. Anda pasti teruja untuk perjalanan ini tetapi anda tidak pasti apa yang anda boleh lakukan apabila berada di sana. Lagipun, ini kali pertama anda betul? Berikut adalah beberapa perkara yang anda boleh lakukan apabila anda berada di Tokyo untuk kali pertama!
 
Makan makanan asli Jepun yang halal Ramen , yakiniku , tempura , kari Jepun … Anda mahu? anda boleh makan semua ini! Makanan ini bukan sahaja lazat tetapi mereka juga ada sijil halal!
Ippin Asakusa 

Anda perlu mencuba ramen bersama kuah pekat (ramen with milky white soup) di sini – pedas dan sangat sedap! Kari jepun juga lazat – anda boleh minta untuk menambah daging (dengan kos tambahan) jika anda suka daging! Anda juga harus mencuba ayam karaage dan dumpling mereka.
 

Tip #HHWT: Ruang sembahyang boleh didapati di sini tetapi hanya sajadah disediakan.
 
Waktu Operasi: 11.30 pagi hingga 10.30 malam setiap hari
Cara untuk sampai ke sana:

 
Luna Hala Café
Sekiranya anda ingin melawat Pasar Ikan Tsukiji, anda pastinya telah membaca bahawa sushi yang dijual di gerai-gerai itu tidak dibenarkan untuk dimakan oleh orang Islam. Ini disebabkan oleh fakta bahawa mirin digunakan dalam penyediaan sushi. Tetapi jangan risau! Anda masih boleh makan makanan laut di kawasan itu.
 

Tip #HHWT: Mereka hanya menyajikan hidangan dengan penyepit (chopsticks) dan tiada sudu. Mengikut cara makan Jepun, kita sepatutnya makan nasi dengan mangkuk yang dekat dengan muka kita dan minum sup terus dari mangkuk. Walaupun ia mungkin pelik pada mulanya, tapi ia pasti menyeronokkan untuk dicuba!
 
Waktu Operasi: 7 pagi hingga 10 pagi (sarapan pagi) dan 11 pagi hingga 2 petang (makan tengah hari)
Cara untuk sampai ke sana:

Mie Udon homemade KINEYAMUGIMARU
Jika anda terbang ke Tokyo melalui Lapangan Terbang Narita, anda perlu mencuba udon di sini! Mereka bukan sahaja menyajikan udon, tetapi juga pelbagai jenis tempura dan onigiri!
 

Untuk membuat pesanan, pilih topping untuk udon serta saiznya. Anda kemudiannya akan dihidangkan dengan semangkuk udon dengan topping bersama sup. Kemudian, pilih onigiri dan tempura anda sendiri (layan diri). Buat bayaran dan kemudian teruskan ke stesen broth dan tuang sebanyak sup yang anda suka!
 

P/S: Ia adalah tradisi Jepun bahawa anda harus menghirup mi anda jika mereka adalah sedap!
 
Waktu Operasi: 7.30 pagi hingga 9 malam (Perintah Terakhir ialah jam 8.30 malam.)
Cara untuk sampai ke sana: Tingkat 5 Terminal Lapangan Terbang Narita Terminal 1.
 
Tip: Ruang sembahyang juga boleh didapati di tingkat yang sama! Bawa sejadah dan telekung anda sendiri.
 
Shinjuku Gyoen Ramen Ouka
Restoran ini terkenal dengan ramen yang berasaskan tomato dan pedas. Perkara yang menarik tentang ramen mereka adalah ianya datang dalam satu set, lengkap dengan ayam panggang dan yakitori! Pemilik restoran ini juga ramah.

Satu lagi perkara yang unik tentang ramen ini ialah mereka juga menghidangkan semangkuk beras, yang dihiasi dengan beberapa tauhu dan kuning telur. Ini untuk membuat ochazuke , di mana kuah dituangkan di atas nasi dan menikmatinya cara itu. Pasti sesuatu yang baru tetapi pasti sangat lazat!
 

Waktu Operasi: Isnin hingga Khamis – 12.30 malam hingga 3 petang dan 6 petang hingga 10 malam
Sabtu dan Ahad – 12.30 malam hingga 10 malam Isnin pada hari Jumaat
Cara untuk sampai ke sana:

 
Tip: Ia juga sangat dekat dengan Taman Negara Shinjuku Gyoen
 
Berjalan di jalan-jalan Harajuku Disini anda boleh membeli-belah, makan crepes dan melihat pemandangan. Kedai, seperti H & M dan F21, dibaris di sepanjang jalan.

Dan jika anda mahu sesuatu yang lebih murah, pergi ke Takeshita Dori! Daiso sini mempunyai 4 tingkat dan percayalah, akan ada sesuatu untuk semua orang bawa pulang ke rumah! Di Takeshita Dori, seluruh jalan dibanjiri dengan banyak kedai trendy, gerai crepes serta kedai pakaian terpakai. Bercakap tentang crepes, inilah ia, pasti perlu cuba!

 

Nota: Crepe ini tidak bersertifikat halal. Penulis telah bertanya kepada wanita yang menjaga kedai jika mereka menggunakan alkohol dalam proses membuat crepes atau ais krim itu sendiri dan dia berkata tidak.
 
Waktu Operasi: Waktu buka berbeza mengikut kedai-kedai yang berbeza di kawasan tersebut.
Cara untuk sampai ke sana: Naik JR Yamanote Line dan pergi ke Stesen Harajuku. Sampai di sana, anda boleh terus meneroka jalan-jalan Haarajuku.
 
Luangkan hari anda di Shibuya Anda pasti memerlukan lebih daripada satu hari untuk menerokai semua tempat membeli-belah! Ada F21, H & M, ABC-Mart … ini hanya beberapa, ada banyak lagi yang boleh anda pergi untuk membeli-belah. Ada juga banyak kedai 100-yen dan Daiso! Satu lagi tempat membeli-belah yang hebat adalah Tokyu Hands !! Anda boleh mencari segala-galanya di sini.
 

Tip: Anda akan melalui banyak kedai lain. Hanya masuk ke mana-mana yang menarik minat anda!
 
Waktu Operasi: 10 pagi hingga 8.30 petang
Cara untuk ke sana:

 
Oh … Shibuya juga di mana anda dapat melihat (atau hanya menyeberang) persimpangan Shibuya sibuk dan kagum dengannya.
 

Selain itu, anda juga boleh melihat patung Hachiko – anjing setia yang menunggu tuannya untuk masa yang lama, tanpa mengetahui bahawa tuanya telah tiada.

 
Cara untuk ke sana: Naik JR Yamamote Line dan turunlah ke Stesen Shibuya.
 
Membeli-belah di Asakusa Akan ada banyak perkara untuk dilihat dan dibeli apabila anda berada disini! Seluruh jalan Nakamise dipenuhi dengan kedai-kedai kecil yang menjual banyak cenderahati.

 
Cara untuk ke sana:

 
Dan jika itu tidak mencukupi, ada juga Don Quijote (yang dibuka selama 24 jam !!!) di mana anda boleh membeli banyak barangan – peralatan dapur, alat tulis, makanan ringan … apa sahaja yang anda mahu, mereka ada menjualnya!

 
Oh … Anda juga boleh mendapatkan barangan yang disahkan halal seperti ramen, udon dan soba di sini juga! Sangat sesuai untuk cenderamata
 

Keropok Yummy Jepun (juga dikenali sebagai arare ) dijual di sini di Hyobando. Ini sesuai sebagai cenderahati!
 
Tip: Jangan mengambil gambar kedai-kedai – pemilik kedai benar-benar ketat mengenai perkara ini!
 
Waktu Operasi: 9.30 pagi hingga 8 malam
Cara untuk ke sana: Ini adalah kedai kedua dari pintu pagar di Nakamise Shopping Street apabila anda mula-mula berjalan!
 
Pergi ke DisneySea!  

Awak tahu tak? Sebenarnya, anda tidak memerlukan alasan untuk pergi ke satu-satunya DisneySea di dunia, anda PERLU datang sini! Tetapi jika anda memerlukannya, DisneySea di sini adalah satu-satunya di seluruh dunia. Kerana anda akan berada di Tokyo, tempat ini pasti bernilai lawatan – terutamanya apabila ia lebih dikenali sebagai ‘tempat paling bahagia di bumi’!
 

 

Matahari terbenam yang cantik di Tokyo Disneyland dan DisneySea. Tiada penapis yang diperlukan.
 

Dan tentu saja, untuk memanfaatkan perjalanan DisneySea anda, anda perlu menggunakan FASTPASS® untuk kepuasan yang penuh!
 
Waktu Operasi: Semak laman web mereka di sini untuk memeriksa waktu pembukaan kerana waktu pembukaan berbeza-beza dari semasa ke semasa!
Cara untuk ke sana: Ambil kereta api ke Stesen Maihama. Dari sana, tukar ke Disney Resort Line dan terus ke Stesen DisneySea Tokyo!
 
Pergi ke tempat yang anda inginkan dengan mengambil kereta api Kereta api akan menjadi cara paling sesuai bagi anda untuk melawat sekitar Tokyo. Mereka sangat menepati waktu dan anda tidak perlu menunggu lama untuk yang seterusnya.
 

Inilah bahagian dalam kereta api N’EX. Sangat selesa dan luas!
 

Anda boleh mendapatkan kad PASMO atau kad SUICA untuk perjalanan mengunakan kereta api. Kad berfungsi seperti kad EZ Link di kad Singapura / Oyster di London, dan boleh beli di mana-mana mesin tiket di mana-mana stesen. Sila ambil perhatian bahawa anda perlu membayar deposit sebanyak 500 ¥ apabila anda membeli kad pertama.
 
Tip: Sila beratur sambil menunggu kereta api. Anda akan melihat bahawa penduduk Jepun tidak akan memotong giliran anda!
 
Singgah ke Tandas untuk melunaskan hajat  

Anda pasti takut untuk minum banyak kerana bimbang perlu ke tandas ketika berjalan-jalan di Tokyo, Jepun. Dan bila bercakap mengenai tandas awam pasti anda membayangkan keadaan yang anda tidak mahu tempuhi. Berita baik untuk anda, apabila di Jepun tandas mereka sangat bersih.  Kebanyakan tandas juga dilengkapi dengan bidets dan ada juga yang datang dengan fungsi pengeringan!
 

Oleh itu, inilah 7 perkara yang boleh lakukan dan hadapi pada perjalanan pertama anda ke Tokyo!
 
Petua Bonus: Jika anda bercadang untuk ke Tokyo semasa musim sejuk, anda akan dapat melihat kota tersebut penuh dengan lampu yang dihias cantik.

 

 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Pertama Kali Ke Tokyo? Cuba 7 perkara ini appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/pertama-kali-ke-tokyo-cuba-7-perkara-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anda Pertama Kali Hamil Lapan Perkara Ini Wajib Anda Tahu Tentang Kehamilan

Anda Pertama Kali Hamil Lapan Perkara Ini Wajib Anda Tahu Tentang Kehamilan

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 369 hits
Bagi yang pertama kali hamil banyak hal yang belum diketahui lantaran tiada pengalaman Ada beberapa persoalan yang biasa ditanya daripada Dr Ummul Wahiy Abdul Hakim doktor pakar O G di Hospital UMRA Shah Alam tentang awal kehamilan Bilakah ...
Menangis Pertama Kali Lihat Kaabah Terus Rasa Sebak

Menangis Pertama Kali Lihat Kaabah Terus Rasa Sebak

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 304 hits
Baru saja pulang dari mengerjakan ibadah Umrah bersama keluarga pertengahan Januari lalu Nalydia Senrose memberitahu dia cukup tenang sepanjang berada di Tanah The post appeared first on
Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 410 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Korang mesti tahu Jim Jum iaitu makanan Tradisional Thailand siapa yang selalu ke sana mesti nampak makanan popular ini Tapi sekarang ni susah nak ...
Boediono Kenang Pertama Kali Dihubungi Megawati Untuk Jadi Menkeu

Boediono Kenang Pertama Kali Dihubungi Megawati Untuk Jadi Menkeu

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 221 hits
Boediono menuturkan Megawati sama sekali tidak intervensi Semua sesuai apa yang diproses di APBN
Pertama Kali Lepak Santai Minum Teh Di Cameron Valley Cameron Highlands Bersama Keluarga

Pertama Kali Lepak Santai Minum Teh Di Cameron Valley Cameron Highlands Bersama Keluarga

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 358 hits
PERTAMA KALI LEPAK SANTAI MINUM TEH DI CAMERON VALLEY CAMERON HIGHLANDS BERSAMA KELUARGA Kalau ke Cameron Highlands mestilah nak ada pengalaman minum teh di ladang teh kan Dengan suasana nyaman tenang menghijau Rugi jika tak di abadikannya ...
Untuk Kali Pertama Malaysia Terpaksa Luluskan Visa Kepada Sekumpulan Israael Kerana Ini

Untuk Kali Pertama Malaysia Terpaksa Luluskan Visa Kepada Sekumpulan Israael Kerana Ini

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 326 hits
Untuk makluman kali pertama sekumpulan diplomat Israel tiba secara rasmi di negara ini ketika Putrajaya dan Tel Aviv tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik pada 13feb 2018 Kementerian Luar Israel mengesahkan kunjungan diplomat terbabi...
Penyokong Tegar Pas Menitis Air Mata Pertama Kali Undi Bn Di Prk Ch

Penyokong Tegar Pas Menitis Air Mata Pertama Kali Undi Bn Di Prk Ch

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 310 hits
LIPIS Seorang penyokong tegar Pas di Felda Sungai Koyan di sini meluahkan perasaannya bila pertama kali menyokong calon Barisan Nasional pada PRK Cameron Highlands hari ini Menurut lelaki yang dikenali sebagai Mamat dia tidak pernah bermimp...
Pertama Kali Ke Suria Food Court Suria Sabah

Pertama Kali Ke Suria Food Court Suria Sabah

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 514 hits
Pertama Kali Ke Suria Food Court Suria SabahAsalamualaikum Salam Sejahtera Semua Pagi Sabtu 20 Jan 2019 selepas hantar anak ke Airport Kota Kinabalu kami bergegas ke Suria Sabah Tempat ini rupanya anak anak bawa Etuza dan mama di Kota Kinab...
5 Fakta Istri Ustadz Maulana Meninggal Dunia Kata Sopir Ambulans Hingga Kabar Pertama Kali

5 Fakta Istri Ustadz Maulana Meninggal Dunia Kata Sopir Ambulans Hingga Kabar Pertama Kali

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 422 hits
Kabar duka datang dari Ustaz Muhammad Nur Maulana atau lebih akrab dikenal Ustaz Maulana Sang istri yang bernama Nuraliyah Ibnu Hajar dikabarkan telah meninggal dunia Ustadz yang terkenal dengan sapaannya Jama aaah oh Jama aaah itu dikabark...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas