Persidangan Suri Rumah Kebangsaan Konsuri 28 Oktober 2023


Program terbesar NGO Persatuan Suri Rumah Rahmah (SRR) telah berjaya melabuhkan tirainya pada 28 Oktober 2023 yang lepas. Sebuah program berbentuk persidangan telah dijalankan di UTM KL & Residensi dengan penuh berprestij, meriah dan penuh ilmiah. Kita raikan seluruh suri rumah dari Seluruh pelosok negeri datang dan berkonvensyen seharian bersama-sama dalam menambah ilmu sebagai seorang suri rumah tangga. 


Pelik apabila seorang isteri perlu hadir untuk tambah ilmu pengetahuannya, pelik lagi melihat kerjasama dan sokongan padu dari Jabatan Kementerian dengan memberikan dana mereka sebanyak RM20, 000 setelah melihat hasil kerja-tangan suri rumah sepenuh masa dalam menjayakan persidangan tersebut. Bukan kaleng-kaleng. 

Suri rumah dari SRR, terbukti bukan sekadar seorang suri yang pasif sekadar menyusukan anak dan mengemas rumah. Merekalah tulang belakang yang menjayakan program KONSURI 2023 selama 6 bulan dari rumah masing-masing. Paling jauh, penasihat program KONSURI 2023 iaitu Puan Ila Nursalida dari Qatar, ada juga dari Pahang, Johor dan Perak, bergerak sekumpulan wanita ini demi menjayakan sebuah persidangan khas buat suri rumah yang tercinta. 
Syukur alhamdulillah, kehadiran peserta fizikal memenuhi ruangan dewan, dengan sorakan dan sokongan terhadap panelis dan tetamu VIP yang hadir. Tidak kurang juga, peserta online seluruh Malaysia menyokong kuat program ini. Kejayaan ini bertambah bererti lagi apabila media turut membuat liputan mengenai program yang dikatakan julung kalinya dibuat untuk para suri rumah. Tahniah SRR!


Persatuan Suri Rumah Rahmah Malaysia (SRR) merancang mengangkat martabat kumpulan itu hingga diwartakan dan diiktiraf sebagai kerjaya di negara ini.
Pengerusinya, Rose Jazimah Abdul Jalil berkata, usaha itu diambil dengan mengambil kira peranan besar dimainkan golongan tersebut.
Pengarah Konsuri 2023, Dr Nur Hamizah Basri berkata, konvensyen yang diadakan itu menjadi platform bagi menghasilkan suri rumah berkemahiran dan berketrampilan serta berupaya menjadi aktivis dalam masyarakat. 
"Kita sedang berusaha mencari inisiatif yang bersesuaian supaya golongan ini dapat diperkasakan kerana sekarang terutama di bandar, fenomena baharu wanita pendidikan tinggi berhenti kerja untuk menjadi suri rumah. 
"Ini amat merugikan jika potensi dan kemahiran mereka jika tidak digunakan. Malah akan menyebabkan hilang jati diri dan depresi," ujarnya.
 
Sumber:  Angkat martabat suri rumah, iktiraf kerjaya - SRR


Tahukah suri semua? Pada hari persidangan suri rumah ini bukan sahaja slot dan pengisian tentang suri rumah sahaja ya tetapi berlakunya penyerahan hadiah buat pemenang kertas kerja dan poster penyelidikan, kesemua topik ini haruslah berkisar tentang suri rumah. Baguskan? 




Saya kongsikan liputan-liputan dari media yang meraikan konvensyen suri rumah 2023, terima kasih dan tahniah sekali lagi SRR!
Liputan media dari TV3 - NONA


Liputan media dari TV3 - Wanita Hari Ini (WHI)

Turut menyatakan Soliditary Kepada Palestine bersama YB Aiman Athirah Sabu




Kejayaan yang cemerlang ini pastinya tidak akan berlaku tanpa usaha dan kerjasama setiap aktivis suri rumah rahmah (SRR), saya doakan agar program ini dapat dijalankan lagi pada masa akan datang dengan peserta yang lebih ramai insya Allah. 



Emme Marina, suri rumah sepenuh masa (WAHM), memiliki M.Sc. dalam Kimia Industri. Penulis dan usahawan yang aktif, mengikuti pelbagai kursus penulisan dan bisnes. Menghasilkan beberapa buah e-book, seperti "Panduan Bisnes di Shopee." Pengalaman 12 tahun berniaga secara online. Kini aktif sebagai blogger, peniaga jam azan, al Quran digital, emas orodesign serta perunding harta perwarisan Islam. Ingin dapatkan khidmat servis dan produk jualan, bolehlah hubungi saya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.emmemarina.com/2023/11/persidangan-suri-rumah-kebangsaan-28-oktober-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Top Commentator Bulan Oktober 2023 Dan Bulan November 2023 Tahniah

Top Commentator Bulan Oktober 2023 Dan Bulan November 2023 Tahniah

papar berkaitan - pada 20/11/2023 - jumlah : 243 hits
Assalamualaikum wbt Maafkan saya kerana terlambat untuk umum nama pemenang Top Commentator pada bulan Oktober dan juga November Seperti mana janji saya pada entri lepas Saya akan umumkan terlebih dulu carta bulanan bulan Oktober 2023 Okey n...
Bulan Keluarga Kebangsaan 2023 Majlis Sambutan Dan Tema

Bulan Keluarga Kebangsaan 2023 Majlis Sambutan Dan Tema

papar berkaitan - pada 18/11/2023 - jumlah : 171 hits
Mungkin ramai rakyat Malaysia sendiri tidak tahun dengan kewujudan Bulan Keluarga Kebangsaan yang disambut pada bulan November setiap tahun Jangan terkeliru Bulan Keluarga Kebangsaan tidak sama dengan Bulan Kebangsaan kerana sambutan ini me...
Cuti Sekolah 2023 10 Aktiviti Menarik Untuk Anak Anak Di Rumah Semasa Cuti Sekolah

Cuti Sekolah 2023 10 Aktiviti Menarik Untuk Anak Anak Di Rumah Semasa Cuti Sekolah

papar berkaitan - pada 1/12/2023 - jumlah : 236 hits
Cuti sekolah bakal tiba lagi pada 16 Disember 2023 selama dua minggu kemudian anak anak akan bercuti panjang lagi pada 10 Februari 2024 sehingga 10 Mac 2024 Kiranya anak anak ini akan masuk ke darjah dan tingkatan baru pada 11 Mac 2024 Oh y...
Perfomance Blog Untuk Bulan Oktober 2023

Perfomance Blog Untuk Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 17/11/2023 - jumlah : 241 hits
Perfomance blog untuk bulan Oktober 2023 Lamanya sis tak update pasal perfomance blog ni dari bulan Mei Adeh Serius lupa pasal topik ni Padahal tiap tiap bulan ada je dapat email report dari Google Search Console tapi tak ingat nak masukkan...
Rumah Cendawan Ppim Galak Tanaman Di Rumah Ppim 02 12 2023

Rumah Cendawan Ppim Galak Tanaman Di Rumah Ppim 02 12 2023

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 186 hits
KUALA LUMPUR Susulan kejayaan Projek Makanan Oleh dan Kebun Bandar LA21 Dewan Bandaraya Kuala Lumpur yang dijalankan oleh penduduk Projek Perumahan Penduduk PPIM sekali lagi melaksanakan sebuah projek pembiakan cendawan PPIM melancarkan Rum...
Persidangan Sekolah Amanah 2023 Ke Arah Kelestarian Transformasi Sektor Pendidikan

Persidangan Sekolah Amanah 2023 Ke Arah Kelestarian Transformasi Sektor Pendidikan

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 232 hits
PERSIDANGAN SEKOLAH AMANAH 2023 KE ARAH KELESTARIAN TRANSFORMASI SEKTOR PENDIDIKAN Assalammualaikum semua Sebagai ibu bapa adalah harapan tinggi kepada kita untuk memberi pendidikan yang terbaik kepada anak anak dari awal usia Malah pada ha...
Majlis Perasmian Rumah Cendawan Bersama Ppim Taman Herba La21 Kl Ppr Raya Permai Kl Aa Tv News 02 12 2023

Majlis Perasmian Rumah Cendawan Bersama Ppim Taman Herba La21 Kl Ppr Raya Permai Kl Aa Tv News 02 12 2023

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 128 hits
2 Disember 2023 Majlis Perasmian Rumah Cendawan bersama PPIM Taman Herba LA21 KL PPR Raya Permai KL Satu inisiatif yang baik PPIM bagi membantu meningkatkan ekonomi penduduk PPR DBKL sebagai rakan strategik dalam usaha memaksimakan tanah te...
10 Idea Kerja Dari Rumah Untuk Suri Rumah

10 Idea Kerja Dari Rumah Untuk Suri Rumah

papar berkaitan - pada 18/11/2023 - jumlah : 129 hits
Menjadi suri rumah tidak bererti anda tidak boleh menjana pendapatan Tidak valid ayat ini kerana kini rata rata suri rumah sudah pandai berdikari dan menjana pendapatan sendiri walaupun dari rumah Terdapat banyak cara untuk para suri rumah ...
A C A B Bangun Showcase 2023

A C A B Bangun Showcase 2023

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 117 hits
Sempena menuju ulang tahun ke 30 mereka pada tahun 2024 A C A B selaku perintis Eastern Oi mempersembahkanBangun Showcase 2023 untuk meraikan satu satunya album penuh Bahasa Melayu mereka Bangun Showcase 2023 anjuran A C A B Productions den...
Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Jenazah Siti Hawa Mohamad Isa Selamat Dikebumikan Mangsa Lemas Kereta Terjunam Dalam Tali Air



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Presiden Pbsnt Kongsi Perkembangan Terkini Akhyar Rashid

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Jaringan Tunggal Hidalgo Bantu Sri Pahang Fc Kutip Tiga Mata Tewaskan Kelantan Darul Naim Fc

Ziarah Kubur Arwah Mak Pah