Permohonan Sbp 2025 Tingkatan 1 4 Syarat Dan Cara Mohon


Adakah anda berminat untuk mengettahui cara permohonan SBP bagi tahun 2025?
Sekolah Berasrama Penu atau singkaannya SBP merupakan salah satu sebuah khusus di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia, selain Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA), Sekolah Menengah Teknik (SMT), Kolej Vokasional (KV) dan Maktab Tentera Diraja (MTD).
Permohonan kemasukan ke SBP boleh dibuat secara dalam talian sepenuhnya.
Tarikh permohonan SBP 2025 Sukacita dimaklumkan permohonan kemasukan ke Sekolah Khusus Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 sesi 2025/2026 dibuka mulai 1 Ogos 2024 hingga 8 September 2024 sahaja.
Cara memohon SBP Tingkatan 1 dan 4 Kerajaan telah menyediakan 2 portal berasingan bagi permohonan SBP Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 seperti yang berikut:
Untuk Tingkatan 1: https://spskt1.moe.gov.my/ Untuk Tingkatan 4/Tahun 1 SVM: https://spskt4.moe.gov.my/ Panduan permohonan SBP 2025 SBP Tingkatan 1 Berikut merupan panduan permohonan bagi SBP Tingkatan 1 bagi tahun 2025 / 2026:
1.Borang permohonan hendaklah diisi oleh pemohon dengan BIMBINGAN IBU BAPA/PENJAGA/GURU. Pemohon TIDAK DIGALAKKAN mengisi borang secara bersendirian.2.Pemohon dikehendaki mengisi dan menyemak semua MAKLUMAT yang diperlukan BETUL dan TEPAT.3.Kesilapan mengisi borang permohonan adalah tanggungjawab pemohon dan BOLEH MENYEBABKAN PERMOHONAN TIDAK DIPERTIMBANGKAN.4.PENGEMASKINIAN BOLEH DILAKUKAN SEHINGGA TARIKH TUTUP PERMOHONAN (8 September 2024). Pemohon dikehendaki menyemak semua maklumat dengan teliti sebelum mencetak borang permohonan.5.Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) akan dilaksanakan kepada semua murid yang memohon sebagai syarat UTAMA kemasukan ke Sekolah Khusus (SBP/SMKA). PKSK Tingkatan 1 akan dilaksanakan dalam tempoh 7 Oktober 2024 hingga 17 Oktober 2024. SBP Tingkatan 4 Berikut merupakan panduan permohonan bagi SBP Tingkatan 4 bagi tahun 2025 / 2026:
1.Borang permohonan hendaklah diisi oleh pemohon dengan BIMBINGAN IBUBAPA/PENJAGA/GURU. Pemohon TIDAK DIGALAKKAN mengisi borang secara bersendirian.2.Pemohon dikehendaki mengisi semua MAKLUMAT yang diperlukan dengan BETUL dan TEPAT.3.Kesilapan mengisi borang permohonan adalah tanggungjawab pemohon dan BOLEH MENYEBABKAN PERMOHONAN TIDAK DIPERTIMBANGKAN.4.PENGEMASKINIAN BOLEH DILAKUKAN SEHINGGA TARIKH TUTUP PERMOHONAN (8 September 2024). Pemohon dikehendaki menyemak semua maklumat dengan teliti sebelum mencetak.5.Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) akan dilaksanakan kepada semua murid yang memohon sebagai syarat UTAMA kemasukan ke Sekolah Khusus (SBP/ SMKA/ SMT/ KV/ MTD). PKSK Tingkatan 4 akan dilaksanakan dalam tempoh 23 September 2024 hingga 3 Oktober 2024. Artikel berkaitan: Permohonan Sekolah Khusus 2025 (SBP/SMKA Tingkatan 1 & 4)
Semakan tawaran permohonan Semakan permohonan ke SBP bagi tahun 2025 / 2026 adalah pada 9 – 27 April 2024.
Semakan boleh dibuat melalui pautan di bawah:
Tingkatan 1: https://spskt1.moe.gov.my/semakan_sbpt1/ Tingkatan 4: https://spskt4.moe.gov.my/semakan_sbpt4/ Sejarah penubuhan SBP Kerajaan melalui Dasar Ekonomi Baru telah memberi penekanan kepada keperluan tenaga kerja dalam bidang sains dan teknologi.
Dasar ini telah dilaksanakan melalui Rancangan Malaysia Kedua (1975 – 1980) dan memberi penekanan kepada perkembangan sekolah berasrama penuh (SBP).
SBP diwujudkan bagi menyediakan suasana persekolahan yang terancang, terkawal dan kondusif bagi mengembangkan potensi murid yang cemerlang ke arah melahirkan modal insan berkualiti.
SBP memainkan peranan penting bagi mengembangkan tunas bakat terbaik negara dan mendemokrasikan pendidikan berkualiti kepada segenap lapisan masyarakat Malaysia. SBP menjana bakat yang sepadan dengan cabaran global.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/permohonan-sbp-2025/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=permohonan-sbp-2025

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Skim Jaminan Kredit Perumahan 2024 Syarat Cara Permohonan

Skim Jaminan Kredit Perumahan 2024 Syarat Cara Permohonan

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 180 hits
Tahukah anda seseorang yang tidak mempunyai pendapatan tetap masih boleh memiliki rumah melalui sebuah insiatif kerajaan yang digelar sebagai Skim Jaminan Kredit Perumahan Pada 24 Februari 2023 melalui pembentangan Belanjawan 2023 Kerajaan ...
Permohonan Sekolah Khusus 2025

Permohonan Sekolah Khusus 2025

papar berkaitan - pada 31/7/2024 - jumlah : 121 hits
Semakan Permohonan Kemasukan Sekolah Khusus 2025 2026 INFO KPM Sukacita dimaklumkan permohonan kemasukan ke Sekolah Khusus Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 sesi 2025 2026 dibuka mulai 1 Ogos 2024 Permohonan boleh dibuat secara dalam talian Sekol...
Mylot Pengenalan Cara Penggunaan Aplikasi

Mylot Pengenalan Cara Penggunaan Aplikasi

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 85 hits
Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia telah mewujudkan satu aplikasi yang dinamakan sebagai MyLot bagi membantu orang awam untuk mengetahui kedudukan tanah hak milik mereka Untuk mengetahui lebih lagi tentang aplikasi ini dan cara penggunaanny...
Lost World Of Tambun Tarikan Utama Kemudahan Cara Pembelian Tiket

Lost World Of Tambun Tarikan Utama Kemudahan Cara Pembelian Tiket

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 211 hits
Lost World of Tambun Perak Tarikan Utama Kemudahan Cara Pembelian Tiket Perak sebuah negeri yang kaya dengan sejarah dan keindahan alam semula jadi menyimpan banyak khazanah yang menakjubkan Salah satu destinasi yang wajib dikunjungi di neg...
Cara Buat Dan Resepi Pencicah Thai Sedap

Cara Buat Dan Resepi Pencicah Thai Sedap

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 152 hits
Jom cuba resepi Pencicah Thai Pencicah Thai adalah pilihan yang hebat untuk menambah kesedapan hidangan anda Dengan gabungan rasa pedas masam dan sedikit manis pencicah ini sangat sesuai untuk dicicah bersama pelbagai jenis makanan seperti ...
Tiga Cara Efektif Untuk Orangtua Edukasi Seks Remaja

Tiga Cara Efektif Untuk Orangtua Edukasi Seks Remaja

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 65 hits
Orang tua bisa mencoba untuk memahami minat dan hobi anak seperti bermain game atau mengikuti grup musik tertentu
5 Cara Paling Cepat Hilang Perut Buncit Dengan Mudah

5 Cara Paling Cepat Hilang Perut Buncit Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 170 hits
5 Cara Paling Cepat Hilang Perut Buncit Dengan Mudah Jom cuba cara paling cepat hilang perut buncit Perut buncit merupakan salah satu masalah fizikal yang sering dihadapi oleh ramai orang tidak kira usia atau jantina Ia bukan sahaja mempeng...
Cara Memastikan Kotak Set Eyeshadow Anda Menonjol Dengan Reka Bentuk Kreatif

Cara Memastikan Kotak Set Eyeshadow Anda Menonjol Dengan Reka Bentuk Kreatif

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 82 hits
Dalam industri kecantikan yang kompetitif memastikan produk anda menonjol di rak adalah satu keutamaan Salah satu cara terbaik untuk mencapai ini adalah dengan mempunyai kotak set eyeshadow yang menonjol melalui reka bentuk kreatif Kotak pa...
Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Kereta Bergoyang Tanpa Henti Petugas Kesihatan Ditangkap Basah Di Tempat Parking Hospital

Kempen Skala Kecil Tampak Prk Mahkota Suram

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Dilema Seorang Blogger Tahun 2024

Collaboration Opportunity

Anak Pucat Dan Lemah Mungkin Ada Masalah G6pd

Doa Susah Tidur Karena Gelisah

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Lebih Rm500 000 Wang Gisbh Dibekukan Babit 96 Akaun Kpn