Permohonan Masuk Bersatu Masih Diproses Muhyiddin


PUTRAJAYA: Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang berlangsung petang ini tidak membincangkan soal kemasukan bekas ahli UMNO ke dalam parti itu.
Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata mesyuarat hari ini hanya membincangkan mengenai persiapan yang sedang dilakukan untuk menghadapi Perhimpunan Agung Tahunan (PAT).
Beliau berkata, mesyuarat turut membincangkan usul yang akan dibawa pada PAT berkenaan sama ada oleh majlis pimpinan tertinggi, Srikandi dan Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA).
“Saya ingin tegaskan, tiada sebarang permohonan diluluskan lagi buat masa ini. Semua permohonan masih diproses dan sedang melalui ‘cooling off period’ (tempoh bertenang).
“Setiap permohonan perlu melalui proses tapisan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk pastikan mereka bebas sebarang salah laku rasuah dan tapisan kes jenayah oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM).
“Mereka juga akan dinilai sama ada cukup sesuai atau tidak untuk menyertai BERSATU,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi parti di sini, hari ini.
Dalam pada itu, katanya, beberapa wakil pemimpin Pakatan Harapan (PH) dijangka hadir pada perhimpunan kali ini termasuk Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan wakil komponen PH yang lain.
“Saya difahamkan, 16 perwakilan luar negara sudah dijemput menghadiri perhimpunan ini. Saya juga terkejut kerana lebih 300 pengamal media membuat liputan PAT kali ini,” katanya.
Media sebelum ini melaporkan, enam Ahli Parlimen UMNO mengumumkan keluar parti susulan hilang kepercayaan kepada pucuk kepemimpinan, diterajui Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Mereka ialah Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Datuk Rosol Wahid; Ahli Parlimen Mersing, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad dan Ahli Parlimen Tasik Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya.
Ahli Parlimen Larut, Datuk Seri Hamzah Zainudin; Ahli Parlimen Sabak Bernam, Datuk Mohamad Fasiah Mohd Fakeh dan Ahli Parlimen Tanah Merah, Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz.
Sementara itu, Muhyiddin berkata, tiada anggota polis ditugaskan untuk perhimpunan ini kerana ia adalah perhimpunan parti politik.
“Perhimpunan ini adalah semata-mata mengenai parti politik, kami tidak akan menyalahgunakan kuasa mereka dan menggunakan pihak berkuasa kerajaan untuk hal-hal parti.
“Saya bukan di sini sebagai Menteri Dalam Negeri. Tiada polis di sini. Ini adalah mesyuarat politik. Kami tidak meminta polis berada di sini kerana kami mempunyai pegawai keselamatan dalaman sendiri termasuk daripada PICC (Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya).
“Jika pihak polis mahu datang ke perhimpunan ini, mereka sangat dialu-alukan,” katanya
The post Permohonan Masuk BERSATU Masih Diproses – Muhyiddin appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/permohonan-masuk-bersatu-masih-diproses-muhyiddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kena Tapis Dulu Baru Boleh Masuk Bersatu Muhyiddin

Kena Tapis Dulu Baru Boleh Masuk Bersatu Muhyiddin

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 237 hits
KUALA LUMPUR Bersatu sentiasa mengamalkan pintu terbuka terhadap permohonan daripada bekas ahli mana mana parti pembangkang dengan syarat mereka melepasi proses tapisan yang ditetapkan Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata mereka yan...
Dap Tak Perlu Marah Mp Umno Masuk Bersatu

Dap Tak Perlu Marah Mp Umno Masuk Bersatu

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 296 hits
HARAKAHDAILYKUALA LUMPUR DAP tidak perlu marah ahli parlimen Umno hendak masuk Bersatu kata Naib Presiden PAS Ustaz Idris Ahmad Katanya sewaktu MP PAS keluar parti sebelum PRU14 bukankah DAP begitu gembira Beliau berkata kalau tidak ada unt...
Setakat Ini 16 Mp Umno Telah Keluar Parti 3 Masuk Bersatu 1 Masuk Warisan

Setakat Ini 16 Mp Umno Telah Keluar Parti 3 Masuk Bersatu 1 Masuk Warisan

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 358 hits
Setakat 17hb Disember 2018 seramai 16 Ahli Parlimen UMNO telah isytihar keluar UMNO Tiga daripadanya telah menyertai BERSATU dan seorang menyertai WARISAN Dua belas orang lagi masih menjadi Ahli Parlimen Bebas Tun Mahathir diserang bertalu ...
Khianat Jika Rahim Diterima Masuk Bersatu Pemuda Dap

Khianat Jika Rahim Diterima Masuk Bersatu Pemuda Dap

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 277 hits
ULASAN Mungkin ada di antara kita telah lupa akan penderitaan yang ditanggung Puan Pendek binti Ahmad yang mengetahui cucu perempuannya Noryati binti Mohamad Yusop yang ketika itu berumur 14 tahun dirogol Mungkin juga tak ramai yang ingat p...
Zuraida Nafi Mahu Masuk Bersatu

Zuraida Nafi Mahu Masuk Bersatu

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 218 hits
MALAYSIAKINI Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin menolak dakwaan bahawa beliau akan meninggalkan PKR dan menyertai Bersatu Tidak betul beliau dipetik sebagai berkata oleh Berita Harian ketika ditanya soalan itu oleh pemberita Sebelum ini mu...
Pkr Tolak Bekas Ahli Umno Boleh Masuk Bersatu Kata Kadir

Pkr Tolak Bekas Ahli Umno Boleh Masuk Bersatu Kata Kadir

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 274 hits
Diterbitkan pada 23 December 2018Oleh Abdul Rahim SabriDatuk A Kadir Jasin menegaskan Bersatu tidak akan menerima bekas ahli Umno secara tangkap muat tetapi melalui proses saringan Foto oleh Razak GhazaliKUALA LUMPUR 23 Dis Wartawan veteran...
Jangan Lantik Ahli Parlimen Umno Masuk Bersatu Tanding Pru15 Beri Peluang Anak Muda

Jangan Lantik Ahli Parlimen Umno Masuk Bersatu Tanding Pru15 Beri Peluang Anak Muda

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 316 hits
Astro Awani Penganalisis politik Prof Madya Dr Rusdi Omar beri pandangan Ahli Parlimen UMNO yang sertai Bersatu jangan diambil bertanding pada PRU15 nanti agar peluang diberikan kepada anak muda dalam parti itu KUALA LUMPUR Parti Pribumi Be...
Jika Perompak Masuk Bersatu Saya Akan Keluar Parti Syed Saddiq

Jika Perompak Masuk Bersatu Saya Akan Keluar Parti Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 322 hits
THE MALAYSIAN TIMES KUALA LUMPUR Angkatan Bersatu Anak Muda perlu berfikir seperti kerajaan dan bekerja keras seolah olah mereka pembangkang dalam menjuarai dan mencari penyelesaian pelbagai isu dan agenda yang dekat di hati anak muda dan m...
Umno Rosak Dek Rasuah Rahim Thamby Chik Masuk Bersatu

Umno Rosak Dek Rasuah Rahim Thamby Chik Masuk Bersatu

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 269 hits
Umno rosak dek rasuah Rahim Thamby Chik masuk Bersatu Dikemas kini 25 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 16 Dec 2018 4
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil