Perlu Ke Scrub Badan Jangan Terlalu Kerap Scrub


Assalamualaikum. 
Scrub. Muka dan badan. Dua-dua ada kelebihannya kalau kita scrub. Tapi, harus diingat untuk menggunakan teknik yang betul dan dalam jangka waktu yang betul. 


Baru-baru ni, Cik Rose ada beli satu scrub badan. Scrub dari Temyracle.  Tergoda uols. Hari-hari tengok lalu lalang di newfeed instagram. Apalagi, beli satu. Nak cuba. 


Ada 3 jenis iaitu watermelon, honeydew dan Temy's fav. Pilihan Cik Rose? 


Temy's fav!





Sweet bau dia! Ala-ala mango dan nenas. Eh sukanya bau dia. Dan scrub ni juga tak kasar sangat. Tekstur dia halus. Guna sikit jer, dah harum uols. 
Berbaloilah untuk dibeli. Melicinkan kulit. Kulit rasa lembut jer korang. Seminggu boleh guna 2 atau 3 kali. Jangan guna setiap hari pula tau. Apa-apa jenis scrub pun jangan gina hari-hari. Baik badan atau muka. 


Ok, alang-alang dah cerita tentang scrub ni. Cik Rose kongsikam sedikit apa itu scrub? Berapa kerap boleh guna scrub? 


Sumber : hellodoctor.com


Kulit lebih berseri dan sihat!


Proses rawatan scrub badan ini, dapat membantu kulit untuk menyingkirkan sel kulit mati dari luar dan sekali gus memastikan kotoran lain yang cenderung tersumbat pada liang pori juga akan turut disingkirkan. Sebagai rawatan kecantikan, scrub akan menjadikan kulit untuk kelihatan lebih berseri dan sihat. Ha, itulah yang best. Ramai yag idamkan kulit yang sihat, lembut dan berseri. 
Selain berperanan untuk menjadi kulit lebih sihat,scrub badan juga berperanan untuk mencegah dan melawan penuaan. Seiring dengan pertambahan usia, proses penjagaan semula sel tisu baru pastinya akan menjadi semakin perlahan dan akibatnya kulit akan menjadi kusam. Berseri! Kulit bila dah sihat, dia jadi berseri. Tak adalah kusam je kan. 
Proses scrubbing yang menggunakan kaedah menggosok dan urutan ini dipercayai dapat merangsang aliran darah serta dapat mempercepatkan proses penjanaan sel baru. Korang jangan tenyeh pula. Gosok perlahan-lahan sahaja, macam urut tu. Guna span  pun boleh. 
Jadi, jika anda inginkan kulit yang tetap kelihatan berseri, bercahaya dan sihat, serta memerlukan rawatan kecantikan, amatlah disarankan untuk melakukan rawatan scrub badan secara rutin. Nak cantik dan sihat, kenalah displin kan. 












Berapa kerap kita boleh scrub badan?


Anda digalakkan untuk melakukan proses scrubbing pada badan anda sekurang-kurangnya 2 hingga 3 kali dalam tempoh seminggu. Tetapi sama seperti kulit muka, jika kulit badan anda agak sensitif, anda dicadangkan untuk tidak melakukan rawatan scrub terlalu kerap.
Anda tidak perlu menggosok badan sehingga terlalu kuat hanya untuk memastikan sel kulit mati anda disingkirkan dari badan. Sebaiknya, lakukan dengan lembut tetapi dapat memberikan hasil yang bersih secara menyeluruh. 
Menggosok scrub terlalu kuat boleh menyebabkan anda secara tidak sengaja turut menyingkirkan sel kulit yang masih sihat dan berkemungkinan akan merosakkan keadaan kulit anda.

Jika kulit anda berubah menjadi kemerahan atau anda berasa pedih setelah melakukan proses scrubbing, ia adalah petanda bahawa anda menggosok terlalu kuat dan anda perlu untuk mengurangkannya. 


Apapun yang kita lakukan kenalah bersederhana. Jangan terlalu berlebihan. Setiap dari kita, miliki jenis kulit yang berbeza. Nak pakai apa pun, kena tahu jenis kulit. Jangan main ikut orang. No no no! 


Selamat manjakan diri dengan scrub badan!






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2020/09/perlu-ke-scrub-badan-jangan-terlalu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ustazah Asma Ingatkan Jangan Terlalu Marah Pukul Anak Lama Lama Keras Hatinya

Ustazah Asma Ingatkan Jangan Terlalu Marah Pukul Anak Lama Lama Keras Hatinya

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 388 hits
Percaya tak anak makin keras hatinya apabila kerap di marah Jangan pelik bila suatu hari nanti bila ibu bapa nak peluk mereka akan menjauhkan diri Kesan ini juga yang akan menyebabkan anak mula memberontak dalam diam dan menyebabkan hubunga...
Jangan Letak Ubat Gigi Jika Anggota Badan Melecur Ini Sepatutnya Anda Buat Untuk Kurangkan Kesan Melecur

Jangan Letak Ubat Gigi Jika Anggota Badan Melecur Ini Sepatutnya Anda Buat Untuk Kurangkan Kesan Melecur

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 387 hits
Mungkin ramai yang pernah dengar dengan petua turun termurun ini bila aseseroang mengalami tangan melecur kan Kalau tak sapu dengan tepung atau kicap mesti lebih terkenal dengan sapu menggunakan ubat gigi Kononnya murajarab dan akan mengela...
Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 586 hits
Annuar Musa berkata dengan adanya badan pengurusan air sendiri Wilayah Persekutuan boleh menguruskan konsesi air sendiri dan membeli air mentah atau memproses air PUTRAJAYA Badan pengurusan air akan diwujudkan di Wilayah Persekutuan bagi me...
Nasihat Pakar Jangan Terlalu Mengutamakan Aspek Pembelajaran Melebihi Aspek Perkembangan Yang Lain

Nasihat Pakar Jangan Terlalu Mengutamakan Aspek Pembelajaran Melebihi Aspek Perkembangan Yang Lain

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 222 hits
Assalamualaikum w b t Anmum ESSENTIAL GOLD mempersembahkan siri video untuk ibu bapa tentang menyokong perkembangan menyeluruh kanak kanak Teknologi telah mengubah cara hidup kita termasuklah bagaimana ibu bapa di Malaysia membesarkan anak ...
Krisis Air Jangan Kompaun Tapi Hukum Penjara

Krisis Air Jangan Kompaun Tapi Hukum Penjara

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 301 hits
Mustapa Ibrahim ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di Jalan Mutiara 6 Taman Selayang Mutiara Selangor foto SYAFIQ AMBAK GOMBAK Gangguan bekalan air tidak berjadual di sekitar Selangor dan Lembah Klang kali ini bukan sahaja memberikan te...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects