Perjumpaan Biasa Bukan Nak Tubuh Kerajaan Campuran Tun M



Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan pertemuannya dengan beberapa pemimpin politik beberapa hari lalu hanyalah sebagai perjumpaan biasa.
Menurut Dr Mahathir, agenda untuk mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan juga tidak pernah dibincangkan dalam pertemuan yang difahamkan berlangsung selama tiga hari berturut-turut itu.
Dr Mahathir dilapor mengadakan pertemuan dengan beberapa ahli politik termasuk Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah; Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri; dan Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu.
Tambah Dr Mahathir, cadangan seperti itu sukar untuk diterjemahkan memandangkan ada dalam kalangan pemimpin tertentu yang pernah bekerjasama dengan beliau tidak bersetuju dengan idea tersebut.
“Ku Li (Tengku Razaleigh) dulu (berada) dalam Kabinet saya. Dia nak jumpa takkan saya kata tak boleh, tak suka (tengok) muka awak… (saya) tak bolehlah (buat) macam tu.
“Saya jumpa dengan menteri agama pasal saya kenal menteri agama dah lama dah. Dulu (beliau) jadi mufti wilayah, saya memang kenal dia.
“Dia datanglah nak tunjuk kepada saya buku-buku yang ditulis berkenaan dengan COVID-19.
“Mat Sabu ni datang selalu, dia jumpa saya nak bincang pasal politik sikit bolehlah. Tiada bincang (berkenaan kerajaan perpaduan).
“Kita tak boleh nak buat dengan dia (Mohamaad Sabu) pasal ada orang (tertentu) tak bagi (dan setuju dengan idea berkenaan),” katanya dipetik.
Terdahulu, menerusi akaun Facebook Kelab Penyokong Dr Mahathir iaitu “Kelab Che Det” telah memuat naik tiga keping gambar bekas perdana menteri itu bertemu dengan pemimpin berkenaan di kediamannya pada 26, 27 dan 28 Oktober 2020.
Dalam muat naik itu, pengendali akaun turut menyertakan kapsyen “Ketika negara diuji, Kerajaan Perpaduan adalah formula terbaik.”
Tambah kapsyen itu lagi, parti politik perlu diketepikan buat masa sekarang dan sebaliknya hanya kepentingan negara sahaja yang perlu diutamakan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30421

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Covid Di Sabah Luar Biasa Kerajaan Perlu Telus

Kes Covid Di Sabah Luar Biasa Kerajaan Perlu Telus

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 214 hits
Hari ini kes baru Postif Covid 19 sebanyak 1228 kita sudah beralih ke fasa baru dari 3 kepada 4 angka Maksudnya PN dan PM tebuk atap terbukti gagal Agaknya bagaimana Nasib Frontliner doktor dan jururawat di Sabah Pasti menakutkan Apakah sep...
Tun Mahathir Had 80 Ahli Parlimen Kerajaan Di Dakwa Cuba Untuk Mengambil Jalan Mudah

Tun Mahathir Had 80 Ahli Parlimen Kerajaan Di Dakwa Cuba Untuk Mengambil Jalan Mudah

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 335 hits
PETALING JAYA Pejuang membantah langkah mengehadkan hanya 80 daripada 222 ahli Parlimen menghadiri sidang Dewan Rakyat pada satu satu masa mulai esok dan mendakwa kerajaan mengambil jalan mudah tanpa mengadakan prosiding dalam talian Tun Dr...
Apa Jadi Kerajaan Tak Ada Dap Tapi Nak Lingkup Juga

Apa Jadi Kerajaan Tak Ada Dap Tapi Nak Lingkup Juga

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 214 hits
mosabit on track Nak cakap sikit nih Bila ko nak sgt berkuasa ko rela buat buat sketsa untuk beri alasan kita perlu tangguhkan persidangan Dewan Otak asyik duk fikir pasal kuasa Kuasa dan Kuasa sahaja Menipu dah jadi makanan harian dan dah ...
Tun Mahathir Sengaja Sabotaj Kerajaan Ph

Tun Mahathir Sengaja Sabotaj Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 189 hits
Bekas Naib Presiden Amanah Senator Datuk Husam Musa mendakwa kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan dirancang sejak hari pertama menjadi kerajaan Ia dapat dilihat melalui indikator daripada apa yang berlaku sejak awal dan beliau sudah banyak ka...
Hutang Kerajaan Akan Jadi Rm1 3 Trilion Macam Mana Nak Bayar

Hutang Kerajaan Akan Jadi Rm1 3 Trilion Macam Mana Nak Bayar

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 281 hits
Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad meluahkan rasa curiga terhadap unjuran kerajaan berkenaan pemulihan ekonomi tahun depan Kerajaan meramal pertumbuhan keluaran dalam negara kasar pada kadar 4 ke 7 5 peratus Tetapi menurut Mahathir r...
Tun Mahathir Kempen Kerajaan Perpaduan Lagi

Tun Mahathir Kempen Kerajaan Perpaduan Lagi

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 262 hits
Ketika krisis politik melanda negara nampaknya bekas perdana menteri paling lama Tun Dr Mahathir Mohamad kelihatan sedang membuat kempen agar Kerajaan Perpaduan yang melibatkan semua pihak dibentuk Ia dibayangkan melalui satu posting yang d...
Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 395 hits
YANG di Pertuan Agong menzahirkan penghargaan kepada Kerajaan dan parti parti politik di atas semangat bipartisan dan permuafakatan yang ditunjukkan dalam Belanjawan 2021 Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah turut menzahir...
Badan Pemikir Syor Tubuh Kerajaan Perpaduan

Badan Pemikir Syor Tubuh Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 248 hits
Oleh Wabak COVID 19 memerlukan kerjasama semua pihak Anggota Polis mengiringi bot yang menghantar bantuan makanan kepada penduduk di Kampung Halo Semporna Foto Polis KUALA LUMPUR Ahli politik kerajaan dan pembangkang mesti bersatu bagi memb...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord