Pergi Klinik Dan Disahkan Doktor


 


berikutan dari hal aku yang memanjang pening, aku akhirnya ke klinik swasta berhampiran untuk menyemak kadar kesihatan aku. aku ke klink aurora seksyen 13 shah alam. terletak berhadapan dengan aeon mall shah alam .

Klinik Aurora Seksyen 13 Shah Alam aku suka pergi klinik ni sebab klinik ni adalah klinik 24jam. cuma kos dan harga rawatan bagi waktu tengah malam dan awal pagi agak mahal. aku tiba di klinik sekitar petang. mungkin dalam jam 4petang macam tu. masa aku sampai ada beberapa pesakit lain yang datang bersama anak mereka yang kurang sihat. kami duduk berjarak. 
aku picit loceng untuk memanggil jururawat bertugas. seorang wanita berbangsa melayu datang dan menyambut aku dengan senyuman manis. beliau meminta aku kad pengenalan dan meminta untuk aku duduk. dalam pada itu, tangannya tak henti 'menghempas kecil' keyboard komputer dan sesekali risau dengan aku. komputer sedang jammed. dipanggilnya seorang jururawat lain untuk menyelesaikan masalah komputer berkenaan. 
kad pengenalan berpindah milik. komputer di restart dan berlalu duduk di kerusi tersedia sambil dihadiahkan wajah kelat jururawat berbangsa india. huh. 
skrin telah kembali seperti sedia kala dan jururawat india telah memulangkan semula kad pengenalan aku. aku hanya perlu tunggu nama dipanggil. 



Doktor Keluarkan Suratsetelah melakukan beberapa ujian 'otak', doktor mengesahkan aku normal. namun disebabkan pening aku tak kunjung hilang, doktor telah mengeluarkan surat untuk aku refer ke hospital kerajaan. hospital terdekat ialah hospital shah alam. 

pada 15 ogos 2023, aku mengambil cuti untuk ke hospital kerajaan. prosesnya agak rumit dan aku hampir hilang sabar. mula - mula aku terus ke kaunter hasil dan mengambil nombor. di kaunter aku telah serahkan surat dan aku diminta untuk terus ke blok sebelah tingkat 5 (aku lupa nama jabatan). aku sampai kaunter hasil sekitar jam 8pagi dan nombor dipanggil sekitar 8.20pagi. naik lah aku ke tingkat 5 blok sebelah. selain aku, ada lagi beberapa pesakit yang datang bersama surat masing - masing. aku meletakkan surat di kotak yang disediakan. aku mula menunggu nama dipanggil hampir sahaja 2jam. mengurut dada aku. setelah nama dipanggil oleh jururawat kaunter, aku diminta untuk pergi ke klinik seksyen 7 untuk menukar surat. 
aku hanya perlu berjalan kaki sekitar beberapa ratus kilometer untuk sampai ke klinik seksyen 7. nama aku dipanggil setelah hampir 2 jam hanya untuk mendapatkan arahan "puan boleh terus ke klinik bagi tujuan tukar surat ya. kerana surat puan datang dari klinik swasta. takut bayarannya agak mahal". masyaallah ~ kalau dari tadi dia baca surat aku dan minta tukar awal kan senang. 
sesampainya di klinik, aku terus berikan surat kepada jururawat bertugas. tak lama kemudian aku terima surat baru. kedua - dua surat berkenaan aku bawa ke kaunter hasil dan menunggu giliran sekali lagi untuk buat pembayaran. kemudian aku ke blok sebelah tingkat 5 dan menunggu giliran sekali lagi. sekitar jam 11 baru nama aku dipanggil. 

Aku Disahkan Normalsama sama prosesnya di klinik swasta. aku melakukan beberapa ujian otak dan tambahan lain. sepertinya ditolak dari sisi terus jatuh ke bawah; kiri dan kanan. kepala aku pening bahagian dalam. mata aku normal. telinga aku normal. walaupun ada kala berdesing tak tentu hala. seumpamanya orang yang baru baik demam dan alami kepala pusing. 
syukur saja bukan sekeliling aku yang berpusing. jika ini terjadi, aku mungkin hanya akan terbaring dan tak mampu melakukan apa - apa. waktu ini makanan dah tak jadi rutin untuk aku. aku hanya makan bila perlu. makan apa adanya. kuantiti sedikit kadang tak mampu habiskan. tak lalu nak makan makanan kegemaran. aku lebih suka nasi kosong bersama sambal belacan yang dijadikan kuah dan lauk seperti ayam / ikan goreng / ikan masin. sudah cukup. membayangkan makanan kegemaran sahaja buat aku kembang tekak tak lalu. aku ambil masa yang agak lama untuk menghabiskan makanan dalam pinggan walaupun nasi aku tidak lah banyak mana. letih rasanya. 
selepas mengahbiskan beberapa ujian dan disahkan normal, doktor memberikan aku temujanji selepas 3 bulan untuk memantau keadaan aku. selain itu aku juga minta sijil sakit. alang - alang dah buang masa di hospital kan. 

entah. tunggu lah lagi 3 bulan nanti. ni masih pening. hari - hari pening. mujur peningnya tak seteruk kali pertama pening. habis sekeliling aku berputar dan aku rasa seperti nak rebah. terpaksa jalan senget untuk kekal 'tegak' kan badan. kesian bukan? 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2023/08/pergi-klinik-dan-disahkan-doktor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kedua Mata Putih Sofea Dah Terkeluar Ustazah Asma Menyeru Kalau Ada Doktor Yang Boleh Sembuhkan Adik Sofea

Kedua Mata Putih Sofea Dah Terkeluar Ustazah Asma Menyeru Kalau Ada Doktor Yang Boleh Sembuhkan Adik Sofea

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 343 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul itulah yang dilalui oleh adik Sofea apabila disahkan mempunyai kanser saraf hingga menyebabkan kedua dua matanya rosak Perkongsian ini dikongsi oleh pendakwah terkenal Ustazah Asma yang teru...
Appointment Doktor

Appointment Doktor

papar berkaitan - pada 26/8/2023 - jumlah : 128 hits
Assalamualaikum Salam Sabtu Hampir dua bulan keluar wad sebab jangkitan kuman mycoplasma haritu mungkin ini temu janji terakhir buat Syahim dengan doktor Moga Syahim sihat selalu doakan Syahim ye kakak dan acik semua
Pelumba Arrc Haruki Noguchi Disahkan Meninggal Dunia

Pelumba Arrc Haruki Noguchi Disahkan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 300 hits
Noguchi cedera parah berikutan insiden di selekoh 10 Pusingan 4 kategori Asia Superbike 1000cc Pelumba Jepun Noguchi temui ajal di litar Haruki Noguchi PELUMBA Jepun Haruki Noguchi meninggal dunia selepas terlibat dalam kemalangan pada Perl...
Bayaran Perkhidmatan Klinik Kesihatan Menggunakan Kad Debit

Bayaran Perkhidmatan Klinik Kesihatan Menggunakan Kad Debit

papar berkaitan - pada 27/8/2023 - jumlah : 255 hits
Assalamualaikum dan selamat petang Alhamdulillah tengahari tadi hujan turun agak lebat Baju yang disidai masih belum kering Dalam mesin pun masih ada lagi belum siap dibasuh Tak mengapalah boleh disidai dalam rumah sahaja Cerita awal bulan ...
Pergi Bercuti Di Greece Banyak Momen Sweet Lisa Bp Fr D Ric Arnault Sah Sedang Bercinta Kini

Pergi Bercuti Di Greece Banyak Momen Sweet Lisa Bp Fr D Ric Arnault Sah Sedang Bercinta Kini

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 284 hits
Nampaknya semakin banyak bukti menyatakan bahawa Lisa BLACKPINK sedang bercinta dengan Fr d ric Arnault kini ARTIKEL BERKAITAN Terbaru Lisa telah memuat naik fotonya sedang bercuti ketika di Greece dan berenang di perairan biru aqua Bagaima...
Pengalaman Aneh Sakit Panas Dan Rasa Demam Tapi Doktor Kata Sihat Tak Ada Masalah

Pengalaman Aneh Sakit Panas Dan Rasa Demam Tapi Doktor Kata Sihat Tak Ada Masalah

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 182 hits
Ini pengalaman sekali seumur hidup Ada sekali tu hari Jumaat 20hb Julai 2012 Saya jatuh sakit lalu pergi klinik di pekan tak jauh dari rumah Doktor buat pemeriksaan kemudian ambil darah Dia syak saya kena demam campak dan mungkin juga posit...
Bangunan Runtuh Doktor Hampir Ditimpa Batu Besar Ketika Cuba Alih Kereta

Bangunan Runtuh Doktor Hampir Ditimpa Batu Besar Ketika Cuba Alih Kereta

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 277 hits
BernamaGegaran akibat struktur rasuk pada bumbung sebuah banguna komersial lima tingkat di Jalan Kuchai Lama di Kuala Lumpur runtuh malam tadi dirasai sehingga ke bangunan sebelah Kejadian berlaku kira kira jam 10 40 malam membabitkan Blok ...
Hiburan Ni Bukan Pasar Malam Doktor Sound Pesakit Guna Gelaran Kak Waktu Dirawat

Hiburan Ni Bukan Pasar Malam Doktor Sound Pesakit Guna Gelaran Kak Waktu Dirawat

papar berkaitan - pada 15/8/2023 - jumlah : 202 hits
Melalui laporan Sinar Harian baru baru ini kejadian yang berlaku di sebuah hospital itu sememangnya tidak patut berlaku Difahamkan seorang pesakit telah memanggil doktor yang merawatnya dengan gelaran kak ketika sedang memberitahu sakit yan...
Bakal Doktor Dicekup Kerana Melacur

Bakal Doktor Dicekup Kerana Melacur

papar berkaitan - pada 15/8/2023 - jumlah : 90 hits
Seorang pelajar perubatan dan dua gadis berusia 16 tahun antara enam pekerja seks yang ditemui polis semasa serbuan di sebuah rumah pelacuran di Hong Kong lapor portal berita South China Morning Post Polis menahan seorang wanita berusia 20 ...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941