Perbezaan Budaya Bukan Halangan 4 Pasangan Korea Malaysia Yang Dikenali Ramai


Sejak fenomena Korea mula menceroboh masuk di Malaysia, semakin ramai yang mula merasakan bahawa orang berasal daripada sana boleh tahan tampannya. Mungkin juga penangan melihat pelakon Korea dan juga idola seperti Suzy, Lee Min-ho, EXO, Blackpink yang membuat jantung berdegup kencang.
Bahkan ada juga gadis dan teruna yang menanam impian untuk mencari orang Korea sebagai pasangan hidup, kalau jodoh apa salahnya kan?
Di sini ada tersenarai beberapa pasangan suami isteri Korea-Malaysia yang terkenal dan menerima reaksi positif daripada orang ramai.
Nik Muhammad Ryzal & Yoo Na-rae
Pasangan ini boleh dikatakan agak popular dek telatah Na-rae yang comel dan kelakar. Bahkan wanita itu langsung tak kekok semasa mula-mula diperkenalkan dengan budaya tempatan terutama di Kelantan.
Menurut Nik Muhammad Ryzal berkata, dia mula mengenali wanita itu sejak melanjutkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda Kewartawanan di Universiti Korea, Seoul dan mula rapat sejak awal tahun 2019.
Membuat keputusan untuk menikah secara sederhana pada Ogos tahun yang sama, mereka kini kelihatan bahagia selepas melangkah ke fasa hidup yang baru itu. Kedua-dua ibu bapa Na-rae juga merestui anak mereka untuk menganut mana-mana agama lantas memudahkan urusan kedua merpati dua sejoli itu.
Khaleed & I-seul
Khaleed mula popular selepas muncul dalam rancangan “Abnormal Summit” bagi membincangkan mengenai sesuatu isu semasa berdasarkan pandangan orang Malaysia. Sejak adaripada itu, lelaki tersebut mula dikenali dalam kalangan peminat K-Drama dan K-Pop.
Lelaki itu mendedahkan bahawa dia mengenali Lee Seul menerusi sebuah acara yang dihadiri oleh rakan-rakan daripada Korea dan juga Kanada. Meskipun ada bertukar ID KakaoTalk namun wanita itu langsung tidak menghubunginya. Namun segalanya berubah apabila Khalid tersilap menghantar mesej kepada wanita tersebut dan hubungan mereka terus bercambah daripada situ.
Bahkan isterinya itu merupakan seorang yang sering menyokong segala impiannya termasuklah untuk berhenti kerja dan memulakan bisnes sendiri walaupun ia adalah satu keputusan yang berisiko tinggi.
Lee Seul juga sangat menghormati agama Islam sewaktu awal perkenalan mereka dan dia menunjukkan minat untuk mempelajari lebih agama baru itu dengan lebih mendalam. Pasangan itu kemudiannya menikah pada tahun 2017 dan terus hidup bahagia sehingga ke hari ini.
Fadhi & Kim Je-young
Siapa sangka bertemu buat pertama kali ketika ditugaskan untuk menjaga pelajar antarabangsa menerusi program pertukaran pelajar, Fadhi dan Aiman Kim Je-young akhirnya berjodohan dan berkahwin akhirnya. Menurut Fadhi selepas sebulan berkenalan, hubungan mereka bertambah rapat dan lelaki itu memberitahu hasrat hatinya untuk menikahi Fadhi sehingga kedua ibu bapa wanita itu juga terkejut mendengarnya.
Bahkan pasangan suami isteri ini turut bersama-sama menjalankan bisnes tour dan travel untuk para pelancong yang berjalan di Korea. Dengar cerita, Fad pun tengah mengandung anak pertama sekarang ini. Mesti anak mereka comel nanti!
Jehan Miskin & Julie Rhee
Jehan Miskin merupakan antara selebriti popular yang telah menamatkan zaman bujangnya bersama seorang wanita Korea. Perkenalan mereka nyata unik apabila lelaki itu  bertemu dengan Julia buat pertama kalinya ketika di gymnasium.
Lagi kelakar apabila wanita itu menyangkakan bahawa Jehan adalah seorang penganggur kerana enggan menyatakan pekerjaan sebenarnya namun semuanya terbongkar apabila lelaki itu kerapa didatangi oleh peminat yang mahu bergambar dan meminta tanda tangannya.
Pandai menyorok tahu! Sampaikan tiada siapa yang dapat hidu mengenai perhubungan cinta yang terjalin selama 5 tahun sebelum pasangan itu membuat keputusan untuk menikah. Julia pula tidak mempunyai sebarang masalah untuk menyesuaikan diri dengan budaya tempatan dek sudah tinggal selama hampir 6 tahun di Malaysia kerana tuntutan kerjanya.
Walaupun sudah jarang melihat Jehan di kaca televisyen, pasangan itu nampak bahagia keran sering melakukan pelbagai aktiviti luar sekiranya anda menjengah ke ruangan Instagram rasmi mereka.
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/perbezaan-budaya-bukan-halangan-4-pasangan-korea-malaysia-yang-dikenali-ramai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nggak Hanya Asal Makan Ini 5 Budaya Makan Di Korea Selatan Semua Tahapan Ada Artinya

Nggak Hanya Asal Makan Ini 5 Budaya Makan Di Korea Selatan Semua Tahapan Ada Artinya

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 234 hits
Ternyata ada kebiasaan saat kita makan yang justru dianggap nggak sopan sama orang Korea Guys
Pasangan Youtuber Jepun Harap Covid 19 Segera Berakhir Rindu Makanan Malaysia

Pasangan Youtuber Jepun Harap Covid 19 Segera Berakhir Rindu Makanan Malaysia

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 347 hits
KUALA LUMPUR 5 Julai Dalam badak itu ada gula kelapa sangat sedap Boleh buat kita ketagih Bila saya buat saya akan letak banyak gula kelapa di dalam dan makan tak henti sampai saya pun jadi badak Reaksi spontan yang comel oleh pasangan Yout...
868 394 Individu Telah Disampel Untuk Covid 19 Di Malaysia Bilangan Ujian Setanding Dengan Korea Selatan

868 394 Individu Telah Disampel Untuk Covid 19 Di Malaysia Bilangan Ujian Setanding Dengan Korea Selatan

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 254 hits
Menerusi laman Twitter rasmi KKM memaklumkan bahawa sehingga 16 Julai 2020 jam 12 tengah hari seramai 868 394 individu telah disampel untuk Covid 19 di Malaysia iaitu bersamaan dengan 27 14 individu bagi setiap 1 000 populasi Bilangan ujian...
Cara Semak No Telefon Yang Tak Dikenali Nombor Malaysia Pun Boleh Semak

Cara Semak No Telefon Yang Tak Dikenali Nombor Malaysia Pun Boleh Semak

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 1098 hits
Cara Semak No Telefon Yang Tak Dikenali Mesti pernah dihubungi oleh orang yang tidak dikenali bukan Mesti tertanya tanya siapa yang buat panggilan kepada kita dan lagi satu nombor telefon tersebut tidak tersenarai dalam rakan kita Kadang ka...
Universiti Di Malaysia Tular Sampai Korea Guna Standee Tzuyu Twice Jungkook Bts Bagi Patuhi Penjarakan Sosial

Universiti Di Malaysia Tular Sampai Korea Guna Standee Tzuyu Twice Jungkook Bts Bagi Patuhi Penjarakan Sosial

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 622 hits
Meskipun Malaysia kini sudah mencapai keputusan yang memuaskan dalam memerangi wabak COVID 19 namun kerjasama rakyat masih diperlukan untuk memastikan ia hapus buat selama lamanya Disebabkan itu semua orang diminta supaya mematuhi penjaraka...
Al Jazeera Cuba Jadikan Malaysia Negara Penyimpan Pati Ummah

Al Jazeera Cuba Jadikan Malaysia Negara Penyimpan Pati Ummah

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 286 hits
Pengerusi Gerakan Ummah Malaysia Mohd Zai Mustafa KUALA LUMPUR Gerakan Pembela Ummah membantah penyiaran dokumentari oleh agensi berita Al Jazeera yang memaparkan fakta salah dan memberi gambaran negatif terhadap kerajaan Malaysia sebagai a...
Malaysia Needs To Look To China

Malaysia Needs To Look To China

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 185 hits
The US would love for China to invade Malaysia so that they can send their military to Malaysia to help repel China But then at what cost Malaysia will be utterly destroyed and maybe one million would die If I were the prime minister I woul...
Kluster Terbesar Covid 19 Malaysia Di Masjid Sri Petaling Tamat

Kluster Terbesar Covid 19 Malaysia Di Masjid Sri Petaling Tamat

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 290 hits
Akhirnya secara rasmi diisytiharkan kluster terbesar di negara kita iaitu Kluster Perhimpunan di Masjid Seri Petaling telah tamat pengawasan hari ini setelah tiada kes baru dilaporkan dlm tempoh 28 hari Tahniah dan terima kasih kpd semua Al...
Lebuhraya Pil1 Termahal Di Malaysia Siapa Dapat Manfaat Terbesar Geng Terowong

Lebuhraya Pil1 Termahal Di Malaysia Siapa Dapat Manfaat Terbesar Geng Terowong

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 577 hits
Tahukah anda bahawa pada Oktober 2019 PM7 bawah kerajaan PH pernah luluskan dana bagi projek lebuhraya PIL kerajaan DAP yang kosnya RM9 6 bilion untuk 19 5km yang akan menghubungkan projek hartanah mewah bernilai RM30 bilion milik 100 syari...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau