Perak Selesaikan Perancangan Hebat Muhyiddin Bersatu Ganti Umno


Oleh MALAYSIA DATELINEDecember 10, 2020 6:48 am 

Perbuatan Umno ini adalah contoh klasik baling najis sembunyi tangan. Tapi tangan bernajis tetap berbau busuk, kata Kadir Jasin menempelak Muhyiddin.

Dengan apa yang berlaku di Perak, maka selesailah sudah penyerahan semua negeri Bersatu yang dimenangi melalui Pakatan Harapan (PH) kepada Umno dan Pas, kata bekas pemimpin parti itu, Datuk A Kadir Jasin.

Menurut tokoh wartawan negara itu, ia berlaku dengan memperlihatkan hebatnya perancangan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Hamzah Zainudin, Bersatu ganti Umno.

“Jika cadangan Umno, Bersatu dan Pas itu mendapat perkenan Sultan Perak maka selesailah penyerahan semua negeri Bersatu, yang dimenangi melalui PH, kepada Umno dan Pas.

“Demikianlah hebatnya perancangan Muhyiddin Mohd Yassin, Hamzah Zainuddin dan konco-konco mereka memperkuhkan Bersatu supaya menjadi pengganti Umno,” kata bekas Penasihat Media Perdana Menteri itu.

Bagi bekas Ketua Pengarang Kumpulan NSTP itu, apa yang berlaku di Perak adalah tindakan baling najis sembunyi tangan yang dibuat oleh Umno.

“Kalau ini bukan politik najis apa lagi? Atau apakah pemimpin Umno pusat, secara tidak langsung, mengaku mereka sudah hilang kawalan ke atas Ahli-ahli Dewan Undangan mereka di negeri-negeri?

“Adakah pemimpin Umno negeri-negeri tidak lagi hormat kepada bos-bos mereka di Kuala Lumpur sehingga bertindak sesuka hati seperti yang mereka lakukan di Perak Jumaat lalu?” tulis beliau melalui facebooknya.

Bagi Kadir, susah hendak percaya bahawa ini adalah kesilapan kerana rasa tidak puas hati Umno dengan bekas Menteri Besar, Ahmad Faizal Azumu, bukan perkara baru.

“Juga bukan satu rahsia bahawa Umno amat kemaruk jawatan tersebut,” katanya.

Katanya, daripada kandungan dan nada kenyataan bersama Barisan Nasional (Umno), Bersatu dan Pas, jelaslah bahawa ini adalah kes baling najis sembunyi tangan oleh Umno.

“Bersatu dan Pas menjadi pak turut saja demi mengemis sokongan Umno kerana tanpa Umno mereka tidak boleh kembali berkuasa di Perak.

“Dengan menggunakan alasan kesilapan dan memohon maaf, mereka berharap orang Melayu yang taasub kepada label Melayu-Islam boleh terus diperbodohkan.

“Perbuatan mereka ini adalah contoh klasik baling najis sembunyi tangan. Tapi tangan bernajis tetap berbau busuk,” katanya lagi.

Bagi Kadir, Bersatu pula sah menjadi kembiri politik apabila menerima Adun Umno sebagai calon Menteri Besar menggantikan wakilnya yang dihumban keluar dengan begitu hina sekali.

“Dengan ini juga bertambah kukuhlah bukti bahawa tindakan menarik Bersatu keluar daripada Pakatan Harapan dan menubuhkan kerajaan pintu belakang dengan Umno dan Pas telah menjadi senjata karat yang menikam tuan,” katanya lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/12/perak-selesaikan-perancangan-hebat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 285 hits
Keanggotaan Adun Titi Serong di Perak Hasnul Zulkarnain Abd Munaim dalam parti barunya mungkin tidak bertahan lama jika dia terbukti bersama parti lain mengundi untuk mengetepikan timbalan presidennya sendiri pada 4 Dis lalu Setiausaha Agun...
Asyraf Mengharapkan Muhyiddin Bersatu Pulang Ke Gagang Umno

Asyraf Mengharapkan Muhyiddin Bersatu Pulang Ke Gagang Umno

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 208 hits
Sudah sampai waktunya Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan parti pimpinannya Bersatu pulang ke gagang Umno kata Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki Demi mengelakkan penyatuan ummah menjadi retorik sebagaimana saranan Muhyiddin penulis ber...
Umno Minta Bersatu Dan Pas Terus Dukung Pn Di Perak

Umno Minta Bersatu Dan Pas Terus Dukung Pn Di Perak

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 268 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 6 18 pmAhmad MaslanKerajaan Perikatan Nasional di Perak mesti dikekalkan kata setiausaha agung Umno Ahmad Maslan Semua exco kerajaan negeri juga mesti diteruskan Umno juga berpendirian bahawa Bersatu dan...
One Bersatu Four Umno Reps Sworn In As First Batch Of Perak Excos

One Bersatu Four Umno Reps Sworn In As First Batch Of Perak Excos

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 181 hits
The first batch of five state executive councillors for the new Perak state government has been sworn in They include four Umno assemblypersons who were retained from the previous state administration and one newcomer from Bersatu The retai...
Perak Crisis Umno Made Peace With Bersatu To Demand Better Seats At Next General Election Say Sources

Perak Crisis Umno Made Peace With Bersatu To Demand Better Seats At Next General Election Say Sources

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 218 hits
Umno s ceasefire with Parti Pribumi Bersatu Malaysia in Perak is so it can demand better seats at the next general election sources said They told Malay Mail that with the 15th General Election likely to be held in the first half of next ye...
Untuk Kestabilan Perak Adalah Munasabah Umno Ketepikan Bersatu Dan Ambil Ph Sebagai Rakan Gabungan

Untuk Kestabilan Perak Adalah Munasabah Umno Ketepikan Bersatu Dan Ambil Ph Sebagai Rakan Gabungan

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 241 hits
Sementara siapa pemimpin UMNO yang akan mengisi jawatan Menteri Besar Perak belum dapat dipastikan lagi apa bentuk kerajaan baru yang bakal terbentuk di negeri itu juga masih merupakan teka teki Bagi jawatan Menteri Besar difahamkan tiga na...
Umno Mahukan Kerusi Mb Perak Ganti Ppbm

Umno Mahukan Kerusi Mb Perak Ganti Ppbm

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 176 hits
freemalaysiatoday com December 4 2020 2 16 PMAhli Parlimen Pasir Salak Tajuddin Abdul Rahman PETALING JAYA Menteri Besar Perak yang baharu harus dipilih dari kalangan Adun Umno bagi menggantikan Ahmad Faizal Azumu kata Ahli Majlis Tertinggi...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats