Penyatuan Vokal Tiga Diva Siti Sarah Misha Omar Noryn Aziz






Jika dirangkumkan penampilan trio vokalis wanita terhebat negara dalam perkataan, hanya satu frasa yang sesuai digunakan iaitu sempurna.

Paduan vokal Siti Sarah, Misha Omar dan Noryn Aziz sedikit pun tiada kecacatan sehingga membuatkan penonton tidak bosan menyaksikan persembahan dalam setiap segmen untuk dua malam berturut-turut konsert Soul Sisters di Istana Budaya, Kuala Lumpur pada 5 dan 6 April lalu.

Suatu keistimewaan dalam persembahan ketiga-tiga diva itu, apabila setiap daripada mereka jauh daripada misi menonjolkan sisi kekuatan vokal masing-masing.

Tidak menukar pentas Panggung Sari menjadi gelanggang tinju suara, trio itu nyata seimbang mengawal setiap sudut pentas berprestij tersebut atas nama seni.

Siti Sarah ketika ditemui berkata, Soul Sisters adalah sebuah konsert yang amat bermakna bagi dirinya kerana terlalu banyak pengorbanan yang telah dilakukan demi kelangsungan sempurna.

Dia yakin, dua rakan pentas yang kini dianggap umpama keluarga turut menzahirkan pendapat sama mengenai penampilan mereka di pentas Soul Sisters. Sarah berharap peminat terhibur dengan penampilan mereka.

“Anda perlu faham, di pentas ini kami umpama keluarga yang mahu memastikan setiap penonton terhibur dengan persembahan kami.

“Kami tidak berdiri di atas pentas untuk menonjolkan diri siapa yang lebih hebat. Kami sama-sama berkongsi momen sepanjang persiapan konsert Soul Sisters dan itu hasilnya yang penonton saksikan,” ungkap pelantun lagu Semakin itu.

Sempat menyampaikan lagu daripada Beyonce bertajuk Listen, penyanyi genit berusia 35 tahun itu membuatkan mulut penonton ternganga seketika. Nyata, vokal Siti Sarah bertepatan dengan tema soul dan R&B pada konsert berkenaan.

“Alhamdulillah jika peminat suka dengan penyampaian lagu berkenaan,” katanya ketika mengulas mengenai pujian wakil media buatnya ketika menyampaikan lagu dalam bahasa Inggeris.

Air mata

Memegang gelaran penjulang tiga kali trofi Persembahan Vokal Terbaik Anugerah Juara Lagu, Misha Omar pula tidak pernah menghampakan penonton setiap kali beraksi.

Pelantun Bunga-Bunga Cinta itu yang selayaknya mendapat jolokan ratu pop atau balada kerana menonjolkan sisi berbeza secara eksklusif hanya pada konsert Soul Sisters.

Tidak berlebihan jika penulis menyifatkan adalah satu kerugian buat para peminat hiburan tanah air yang terlepas menyaksikan secara langsung kehebatan vokal Misha menyelami genre soul dan R&B menerusi konsert berkenaan.

Memukau hadirin dengan lagu Run To You, Misha masih mampu meneruskan magis Bunga-Bunga Cinta yang meletakkan dirinya sebaris penyanyi hebat negara sehingga kini.

“Adakalanya saya terasa seperti tersesat antara mereka berdua (Siti Sarah dan Noryn). Malah kali pertama tawaran ini hadir kepada saya, secara peribadi saya merasakan pihak penganjur telah salah pilih penyanyi.

“Alhamdulillah berkat sokongan dan latihan, konsert berjalan lancar,” katanya berkongsi perasaan usai tamat konsert berkenaan baru-baru ini.

Lebih enam bulan bersama-sama untuk membuat persediaan penampilan sulung mereka di Istana Budaya, Misha ditebak soalan sejauh mengenai keakraban antara mereka.

Sesi wawancara terhenti seketika apabila Misha mula menumpahkan air mata sehingga memaksa Siti Sarah dan Noryn menenangkan keadaan.

“Ini yang membuatkan saya sedih. Malah kami pernah hampir putus asa kerana ini pengalaman pertama bergabung sebagai trio dalam satu persembahan berskala besar.

“Noryn, dia mempunyai latar belakang muzik. Jadi, saya dan Sarah banyak menjadikan Noryn sebagai rujukan. Pada masa yang sama, kami mahu melakukan semuanya dengan sempurna,” katanya sambil erat menggenggam tangan Siti Sarah dan Noryn.

Pengorbanan

Menyaksikan persembahan vokal hebat Noryn menerusi lagu Un Break My Heart, ramai yang terkejut apabila diberitahu situasi sebenar kesihatan Noryn ketika itu.

Dalam keadaan kehilangan suara, Noryn memerah setiap keringat yang ada untuk memastikan persembahan berkenaan berjaya dilestarikan.

Masih mampu tersenyum, Noryn menyifatkan ujiannya sebegitu merupakan lumrah sebagai anak seni.

“Saya banyak merujuk kepada pengarah vokal, Datuk Syafinaz Selamat selepas menyedari keadaan vokal tidak baik. Saya belajar banyak perkara yang luar daripada lingkup seorang penyanyi semata-mata.

“Mahu atau tidak, saya harus lalui keadaan ini. Saya reda dengan ketentuan Tuhan dan persembahan harus diteruskan,” tegasnya.

Konsert Soul Sisters berlangsung selama dua jam melibatkan 33 lagu solo dan medley yang dibahagikan kepada beberapa segmen.

Antara lagu yang didendangkan dalam konsert anjuran Edd Razhe Entertainment tersebut adalah Lady Marmalade, Cinta Adam & Hawa, Fantasi O Realiti dan Jangan Kau Mimpi. Trio berkenaan turut menyampaikan lagu seperti Mulanya Di Sini, Kali Pertama, Akhirnya Kini Pasti, Getaran dan Khayalan.

Diketuai oleh Datuk Nasser Abu Kassim dan Sze Wan sebagai pengarah muzik, pentas Soul Sisters juga gamat menerusi segmen ‘empowering soul’ melibatkan lagu seperti I Will Survive, Survivor dan Respect.

Sebagai penganjurnya, Edd Razhe turut meluahkan rasa bangga terhadap tiga penyanyi pilihannya. Dia juga lega dan menyifatkan konsert berkenaan sebagai satu kejayaan besar buat Misha, Sarah dan Noryn kerana merealisasikan konsep sebuah konsert sebagaimana diimpikan.

Ditanya tentang perancangan meneruskan konsert berkenaan pada masa depan, Edd berkata, biarpun telah ada catatan cemerlang, perkara tersebut tetap memerlukan perbincangan rapi.

“Saya bangga dapat bekerjasama dengan tiga penyanyi terbaik negara. Sudah tentu kami ingin membawa jenama Soul Sisters sekiranya mendapat permintaan.

“Namun begitu memandangkan setiap artis bergerak secara solo, perbincangan lanjut perlu dilakukan,” jelasnya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/penyatuan-vokal-tiga-diva-siti-sarah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keputusan Juara Gegar Vaganza 5 Tahniah Noryn Aziz

Keputusan Juara Gegar Vaganza 5 Tahniah Noryn Aziz

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 443 hits
Akhirnya selepas 7 minggu Gegar Vaganza 5 sudah sampai ke penghujung Malam ini berlangsung Konsert Akhir GV5 yang menampilkan 6 peserta yang layak iaitu Noryn Aziz Zamani Maya Dia Fadila Billy Zulkarnain dan Amelina Iday paling tunggu tungg...
Misha Omar Jadi Pembaca Berita

Misha Omar Jadi Pembaca Berita

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 321 hits
PENAMPILAN kali pertama penyanyi suara romantis Misha Omar sebagai pembaca berita sangat sangat mengujakan wanita kelahiran Kelantan itu Perkara itu diakui sendiri Misha yang selesa mengelar diri sebagai Kak Mitch menerusi muat naik terbaha...
Berbasikal Hobi Baharu Siti Nurhaliza

Berbasikal Hobi Baharu Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 414 hits
Selepas selesai penganjuran konsert jelajahnya di tiga buah negara jadual karier seni penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza masih padat dan tidak pernah kosong daripada pelbagai aktiviti Terbaharu pelantun lagu Anta Permana itu akan t...
Siti Kasim Kecewa Dengan Ph

Siti Kasim Kecewa Dengan Ph

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 302 hits
Peguam dan aktivis sosial Siti Zabedah Kasim atau Siti Kasim meluahkan kekecewaan terhadap pentadbiran Pakatan Harapan selepas kerajaan membuat keputusan menarik diri daripada menyertai Statut Rom bagi Mahkamah Jenayah Antarabangsa Dalam ak...
The Grand Wedding Siti Jamumall Dapat Sponser Rm500 Ribu

The Grand Wedding Siti Jamumall Dapat Sponser Rm500 Ribu

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 718 hits
Assalamualaikum Siang tadi BBL ke majlis perkahwinan penuh meriah gilang Siti Jamumall di Laman Kayangan Shah Alam Siapa yang selalu tengok live Facebook Siti duk promote bermacam barang mesti tak sangka hari ini dia berkahwin Siti ni baru ...
Siti Kassim Hilang Kepercayaan Kepada Ph

Siti Kassim Hilang Kepercayaan Kepada Ph

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 243 hits
Siti KassimKUALA LUMPUR Peguam kontroversi Siti Kassim menyatakan rasa kecewa dengan kepimpihan Pakatan Harapan kerana tidak bersetuju dengan ratifikasi Statut Rom Malah beliau seperti hilang harapan dengan kepimpinan kerajaan sekarang Rapi...
Majlis Perkahwinan Siti Jamumall Syafiq Ditaja Rm500 Ribu

Majlis Perkahwinan Siti Jamumall Syafiq Ditaja Rm500 Ribu

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 1287 hits
Bak patah mengatakan Tuah ayam nampak dikaki Tuah manusia siapa yang tahu Bertuah sungguh seorang gadis yang kecil comel dengan kepetahan bercakap yang menarik ribuan orang menonton FB Live sahaja iaitu Siti Suriani atau lebih dikenali SITI...
Buku Tulisan Siti Nordiana Menang Buku Umum Terbaik

Buku Tulisan Siti Nordiana Menang Buku Umum Terbaik

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 345 hits
Siti Nordiana meluahkan rasa syukur dan terharu atas penghargaan yang diterima atas usahanya berkongsi kisah hidup menerusi buku tersebut Buku autobiografi tulisan penyanyi Siti Nordiana Alias yang bertajuk Lifes Goes On telah dinobatkan se...
Sarah Suhairi Rise And Fall Chord

Sarah Suhairi Rise And Fall Chord

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 325 hits
GadakahDini harganyaAmharga sebuah perhubunganCm Dyang kau harapkan sempurnaGinilahDminilah hidupCwaktu mekar jadi sanjunganCm saat layu hilang semuaEm Bmwalau selalu kurang di matamuCnamun ku punya hargaCm yang tak mampu kau milikiGi rise ...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan