Berbasikal Hobi Baharu Siti Nurhaliza






Selepas selesai penganjuran konsert jelajahnya di tiga buah negara, jadual karier seni penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza masih padat dan tidak pernah kosong daripada pelbagai aktiviti.

Terbaharu, pelantun lagu Anta Permana itu akan terlibat dalam acara Makan Malam Amal sempena Karnival Mahabbah 1.0 yang akan berlangsung pada 24 April ini di Stadium Indera Mulia, Ipoh, Perak.

Karnival yang berlangsung selama lima hari dari 24 hingga 28 April itu merupakan anjuran Masjid Muhibbuddin Shah, Ipoh, Perak dengan objektif mengumpul dana bagi menampung perbelanjaan masjid dan aktiviti sepanjang bulan Ramadan nanti.

Ikuti temu bual bersama penyanyi berusia 40 tahun itu ketika ditemui pada sidang akhbar Karnival Mahabbah 1.0 yang diadakan di Hotel The Pearl, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Boleh Datuk Seri jelaskan tentang penglibatan dalam Karnival Mahabbah 1.0?

SITI NURHALIZA: Karnival ini akan berlangsung selama lima hari, tetapi saya terlibat pada 24 April iaitu sempena acara makan malam amal. Saya anggap ini adalah kesempatan terbaik untuk bertemu peminat di bahagian utara. Banyak aktiviti bermanfaat sepanjang karnival berlangsung dan saya berharap agar makan malam amal ini mendapat sambutan.

Apakah corak persembahan anda untuk majlis makan malam tersebut?

Sesuai dengan penganjuran karnival, corak persembahan saya nanti berkonsepkan kerohanian atau lagu yang mengandungi mesej baik. Tidak kira genre apa pun, asalkan berunsur ketuhanan supaya saya dapat variasikan persembahan. Selain saya, kumpulan Hijjaz juga akan turut serta dalam majlis tersebut.

Boleh komen tentang kenyataan penganjur karnival yang mengatakan golongan agamawan juga meminati anda?

Alhamdulillah, syukur dan satu keberkatan apabila saya dihargai oleh insan yang digelar alim ulama. Memang saya mahukan perkara yang baik-baik. Disayangi ramai orang adalah satu hadiah istimewa. Justeru, saya harap dapat memberi semula dengan cara terbaik.

Adakah anda berasa lega apabila dihargai dan disukai kerana kebiasaannya ramai yang memandang serong terhadap golongan artis?

Sejujurnya saya tidak pernah pun memandang negatif pada golongan artis. Insan seni juga manusia biasa, manakala para alim ulama adalah golongan yang kita sanjungi.

Masing-masing ada peranan dan kita perlu menghormati orang lain kerana itu apa yang diajar dalam Islam. Jangan pandang rendah atau negatif pada artis mahupun alim ulama. Bukan saya seorang yang disukai, ramai lagi artis lain yang disukai alim ulama kerana membawa imej baik. Cuma bagi saya, kita harus panggil mereka untuk sama-sama terlibat ke arah ini.

Kebelakangan ini anda kerap melakukan aktiviti berbasikal, boleh kongsikan tentang perkara itu?

Sebenarnya sudah lama saya berbasikal iaitu sejak zaman remaja lagi. Cuma sekarang saya kembali melakukannya kerana sudah menjadi seperti satu hobi bersama suami.

Selain untuk menjaga stamina, aktiviti ini juga sebenarnya mengeratkan hubungan dengan orang lain. Sukan ini turut memberi kepuasan sebab saya suka berbasikal di dua lokasi iaitu di Putrajaya dan Hulu Langat yang memberi suasana berbeza. Sewaktu berbasikal juga saya dapat rasakan kebebasan dan menjadi diri sendiri bukannya seorang artis.

Boleh kongsikan perancangan karier anda sempena bulan Ramadan yang bakal menjelang tidak lama lagi?

Insya-Allah, saya akan meluncurkan single terbaharu tidak lama lagi. Single tersebut merupakan projek daripada Universal Music dan Apple Music dengan menggabungkan tiga penyanyi dari tiga buah negara iaitu Malaysia, Indonesia dan Singapura.

Apa yang boleh dikongsikan adalah single berkenaan merupakan sebuah lagu kerohanian dan jika tiada aral kami akan masuk ke studio pada pertengahan bulan ini.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/berbasikal-hobi-baharu-siti-nurhaliza.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebelum Mula Saya Jatuh Bodo Luka Lutut Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Berbasikal 72 Km

Sebelum Mula Saya Jatuh Bodo Luka Lutut Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Berbasikal 72 Km

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 395 hits
PENYANYI tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza berkongsi momen dia terjatuh basikal sebelum bermula acara kayuhan 72 kilometer di Langkawi pada Sabtu Menurut Siti 40 biarpun lututnya cedera disebabkan terjatuh namun dia tetap semangat m...
Siti Nurhaliza Tamatkan Kayuhan 72km

Siti Nurhaliza Tamatkan Kayuhan 72km

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 343 hits
PENYANYI kesayangan ramai Datuk Siti Nurhaliza hari ini mencuri tumpuan ramai apabila turut menyertai program berbasikal Kayuhan Langkawi RHB di Dataran Marmar Langkawi pagi ini Dalam acara ini Siti melakukan kayuhan untuk kategori Warisan ...
Dikatakan Ada Masalah Mental Zarina Anjoulie Mengamuk Dengan Anak Tiri Siti Nurhaliza

Dikatakan Ada Masalah Mental Zarina Anjoulie Mengamuk Dengan Anak Tiri Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 712 hits
Sebut sahaja nama Zarina Anjoulie pasti terngiang segala jenis carutan dalam videonya kerana lantang bersuara terhadap pelbagai isu yang dikupas Terbaru pelakon berusia 32 tahun itu menyatakan perasaan marah terhadap anak tiri Datuk Seri Si...
Medal Untuk Anak Ibu Sambil Kayuh Fikir Aafiyah Nak Susu Ds Siti Berjaya Berbasikal 72km

Medal Untuk Anak Ibu Sambil Kayuh Fikir Aafiyah Nak Susu Ds Siti Berjaya Berbasikal 72km

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 553 hits
Istimewanya anak di hati Datuk Sri Siti Nurhaliza hinggakan medal yang dimenangi juga adalah untuknya Datuk Sri Siti Nurhaliza memang gemar berbasikal Beliau seringkali memuatnaik posting aktiviti berbasikalnya Minat ini juga turut dikongsi...
Telekung Siti Khadijah Luaskan Pengaruh Ke Indonesia

Telekung Siti Khadijah Luaskan Pengaruh Ke Indonesia

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 368 hits
Sedekad menawarkan rangkaian pakaian solat berkualiti Siti Khadijah kini melebarkan pasaran jenamanya ke Indonesia dengan pembukaan dua butik di Jakarta dan Bandung Antara koleksi terbaru telekung Siti Khadijah Menurut Mohammad Munzir Aminu...
Siti Jamumall Mendapat Tajaan Perkahwinan Rm500 Ribu

Siti Jamumall Mendapat Tajaan Perkahwinan Rm500 Ribu

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 671 hits
Siti Jamumall Mendapat Tajaan Perkahwinan RM500 Ribu Wahh kemain kecoh lagi di media sosial tentang perkahwinan si cantik manis Siti Jamumall yang mendapat tajaan sehingga RM500 ribu Bukak sahaja facebook dan instagram mesti ada yang menamp...
Tajaan Perkahwinan 500 Ribu Buat Siti Jamumall

Tajaan Perkahwinan 500 Ribu Buat Siti Jamumall

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 317 hits
Assalammualaikum w b t Wedding Of The Year Setiap pasangan yang ingin berkahwin pasti akan idamkan satu majlis yang istimewa untuk jadikan kenangan seumur hidup Tetapi bukan semua akan memiliki apa yang kita idamkan Rezeki setiap orang berb...
Wang Kertas Rm60 Dan Rm600 Baharu Sempena Ulang Tahun Ke 60 Perjanjian Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu

Wang Kertas Rm60 Dan Rm600 Baharu Sempena Ulang Tahun Ke 60 Perjanjian Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 949 hits
Wang kertas RM600 dan RM60 baharu yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia adalah bagi memperingati Ulang Tahun ke 60 upacara menandatangani Perjanjian Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada tahun 1957 Wang kertas peringatan ini merupa...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord

Nadia Rosli Hati Yang Tercemar Chord

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat