Pengusaha Bengkel Perlu Rm50 000 Bagi Ganti 20 Motosikal Terbakar Di Bukit Rangin Khamis Lalu




KUANTAN: “Saya perlu menyediakan lebih RM50,000 bagi menggantikan 20 unit motosikal pelbagai jenama yang musnah terbakar,” kata pengusaha bengkel motosikal Mohd Zamri Ismail Abdullah, 24.
Dalam masa terdekat, beliau akan mengadakan pertemuan dengan pemilik motosikal terbabit bagi mencari penyelesaian terbaik sama ada dalam bentuk ganti rugi wang tunai atau menggantikan motosikal terpakai yang sama jenis dengan motosikal yang terbakar.
Katanya, keputusan sepakat perlu dibuat bagi mengelak sebarang masalah berlaku di kemudian hari dan ia perlu diselesaikan secara profesional dan baik.
“Pertemuan ringkas dengan pemilik motosikal diadakan sebelum ini dan rata-rata mereka menerima dengan hati yang terbuka motosikal milik mereka telah musnah, malah mereka juga dapat melihat sendiri keadaan motosikal itu.
“Mereka reda dan menganggap apa yang berlaku suatu kejadian tidak diduga sedangkan tujuan menghantar motosikal ke bengkel saya untuk dibaiki kerosakannya namun berlaku sebaliknya apabila musnah dijilat api,” katanya, di sini semalam.
Dalam kejadian Khamis lalu, bengkel Mohd Zamri Ismail yang terletak bersebelahan rumah papan di Kampung Bukit Rangin Jalan Pintasan Kuantan-Pelabuhan Kuantan musnah dalam kejadian kebakaran.
Kebakaran kira-kira 6 petang itu memusnahkan bengkel motosikal dan rumah papan yang terletak bersebelahan. Kerugian dianggarkan lebih RM250,000 apabila semua barang tidak dapat diselamatkan.
Dalam masa kira-kira 10 minit bengkel saya dan rumah keluarganya musnah 100 peratus dijilat api, tidak ada apa yang dapat diselamatkan termasuk 25 unit motosikal pelbagai jenama.
Mohd Zamri Ismail berkata, ketika kejadian beliau ke bandar Kuantan untuk membeli minyak pelincir dan beberapa alat ganti motosikal, pada masa sama beliau menutup sementara bengkelnya pada 5.30 petang.
Katanya, selepas kira-kira 30 minit meninggalkan bengkel dia mendapat panggilan telefon ibu saudaranya menyatakan bengkelnya terbakar dan api sedang marak, usaha memadam kebakaran dilakukan anggota Bomba dan Penyelamat Malaysia.
“Dalam masa kira-kira 10 minit bengkel saya dan rumah keluarganya musnah 100 peratus dijilat api, tidak ada apa yang dapat diselamatkan termasuk 25 unit motosikal pelbagai jenama.
“Saya reda dengan apa yang berlaku, dalam sekelip mata harta yang ada musnah dijilat api. Selain pelbagai barangan, minyak pelincir dan alat ganti turut musnah wang tunai lebih RM600 hasil bayaran pelanggan.
“Selepas 10 tahun mengusahakan bengkel motosikal, kejadian kebakaran yang berlaku telah meragut seluruh semangatnya untuk berjaya dalam perniagaan,” katanya yang kerugian lebih RM100,000.
Difahamkan api bermula dari dalam bengkel di bahagian pejabat sebelum cepat merebak dan musnahkan bengkelnya.
Beliau berkata, banyak perkara yang kini difikirkan, antaranya modal untuk memulakan perniagaan, tapak bengkel baharu dan wang ganti rugi 25 motosikal yang musnah lebih RM50,000.
Mohd Zamri Ismail berkata, kesudian rakannya yang turut mengusahakan bengkel motosikal menawarkan diri memmbantu membaiki dan mengecat semula empat motosikal Yamaha Y15 yang terbakar sedikit melegakannya. Empat unit motosikal berkenaan masih lagi baharu digunakan pemiliknya.
Menurutnya, amat berat dugaan yang diterima kali ini berbanding kejadian banjir besar pada 2014 yang menyebabkan bengkel ditenggelami air dan kerugian lebih RM12,000. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2024/06/pengusaha-bengkel-perlu-rm50000-bagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pinjam Cuma Rm50 000 Tetapi Kena Bayar Rm 4juta Kadar Faedahnya Pecah Kepala

Pinjam Cuma Rm50 000 Tetapi Kena Bayar Rm 4juta Kadar Faedahnya Pecah Kepala

papar berkaitan - pada 10/6/2024 - jumlah : 122 hits
Dalam ketika ekonomi yang mencabar semakin ramai rakyat Malaysia mencari terdesak dalam mencari penyelesaian dengan meminjam Namun kisah seorang lelaki yang meminjam RM50 000 dari ah long tetapi berakhir dengan hutang sebanyak RM4 juta menu...
Seorang Penunggang Motosikal Maut Dalam Kemalangan Di Jalan Felda Bukit Sagu Petang Semalam

Seorang Penunggang Motosikal Maut Dalam Kemalangan Di Jalan Felda Bukit Sagu Petang Semalam

papar berkaitan - pada 9/6/2024 - jumlah : 178 hits
KUANTAN Seorang penunggang motosikal maut akibat perlanggaran dengan sebuah motosikal lain dan juga seekor kerbau di Jalan Felda Bukit Sagu dekat sini semalam nbsp Kejadian berlaku sekitar jam 5 50 petang berhampiran Ladang Astral Asia Plan...
Fatin Minta Rm3k Nafkah Anak Sebelum Ni Rm500 Adam Shahz Nafi Jual Motosikal Sebab Terdesak Perlukan Duit

Fatin Minta Rm3k Nafkah Anak Sebelum Ni Rm500 Adam Shahz Nafi Jual Motosikal Sebab Terdesak Perlukan Duit

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 129 hits
Pelakon Adam Shahz berkata dia memilih untuk bertenang setelah bekas isterinya aktres Fatin Afeefa ada memohon nafkah anak sebanyak 6 kali ganda berbanding dulu Adam Shahz ingin bertenang di sebalik tuntutan nafkah anak Maklum Adam Fatin me...
5 Remaja Ditahan Disyaki Curi Motosikal

5 Remaja Ditahan Disyaki Curi Motosikal

papar berkaitan - pada 7/6/2024 - jumlah : 123 hits
KLUANG Lima remaja ditahan polis kerana disyaki mencuri sebuah motosikal di Jalan Sutera 1 Taman Mewah Layang Layang dekat sini Isnin lalu Ketua Polis Daerah Kluang Asisten Komisioner Bahrin Mohd Noh berkata tindakan kumpulan remaja berkena...
Tular Beberapa Rakam Video Penunggang Motosikal Melepak Di Susur Keluar Tol Gambang

Tular Beberapa Rakam Video Penunggang Motosikal Melepak Di Susur Keluar Tol Gambang

papar berkaitan - pada 9/6/2024 - jumlah : 159 hits
KUANTAN Tular beberapa rakaman video yang memaparkan sekumpulan penunggang motosikal yang berada di bahu jalan sebelum susur keluar Tol Gambang di sini pada Jumaat Rakaman yang berdurasi 35 saat itu dimuat naik di laman sosial Facebook oleh...
Pergelangan Tangan Putus Ditemukan Dekat Kereta Terbakar

Pergelangan Tangan Putus Ditemukan Dekat Kereta Terbakar

papar berkaitan - pada 24/6/2024 - jumlah : 87 hits
FMT ReportersAnggota bomba cuba memadamkan kebakaran sebuah Toyota Vios berhampiran Hospital Bahagia Ulu Kinta Tanjung Rambutan hari ini PETALING JAYA Bomba menemukan pergelangan tangan manusia yang terputus di lokasi sebuah kereta terbakar...
Ratusan Haiwan Maut Hutan Di Turkiye Terbakar

Ratusan Haiwan Maut Hutan Di Turkiye Terbakar

papar berkaitan - pada 23/6/2024 - jumlah : 104 hits
CINAR Ratusan haiwan terkorban akibat hutan di tenggara T rkiye terbakar sehingga merebak ke bandar Diyarbakir dan Mardin yang terletak berhampiran sempadan Syria Menteri Kesihatan Fahrettin Koca berkata bencana itu turut menyebabkan 12 pen...
Genting Highland Terbakar

Genting Highland Terbakar

papar berkaitan - pada 15/6/2024 - jumlah : 99 hits
Kebakaran di pusat beli belah SkyAvenue Resorts Genting World di Genting Highlands Pahang dekat sini berjaya dipadamkan sepenuhya pada jam 7 15 malam tadi Perkembangan terbaharu itu dimaklumkan pihak Genting Malaysia Berhad menerusi satu ke...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Sang Saka Penipu

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Topson Umumkan Persaraan Dari Dota 2 Selepas Ti 13


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa

Exclusive Scr2u Casino Features You Should Know About Before Signing Up

Lubnan Mengesahkan Sayyed Hassan Nasrallah Terbunuh

Bn Sapu Mahkota Rampas Undi Pn Tapi Sokongan Cina Merosot

Server Kecil Hpe Berbasis Amd Eypc 64 Core Tiga Gpu Enam Ssd Tapi Jangan Harap Main Black Myth Wukong Dengan Lancar