Penginapan Pilihan Di Perlis


 Penginapan Pilihan di Perlis

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa buat semua. Musim harumanis bakal menjelma mesti ada yang teringin pergi ke negeri syurga harumanis tu yer. Mana lagi kalau bukan Negeri Perlis Indera Kayangan. 

Kali ni Zumal nak share tentang penginapan pilihan buat anda semua jika hendak berkunjung ke Perlis. Ini sebagai tambahan penginapan yang pernah Zumal share dulu.

Pertama Zumal ingin perkenalkan kepada anda semua ialah Hotel Savana Kuala Perlis. Hotel Savana Kuala Perlis ini adalah hotel terbaru di Perlis. Ianya terletak berhampiran dengan Stesen Bas Ekspress Kuala Perlis dan Jeti Kuala Perlis di samping ianya juga berdekatan dengan Masjid Terapung Al Hussain Kuala Perlis. Selain itu Hotel Savana Kuala Perlis ini dikelilingi oleh kedai-kedai serbaneka dan restoran yang memudahkan anda yang menginap di sini untuk mencari barangan keperluan.

Hotel Savana Kuala Perlis
 


Hotel Savana Kuala Perlis ini mempunyai 50 bilik dari pelbagai pilihan saiz iaitu dari bilik single bed, double bed, bilik keluarga, juga unit jenis apartment dan mempunyai beberapa dewan untuk tempahan pelbagai majlis. Hotel Savana Kuala Perlis juga menyediakan snack corner untuk kemudahan tetamunya mendapatkan pilihan makanan segera. Kemudahan meletak kenderaan juga luas untuk memenuhi keperluan tetamu pada satu-satu masa.





Setiap bilik di Hotel Savana Kuala Perlis ini lengkap dengan katil yang empuk, sofa (family room dan apartment), peti sejuk, seterika, dapur (apartment), penghawa dingin, jug elektrik, televisyen dan pelbagai keperluan asas seperti hotel lain. Untuk pandangan ruang di dalam bilik yang lebih jelas, anda boleh ikuti laman sosial Zumal untuk melihat dalam bentuk video.

Seterusnya Zumal ingin kongsikan kepada anda satu lagi tempat penginapan yang patut berada dalam senarai pilihan anda apabila berkunjung ke Perlis. Penginapan seterusnya adalah homestay yang terletak di Bintong iaitu Homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa.

Homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa 


Homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa terletak di dalam kawasan kebun mangga harumanis yang dikelilingi oleh sawah padi dan berlatarkan bukit bukau yang memukau. Homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa ini mempunyai kolam renang untuk kegunaan tetamunya selain mempunyai kolam ikan untuk aktiviti riadah seperti memancing, berkayak atau berakit.

Salah satu homestay di Kebun Mangga Harumanis Wan Pa ini mempunyai loteng lengkap bermeja untuk tetamunya beriadah di atas bumbung bagi menikmati sunset mahupun bersantai di waktu malam.

Bagi tetamu yang menginap di homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa ini boleh la ke Sadiah Cafe untuk menjamu selera. Untuk pengetahuan anda Sadiah Cafe dan Homestay Kebun Mangga Harumanis Wan Pa ini adalah sama pemiliknya. 


Akhir sekali bagi anda yang inginkan menginap di dalam khemah pula bolehlah jadikan Santuari Ikan Air Tawar di Tasik Timah Tasoh sebagai pilihan. Almaklumlah sekarang ramai yang suka bercamping dalam khemah dan tak kurang juga yang menggunakan campervan dan motorhome.

Santuari Ikan Air Tawar

Tapak perkhemahan di Santuari Ikan Air Tawar ini dilengkapi dengan kemudahan tandas, surau, kedai makan selain pemandangan indah berlatarkan Tasik Timah Tasoh. Sewaan tapak perkhemahan di sini bermula dari hanya RM5 sahaja. Ianya sangat berpatutan. Pengunjung di sini juga boleh mendapatkan perkhidmatan rondaan tasik dengan menaiki bot yang disediakan oleh pemiliknya. Zumal akan buat review seterusnya untuk perkhidmatan tersebut.

Terima kasih tidak terhingga kepada Unic Astana Holidays untuk pakej percutian 3 hari 2 malam di Perlis ini. Mereka sangat friendly dan sangat membantu melancarkan percutian kami di sini.

Untuk tempahan dan maklumat lanjut:
Hubungi UNIC Astana Holidays
Tel: 04-9781133 / 012-4257743 / 012-4763743
Email : [email protected]

#unicastanaholidays
#letstravelwithourunicstyle
#TravelogueMalaysia
#TravelogueMalaysiaPerlis #Perlis
#schoolholidayideas #schoolholidays #duniazumal #duniazumaldotmy #bloggerutara #bloggerutaraofficial #checkin #seo #fyp #foryourpage #cuticutimalaysia #foodie #foodiemy #foodporn #jjcm #viralfoodmalaysia




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.duniazumal.my/2023/03/penginapan-pilihan-di-perlis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengobatan Paranormal Atau Dokter Bagaimana Menentukan Pilihan Terbaik Untuk Kesehatan Anda

Pengobatan Paranormal Atau Dokter Bagaimana Menentukan Pilihan Terbaik Untuk Kesehatan Anda

papar berkaitan - pada 16/3/2023 - jumlah : 110 hits
Hai teman teman HealLife Kesehatan kita adalah aset paling berharga yang kita miliki dan tentunya kita ingin memastikan bahwa kita mendapatkan perawatan terbaik untuk tubuh kita Saat ini kita memiliki banyak pilihan untuk merawat tubuh kita...
Resepi Tepung Pelita Kuih Tradisional Pilihan Ramai

Resepi Tepung Pelita Kuih Tradisional Pilihan Ramai

papar berkaitan - pada 18/3/2023 - jumlah : 405 hits
Tepung Pelita Dalam Bekas Cup Tepung pelita adalah salah satu kuih tradisional yang disukai ramai dan mudah nak buat Ada yang buat dalam daun pandan dan ada juga yang buat di dalam bekas cup Mana satu korang suka tak kisah lah yang penting ...
Pilihan Raya Kazakhstan Dijangka Satu Lagi Langkah Pembaharuan Politik

Pilihan Raya Kazakhstan Dijangka Satu Lagi Langkah Pembaharuan Politik

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 131 hits
PILIHAN raya mengejut Kazakhstan hari ini dijangka menjadi satu lagi langkah pembaharuan politik Presiden Kassym Jomart Tokayev di negara Asia Tengah itu Pilihan raya berkenaan diadakan berikutan pembaharuan perlembagaan dalam pungutan suar...
Raja Of Perlis Undergoes Successful Leg Surgery

Raja Of Perlis Undergoes Successful Leg Surgery

papar berkaitan - pada 3/4/2023 - jumlah : 218 hits
Raja of Perlis Syed Sirajuddin Putra Jamalullail underwent successful surgery to repair his right leg and ankle at Putrajaya Hospital yesterday Istana Arau in a statement today said that Tuanku Syed Sirajuddin was in stable condition throug...
Netizens Take Perlis Mufti To Task For Questioning Composition Of Ministry Panel

Netizens Take Perlis Mufti To Task For Questioning Composition Of Ministry Panel

papar berkaitan - pada 26/3/2023 - jumlah : 132 hits
Perlis mufti Asri Zainul Abidin questioned the lack of Muslim experts in a local government development ministry panel PETALING JAYA Social media users have criticised a tweet by the Perlis mufti after he questioned the lack of Malay repres...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku