Penghibur Helmi Gimmick Menerima Penganugerahan Doktor Kehormat Dari Sabi University Perancis


Penghibur Helmi Gimmick Menerima Penganugerahan Doktor Kehormat Dari Sabi University Perancis. Assalammualaikum semua! Wah tidak sangka anugerah seperti ini akan diterima oleh seorang penghibur. Walaupun beliau tidak kelihatan aktif di sosial media. Tetapi, beliau tahu tujuan dan impian beliau. Tahniah Helmi Gimmick.
Penghibur Helmi Gimmick Menerima Penganugerahan Doktor Kehormat Dari Sabi University Perancis “Helmi Gimmick Kini Doktor, ingin Buka Sekolah”
Pertama kali melihat persembahanya pastinya anda akan terpegun dengan bakat prolific yang dimiliki oleh beliau selaku penyanyi, pelakon, motivator, “Impersonator” dan pastinya anda meyakini bahawa beliau diantara penghibur persembahan pentas yang terbaik .
Meskipun beberapa tahun kebelakangan ini agak jarang tampil di media massa, Helmi sebenarnya amat aktif dengan pelbagai jemputan mengacara dan menghibur terutamanya di pelbagai majlis keramaian serta amat popular dikalangan syarikat korporat ; yang sering mengundang beliau menghibur.
Kini sesudah hampir 30 tahun mengharungi onak duri dalam bidang seni, beliau telah menerima kejutan apabila dianugerahkan Doktor Kehormat Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Sabi yang berpengkalan di Perancis.
“Saya merasa amat teruja dan dihargai apabila diberi pengiktirafan sebegini. Sangat rasa berbaloi dengan penglibatan saya dibidang seni selama ini”
Anugerah yang diterima oleh beliau telah membawa gelaran Doktor Kehormat ini adalah didasari oleh reputasi yang dimiliki didalam bidang seni dan juga keterlibatan beliau yang sememangnya aktif menjadi speaker didalam bidang perniagaan jualan langsung. Beliau juga pernah menjadi fasilitator Komunikasi Awam (Public Speaking) dibeberapa universiti tempatan seperti UIAM, dan acap kalinya diundang menjadi motivator di pelbagai agensi kerajaan mahupun swasta.
Siapa Dr Helmi Gimmic Helmi Gimmick atau nama sebenarnya Helmi Harun yang kini mencecah umur 58 tahun juga telah membuktikan kepada umum bahawa walau bidang apapun diceburi, sekiranya dilakukan secara bersungguhsungguh pastinya akan menempa jaya suatu ketika nanti.
“Saya pada asalnya bermula sebagai penghibur di Hotel sahaja, namun setelah mencari dan mengasah potensi diri didalam bidang ini , saya beroleh kepelbagaian kemahiran sampingan dan ianya menjana pendapatan yang amat memberangsangkan” ujar beliau lagi Impi buka “Sekolah Penghibur”
“Setelah puluhan tahun berada di dalam bidang ini, khususnya persembahan pentas, saya sering menemui pelbagai bakat seni yang amat berpotensi, namun adakalanya mempunyai sedikit kelemahan dari segi komunikasi dan kebijaksanaan menghibur dengan penonton. Sesetengahnya suara dan penampilan sudah A++ namun ianya sering menjadi “tawar” apabila gagal berhubung dengan baik dengan para hadirin”
“Berdasarkan dari keadaan ini saya amat-amatlah teringin untuk membuka “School of Entertainer” bagi membantu bakat-bakat ini mencungkil segala potensi dan mewujudkan lebih banyak FaktorX dida/am diri, seterusnya bukan sahaja pandai menyanyi’ malah bijak menghibur” ujar beliau setelah ditanya rancangan masa depannya.
“Penonton kini dan inginkan sesuatu yang mengembirakan atau setidak-tidaknya membuat mereka tersenyum menyaksikan persembahan kita, selain dari suara yang menjadi halwa telinga. Bila di cantumkan kesemua elemen ini, ianya akan menjadi satu pakej hiburan yang baik”
“Kemahiran menghibur ini bukan bermakna anda perlu menjadi pelawak sebenarnya, sebaliknya ianya adalah satu pembinaan karekter yang membuatkan khalayak lebih tenang dan positif apabila kita berucap dan ianya juga boleh digunapakai bukan sahaja untuk penyanyi atau pelakon, malah dalam kehidupan seharian sena apa-apa bidang sekalipun. “Buat semua orang suka dengan kita, Insyaallah hidup berkat, rezeki pun murah ” ujar beliau menutup bicara.
The post Penghibur Helmi Gimmick Menerima Penganugerahan Doktor Kehormat Dari Sabi University Perancis appeared first on Lifestyle | Entertainment | Parenting | Travel | Food | Beauty.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ruby.my/2019/01/penghibur-helmi-gimmick-menerima-penganugerahan-doktor-kehormat-dari-sabi-university-perancis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hentikan Ambil Jamu Lepas Bersalin Doktor Kongsi Ibu Lepas Bersalin Alami Kerosakan Hati Bayi Jadi Kuning

Hentikan Ambil Jamu Lepas Bersalin Doktor Kongsi Ibu Lepas Bersalin Alami Kerosakan Hati Bayi Jadi Kuning

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 1179 hits
Sudah menjadi amalan masyarakat melayu mengamalkan jamu sebelum atau selepas bersalin Rata rata beranggapan bahawa pengambilan herba semulajadi tidak akan mendatangkan kesan berbanding ubat ubatan Malangnya tanggapan itu salah sama sekali I...
Doktor Pesan Ibu Hamil Plasenta Praevia Buat 7 Tip Ini Pendarahan Boleh Berlaku Bila Bila Masa

Doktor Pesan Ibu Hamil Plasenta Praevia Buat 7 Tip Ini Pendarahan Boleh Berlaku Bila Bila Masa

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 304 hits
Plasenta praevia adalah satu keadaan dimana uri berada dalam kedudukkan yang rendah didalam rahim Ia terdiri daripada beberapa tahap tahap tertentu Dr Siti Esah Bahari Pakar Obstetrik Ginekologi menjelaskan lebih lanjut mengenai komplikasi ...
Ini Bukan Kena Ludah Jin Ya Tuan Puan Makin Garu Makin Merah Badan Doktor Jelaskan Ini Sebenarnya Adalah Gejala

Ini Bukan Kena Ludah Jin Ya Tuan Puan Makin Garu Makin Merah Badan Doktor Jelaskan Ini Sebenarnya Adalah Gejala

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 1228 hits
Doktor perubatan Dr Khairul Faizie berkongsi maklumat berguna kerana gatal gatal satu badan ini dipanggil Urticaria dan ia hanyalah satu bentuk ALAHAN atau disebut allergic Baca perkongsian berguna ini Dr Khairul Faizie Gambar FbURTICARIA H...
Azil Sudah Dewasa Dose Ubatnya Perlu Ditambah Dan Zarina Bawa Anak Istimewanya Bila Bertemu Doktor Pakar

Azil Sudah Dewasa Dose Ubatnya Perlu Ditambah Dan Zarina Bawa Anak Istimewanya Bila Bertemu Doktor Pakar

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 375 hits
Pelakon dan ushawan Zarina Zainuddin menerusi Instagram ada mendedahkan dia membawa salah seorang anaknya yang menghidap autisme Azil ke hospital bagi bertemu pakar Menerusi status yang dipetik bintang tersebut membawa anaknya ke sesi temuj...
Kegatalan Teruk Semasa Hamil Jangan Ambil Mudah Doktor Terangkan 4 Penyakit Kulit Ada Yang Menyebabkan Kematian Bayi

Kegatalan Teruk Semasa Hamil Jangan Ambil Mudah Doktor Terangkan 4 Penyakit Kulit Ada Yang Menyebabkan Kematian Bayi

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 1196 hits
Gatal gatal pada kulit selalu buat rasa tidak selesa Apatah lagi ketika berbadan dua rasa rimas tidak terkata Tapi mama jangan ingat ia biasa biasa mesti bertindak dapatkan rawatan segera Wanita hamil mengalami perubahan pada diri yang keta...
Doktor Sarankan Saya Rujuk Pakar Psikiatri

Doktor Sarankan Saya Rujuk Pakar Psikiatri

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 286 hits
Minggu lalu timbul kekecohan di media sosial apabila sebuah video menunjukkan seorang wanita berambut pendek mirip pelakon Fathia Latiff tersebar Susulan penularan The post appeared first on
Doktor Jelaskan Bersalin Normal Selepas Caeser Berkali Kali Berisiko Tinggi Rahim Boleh Pecah Bayi Boleh Meninggal

Doktor Jelaskan Bersalin Normal Selepas Caeser Berkali Kali Berisiko Tinggi Rahim Boleh Pecah Bayi Boleh Meninggal

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 498 hits
Doktor terangkan ibu yang ingin bersalin secara normal selepas caeser boleh tapi perlu tahu risikonya Rahim pecah terpaksa dibuang sangat tinggi Doktor ini jelaskan secara lanjut Menurut Pegawai Perubatan Kesihatan Wanita Kehamilan ada kes ...
Saiz Matahari Dan Bulan Hampir Sama Doktor Selar Ilmu Yang Diajar Suhaimi Saad Kepada Anak Anak

Saiz Matahari Dan Bulan Hampir Sama Doktor Selar Ilmu Yang Diajar Suhaimi Saad Kepada Anak Anak

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 794 hits
Tambahnya lagi dia mempunyai sebab tersendiri mengapa teknik home schooling diambil Namun melihat kepada cara didikannya Dr Rusyainie Ramli tidak bersetuju dan menyelar tindakan penyanyi nasyid tersebut Saiz matahari dan bulan sama besar Sa...
Sungguh Sesat Ilmunya Sifatkan Saiz Matahari Bulan Adalah Sama Doktor Ini Bidas Cara Suhaimi Saad Didik Anak

Sungguh Sesat Ilmunya Sifatkan Saiz Matahari Bulan Adalah Sama Doktor Ini Bidas Cara Suhaimi Saad Didik Anak

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 557 hits
Selepas isu tidak mahu menghantar anak anak ke sekolah penyanyi nasyid Suhaimi Saad sekali lagi mencetuskan kontroversi tetapi kali ini menegenai tafsir Al Quran Katanya dia tidak bersetuju dengan terjemahan surah Asy Syams yang mengakatan ...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo