Pengantin Menangis Mahu Lari Di Hari Pernikahan Sebab Dijodohkan Dengan Ex Boyfriend Saat Sudah Move On


Tular sebuah video seorang pengantin perempuan yang menangis pada hari perkahwinan.Video tersebut dimuat naik oleh akaun Instagram @makassar_iinfo pada hari Khamis (01/10/2019).
Dalam video tersebut, seorang lelaki dan seorang wanita memakai pakaian persandingan berwarna biru. Keduanya dikatakan menjalani resepsi perkahwinan mereka.
Bagaimanapun, dengan wajahnya yang lengkap bersolek, pengantin wanita itu tiba-tiba menangis seakan histeria dan meminta pulang ke rumah.
Difahamkan pengantin wanita itu menangis kerana perkahwinan tersebut adalah dirancang oleh keluarganya. Dia dikatakan tidak bersedia menjalani kehidupan rumah tangga dengan lelaki yang pernah mengkhianatinya.

Dalam video itu, pengantin perempuan kelihatan duduk di lantai dan terus menangis dengan kuat. Sementara pengantin lelaki hanya duduk di atas sofa tanpa apa-apa reaksi.
Dengan beberapa orang yang cuba menenangkan pengantin perempuan terdapat juga bunyi seseorang yang ketawa dalam video itu. Pengantin perempuan itu didengari meluahkan sesuatu dalam loghat daerah yang tidak kedengaran dengan jelas.
” Sedih, kejadian baru-baru ini di Borneo akibat perkahwinan itu, pengantin wanita menangis tanpa henti ingin pulang ke rumah. Lebih buruk lagi, pengantin lelaki itu sudah bersiap sedia untuk akad nikah, tetapi si perempuannya pula minta untuk pulang kerana dijodohkan” kata @massassar_iinfo.
Sebaik video itu dimuat naik ia terus menjadi tular dan menerima pelbagai reaksi netizen Sehingga kini muat naik menerima 3,672 komen.
Pengantin lelaki pernah melamar tapi…
Sementara itu, dari sumber yang ditemuramah oleh pasukan Video-Tribune, kejadian itu berlaku di Kampung Sungai Bahalang, Kabupaten Tapin Tengah, Tapin, Kalimantan Selatan.
Perkahwinan tersebut adalah antara pasangan Salamah dan Adit yang diadakan pada hari Isnin (07/01/2019). Difahamkan bahawa pengantin perempuan itu telah dijodohkan dengan lelaki yang pernah menjadi kekasihnya sebelum ini.
Dikatakan si lelaki itu pernah melamar, tetapi pihak pengantin perempuan itu enggan menerima kerana kekurangan wang yang ditentukan sebagai syarat.
Hubungan antara Salamah dan Adit terputus selepas gagal mendapat persetujuan keluarga perempuan pada awalnya. Salamah kemudiannya mempunyai kekasih baru selepas berpisah dari Adit.
Jumpa teman lelaki baru, tapi keluarga pula tak restu hubungan…
” Selepas mereka berpisah, gadis itu mempunyai teman lelaki lain tetapi tidak diketahui orang mana,” kata Noval Pratama, jiran Salamah.
Tetapi tidak lama kemudian, keluarga terpaksa menerima hakikat bahawa Salamah hanya digunakan oleh kekasihnya yang baru.
” Gadis itu dikatakan memberikan telefon bimbitnya kepada teman lelaki barunya, lalu diketahui oleh bapanya” tambahnya.
Salamah melarikan diri kerana keluarganya menentang hubungan dengan teman lelaki barunya itu. Tetapi akhirnya dia dijumpai keluarganya dan dibawa pulang.
Keluarga itu kemudian memutuskan untuk mengahwinkan Salamah dengan Adit, bekas kekasihnya. Salamah menangis di majlis perkahwinannya bukan kerana dia menolak perkahwinan.
Dia menangis kerana dia teringatkan bekas teman lelaki barunya.
” Dia sudah ‘move on’ selepas berpisah dengan Adit sebelum ini, sebab tu dia menangis bila dijodohkan semula oleh orang tuanya” kata Noval.
Bagaimanapun difahamkan bahawa kini Salamah dan Adit gembira selepas berkahwin. Kedua-duanya kelihatan normal, dan mesra selepas berkahwin secara rasmi.
Lihat video di bawah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
sumber : tribunenews
The post Pengantin Menangis Mahu Lari Di Hari Pernikahan Sebab Dijodohkan Dengan Ex Boyfriend Saat Sudah ‘Move On’ appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/pengantin-menangis-mahu-lari-di-hari-pernikahan-sebab-dijodohkan-dengan-ex-boyfriend-saat-sudah-move-on/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mimpi Ngeri Menangis Setiap Hari Nora Danish Kongsi Pengalaman Hamil Bersalin Tanpa Suami

Mimpi Ngeri Menangis Setiap Hari Nora Danish Kongsi Pengalaman Hamil Bersalin Tanpa Suami

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 707 hits
Nora Danish pernah mendirikan rumah tangga bersama Rizal Ashram pada 20 Jun 2006 dan telah berakhir pada tahun 2008 ketika usia kandungannya mencecah tiga bulan dengan talak dua Nora telah melahirkan anak sulungnya pada January 2009 Hari in...
Masa Hamilkan Rayqal Saya Lemah Dan Menangis Setiap Hari Luahan Hati Nora Danish

Masa Hamilkan Rayqal Saya Lemah Dan Menangis Setiap Hari Luahan Hati Nora Danish

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 450 hits
Pernah mendirikan rumah tangga dengan Rizal Ashram Ramli ataupun Jejai umum mengetahui pelakon Nora Danish dan bekas suaminya itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki Putra Rayqal Bersempena dengan ulang tahun kelahiran putera sulungnya i...
Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Rileks Media

Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 435 hits
Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini 20 Tahun Kemudian Terjadi Seorang pelajar setiap hari akan beli nasi putih dari kantin ni sambil menangis 20 tahun kemudian ketika pemilik kantin resah kerana gerai akan diroboh ...
2 3 Hari Tak Mahu Makan Dan Minum Susu Dia Menangis Mencari Ibunya Sayu Si Ibu Meninggal Selepas Melahirkan Anak Kedua

2 3 Hari Tak Mahu Makan Dan Minum Susu Dia Menangis Mencari Ibunya Sayu Si Ibu Meninggal Selepas Melahirkan Anak Kedua

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 591 hits
2 3 hari tak mahu makan dan minum susu dia menangis mencari ibunya Sayu si ibu meninggal selepas melahirkan anak kedua Dua tiga hari dia tidak mahu makan dan minum susu Dia berlari ke dapur mencari ibunya Lepas itu menangis kerana tidak jum...
Contoh Gambar Kebaya Bridesmaid Saat Pernikahan

Contoh Gambar Kebaya Bridesmaid Saat Pernikahan

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 1489 hits
Selain pengantin busana bridesmaid juga harus diperhatikan Bridesmaid atau pendamping pengantin ini turut mempengaruhi jalannya acara pernikahan Tanpa adanya bridesmaid pernikahan terasa kurang lengkap Adapun salah satu busana yang cocok di...
Ini Alasan Mengapa Bau Mulut Kamu Tidak Segar Saat Pagi Hari

Ini Alasan Mengapa Bau Mulut Kamu Tidak Segar Saat Pagi Hari

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 276 hits
Munculnya bau napas pada pagi hari ini kerap kali disebabkan karena makanan yang dikonsumsi sebelum tidur kondisi gigi dan mulut yang kurang sehat serta karena belum sarapan
Pengeroyok Dokter Rsud Rupit Ditangkap Saat Antar Undangan Pernikahan

Pengeroyok Dokter Rsud Rupit Ditangkap Saat Antar Undangan Pernikahan

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 210 hits
Pelaku bernama Dedi Iskandar warga Desa Beringin Sakti Kecamatan Rawas Ilir Musi Rawas Utara Dia diringkus saat menyebar undangan pernikahannya di Desa Jadi Mulya Kecamatan Nibung Musi Rawas Utara Kamis siang
Bapa Ini Bawa Lari Anak Dia Ke Vietnam Selama 24 Hari Dan Tinggalkan Isteri Dia Di Rumah

Bapa Ini Bawa Lari Anak Dia Ke Vietnam Selama 24 Hari Dan Tinggalkan Isteri Dia Di Rumah

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 417 hits
Bagi mereka yang gemar mengembara rakan peneman sudah tentu dipilih daripada kalangan sahabat rapat atau sekepala agar percutian yang dinikmati lebih seronok Berlainan dengan seorang bapa Mohd Faizil Muhamad 33 yang selesa membawa anaknya y...
Tiga Hari Terkurung Di Wc Saat Tsunami Dan Ditolong Orang Pks

Tiga Hari Terkurung Di Wc Saat Tsunami Dan Ditolong Orang Pks

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 238 hits
Pada Sabtu malam telinga Ahmad menangkap suara yang riuh dan mengusik lelapnya Suaranya mendengung kayak suara mobil tutur pria yang rumahnya tak jauh dari laut Suara orang orang ribut makin terdengar Tak terkecuali di rumahnya yang diisi o...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11