Pengambilan Jawatan Kosong Fama Tahun 2023



Pengambilan Jawatan Kosong FAMA Tahun 2023. Dengan ini sukacita diumumkan bahawa pihak jabatan agensi kerajaan Malaysia iaitu FAMA telah membuka peluang jawatan kosong kepada rakyat Malaysia melalui siaran iklan rasmi yang telah diterbitkan untuk dibuka permohonan kepada rakyat Malaysia.
Untuk pengetahuan semua FAMA adalah merupakan sebuah agensi kerajaan yang bertindak dan bertanggungjawab dalam menguruskan hal ehwal ekonomi pertanian yang mana FAMA adalah memberi sokongan kepada para petani dan memastikan hasil tanaman berada di landasan yang betul.
Untuk anda yang ingin mengetahui maklumat jawatan kosong lebih lanjut dan untuk membuat permohonan anda boleh ikuti maklumat yang kami lampirkan di bawah. Selain itu bagi anda yang tidak mahu terlepas dengan informasi terkini mengenai jawatan kosong Yang dibuka oleh kerajaan dan syarikat swasta anda boleh ikuti telegram rasmi kami melalui pautan di bawah:
Sertai PERCUMA Sekarang Untuk Dapatkan Info Jawatan Kosong Terkini! Info Maklumat Jawatan Kosong Yang Dibuka FAMA
1. Jawatan: Pembantu Operasi Gred N11 Taraf Jawatan: Tetap Kumpulan Perkhidmatan: Kumpulan Pelaksana Klasifikasi Perkhidmatan: Pentadbiran dan Sokongan Jadual Gaji (JGGM): RM1216.00 – RM2983.00 Syarat Lantikan: (a) (i) Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) / Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan;
(Gaji permulaan ialah pada Gred N11: RM1,216.00) atau
(ii) Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) / Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan dan memiliki lesen memandu Kelas B2/B/D/E2/E1/EI yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) [kecuali lesen memandu dalam tempoh percubaan (P)](Gaji permulaan ialah pada Gred N11: RM1,262.15)
Syarat Kelayakan: Bahasa Melayu Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) / Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. Syarat Kelayakan Tambahan: Calon yang memiliki kelayakan PT3/PMR seperti berikut adalah layak dipertimbangkan pelantikan ke jawatan dalam Kumpulan Pelaksana yang bersesuaian yang mensyaratkan PT3/PMR seperti berikut:
(a) Mendapat sekurang-kurangnya lulus (Gred E bagi PT3/Gred D bagi PMR) dalam empat (4) mata pelajaran lain termasuk Matematik. Calon-calon yang tidak memiliki keputusan seperti di atas adalah tidak layak dipertimbangkan untuk dilantik ke jawatan-jawatan yang mensyaratkan kelulusan PT3/PMR atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
Penempatan Bertugas: Ibu Pejabat/ Wilayah Persekutuan/ Wilayah Putrajaya/ Negeri Selangor Catatan: Mohon diperhatikan bahwa informasi ini mungkin berubah seiring waktu. Disarankan untuk mengacu pada sumber resmi terkait atau pihak berwenang untuk memperoleh informasi yang paling akurat dan terkini mengenai jawatan dan syarat-syaratnya.
2. Jawatan: Pembantu Awam Gred H11 Taraf Jawatan: Tetap Kumpulan Perkhidmatan: Kumpulan Pelaksana Klasifikasi Perkhidmatan: Kemahiran Jadual Gaji (JGGM): RM1218.00 – RM2,939.00 Syarat Lantikan: Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) / Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1218.00).
Syarat Kelayakan: Bahasa Melayu Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) / Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. Syarat Kelayakan Tambahan: Calon yang memiliki kelayakan PT3/PMR seperti berikut adalah layak dipertimbangkan pelantikan ke jawatan dalam Kumpulan Pelaksana yang bersesuaian yang mensyaratkan PT3/PMR seperti berikut:
(a) Mendapat sekurang-kurangnya lulus (Gred E bagi PT3/Gred D bagi PMR) dalam empat (4) mata pelajaran lain termasuk Matematik.
Calon-calon yang tidak memiliki keputusan seperti di atas adalah tidak layak dipertimbangkan untuk dilantik ke jawatan-jawatan yang mensyaratkan kelulusan PT3/PMR atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
Penempatan Bertugas: Ibu Pejabat/Wilayah Persekutuan/Wilayah Putrajaya/Negeri Selangor
Catatan: Harap dicatat bahwa informasi ini dapat berubah seiring waktu. Mohon merujuk pada sumber resmi terkait atau pihak berwenang untuk memperoleh informasi yang paling akurat dan terkini mengenai jawatan dan syarat-syaratnya.
Permohonan Jawatan Kosong FAMA  Tarikh Tutup Permohonan Untuk makluman kepada calon adalah permohonan dibuka sehingga 26 Julai 2023.
Cara Memohon: Permohonan perlu diisi menggunakan borang FAMA 1-08p. Sertakan salinan dokumen berikut bersama permohonan: Sijil Kelahiran, Kad Pengenalan, Lesen Memandu, Sijil PT3/PMR/SRP, dan Sijil-sijil persekolahan yang telah disahkan mengikut kelayakan yang disyaratkan.  Bagi pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam, Badan-badan Berkanun, atau Kuasa-kuasa Tempatan, permohonan hendaklah dikemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing dan disertakan dengan Laporan Penilaian Prestasi Tahunan (LNPT) terakhir.  Pastikan untuk menyatakan jawatan yang dipohon di sebelah kiri atas sampul surat. Catatan: Pastikan untuk merujuk kepada sumber resmi terkait atau pihak berwenang untuk memperoleh borang permohonan yang tepat dan memperoleh informasi yang paling akurat dan terkini mengenai proses pemohonan.
Rujuk Iklan Jawatan Rasmi: Cara membuat permohonan anda diminta untuk menyelidik terlebih dahulu iklan rasmi yang telah dikeluarkan oleh pihak FAMA dalam mewawarkan permohonan jawatan kuasa kepada rakyat Malaysia:
IKLAN JAWATAN KOSONG RASMI
Dapatkan Borang Permohonan Jawatan: Bagi para pemohon yang berminat untuk permohonan anda boleh mendapatkan borang permohonan jawatan kosong di bawah:
Borang Permohonan Jawatan Kosong 2023
Peringatan kepada Pemohon-pemohon: 1. Sila serahkan borang ini kepada Pengarah Kanan Bahagian Pengurusan Sumber Manusia di Tingkat 2, Bangunan FAMA Point, Lot 17304 Jalan Persiaran 1, Bandar Baru Selayang, 68100 Batu Caves, Selangor.
2. Sertakan satu salinan Kad Pengenalan, Lesen Memandu, Sijil PMR, Sijil SPM, Diploma, Ijazah, Sijil-sijil atau surat-surat perakuan yang telah disahkan sebagai bukti pemohon memenuhi kelayakan yang diperlukan atau lain-lain kelayakan yang dikehendaki. Harap diingatkan bahawa permohonan yang tidak mengikuti arahan tidak akan dilayan.
3. Pemohon-pemohon yang merupakan pegawai Kerajaan atau Badan-Badan Berkanun perlu membuat permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing dan pastikan Kenyataan Perkhidmatan dikemaskini dan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) terkini disertakan bersama permohonan.
4. Pemohon-pemohon yang terpilih untuk temuduga akan diberitahu pada masa akan datang dan dikehendaki membawa bersama sijil-sijil serta surat-surat asal lainnya semasa menghadiri temuduga.
5. Sila nyatakan jawatan yang dipohon di atas sampul surat ketika mengemukakan permohonan dan pastikan permohonan sampai ke Bahagian Pengurusan Sumber Manusia sebelum tarikh tutup. Permohonan yang diterima selepas tarikh tutup atau tidak memenuhi syarat-syarat yang dinyatakan di atas tidak akan dilayan.
6. Pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh iklan ditutup hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.
Catatan: Mohon diperhatikan bahawa informasi ini mungkin berubah seiring waktu. Disarankan untuk merujuk kepada sumber resmi atau pihak berwenang terkait untuk memperoleh informasi yang paling akurat dan terkini mengenai proses pemohonan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/07/pengambilan-jawatan-kosong-fama-tahun-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengambilan Jawatan Di Kementerian Perdagangan Antarabangsa Dan Industri Tahun 2023

Pengambilan Jawatan Di Kementerian Perdagangan Antarabangsa Dan Industri Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/7/2023 - jumlah : 194 hits
Pengambilan Jawatan Di Kementerian Perdagangan Antarabangsa Dan Industri Tahun 2023 Adalah dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa terdapat peluang kerjaya di sektor kerajaan pada tahun 2023 bagi bulan Julai Ini merupakan berita gembira bagi ...
Permohonan Jawatan Kosong Di Jabatan Pendaftaran Negara Tahun 2023

Permohonan Jawatan Kosong Di Jabatan Pendaftaran Negara Tahun 2023

papar berkaitan - pada 9/7/2023 - jumlah : 171 hits
Permohonan Jawatan Kosong Di Jabatan Pendaftaran Negara Tahun 2023 Terdapat kekosongan jawatan di Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia yang dibuka untuk pengambilan segera Anda boleh membuat permohonan segera dengan merujuk iklan syarat dan ...
Pengambilan Segera Jawatan Guru Kafa Bulan Julai 2023

Pengambilan Segera Jawatan Guru Kafa Bulan Julai 2023

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 259 hits
Pengambilan Segera Jawatan Guru Kafa Bulan Julai 2023 Terkini Guru Kafa telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebelu...
Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia 2023

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 282 hits
Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia 2023 Terkini SPA telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebelum...
Mardi Buka Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Bulan 7

Mardi Buka Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Bulan 7

papar berkaitan - pada 4/7/2023 - jumlah : 307 hits
Mardi Buka Pengambilan Besar besaran Jawatan Kosong Bulan 7 Terkini Mardi telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebe...
Jawatan Kosong Sogo Mayang Mall Kuala Terengganu 2023

Jawatan Kosong Sogo Mayang Mall Kuala Terengganu 2023

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 153 hits
Jawatan kosong Sogo Mayang Mall Kuala Terengganu 2023 Selamat sejahtera kepada semua individu yang berminat dalam peluang pekerjaan baru di Kuala Terengganu Adalah dengan kegembiraan yang besar kami ingin mengumumkan bahawa Mayang Mall akan...
Jawatan Kosong Bomba Ambilan Julai 2023 Kini Dibuka

Jawatan Kosong Bomba Ambilan Julai 2023 Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 211 hits
Jawatan Kosong Bomba Ambilan Julai 2023 Kini Dibuka Terkini Bomba telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebelum memb...
Telekom Malaysia Tm Buka Pengambilan Jawatan Kosong

Telekom Malaysia Tm Buka Pengambilan Jawatan Kosong

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 209 hits
Telekom Malaysia TM Buka Pengambilan Jawatan Kosong Untuk mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan kami dengan sukacitanya ingin memaklumkan bahawa Telekom Malaysia kini mengundang warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berdedikasi ...
Senarai Calon Top 5 Abpbh 35 Tahun 2023

Senarai Calon Top 5 Abpbh 35 Tahun 2023

papar berkaitan - pada 21/7/2023 - jumlah : 259 hits
Untuk yang tidak tahu lagi senarai calon TOP 5 ABPBH 35 untuk tahun 2023 anda boleh tengok senarai dibawah Ianya merangkumi kesemua kategori yang dipertandingkan untuk edisi kali ini Anugerah Bintang Popular Berita Harian merupakan sebuah a...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Asal Usul Coca Cola

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Khutbah Jumat Kewajiban Kita Terhadap Palestina

Bercakap Dengan Diri Sendiri Sebagai Terapi Diri

Koleksi Ucapan Pantun Selamat Hari Ibu 2024

Bolehkah Wanita Yang Sedang Haidh Memasuki Masjid Mengurus Jenazah Pergi Ke Kubur

Makan Kenduri Rumah Erra Fazira

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka