Pengalaman Vr Hiper Realiti Star Wars Pertama Di Asia




“Pengalaman VR Hiper-Realiti Star Wars™ yang Pertama di Asia Bakal Tiba di Resorts World Genting.”Dihasilkan oleh ILMxLAB dan The VOID, masuk kedalam dunia Star Wars dengan pengalaman unik lain daripada yang lain.

Genting Highlands, 7 September 2018: Dari galaksi yang jauh, datang satu pengalaman luar biasa yang pertama seumpamanya di Asia, anda bersama rakan-rakan boleh menerokai antara dunia nyata dan realiti.

Resorts World Genting dan The VOID hari ini secara rasmi mengumumkan akan membawa pengalaman hiper-maya pertama membabitkan filem francais terkenal Star WarsTM: Secrets of the Empire pada penghujung tahun ini yang dihasilkan dengan kerjasama dengan ILMxLAB.

Ini menjadi kolobrasi pertama The Void di luar Amerika Syarikat dan UK menjadikan pegalaman di Resorts World Genting (RWG) ini yang pertama di Asia. Terletak pada ketinggian 6,000 kaki di atas paras laut, pengalaman RealitiMaya (VR) itu menjadi salah satu tarikan terbaharu di RWGyang mencatatkan jumlah kedatangan pelancong seramai 25 jutapada tahun lepas. Tarikan ini akan duduk sebaris dengan tarikan lain termasuk restoran, premis peruncitan dan hiburan sertataman tema tertutup dan terbuka yang akan dibuka tidak lama lagi.

Star Wars: Secrets of the Empire akan membawa para pengunjung merasai pengalaman menakjubkan membolehkan mereka menerokai dengan bebas tanpa gangguan secara interaktif di dalam dunia Star Wars. Gabungan realiti dan imiginasi itu menjanjikan pengalaman sebenar di mana pengunjung boleh merasai sendiri kesan ditembak “blaster bolts”, bau asap di sekeliling persekitaran dan menekan butang bagi menyelesaikan teka-teki untuk melepaskan diri daripada musuh secara langsung melalui alat khas yang menghubungkan dunia nyata dan maya.


Di bawah kumpulan pemberontak, sepasukan empat orang mengembara ke planet Mustafar dan menyelinap masuk ke Pangkalan Imperial. Semasa melaksanakan misi, anda akan bertemu watak-watak utama dalam filem Star Wars ketika cuba menghindari bahaya di sepanjang perjalanan.

Craig Watson, Pengerusi The VOID berkata: “Pengalaman hiper-realiti The VOID, hingga sekarang ini membawa orang ramai ke dalam dunia yang hanya wujud di dalam imiginasi mereka. The VOID menjadi peneraju segmennya dan kini selangkah ke hadapan dengan menjadikan perkara mustahil bertukar nyata dan membolehkan para pengunjung melangkah ke satu dunia realiti yang baharu. Dalam Star Wars: Secrets of the Empire anda boleh dengar, rasa, sentuh malah bau supaya lebih dekat dengan jalan penceritaan, karakter dan tempat.”

Brian Machamer, Naib Presiden Kanan Taman Tema di Resorts World Genting berkata: “ Kami berbangga berkerjasama denganThe VOID bagi menyediakan teknologi bertaraf dunia kepada para pengunjung dengan pengalaman menarik yang bakal menjadi pertama seumpamanya di Asia.”

Vicki Dobbs Beck, Eksekutif ILMxLAB berkata: “Di ILMxLAB, matlamat kami adalah untuk orang ramai ‘Masuk ke Dalam Penceritaan Kami’ dan kini peminat di Malaysia dan Asia akan berpeluang untuk mengalami pengalaman pengembaraan dan keseronokan Star Wars: Secrets of the Empire." 


Mengenai Resorts World Genting Resorts World Genting (“RWG”) merupakan resort percutian dan hiburan premier di Malaysia yang terletak kira-kira 50 minit perjalanan dari Kuala Lumpur. Resort ini berdiri gah pada ketinggian 6,000 kaki di atas paras laut, dikelilingi hutan hujan tropika berusia 130 juta tahun. Mencatatkan suhu antara 16 hingga 24 darjah Celsius sepanjang tahun, ia merupakan salah satu destinasi popular dengan jumlah kedatangan pelancong mencecah 25 juta pada tahun 2017.

Ia dilengkapi lebih 10,000 buah bilik meliputi 7 buah hotel dan salah satunya merupakan hotel terbesar dunia dengan 7,351 buah bilik. Ia turut memiliki sebuah hotel dilengkapi padang golf 18 lubang. Pusat membeli-belahnya, SkyAvenue berkeluasan 600,000 kaki persegi menempatkan 168 penyewa menyediakan tarikan hiburan, panggung wayang, tempat makan dan premis peruncitan. First World Plaza yang terletak bersebelahan dengan SkyAvenue turut menawarkan kemudahan pusat konvensyen, dewan dan pusat membeli-belah. Resort ini turut menjadi penganjur kepada persembahan penghibur dan artis terkenal di Arena of Stars yang memiliki 5,200 tempat duduk dan Genting International Showroom yang mampu memuatkan 1,200 tetamu.

Kumpulan Genting Malaysia telah merencana pelan induk 10 tahun untuk memperkukuh dan mentransformasi Resorts World Genting di bawah Pelan Bersepadu Pelancongan Genting (“GITP”) pada tahun 2013. Hari ini, Resorts World Genting telah memperkenalkan pelbagai kemudahan dan tarikan baharu di bawah GITP termasuk pembukaan semula Hotel Theme Park yang dinaik taraf, Menara 3, Hotel First World dan membina system kereta kabel Awana SkyWay yang baharu.

Pembukaan Genting Highlands Premium Outlet baru-baru ini (dimiliki oleh Genting Simon Sdn Bhd, usahasama antara antara Genting Plantations Berhad dan Simon Property Group) menjadi nilai tambah kepada tarikan baharu dan sedia ada di RWG.

Sementara itu, taman tema tertutup, Skytropolis ditutup sementara waktu untuk memberi laluan kepada kerja-kerja menaik taraf dan ia dijangka dibuka semula pada suku keempat tahun 2018. Tarikan dan kemudahan lain yang dirancang di bawah GITP termasuk taman tema Twentieth Century Fox World pertama di dunia yang dijangka dibuka pada tahun hadapan secara berperingkat.


Mengenai The VOID Langkah masuk ke dalam filem kegemaran anda dengan The VOID; peneraju global dalam penggunaan teknologi terkini dan IP dari Hollywood dalam menghasilkan hiburan interaktif serta penceritaan untuk pengalaman yang menakjubkan. Menggabungkan teknologi terkini VR, ia membolehkan pengalaman sebenar dan dirasai dengan deria termasuk sentuhan dan bau – The VOID mengajak peminat menjadi peserta dalam pengalaman hiper-realiti baharu. The VOID’s Experience Centers terletak di: Madame Tussauds di New York, N.Y., Downtown Disney di Anaheim, Calif., Glendale Galleria di Glendale, Calif., Grand Canal Shoppes di The Venetian dan The Palazzo Hotel di Las Vegas, Nev., Disney Springs di Orlando, Fla., Hub Zero, City Walk di Dubai, U.A.E., serta The Rec Room in Toronto, Ont. Untuk maklumat lanjut dan pembelian tiket, sila layari www.thevoid.com dan ikuti @voidvr di Instagram, Facebook dan Twitter .


Mengenai ILMxLAB Diasaskan pada 2015, ILMxLAB merupakan satu daripada divisyen hiburan Lucasfilm yang menggabungkan penceritaan, inovasi teknologi dan produksi bertaraf dunia bagi menghasilkan pengalaman hiburan menakjubkan dan penuh dengan impak. Mereka membangunkan pengalaman untuk realiti maya, realiti perantara/campuran, pawagam masa sebenar, hiburan taman tema dan pengalaman berasaskan naratif untuk platform masa depan. ILMxLAB dikenali melalui CARNE y ARENA, pemenang kesan VR anugerah Oscar yang diarah oleh Alejandro G. Iñárritu dan pengalaman hiper realiti yang mendapat pengiktirafan Star Wars: Secrets of the Empire. Untuk maklumat lanjut, ikuti follow @ILMxLAB di Facebook, Twitter, Instagram, dan YouTube.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eecashyaa.com/2018/09/pengalaman-vr-hiper-realiti-star-wars.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Pertama Buat Rawatan Kulit Muka Di Skin Valet Bangi

Pengalaman Pertama Buat Rawatan Kulit Muka Di Skin Valet Bangi

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 623 hits
Dah berumur gini baru la ada kesedaran nak menjaga kulit muka Cik Sue ni Terbalik pula kan orang muda sekarang kemain lagi jaga kulit wajah nak flawless la nak putih la tambahan dengan macam macam produk ada kan eh tak salah pun bagus la tu...
Gsc Kini Menawarkan Panggung Dengan Skrin Led 3d Pertama Di Asia Tenggara

Gsc Kini Menawarkan Panggung Dengan Skrin Led 3d Pertama Di Asia Tenggara

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 287 hits
Kita bermula dengan projektor filem sebelum berubah ke sistem projektor digital Dengan penggunaan sistem digital masalah tayangan yang kurang berkualiti kerana filem yang tercalar selepas berpuluh kali diputar diselesaikan Tetapi kini tekno...
Benam Jepun Qatar Juara Piala Asia Kali Pertama

Benam Jepun Qatar Juara Piala Asia Kali Pertama

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 339 hits
ABU DHABI 1 Feb Qatar menunjukkan semangat juang luar biasa biarpun berdepan ribuan penyokong yang menentang mereka apabila mengejutkan juara empat kali Jepun 3 1 untuk dimenjulang kejohanan bola sepak Piala Asia buat kali pertama hari ini ...
Meizu Zero Dilancarkan Telefon Pintar Pertama Tanpa Sebarang Port

Meizu Zero Dilancarkan Telefon Pintar Pertama Tanpa Sebarang Port

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 253 hits
Pernah atau tidak anda bayangkan jika sebuah telefon pintar itu tiada langsung port sambungan tiada lubang pembesar suara tiada butang kuasa atau tiada langsung butang kawal suara Jika pernah bagaimana anda rasa rekaan telefon pintar ini Ha...
Footgolf Di Pulai Spring Resort Pertama Di Johor

Footgolf Di Pulai Spring Resort Pertama Di Johor

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 415 hits
FootGolf di Pulai Spring Resort pertama di Johor Pertama kali dengar permainan FootGolf Serious bagi umi ini adalah pertama kali dengar tentang permainan ini Apa itu Footgolf APA ITU FOOTGOLF FootGolf adalah salah satu permainan yang dah te...
Fuh Dahsyatt Pawagam Pertama Di Jeddah Dibuka Isnin Depan

Fuh Dahsyatt Pawagam Pertama Di Jeddah Dibuka Isnin Depan

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 350 hits
JEDDAH ARAB SAUDI Jeddah bakal menyaksikan pembukaan pawagam pertama di gedung membeli belah terkemuka Red Sea Mall pada Isnin depan Pengarah Suruhanjaya Am Audiovisual Media di rantau Makkah Hamza Al Ghobaishi berkata Jeddah akan mempunyai...
Restoran Baan 109 Menyajikan Authentic Thai Food Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia

Restoran Baan 109 Menyajikan Authentic Thai Food Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 386 hits
Saya pasti ramai yang suka makan makanan Thai kan Macam sayalah memang kegemaran makanan Thai ni kalau cakap atau teringat Thailand sure akan terbayang makanannya yang sedap sedap Kalau nak dikira restoran Thai di Malaysia ni memang banyak ...
Kesan Pertama Mengendarai Wuling Almaz Di Sirkuit Sentul Bogor

Kesan Pertama Mengendarai Wuling Almaz Di Sirkuit Sentul Bogor

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 177 hits
Merdeka com mendapat kesempatan menguji sekilas Wuling Almaz mobil SUV yang segera diluncurkan pada kuartal I 2019 Di Sirkuit Sentul sepanjang 4 12 kilometer ini Wuling Almaz dites dengan beberapa obstacle untuk menguji keandalan dan fitur ...
Menangis Pertama Kali Lihat Kaabah Terus Rasa Sebak

Menangis Pertama Kali Lihat Kaabah Terus Rasa Sebak

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 304 hits
Baru saja pulang dari mengerjakan ibadah Umrah bersama keluarga pertengahan Januari lalu Nalydia Senrose memberitahu dia cukup tenang sepanjang berada di Tanah The post appeared first on
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h