Pengalaman Pertama Kali Buat Pico Laser Di Dr Chong Clinic Shah Alam Serius Tak Sakit Pun







Dah lama sebenarnya sis pasang hasrat nak try buat Pico Laser. Kebetulan ada member bagi tahu, Dr. Chong Clinic tengah buat promosi ‘kaw-kaw’ sempena Ulang Tahun Ke-4. Rugilah, katanya rugi kalau sis tak rebut peluang baik ini.



Mana taknya, sebelum ini sis kemain lagi nak sangat guna teknologi laser bagi mengatasi permasalah kulit serta ketidaksempurnaan pada kulit wajah sis. Semuanya terjadi akibat tersalah percaturan nak memiliki kulit wajah yang cerah berseri-seri. Ternyata, produk kecantikan yang disarankan oleh salah seorang teman itu sebenarnya mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan kulit wajah.




Pelbagai jenis produk yang sis gunakan untuk merawatnya. Biarpun tidak pulih sepenuhnya, namun sis bersyukur kerana ia tidak seteruk dahulu. Ada yang mencadangkan supaya sis mencuba teknologi laser. 
Lagipun kulit wajah yang telah rosak perlukan rawatan yang lebih ekstra.Bukan sekadar menggunakan produk-produk kecantikan muka sahaja. Teknologi laser dalam dunia kecantikan menawarkan jalan penyelesaian segala permasalahan kulit, biarpun harganya mahal.

Jadi, korang yang ada masalah pada kulit muka… jangan ragu-ragu untuk mencuba teknologi laser ini. Konsultasi akan diberikan, rawatan apa, jenis apa yang sesuai dengan permasalah kulit muka korang.



Cepat! Promosi ini akan berakhir pada 30 September, 2020 
Sebaiknya rebut peluang yang ada, grab time promosi macam sis nie. Promosi hebat di Dr.Chong Clinic nie masih berlangsung ok, sampai 30hb. September, 2020. Sempat lagi kalau korang nak pergi. Yang menariknya, sambil korang ‘spend’ tu, boleh join sekali contest yang berlangsung. Ada banyak tau hadiah menarik untuk dimenangi, ,sehingga RM100,000 . Kalau ada rezeki korang juga boleh menang sebuah kereta Proton Saga! Syok, kan…

Pengalaman Pertama Yang Sukar Dilupakan

Berbalik cerita tentang Pico Laser, sis nak cerita sikit tentang perasaan sis waktu itu. Biarpun sis ‘excited’ nak buat, tapi sis sebenarnya takut. Lagi-lagi bila ada yang kata, ‘downtime’ tu nanti perghh.. cukup seksa! Huwwaaa… lagilah sis takut.Belum lagi mengenangkan, kot-kot sakit ‘yaamaat’ dan kulit muka jadi luka, melepuh, bengkak dan lebam. Hahaha… jauh betul kan imaginasi sis….


Tapi betullah kata orang, ‘beauty is pain’ . Hahaha… sis lawan ketakutan yang ada, sebab dah boring tengok kulit muka nie yang nampak macam tak ok-ok lagi. Pigmentasi makin jelas kelihatan, tona kulit pun masih tetap tak sekata. So, okaylah better buat Pico Laser untuk memperbaiki kulit dan mengurangkan tanda-tanda penuaan di wajahku ini.


Sebelum tu, sis cari-cari info tentang Dr Chong Clinic nie terlebih dahulu. Sis tak berani nak buat, kalau ia bukan diuruskan oleh doktor dan tenaga kerja yang bukan professional. Dr Chong Clinic ni ada banyak branch dan memiliki sijil dermatology & estetik untuk rawatan kulit, rambut dan badan. So, diyakini!

Memandangkan sis stay kat Shah Alam, jadi pilihan sis tentulah Dr Chong Clinic, Shah Alam.Sebelum menjalani proses tersebut, sis kena isi beberapa borang kebenaran dan surat aku janji. Prosuder biasa, walaupun nampak simple tetapi ia sangat penting. Daripada situlah nanti doktor akan tahu serba sedikit tentang rekod perubatan kita.


Sebelum treatment berlangsung, muka dibersihkan terlebih dahulu dari segala kekotoran 

Wajah disapu krim kebas dan dibiarkan selama 30 minit, sebelum rawatan bermula...

Wajah nampak lebih bersih, cerah dan fresh selepas rawatan selesai.

Sebelum sesi rawatan bermula, beautician terlebih dahulu membersihkan segala kotoran yang ada di muka. Kemudian, barulah disapu krim kebas bagi mengurangkan kesakitan sewaktu sesi pico laser itu berlangsung. Paham-paham ajelah, sis nie memang penakut. Kang termelompat pula sis, mahu haru biru jadinya. Maklumlah, ini kali pertama sis buat laser treatment nie. Takut tu tentulah lebih sikit… hahaha…


Sebenarnya time nie jantung sis dug dig dup.. hahaha...Rupanya… Tak Sakit Pun!


Sewaktu Dr Foo Shi Ping nak mulakan tugasannya, dada sis memang beromak kencang. Rasa macam nak gugur jantung pun ada bila tengok Dr Foo nak acukan alat rawatan tu. Hahahaa… takut ya amat. Mujur juga kedua belah mata sis ditutup, demi keselamatan. Padahal, tak de apa-apapun lah rasa macam muka sedang dihurung semut jer. 
Serius, tak sakit pun!! Masa 45 minit untuk pico laser itu berlalu dengan pantas.Sis pun macam tak percaya, haihhh… buat penat jer sis takut-takut tu. Pendek kata, sis berpuas hati lah dengan servis dan juga treatment yang dibuat di Dr Chong Clinic nih. 




Kalau ada rezeki memang nak repeat lagi. Lagi-lagi bila Dr Foo cadangkan supaya sis buat PRP Therapy (untuk muka) pula. Wow! Harap-harap sis punya keberanian lah untuk mencuba rawatan ‘vampire facial’ yang boleh membantu mendapatkan kesan maksimum untuk mengilangkan pigmentasi serta mengembalikan semula keremajaan kulit.

Korang yang ada masalah kulit macam jerawat, parut jerawat, jeragat, freckles, mengecilkan pori-pori, kulit kusam, tona kulit tak sekata, garis-garis halus, efek rejuvenation, awet muda, bintik-bintik hitam atau pigmentasi eloklah cuba rawatan laser muka di Dr Chong Clinic. Jika dibandingkan dengan rawatan lain, laser muka membantu masalah kulit wajah dengan lebih cepat.






Rawatan pico laser yang Dr Foo buat untuk muka sis hari tu ialah pigmentation, skin toning dan under eye rejuvenation. Dalam tempoh seminggu dua nie, sis disarankan supaya tidak terlalu terdedah pada cahaya matahari serta bahang panas. Bersihkan muka dengan pembersih muka biasa, dan wajib pakai pelembab dan juga sunblock/sunscreen.

Di samping itu,kena banyak minum air masak, makan buah-buahan dan sayuran segar, serta dapatkan rehat dan tidur yang secukupnya. Pemakanan yang seimbang serta gaya hidup yang sihat turut membantu mempercepatkan proses mencantikan kembali kulit wajah.


Perubahan jelas kelihatan selepas treatment tersebut

Sepanjang tempoh ‘pemulihan’, kita kena hindari penggunaan toner dan skrub muka. Sebaliknya, rajin-rajinlah pakai sheet mask yang sesuai dengan keperluan kulit muka supaya jadi lebih lembap dan anjal.

‘Downtime’

Yang bestnya Pico Laser kat Dr Chong Clinic, tak ada ‘downtime’. Apa yang sis perhatikan, setelah treatment nampaklah sedikit kemerahan kat pipi sis tapi ianya hilang dalam tempoh 1-2 jam selepas tu. So, jangan risau ok tak ada apa-apa yang mengerikan selepas treatment tersebut. Cubalah nanti ok!




Lokasi Dr Chong Clinic yang boleh dikunjungi:-

Dr Chong Clinic Kepong, Kuala Lumpur (HQ)

Alamat: 37-G, Jalan Metro Perdana Barat 1,

Taman Usahawan Kepong,

52100 Kuala Lumpur.

No.Telefon: 03-6179 3157 / Whatsapp: 018-473 8818


Dr Chong Clinic Shah Alam (Branch)

Alamat: F-33-G, Vista Alam,

Jalan Ikhtisas 14/1, Seksyen 14,

40000 Shah Alam, Selangor.

No. Telefon: 03-5524 3083/ Whatsapp: 018-471 0988


Dr Chong Clinic TTDI (Branch)

Alamat : 14 & 15, Jalan Wan Kadir,

Taman Tun Dr Ismail, 6000 Kuala Lumpur

No Telefon : 03-55243083 / / Whatsapp: 011-21288188


Dr Chong Clinic Johor Bahru (Branch)
Alamat: 49G, Jalan NB2 2/2,

Taman Nusa Bestari 2,

81300 Skudai, Johor Bahru, Johor.

No. Telefon : 07-559 6110 / Whatsapp: 011-5636 6110


Waktu Operasi

Isnin - Jumaat : 10am - 7pm

Sabtu - Ahad : 10am - 6pm



Untuk temujanji hubungi: 018-2528088 (general line)

Website : www.drchongclinic.com

Facebook : www.facebook.com/drchongclinic

Instagram :www.instagram.com/drchongclinic

YouTube : www.youtube.com/DrChongClinic

Email : [email protected]


Rebut 5% Lagi Tambahan Diskaun!

Di atas tu lokasi Dr Chong Clinic yang boleh dikunjungi. Lagi bagus kalau korang pergi sebelum 30 September, 2020 sebab promosi ulangtahun tersebut masih berlangsung. Join jangan tak join, mana tahu boleh menang kereta Proton Saga tu.

Nak tambah diskaun 5% lagi tak daripada harga promosi tu? Okay, macam nie… korang datang kat sana dan guna tiket nama “Anie Mohamed” okay. Dapatlah tambahan 5% lagi harga diskaun. Dah lagi jimat, kan… Kat Dr Chong Clinic, bukan setakat Pico Laser jer ya, turut disediakan aesthetic treatment yang lain juga. Rujuk websitenya ok!


Buat review, then korang boleh dapat free untuk buat Whitening Laser & LED Mask
Jom, kita sama-sama memiliki kulit wajah yang sihat, cantik dan tentunya awet muda!

Sampai jumpa lagi. Sayang selalu.

Thank you, Dr Foo Shi Ping sebab berjaya 'memuluskan' kembali wajah saya!

Lurve,
Sis Anie Mohamed








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://aniemohamed.blogspot.com/2020/09/pengalaman-pertama-kali-buat-pico-laser.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Buang Jeragat Di Dr Chong Clinic Kepong

Pengalaman Buang Jeragat Di Dr Chong Clinic Kepong

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 602 hits
Assalamualaikum hai korang Lately BBL rasa down bila tengok muka sendiri kat cermin Jeragat makin banyak naik area pipi sampai tak boleh beza freckles dengan tahi lalat Masa awal awal jeragat naik tak berapa kisah sangat cuma bila snap gamb...
Prp Hair Laser Untuk Merawat Rambut Gugur Dan Mengalakkan Pertumbuhan Rambut Baru Dengan Dr Chong Clinic

Prp Hair Laser Untuk Merawat Rambut Gugur Dan Mengalakkan Pertumbuhan Rambut Baru Dengan Dr Chong Clinic

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 515 hits
Hi korang kalini i nak share dengan korang bagaimana pengalaman i melakukan PRP untuk rambut buat pertama kali di Dr Chong Clinic Kepong Ia adalah pengalaman baru memandangkan i mendapat peluang untuk mengenal pasti keadaan stuktur rambut Y...
Pertama Kali Naik Ke Gunung Jerai Pengalaman Indah Diatas Gunung Jerai Yan Kedah

Pertama Kali Naik Ke Gunung Jerai Pengalaman Indah Diatas Gunung Jerai Yan Kedah

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 693 hits
PERTAMA KALI NAIK KE GUNUNG JERAI PENGALAMAN INDAH DIATAS GUNUNG JERAI YAN KEDAH Terpengaruh dengan membaca artikel tentang Gunung Jerai di blog semalam kami sekeluarga dapat lah menjejak kan kaki di Gunung Jerai Datang bertiga saja Maisara...
Pertama Kali Check Up Untuk Kehamilan Perkara Ini Yang Perlu Ibu Hamil Lakukan Segera

Pertama Kali Check Up Untuk Kehamilan Perkara Ini Yang Perlu Ibu Hamil Lakukan Segera

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 528 hits
Sebelum berjumpa doktor untuk mendapatkan keputusan rasmi kewujudan bayi anda boleh mengambil ujian kehamilan di rumah sendiri Artikel ini akan memberikan anda panduan mengenai cara untuk menjalankan ujian kehamilan di rumah Bila lakukan uj...
Seluar Slack Pure Career Rm19 Sahaja Di Aeon Shah Alam

Seluar Slack Pure Career Rm19 Sahaja Di Aeon Shah Alam

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 395 hits
Seluar slack Pure Career RM19 sahaja di Aeon Shah Alam Murah weh Memang wajiblah beli sebab suka pakai seluar ni pergi ofis Material best jahitan dan cutting pun kemas je Apsal tetiba nak beli seluar baru Berjemaah ke Aeon Shah Alam memang ...
Kelas Antenatal Salam Shah Alam Specialist Hospital Dapat Sambutan 30 Bakal Ibu Bapa

Kelas Antenatal Salam Shah Alam Specialist Hospital Dapat Sambutan 30 Bakal Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 235 hits
Salam Shah Alam Specialist Hospital telah menganjurkan kelas antenatal pertama sejak kerajaan melaksanakan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan pada 18 Mac lalu Kelas antenatal SSASH selepas PKP diadakan pada hari Sabtu bersamaan 12 September...
Dinner Di Restoran Salai Salai Seksyen 7 Shah Alam Selangor

Dinner Di Restoran Salai Salai Seksyen 7 Shah Alam Selangor

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 654 hits
Ini adalah post yang agak basi wuwuu Kesian mama kan asyik buat entry lewat aje Mama sekeluarga berbuka puasa di Restoran Salai Salai Seksyen 7 Shah Alam Selangor semasa restoran ni baru sehari dibuka di cawangan Shah Alam Di Seksyen 7 Shah...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan