Pengalaman Pertama Buat Swab Test Covid


 


Pengalaman pertama buat swab test covid | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah masih diberikan kesihatan dan kesempatan untuk menulis di sini, di blog mrejoy.com. Baik! Hari ini aku nak kongsikan dengan korang, pengalaman swab test pcr. Ini adalah pengalaman pertama aku! Sebelum ni Cuma buat saliva test jek, tup tup, hari ini nama naik kena pergi buat pcr test! Aduhai!

Pengalaman buat swab test. Nak dijadikan cerita, syarikat tempat aku bekerja sekarang, sememangnya mewajibkan setiap pekerja untuk buat saliva test, setiap awal minggu pertama kerja. Ini untuk memastikan persekitaran tempat kerja selamat untuk semua.

Dan nak dijadikan cerita, awal minggu hari tu, ada rakan sekerja kami yang positif covid 19! Kena pulak memang aku ada berinteraksi dengan beliau. Kesudahannya, nama aku naik hari ini dan diminta untuk buat swab test pcr.

Aku ni kalau nak di ikutkan, memang sebolehnya tak nak ada apa-apa alat masuk dalam tubuh badan aku. Kiranya aku bersyukur jugaklah tempat kerja buat saliva test. Kalau dia buat pcr test, tak tahu la macam mana kan? Tapi dalam pada aku cuba untuk lari, hari ini tersangkut juga.

Baik, nak cerita sikit pengalaman swab test covid 19 ni, aku pergi dengan rakan yang memang dah banyak kali buat pcr test (sebab rasanya dalam 2 ke 3 kali dia positif). Jadinya, disebabkan ini pengalaman pertama aku, rasa takut tu memang menebal!

Kalau tengok dekat laman sosial media, memang banyak cerita pasal kesan swab test ni. Aku tak mahu lah kongsikan dekat sini, tapi rasanya ramai dah tahu kan? Jadinya semua benda tu sekarang bermain dalam fikiran aku.

Dapat pulak kawan-kawan jenis menyakat! Dikatanya swab test pcr ni dicucuknya sampai ke dalam-dalam hidung! Lepas tu rasa perit! Lepas tu, eh! Macam-macam! Eh! Dapat pulak aku ni jenis yang jauh berfikirnya, memang tak “cool” la sekejap kan! Hahaha.


Oh! Lupa nak kongsikan yang aku buat swab test drive thru. Jadinya mudah! Tak perlu duduk dekat luar, boleh tunggu giliran kita dekat dalam kereta je.

Nak di ikutkan, memang ramai yang kena buat swab test tadi. Bila sampai turn aku, rasa takut masih ada, tapi apa nak di kata kan, nak tak nak kena buat juga. Aku pilih untuk nurse tu ambil sample sebelah kanan lubang hidung.

Aku sendiri pun tak pasti kenapa kanan, tapi terasa nak cakap macam tu dengan nurse. Jadinya nurse tu rilek je, terus masuk lubang hidung sebelah kanan, pusing-pusing sikit terus ok! Lah! Tak lama mana pun!

Macamana rasa swab test pcr ini? Ok! Apa yang aku boleh kongsikan, pcr test ni, dia Cuma rasa “geli” jek dekat dalam lubang hidung. Sebab nurse yang buat tu, dia pusing tak lama mana pun. Tapi daripada cerita kawan-kawan, ada juga yang sakit, sebab ada nurse yang cucuk terlalu dalam dan lama! Kalaulah betul cerita mereka, aku kena bersyukurlah sebab aku tak kena macam tu, hehehe.

Apa pun, bersyukur pada yang maha esa sebab result aku negative. Result kawan-kawan lain pun semuanya negative. Jadinya, kerisauan sebentar tadi hilang begitu sahaja. Alhamdulilah. Dan pada rakan yang positif, aku doakan kalian cepat baik, dan dijauhkan daripada wabak ini buat diri dan keluarga, aminnn ya Rabb!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2022/02/pengalaman-pertama-buat-swab-test-covid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Beli Rumah Pertama

Pengalaman Beli Rumah Pertama

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 154 hits
Pengalaman Beli Rumah Pertama Rumah satu keperluan asas manusia Setiap orang pasti idamkan rumah yang selesa dan sempurna untuk didiami Tapi lain dengan MF sendiri MF tak pernah terfikir nak beli rumah sendiri sebab sebelum kahwin suami MF ...
Do Covid 19 Self Test Before And After Holiday Says Expert

Do Covid 19 Self Test Before And After Holiday Says Expert

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 135 hits
Dr Zainal Ariffin also suggested that those who are asymptomatic should also self test taking into account the situation of Covid 19 which is still spreading including the Omicron variant 8211 MalayMail photo KUALA LUMPUR As excitement moun
Buat Ujian Covid 19 Menggunakan Test Kit

Buat Ujian Covid 19 Menggunakan Test Kit

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 156 hits
Imbas kembali kilang tempat saya bekerja ditutup kerana pekerjanya dijangkiti Covid 19 Kejadian berlaku pada hujung bulan Ogos 2021 Buat ujian Covid 19 sendiri menggunakan air liur Kit Ujian Kendiri Covid 19 Alhamdulillah negatif boleh pula...
El Barack Minta Tes Swab Usai Rasakan Gejala Covid 19 Kemandiriannya Dipuji

El Barack Minta Tes Swab Usai Rasakan Gejala Covid 19 Kemandiriannya Dipuji

papar berkaitan - pada 16/2/2022 - jumlah : 192 hits
Jalani isolasi mandiri El harus berpisah sementara dengan sang ibu yang sedang hamil
Buasir Otak Tv Pengalaman Hari Pertama Kerja Paling Tak Boleh Lupa

Buasir Otak Tv Pengalaman Hari Pertama Kerja Paling Tak Boleh Lupa

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 588 hits
Setiap kali bila orang tanya apa pengalaman 1st day kerja yang paling kita tak boleh lupa Jom tonton animasi ini
620 Napi Di Lapas Lhokseumawe Jalani Vaksinasi Covid 19

620 Napi Di Lapas Lhokseumawe Jalani Vaksinasi Covid 19

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 134 hits
Sebanyak 620 warga binaan di Lembaga Permasyarakatan kelas II A Kota Lhokseumawe menjalani vaksinasi Covid 19 serentak oleh tim vaksinator Kesehatan Rumah Sakit Kesrem 011 TNI AD Lhokseumawe Sabtu
Kit Siang Urges Health Ministry To Reveal How Many Of The Daily Covid 19 Cases Are Omicron And Delta

Kit Siang Urges Health Ministry To Reveal How Many Of The Daily Covid 19 Cases Are Omicron And Delta

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 168 hits
Health workers collect swab samples to test for Covid 19 at the Selcare Clinic in Shah Alam August 1 2021 Picture by Yusof Mat Isa KUALA LUMPUR Feb 6 DAP stalwart Lim Kit Siang today asked the Ministry of Health to reveal the number of Omic...
Covid 19 Malaysia Ready To Move To Endemic Phase

Covid 19 Malaysia Ready To Move To Endemic Phase

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 196 hits
It has been more than two years since the Covid 19 pandemic started in Wuhan China and the world is getting tired of the various restrictions imposed affecting personal liberty and livelihood Therefore it is not surprising that people are d...
Covid 19 Sop Semasa Masjidil Haram Masjid Nabawi

Covid 19 Sop Semasa Masjidil Haram Masjid Nabawi

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 154 hits
Orang ramai diingat agar terus patuhi SOP COVID 19 yang ditetapkan KUALA LUMPUR Jabatan Tertinggi Bagi Hal Ehwal Masjidil Haram dan Masjid Nabawi menjangkakan pertambahan ketara jumlah pengunjung di kedua dua Masjid Suci umat Islam itu semp...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau