Pengalaman Menginap Di Regalo Hotel Kota Laksamana Melaka


Assalamualaikum
Bismillah
Tahun ini tidak dapat balik Sabah untuk beraya, maka kami pun beraya di Melaka. Pertama kali sebenarnya menjejakkan kaki ke Bandar Bersejarah. Suami dah banyak kali ke sini. 
Perjalanan dari Pontian, Johor ke Melaka mengambil masa selama 2 jam 50 minit. Itu kalau kita ikut waze atau google maps lah. Bergantung juga dengan kesesakan lalu lintas. 
Kami bertolak dari rumah selepas zohor. Untuk lebih bajet, awal-awal lagi dah sarapan kat rumah. Dan terus masak tengah hari. Sampai ja Melaka boleh terus makan bekalan dari rumah. Jadi jimat sikitlah dari segi makan. 
Perjalanan sebenar dari Pontian ke Melaka mengambil masa selama 5 jam sebab terpaksa hadap kesesakan. Sampai saja di Pantai Klebang, kami terus makan tengah hari. Picnic tepi pantai sambil berehat melihat pemandangan. 
Kemudian, kami terus mencari tempat penginapan. Ipar aku suggest untuk kami menginap di Regalo Hotel, Melaka. Katanya hotel ini antara yang paling murah. 
Regalo Hotel, MelakaKalau korang dari Klebang Beach ke Regalo Hotel cuma mengambil masa selama 12 minit sahaja dalam 6.5 km berdekatan dengan Pusat Bandar. 
Lokasi alamat : No 17,19, Jalan KL 3/10a Taman kota laksamana, seksyen 3, 75200 Malacca
Klik maps untuk lihat lokasi
Jenis & Harga BilikTerdapat 5 jenis bilik yang disediakan di Regalo Hotel. Bilik FamilyBilik Deluxe DoubleBilik Deluxe TwinBilik Standard DoubleBilik Superior DoubleHarga serendah RM79 untuk 1 malam. Bergantung dengan kekosongan bilik dan jenis bilik. Korang boleh book sedia di booking.com ataupun terus ke hotel. 
Kemudahan di Regalo HotelAras atas boleh diakses dengan lifPenyaman udaraKalis bunyiKemudahan menyeterikaLantai berkarpetCerek elektrikMeja kerjaTVTelefonTV skrin rataSoket dekat dengan katilRak bajuSetiap penginapan dilengkapi dengan penyaman udara peribadiMeja kerja Meja penyambut tamu 24/7 Parking percuma Bilik bebas rokok Khidmat bilikReview Regalo Hotel, Kota Laksamana MelakaPertama kali sampai kat sini, parking senang saja nak cari, cuma tidak banyak parking yang disediakan di kawasan hotel (tempahan tidak diperlukan). Sebelah malam parking cepat penuh. Jadi terpaksa parking tidak jauh jugalah dari hotel

Staff kat sana nampak garang haha atau mungkin aku belum biasa dengan orang-orang Melaka kot. So far friendly jugalah. 
Memandangkan kami ada 4 orang. Jadi terpaksa booking 2 bilik sebab bilik family dah penuh. Kalau korang nak lagi murah dan save bajet bolehlah sewa bilik tanpa tingkap. 
Sebenarnya kami pun jenis tak kisah ada tingkap atau tidak sebab kami cuma mahu tempat untuk berehat dan tidur saja. 
Bilik yang kami sewa ialah Bilik Deluxe Double (tanpa tingkap). Jadi jumlah keseluruhan ialah RM202 untuk 2 bilik tanpa deposit. 
Untuk Bilik Deluxe Double for me okaylah. Cuma bilik yang ipar aku sewa pula ada masalah kad dan susah sikit nak kunci bilik apabila kami nak keluar. 

Antara kemudahan dalam bilik yang disediakan ialah :Aircond2 Botol airLantai bercarpetMeja kerja & kerusiTV & Remote TVTiada remote aircond (kena adjust manual)Soket berdekatan dengan meja kerjaLampu bilik tidurTempat sangkut baju (Tapi tiada hanger)2 helai tuala mandiSabun dan shampooBerus gigi dan ubat gigiHair dryerTempat-tempat menarik yang popular berhampiran dengan Regalo Hotel Kota LaksamanaJalan JonkerMenara Taming SariBangunan StadthuysKota A FamosaMahkota ParadeMelaka 3D Street ArtSebenarnya ada banyak lagi tempat menarik yang berdekatan. Kalau korang jalan sebelah pagi bolehlah melawat kat Muzium di sekitar Kota A Famosa. Kalau sebelah malam pula boleh pergi ke Menara Taming Sari. Boleh lihat pemandangan bandar Melaka. 
Secara keseluruhan, aku suka hotel ini. Mungkin tidaklah seperti hotel 4 atau 5 bintang. Tetapi sekiranya korang mencari hotel yang bajet dan murah Regalo Hotel adalah pilihan yang terbaik.

(Disclaimer : Photo semuanya adalah hak milik google yang diedit dan digabungkan. Lebih kurang sama saja sebenarnya bilik yang kami menginap tu. Aku tak sempat ambil apa-apa gambar kat hotel sebab masa nie tak terfikir pun nak buat review hotel kat blog). 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.siinurul.com/2022/05/pengalaman-menginap-di-regalo-hotel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Menginap Di Park Inn By Radisson Putrajaya Satu Yang Luar Biasa

Pengalaman Menginap Di Park Inn By Radisson Putrajaya Satu Yang Luar Biasa

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 387 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Setelah dua tahun kita dilanda pandemik dan juga dikurung tidak banyak aktiviti yang boleh dibuat tahun 2022 semua telah kemba...
Menginap Di Hotel Mewah Ini Potret Nagita Slavina Yang Sibuk Memasak Sendiri

Menginap Di Hotel Mewah Ini Potret Nagita Slavina Yang Sibuk Memasak Sendiri

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 94 hits
Saat liburan dan menginap di sebuah hotel mewah Nagita Slavina memilih untuk tetap memasak sendiri Ada banyak sekali yang dimasaknya Hal tersebut membuat Nagita mendapat banyak sekali pujian dari netizen Berikut foto fotonya
Menginap Di Hotel Zamburger Muar

Menginap Di Hotel Zamburger Muar

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 106 hits
Assalamualaikum wbtSAMBUNG lagi kisah percutian di Muar Sebenarnya boleh jer nak pergi balik hari ke Muar ni Contohnya bertolak lepas subuh Sk boleh sampai dalam jam 8 pagi untuk bersarapan di sana Dulu dulu pernahlah buat sekarang dah tak ...
Arus Balik Lebaran Tol Dalam Kota Jakarta Arah Cikampek Ditutup

Arus Balik Lebaran Tol Dalam Kota Jakarta Arah Cikampek Ditutup

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 127 hits
Arus Balik Lebaran Tol Dalam Kota Jakarta Arah Cikampek Ditutup Polda Metro Jaya memberlakukan penutupan akses Tol Dalam Kota dan Tol Priok yang mengarah ke Tol Cikampek guna mengantisipasi terjadinya kepadatan lalu lintas pada arus balik L...
Menteri Bumn Kunjungi Kota Pasuruan Pemerintah Lakukan Penguatan Destinasi Wisata

Menteri Bumn Kunjungi Kota Pasuruan Pemerintah Lakukan Penguatan Destinasi Wisata

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 115 hits
Kedatangan Menteri BUMN juga sebagai usaha pemerintah kota menindaklanjuti MOU dengan P3GI dan Pelindo dalam rangka penguatan destinasi wisata di kota Pasuruan
Mal Jadi Alternatif Liburan Bagi Warga Ibu Kota

Mal Jadi Alternatif Liburan Bagi Warga Ibu Kota

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 106 hits
Mal Jadi Alternatif Liburan Bagi Warga Ibu Kota Warga Jakarta dan sekitarnya memanfaatkan sisa libur Idulfitri 1443 H untuk berekreasi bersama keluarga ke mal dan tempat tempat wisata di Ibu Kota
Lirik Laksamana Raja Di Laut Boraspati

Lirik Laksamana Raja Di Laut Boraspati

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 112 hits
zapinaku dendangkanlagu melayupelipur hatipelipur laracahaya manis kilau gemilaudigantung tabir indah menawanku bernyanyi lagu zapin riangs moga hadirin aduhai sayangjadi terkesankembanglah goyang atas kepalalipatlah tangan sanggul dipaduki...
Homestay Melaka Rumah Keladi 5 Klebang

Homestay Melaka Rumah Keladi 5 Klebang

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 209 hits
Kemuraman homestay di Melaka selepas pandemik COVID 10 selama 2 tahun telah mula bercambah semula 2 tahun yang lalu merupakan cabaran yang tinggi untuk sektor pelancongan Malaysia khususnya Homestay Melaka dengan wabak COVID 19 dan setelah ...
Pekena Cendol Saleem Pasembor Di Makan Avenue Kampung Hulu Melaka

Pekena Cendol Saleem Pasembor Di Makan Avenue Kampung Hulu Melaka

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 225 hits
Assalamualaikum Hi korang Kita sambung balik ye SA busy giler la hari ni ni pun type entry sambil makan sambil rehat kejap esok SA akan busy terus sepanjang hari maybe takde entry dari SA kot maybe la kalau ada masa SA share satu lagi entry...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord

Nadia Rosli Hati Yang Tercemar Chord