Pengalaman Menginap Di Hotel Melaka Yang Ada Bathtub


Nasib! setelah perbincangan suami dan isteri, kami bersetuju untuk bermalam di hotel dalam bandar Melaka. Suami memilih hotel Melaka yang ada bathtub. Last minit perancangan bercuti, sempena sambutan hari ulang tahun Sultan Pahang. Jam 8 pagi, baru suami sibuk mencari hotel di Melaka.  Mujur sangat hanya rakyat Pahang sahaja bercuti, maka dengan itu memang banyak kekosongan hotel pada ketika itu.








Perjalanan dari Kuantan ke MelakaPerjalanan kami mengambil masa selama 3 jam sahaja untuk sampai ke lokasi. Maklumlah suami memandu kereta Subaru second yang dibeli pada penghujung tahun 2022. Jadi, sengaja mahu test engine kereta tersebut dalam perjalanan yang jauh. 
Kami sampai ke lokasi tepat jam 3.30 petang. Setibanya di hotel, terus bersihkan badan masing-masing. Apa yang menariknya, hotel yang kami pilih  adalah hotel Melaka yang ada bathtub! Wah, saya rasa ini pertama kali menginap di Hotel agak mewah presentation. 


Biasanya, jika cuti pendek begini kami akan bercuti dalam pahang sahaja. Namun, kali ini suami berubah angin nak jauh sedikit. 


Hotel Melaka yang ada Bathtub Pada awalnya, kami seisi keluarga teruja. Ini kali pertama kami bercuti dan jumpa hotel yang memiliki bilik dengan mempunyai tandas transparent begitu. Hahaha. Pada mulanya, agak kekok. 
Rupa-rupanya, ada bidai lah! risau juga. Nasib baik berfungsi bidainya. Jika tidak, nak gunakan tandas segan pula dengan anak-anak nanti. 
Ikutkan saya, tidak kisah pun jika tiada bathtub. Tetapi jangan tiada kolam renang.  Cuma suami, asyik mahu berendam mengalahkan anak-anak. Jadi, sebab ini lah hotel ini menjadi pilihan suami. 


Berapa harga Hotel Melaka yang ada BathtubHarga menginap 1 malam adalah RM 212 sahaja. Kami memilih deluxe room, iaitu mempunyai 2 katil single sahaja. Memandangkan anak-anak hijabnya terbuka, maka kami memilih 2 katil sahaja. Haha. Suami mahu ambil yang family, bila difikirkan tengah malam anak-anak akan lari ke katil kami. Lihat pilihan bilik hotel.
Pemandangan bilik kami berhadapan jalan. Maka, nampak lah kereta lalu lalang di bawah pada paras tingkat 1. 












Nampak je mewah 
Sebenarnya, suami tidak memberitahu pun saya harga hotel ini. Pada awalnya kami masuk ke bilik hotel. 4 orang anak saya semuanya sudah kehairanan, sebab  abahnya sanggup membayar hotel mewah untuk menginap hanya semalaman. Rupanya tidak sama sekali! berbaloi sangat dengan harga hotel Melaka yang ada bathtub ini. 


Toiletteries
Semuanya lengkap barangan mandian. Cantik-cantik botol syampu dan shower gel dengan saiz mini. Dengan suasana tandas yang bersih. 
Cumanya, lantai tandas sedikit licin, kerana tiles yang digunakan jenis berkilat. Mungkin pemilik hotel ingin mengekalkan ciri mewah. Walau bagaimanapun, hotel melaka yang ada bathub ini sangat seronok untuk berendam. Tandas yang besar.










Pencahayaan di bilik 
Saya suka selfie dalam bilik hotel ini. Pencahayaan sangat cantik! 


Keluasan bilik 
Saya tidak pasti keluasan bilik ini dengan tepat. Tetapi apa yang menariknya mengenai hotel ini adalah besar untuk anak-anak bermain, ruangan solat, dengan mempunyai meja kopi. Yang menjadikan bilik luas kerana bilik ini mempunyai banyak cermin. Mungkin ini kesan ilusi yang terbaik! 


Tarikan di sekitar hotel Melaka 
Alhamdulillah, hotel yang kami bermalam ini sangat dekat dengan bandaraya Hilir Melaka. Akses ke Dataran Pahlawan, Menara Taming Sari, Restoran ikan bakar Dataran Pahlawan,  Mahkota Parade dan kedai runcit serta dobi layan diri juga pada deretan bangunan yang sama.

 Untuk ke lokasi beli belah, kami hanya berjalan kaki sahaja 6 beranak. Kereta memang tidak boleh keluar, kerana parking adalah terhad di bandaraya. 




Secara keseluruhannya, Hotel Moty di Melaka memuaskan termasuklah sarapan pagi. Kami menginap di bilik 119. Akan datang kami akan ke sini lagi, untuk rancangan yang tergendala baru-baru ini.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2023/08/Pengalaman-menginap-di-hotel-melaka-yang-ada-bathtub.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menginap 3h2m Di Hotel Impiana Ipoh

Menginap 3h2m Di Hotel Impiana Ipoh

papar berkaitan - pada 6/8/2023 - jumlah : 273 hits
Assalamualaikum WBTIMAN dok merungut Pak Inche kalau masa Iman tengah ada kuliah ada program sibuk la nak pergi bercuti tapi bila Iman dah cuti semester Pak Inche pulak sibuk dengan kerja masa tu la nak ada bola nak ada presentation hah men...
Menginap Di Movenpick Hotel Resort

Menginap Di Movenpick Hotel Resort

papar berkaitan - pada 8/8/2023 - jumlah : 258 hits
Baru baru ini AlongMurni berpeluang menginap di MOVENPICK HOTEL RESORT yang terletak di Sepang Selangor Hotel ini juga dikenali sebagai HOTEL TABUNG HAJI Setiap kali musim haji jemaah dari jauh akan transit di sini sebelum berlepas ke tanah...
Hotel Bajet Di Desaru Hotel Desaru Penawar

Hotel Bajet Di Desaru Hotel Desaru Penawar

papar berkaitan - pada 2/8/2023 - jumlah : 172 hits
Hotel Bajet di Desaru Hotel Desaru Penawar Mencari hotel bajet murah dan berdekatan Pantai di sekitar Desaru Nah boleh try Hotel Desaru Penawar Aku stay sini time ada urusan Ramadan Food Preview haritu sekaligus self healing Hehe Aku tercar...
Melaka Tests 2 3km Long Traffic Free Zone In City Centre

Melaka Tests 2 3km Long Traffic Free Zone In City Centre

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 156 hits
A 2 3km long stretch of road in Melaka will be closed to traffic for 6 hours every Saturday MELAKA The state government is to conduct a detailed study of traffic flow around the city centre following a trial run of a 2 3km long vehicle free...
Hi Tea Dengan Emak Kat Gbw Hotel

Hi Tea Dengan Emak Kat Gbw Hotel

papar berkaitan - pada 4/8/2023 - jumlah : 154 hits
Hi Tea dengan Emak kat GBW Hotel Ini cerita haritu Nona ber hi tea dengan emak kat GBW Hotel Selalu minum petang kat kedai makan berhampiran rumah je tapi kalini pergi tempat lain pulak lah Bawak Mak rasa vibes hotel Ni first time makan Dan...
Mak Cik Kedai Makan Segaja Pedajal Suami Isteri Kena Tangkap Basah Di Hotel

Mak Cik Kedai Makan Segaja Pedajal Suami Isteri Kena Tangkap Basah Di Hotel

papar berkaitan - pada 8/8/2023 - jumlah : 190 hits
Hanya disebabkan masalah dengan seorang pemilik kedai makan pasangan suami isteri terpaksa berhadapan dengan serbuan dari pejabat agama Islam sewaktu menginap di sebuah hotel murah Kena tangkap basah dekat OYOMenerusi perkongsian di TikTok ...
Hidangan Nyonya Pada Harga Berpatutan Di Hotel Santa Grand Signature

Hidangan Nyonya Pada Harga Berpatutan Di Hotel Santa Grand Signature

papar berkaitan - pada 4/8/2023 - jumlah : 156 hits
Hai pembaca kesayangan Baru baru ini Misz ella berpeluang ke Hotel Santa Grand Signature yang bertempat di Jalan Ampang Kuala Lumpur untuk menikmati makanan citarasa Peranakan Hotel baru suasana baru makanan pun dah semestinya baru Teruja H...
Alarming Number Of Rohingya Found Driving Without Licenses In Melaka Says Jpj

Alarming Number Of Rohingya Found Driving Without Licenses In Melaka Says Jpj

papar berkaitan - pada 11/8/2023 - jumlah : 148 hits
Muhammad Firdaus looking at one of the confiscated cars driven by a Rohingya man without a driving licence MELAKA The high number of Rohingya riding or driving vehicles here without valid licences are alarming says the Melaka Road Transport...
Dari Pd Lajak Ke Melaka Part 1

Dari Pd Lajak Ke Melaka Part 1

papar berkaitan - pada 7/8/2023 - jumlah : 267 hits
Assalamualaikum Kita sambung balik la kisah Sabtu lepas sarapan tu ye Mak Pah dan Pak Zain dah gerak pi kampung Nelayan kat area situ Kg Telok Pasir Panjang nak pi cari ikan fresh katanya SA dan Dania teruskan perjalanan ke Pengkalan Balak ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil