Pengalaman Menggunakan Lenovo Legion 9i Dan 7i Melalui Kuasa Intel Generasi Ke 14




Pada bulan November yang lalu, Lenovo memberikan saya peluang untuk melihat lebih dekat laptop gaming baru mereka, Legion 9i dan 7i yang bukan Pro. Dan ya, ini berlaku sejalan dengan taklimat media awal mengenai Legion Go. Sekarang, dengan Innovate 24, kedua-dua mesin ini sudah bersedia untuk memasuki pasaran dengan penuh tenaga.
Berbeza dengan model Legion Pro semasa yang biasa dikaitkan dengan sub-jenama Lenovo, 9i dan 7i baru membawa berita baik baru, sekurang-kurangnya dari segi kejuruteraan. Peningkatan kejuruteraan itu, pada dasarnya, terletak dalam bahagian dalaman mesin tersebut.
Saya akan terus ke topik: kedua-dua Legion 9i dan 7i dilengkapi dengan teknologi penyejukan Coldfront Hyperchamber baru Lenovo tetapi salah satu sedikit berbeza daripada yang lain. Dengan 9i, laptop ini masih mempunyai landskap pada kedua-dua sisi basenya tetapi bukannya mengeluarkan udara melalui mereka, vent tersebut, bersama dengan vent pemasukan di bahagian bawah, sekarang menyedut udara sejuk masuk dan mengeluarkan udara sejuk pada bahagian belakang.
Legion 7i, dengan teknologi Coldfront Hyperchamber yang sama, menggunakan metodologi penyejukan yang sama, perbezaan utama antara ia dan 9i adalah ia tidak mempunyai vent sisi. Sebaliknya, keseluruhan penyejukan dilakukan melalui bahagian bawah basenya. Kemudian, sebagai langkah berjaga-jaga, kaki pada kedua-dua laptop direka untuk menghalang sebarang udara panas yang dikeluarkan keluar dari belakang daripada kembali masuk. Melainkan anda memasang mereka menghadapi dinding dengan kedekatan yang rapat tanpa sebarang tingkap atau saluran untuk udara mengalir. Dalam kes tersebut, anda akan merasai udara yang sama diguna semula.
Kemudian terdapat reka bentuk kasis untuk kedua-dua Legion 9i dan 7i. Berbanding dengan siri Yoga 9i baru yang menggunakan reka bentuk Comfort Edge, laptop ini lebih tajam dan lebih agresif. Keduanya sesuai dan difahami: sebagai laptop gaming, mereka ditujukan kepada pengguna yang mencari penggantian desktop, dengan penekanan sedikit pada faktor mudah alih. Sekurang-kurangnya dengan 9i.
Ada sebab saya mengatakan ini juga: Intel Core i9-14900HX generasi ke-14 yang baru di dalamnya. Kedua-dua Legion 9i dan 7i dilengkapi dengannya dan jujur, ia jauh dari cip paling cekap tenaga di dalam arsenar biru pengeluar cip tersebut. Kedudukan itu kini dimiliki oleh keluarga Meteor Lake yang baru. Tapi itu sudah cukup.
Spesifikasi lain membuktikan bahawa kedua-dua mesin ini bukanlah lambat juga. Legion 9i boleh dilengkapi sehingga 64GB RAM DDR5, sehingga 2TB storan PCIe 4.0, dan tentu, NVIDIA GeForce RTX 4090 sebagai pilihan tier tertinggi. 7i, pula, boleh mengendalikan sehingga 32GB RAM DDR5, dan sehingga RTX 4070 tetapi, pada pandangan saya, itu sudah mencukupi mengingat faktor bentuk “lebih ramping” berbanding mantan tersebut.
Bagi paparan Legion 9i dan 7i, sekali lagi, gambar saya tidak memberi keadilan, terutama dengan yang pertama. Panel Mini LEDnya praktis sebanding dengan paparan HDR Nebula ROG milik ASUS – terang, menarik perhatian, dengan hitam yang pekat dan putih yang terang. Panel 7i bukan Mini LED tetapi masih hidup dan sebagai bonus tambahan, mereka kedua-duanya mempunyai pilihan untuk dihantar dengan resolusi unik 16:10 3.2K.
Pada masa penerbitan ini, Lenovo Malaysia sudah mengeluarkan HPP bermula untuk kedua-dua Legion 9i dan 7i di laman produk rasmi mereka. 9i bermula pada harga RM14,879, manakala 7i bermula pada harga RM8,289 tetapi perhatikan harga ini kelihatan seperti berdiskaun. Seperti biasa, kita perlu membuat ulasan mendalam bagi kedua-dua unit ini, untuk melihat bagaimana sebenarnya pengalaman menggunakan mereka.
Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapat lebih kemas kini dan berita terkini.



Source link
The post Pengalaman Menggunakan Lenovo Legion 9i Dan 7i: Melalui Kuasa Intel Generasi ke-14 appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/pengalaman-menggunakan-lenovo-legion-9i-dan-7i-melalui-kuasa-intel-generasi-ke-14/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lenovo Umum Laptop Baru Yoga 9i Dikuasakan Oleh Intel Meteor Lake

Lenovo Umum Laptop Baru Yoga 9i Dikuasakan Oleh Intel Meteor Lake

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 101 hits
Hari ini Lenovo mengumumkan tiga model laptop baru Yoga 9i dalam acara Lenovo Innovation 24 di Bangkok Thailand Model model baru ini termasuklah Yoga Pro 9i Book 9i dan 9i 2 in 1 Satu persamaan antara laptop Yoga 9i adalah semua ditenagai o...
Pengalaman Cara Menggunakan Skim Perubatan Madani Di Klinik Terpilih

Pengalaman Cara Menggunakan Skim Perubatan Madani Di Klinik Terpilih

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 135 hits
Melalui Skim Perubatan MADANI yang diperkenalkan kerajaan aku sebelum ini pergi klinik tak perlu bayar apa apapun Biasa kalau pergi hospital bayar seringgit Ni pergi klinik percuma sahaja Nak cerita sebelum ini aku terpaksa ke klinik untuk ...
Usah Jadi Penguat Kuasa Hakim Senator Mca Bidas Ketua Pemuda Umno

Usah Jadi Penguat Kuasa Hakim Senator Mca Bidas Ketua Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 68 hits
Ti Lian Ker mendakwa sikap Dr Akmal Saleh diteladani kumpulan vigilante yang mengambil tindakan sendiri dalam isu penjualan stoking tertera kalimah Allah PETALING JAYA Senator MCA menyifatkan Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh seolah olah mah...
Tak Ada Tangan Ke Suruh Pengurus Basuh Pinggan Ryu Junyeol Dilapor Pernah Salah Gunakan Kuasa

Tak Ada Tangan Ke Suruh Pengurus Basuh Pinggan Ryu Junyeol Dilapor Pernah Salah Gunakan Kuasa

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 92 hits
Netizen telah menjumpai video temu bual Ryu Jun yeol pada masa lalu dan mendapati bahawa pelakon tersebut pernah menyalahgunakan kuasa ARTIKEL BERKAITAN Pada tahun 2022 yang lalu Ryu Jun yeol telah membuat penampilan sebagai tetamu dalam ra...
Ruu Kekebalan Negara Dilulus Walaupun Kuasa Luas Pm Dipertikai Fmt

Ruu Kekebalan Negara Dilulus Walaupun Kuasa Luas Pm Dipertikai Fmt

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 97 hits
Takiyuddin Hassan berkata kuasa mengecualikan dan membuat peraturan harus dipegang oleh ketua negara seperti di negara lain RUU Kekebalan Bidang Kuasa Negara Asing 2023 diluluskan dengan undi majoriti Dewan Rakyat selepas Azalina membentang...
Ketua Mk Batasi Kuasa Hukum Dan Saksi Di Ruang Sidang Phpu Pilpres 2024

Ketua Mk Batasi Kuasa Hukum Dan Saksi Di Ruang Sidang Phpu Pilpres 2024

papar berkaitan - pada 25/3/2024 - jumlah : 65 hits
Hal ini berlaku untuk pihak pemohon pihak terkait KPU selaku termohon maupun Bawaslu selaku pemberi keterangan
Kpu Tunjuk Hicon Law And Policy Strategies Jadi Kuasa Hukum Sengketa Pemilu 2024 Di Mk

Kpu Tunjuk Hicon Law And Policy Strategies Jadi Kuasa Hukum Sengketa Pemilu 2024 Di Mk

papar berkaitan - pada 26/3/2024 - jumlah : 59 hits
KPU sudah mulai menyiapkan bukti dan strategi untuk menghadapi gugatan dari pasangan Anies Muhaimin dan Ganjar Mahfud MD
Mesyuarat Jawatan Kuasa Dasar Fiskal

Mesyuarat Jawatan Kuasa Dasar Fiskal

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 65 hits
Semalam saya telah mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Dasar Fiskal yang membincang dan meneliti senario terkini ekonomi Malaysia serta unjuran jangka pendek dan sederhana kedudukan fiskal negara Turut hadir Timbalan Perdana Menteri mera...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Lunch Date Di Torii Teppanyaki



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya