Pengacara Ini Temuramah Kerusi Kosong Menteri Kesihatan Indonesia Hilang


Mata Najwa adalah program terbitan Narasi TV yang sering diudarakan di Trans7, salah sebuah stesen televisyen yang terbesar di Indonesia. Program ini sering ditonton oleh masyarakat Indonesia kerana format wawancaranya yang mendalam.
Program yang diacarakan oleh Najwa Shihab ini sering menjadi tuan rumah kepada pelbagai jenis tetamu mulai dari ketua daerah, petugas COVID-19 sehinggalah Presiden Indonesia sendiri.
Selama musim wabak yang melanda Indonesia, Najwa sering menumpukan kepada penggalian pelbagai maklumat mengenai penanganan wabak di Indonesia dari pelbagai sumber.
Namun, menurut pengakuan Najwa, Menteri Kesihatan Indonesia Terawan Agus Putranto malah telah menolak untuk menghadirkan diri ke program tersebut bagi membincangkan perkembangan situasi COVID-19 di Indonesia.
Mungkin geram atau difikirkan Najwa bahawa menteri ini harus ‘diajar’, Najwa telah merancang satu episod khas berjudul “#MataNajwaMenantiTerawan” yang kemudian disiarkan di saluran YouTube Najwa Shihab, semalam.
“Pandemik ini belum reda dan terkawal. Oleh itu, kami menjemput Menteri Kesihatan Terawan Agus Putranto. Tentu saja tidak ada tokoh yang lebih tepat untuk berbicara kepada masyarakat, kepada kami, untuk memberi penjelasan mengenai keadaan sebenar dan sejauh mana negara menanganinya,” kata Najwa memulai acara tersebut.
Menurut Najwa, Terawan adalah individu paling hadapan dalam perang melawan COVID-19 dan dia harus menjadi tokoh yang memperjuangkan kesihatan rakyat Indonesia.
“Selagi kedudukan Menteri Kesihatan masih di tangannya, tanggungjawab tidak dapat dipisahkan dari bahunya,” sambung Najwa.
Difahamkan, sebelum acara ini berlangsung, Najwa telah berulang kali mengundang Terawan untuk hadir ke studio Mata Najwa bagi membincangkan situasi COVID-19 yang melanda Indonesia.
Namun apa yang diharapkan Najwa tidak dapat dilaksana, Terawan ‘hilang’ dan tinggallah Najwa bersama dengan sebuah kerusi kosong dihadapannya sambil berlakon seolah-olah dia sedang menemuramah Menteri Kesihatan Indonesia.
“Mengapa kamu menghilang tuan? Anda tidak selalu muncul di khalayak ramai semasa wabak ini,” kata Najwa kepada kerusi kosong di hadapannya. “Atau mungkin kehadiran Menteri Kesihatan di khalayak ramai tidak penting?” dia meneruskan.
Selama kira-kira empat minit, Najwa melemparkan banyak soalan kepada sebuah kerusi kosong yang dibayangkan olehnya seolah-olah Menteri Kesihatan Indonesia ada di hadapannya.
“Orang ramai, antara lain melalui petisyen, meminta kemurahan hati anda untuk mengundurkan diri, adakah anda bersedia untuk mengundurkan diri, tuan?” tanya Najwa.
Sehingga laporan ini ditulis, sekitar lebih 200,000 orang telah menonton siaran Najwa Shihab setelah beberapa jam dimuat naik di laman YouTube. Manakala ribuan komen juga datang memberi pandangan mereka. Vc
Kes COVID-19 di Indonesia meningkat melebihi 25,000 kes, kematian 1,520

The post Pengacara Ini Temuramah Kerusi Kosong, Menteri Kesihatan Indonesia ‘Hilang’ (video) appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/29/pengacara-ini-temuramah-kerusi-kosong-menteri-kesihatan-indonesia-hilang-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengacara Terkenal Bercakap Dengan Kerusi Gara Gara Banyak Undangannya Terhadap Menteri Kesihatan Tidak Diendahkan

Pengacara Terkenal Bercakap Dengan Kerusi Gara Gara Banyak Undangannya Terhadap Menteri Kesihatan Tidak Diendahkan

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 237 hits
Hos terkenal Indonesia Najwa Shihab mencuri perhatian ramai apabila menemubual kerusi bagi menggantikan Menteri Kesihatan Indonesia Terawan Agus Putranto pada program kendaliannya Mata Najwa semalam Difahamkan tindakan Najwa dan penerbitan ...
Malapetaka Jika Sarawak Buat Pilihan Raya Kata Bekas Menteri Kesihatan

Malapetaka Jika Sarawak Buat Pilihan Raya Kata Bekas Menteri Kesihatan

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 269 hits
Bekas menteri kesihatan Dzulkefly Ahmad mengingatkan supaya pilihan raya tidak diadakan ketika berlaku peningkatan kes Covid 19 PETALING JAYA Bekas menteri kesihatan Dzulkefly Ahmad berkata malapetaka akan berlaku jika Sarawak mengadakan pi...
Menteri Pn Hilang Ingatan Atau Hipokrit

Menteri Pn Hilang Ingatan Atau Hipokrit

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 264 hits
Salahuddin dan Tze Tzin musykil kerana Muhyiddin Yassin menyalahkan Parti Warisan Sabah yang bersama Pakatan Harapan ketika Elaun Sara Hidup Nelayan telah dipotong Beliau merupakan anggota jemaah menteri dan seingat kami beliau tidak pernah...
Menteri Kesihatan Ingatkan Rakyat Jangan Alpa Terus Patuh Sop

Menteri Kesihatan Ingatkan Rakyat Jangan Alpa Terus Patuh Sop

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 306 hits
Sejak beberapa hari ini kes COVID 19 di Malaysia mencatatkan peningkatan mendadak dan lebih mengejutkan hari ini sahaja kes melonjak naik kepada 432 kes baharu sekaligus mencetuskan kebimbangan rakyat Susulan itu Menteri Kesihatan Datuk Ser...
Menang Dulu 37 Kerusi Baru Bincang Siapa Ketua Menteri

Menang Dulu 37 Kerusi Baru Bincang Siapa Ketua Menteri

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 250 hits
Putatan Barisan Nasional tidak mahu terlalu yakin untuk memperoleh majoriti mudah bagi membentuk kerajaan dan melantik Ketua Menteri pada Pilihan Raya Negeri Sabah kali ini Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata berikutan itu...
Air Kosong Penting Untuk Kesihatan Buah Pinggang Anak Ini 6 Cara Nak Buat Si Kecil Suka Minum

Air Kosong Penting Untuk Kesihatan Buah Pinggang Anak Ini 6 Cara Nak Buat Si Kecil Suka Minum

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 342 hits
Air kosong penting untuk si kecil Jika mahu anak sentiasa sihat dan terhidrat pastikan keperluan H2O ini sentiasa cukup untuknya Bukan sekadar nak hilangkan haus semata mata Selain makanan air ialah keperluan tubuh yang paling penting Bagi ...
Perlumbaan Penentuan Kerusi Ketua Menteri Sabah Bermula

Perlumbaan Penentuan Kerusi Ketua Menteri Sabah Bermula

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 271 hits
Pilihan raya Sabah telah berakhir tetapi perlumbaan untuk membentuk kerajaan negeri baru sahaja bermula Gabungan Rakyat Sabah yang terdiri daripada Perikatan Nasional BN dan Parti Bersatu Sabah memperoleh majoriti mudah dalam piliha
Bagaikan Tidak Takut Maut Mereka Hanya Risau Bila Dengar Kes Meningkat Menteri Kesihatan

Bagaikan Tidak Takut Maut Mereka Hanya Risau Bila Dengar Kes Meningkat Menteri Kesihatan

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 245 hits
Menteri Kesihatan Malaysia Datuk Ser Dr Adham Baba hari ini mengingatkan masyarakat agar tidak terus leka dan alpa dalam mengamalkan norma baharu bagi mengekang penularan wabak Covid 19 nbsp Beliau berkata PKP yang dikuatkuasakan 18 Mac 202...
Sengketa Konsumen Di Indonesia Bagaimana Menyelesaikannya

Sengketa Konsumen Di Indonesia Bagaimana Menyelesaikannya

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 151 hits
Pernah Anda sadari terkadang barang atau jasa yang kita gunakan tidak sesuai dengan kualitas yang ditawarkan atau melanggar ketentuan yang ada dalam undang undang perlindungan konsumen seperti misalnya makanan kadarluasa barang tidak layak ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman