Penemuan Rawa Tan Strok Menggunakan Ayat Al Quran Inilah Bukti Kekuasaan Allah Amat Menabjubkan Rileks Media


Penya kit angin ahmar atau strok berlaku apabila bekalan darah ke sebahagian otak terputus tiba-tiba. Otak memerlukan bekalan oksigen berterusan daripada darah.
Jika bekalan darah terputus, sel otak yang terjejas akan rosak atau mati. Kadangkala strok dipanggil ‘serangan otak’.
Terdapat dua jenis strok iaitu Strok Iskemia dan Strok Haemoragik.
Strok Iskemia berlaku bila terdapat darah beku di dalam saluran darah di otak menyebabkan tersumbat. Iskemia bermaksud pengurangan bekalan darah dan oksigen ke bahagian badan tertentu.
Dalam setengah penya kit strok, darah beku boleh terbentuk dalam saluran darah otak sendiri dan menyebabkan strok iskemia. Dalam kes strok iskemia lain, darah beku boleh terbentuk di luar otak dan bergerak ke otak seterusnya menyumbat saluran darah otak.
Strok Haemoragik (pendarahan) berlaku apabila saluran darah otak lemah, rosak dan pe cah menyebabkan pendarahan dalam otak.
Terdapat dua jenis pendarahan otak iaitu Pendarahan Intracerebral dan Pendarahan Subarachnoid.
Pendarahan Intracerebral berlaku apabila saluran darah pecah di dalam otak kemudian mengalir ke dalam otak menyebabkan bekalan darah ke sel otak terputus dan sel otak akan ro sak atau ma ti. Pendarahan jenis ini berlaku dalam satu daripada 10 kes strok.
Pendarahan Subarachnoid berlaku jika saluran darah pecah di ruang antara otak dan tengkorak. Ruang tersebut biasanya diisi cecair otak – cerebrospinal. Setiap satu daripada 20 kes disebabkan jenis ini.
Strok di Malaysia Menurut Persatuan Strok Kebangsaan Malaysia (NASAM), setiap seorang daripada enam orang di Malaysia akan dise rang strok.
Setiap tahun dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. Strok adalah punca kema tian ketiga terbesar selepas sa kit jantung dan kan ser.
Strok menye rang sesiapa sahaja.
Punca Punca berisiko tinggi berlaku strok terbahagi kepada dua tidak boleh diubah dan boleh diubah.
Risi ko tidak boleh diubah:
Umur
Genetik
Jantina
Sejarah sera ngan jantung atau strok Risiko boleh diubah:
Tekanan darah tinggi
Merokok
Kencing manis
Kolesterol
Obesiti
Simptom sera ngan strok Setiap fungsi tubuh yang berbeza dikawal oleh bahagian otak berbeza. Oleh itu, setiap simptom strok berbeza mengikut bahagian otak terjejas dan saiz otak yang rosak.
Satu atau lebih simptom tiba-tiba:
Tangan kaki lemah atau lum puh.
Sebelah muka lemah. Air liur sentiasa meleleh tanpa kawalan.
Masalah kesta bilan, koordinasi badan, percakapan, penglihatan, sukar menelan.
Rasa pening atau sa kit kepala
Kebas di sebahagian daripada badan
Pengsan atau menjadi keliru
Kesan jangka panjang Jenis dan kadar kelumpuhan disebabkan sera ngan strok berbeza mengikut kadar kero sakan otak selepas sera ngan strok.
Sera ngan teruk boleh menyebabkan kema tian. Jenis kesan jangka panjang sera ngan strok adalah seperti berikut:
Sebelah badan lemah. Masalah kestabilan, koordinasi badan. Masalah menelan. Masalah percakapan dan komunikasi. Masalah penglihatan.
Apa yang tersenarai di atas adalah contoh yang mungkin berlaku selepas serangan strok. Setiap strok berbeza dan kesan strok harus diteliti untuk setiap seorang pesa kit.
Minggu terawal selepas strok, bengkak di sekeliling bahagian otak yang rosak akan kurang. Sebahagian simptom mungkin kurang atau hilang. Dengan rehabilitasi dan terapi, keadaan pesa kit mungkin bertambah baik.
Rawatan moden Rawatan untuk strok melibatkan rawatan kecemasan sebaik sahaja sera ngan strok berlaku dan rawatan rehabilitasi atau fisioterapi selepas pesa kit strok stabil. Pesa kit strok yang mengalami simptom awal serangan harus dihantar ke wad kecemasan secepat mungkin.
Rawatan segera penting untuk mengelak kema tian. Rawatan kecemasan awal boleh mengurangkan kero sakan otak dan meningkatkan kesembuhan.
Rawatan kecemasan melibatkan penggunaan ubatan dan/atau pembe dahan akan mengeluarkan darah beku dari otak.
Rawatan rehabilitasi dilakukan selepas pesa kit stabil untuk membantu mendapat kekuatan fizikal, mengembalikan keupayaan fungsi badan dan membolehkan pesa kit berdikari.
Rawatan al-Quran Ayat al-Quran memiliki mukjizat membantu penyembuhan strok. Daripada pengalaman kami di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah mengubati pesa kit strok, ramai mengalami perubahan sangat positif selepas rawatan menggunakan ayat suci al-Quran.
Kami mendapati ada unsur gangguan makhluk halus menyebabkan serangan strok dalam sebahagian pesa kit.
Sejenis jin digelar Jin Ahmar masuk dalam badan pesa kit dan mero sakkan saluran darah dalam otak menyebabkan pendarahan dan mengakibatkan pesa kit mendapat strok.
Perubatan moden mengakui strok disebabkan pendarahan dalam otak, tetapi sukar menerangkan puncanya. Kita selalu mendengar pesa kit muda, tiada sejarah keluarga, sihat, tiada darah tinggi atau dia betes tetapi mendapat strok.
Dalam kes demikian selalunya mereka diganggu Jin Ahmar dan perlu dikeluarkan daripada badan pesa kit sebelum dirawat.
Setiap pesa kit strok yang datang berubat, akan diperiksa jika ada gangguan Jin Ahmar. Selalunya jin Ahmar berada di dalam otak atau tulang belakang pesa kit.
Perawat Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah dengan izin Allah mengeluarkannya jika ada dan memberikan ayat berikut untuk diamalkan disertai doa kepada Allah memohon penyembuhan.
InsyaAllah ayat al-Quran yang dibaca pesa kit dapat merangsang sel otak yang rosak akibat strok berfungsi semula.
Ayat-ayat tersebut adalah:
Surah Al-Israa’ ayat 40 hingga 55
Surah An-Nahli ayat 81 hingga 89
Surah Az-Zumaar ayat 24 hingga 37
Surah An-Nahli ayat 35 hingga 47
Cara amalan ialah, pesa kit hendaklah membaca surah pertama tiga kali waktu malam dan surah kedua tiga kali pada siang. Pembacaan diamalkan setiap hari selama tiga hingga empat minggu.
Selepas membaca tiga kali, pesa kit perlu memohon doa penyembuhan kepada Allah.
Pesa kit harus ingat penyembuhan hanya dengan izin Allah. Kita jangan berputus asa dan sentiasa berdoa kepada Allah.
Seperti di dalam surah Yusuf ayat 12, Allah berfirman; “….dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”
Penutup Kita sebagai umat Islam yang diberi nikmat Islam dan iman harus berpegang teguh, beramal dan yakin mukjizat al-Quran.
Keistimewaan al-Quran pasti membantu setiap insan di dalam kehidupan dunia yang silih berganti antara bahagia dan sengsara.
Apabila kita atau insan tersayang ditimpa strok, kita kena kuat dan tabah. Kadangkala keluarga pesa kit tertekan menjaga pesa kit strok. Ramai keluarga pesa kit mengadu susahnya menjaga pesa kit strok.
Bersabar, berikhtiar dan percaya semua dugaan dan ujian Allah ada hikmahnya. Antara cara memperkuatkan rohani dan hati apabila dilanda penya kit hati akibat musibah strok adalah membaca al-Quran setiap hari.
Penawar rohani paling mujarab sudah lama diberi kepada manusia, iaitu al-Quran. Allah berfirman di dalam surah Yunus ayat 57: “Wahai manusia, telah datang kepada kamu al-Quran yang menjadi pengajaran daripada Tuhanmu dan penyembuhan bagi penya kit yang ada dalam dadamu (jiwa) dan petunjuk serta rahmat bagi orang yang beriman.”
Bacalah surat istimewa daripada Allah kepada hamba-Nya setiap hari. Jadikan amalan ini rutin, semoga kita mendapat keberkatan.
Source link
The post PENEMUAN RAWA TAN STROK MENGGUNAKAN AYAT AL-QURAN, INILAH BUKTI KEKUASAAN ALLAH AMAT MENABJUBKAN – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/penemuan-rawa-tan-strok-menggunakan-ayat-al-quran-inilah-bukti-kekuasaan-allah-amat-menabjubkan-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selalu Amalkan Ayat Ini Agar Perkara Di Hajati Cepat Tercapai Dengan Izin Allah Swt Rileks Media

Selalu Amalkan Ayat Ini Agar Perkara Di Hajati Cepat Tercapai Dengan Izin Allah Swt Rileks Media

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 564 hits
Manusia memiliki banyak sekali keinginan yg bermacam macam dan pastinya dari bermacam macam keinginan yg dimiliki oleh umat manusia tersebut tidak bisa terpenuhi semua atau susah untuk di penuhi karena yang dapat memenuhi atau mewujudkan se...
Baca Dua Ayat Ini Setiap Malam Nescaya Allah Lancarkan Rezeki Anda Rileks Media

Baca Dua Ayat Ini Setiap Malam Nescaya Allah Lancarkan Rezeki Anda Rileks Media

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 393 hits
Ada dua ayat di dalam Al Qur an yang jika dibaca setiap malam maka orang yang membacanya akan diberikan kecukupan Dua ayat saja Iya hanya dua ayat Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda Siapa yang membaca dua ayat terakhir dari sur...
5 Kelebihan Dan Hikmah Ayat Seribu Dinar Rileks Media

5 Kelebihan Dan Hikmah Ayat Seribu Dinar Rileks Media

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 346 hits
Ayat 2 dan 3 surah At Talaq atau lebih dikenali sebagai Ayat 1000 Dinar merupakan amalan yang masyhur dalam hal berkaitan rezeki dan perlindungan diri Ramai yang mengamalkan ayat ini untuk tujuan meminta agar Allah SWT mengurniakan kemuraha...
Apa Hukum Membaca Al Quran Tanpa Menutup Aurat Dan Sambil Berbaring Rileks Media

Apa Hukum Membaca Al Quran Tanpa Menutup Aurat Dan Sambil Berbaring Rileks Media

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 324 hits
Wanita wajib menutup aurat kalau mau bertemu dengan yang bukan muhrim dan kalau mau shalat seperti yang diterangkan dalam hadis berikut Sesungguhnya Allah tidak akan menerima shalat wanita yang sudah baligh kecuali menutup auratnya Hadits i...
Allahuakhbar Inilah Surah Dalam Al Quran Yang Nilainya Sepertiga Al Quran Rileks Media

Allahuakhbar Inilah Surah Dalam Al Quran Yang Nilainya Sepertiga Al Quran Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 325 hits
Sudah tentu anda tahu bahawa nilai pahala jika membaca 3 kali surah ini adalah bersamaan dengan anda membaca Al Quran dan isinya Adakah kenyataan ini benar dan mengapa sebegitu besar nilainya Surah al Ikhlas Antara surah yang terpendek hany...
Pagar Rumah Dengan Surah Yassin Ayat 9 Nampak Laut Nampak Air Rileks Media

Pagar Rumah Dengan Surah Yassin Ayat 9 Nampak Laut Nampak Air Rileks Media

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 1058 hits
PAGAR RUMAH DENGAN SURAH YASSIN AYAT 9 NAMPAK LAUT NAMPAK AIR USTAZ ABDULLAH KHAIRI PENCU RI YG DKATAKAN TIDAK BOLEH NAIK TIDAK BOLEH NAK TURUN padahal pagar rendah je Pernah tak dengar pencu ri pecah masuk rumah tapi tak boleh keluar dia n...
Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Jarang Nak Amalkan Rileks Media

Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Jarang Nak Amalkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 448 hits
Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat...
Khasiat Bismillah 5 Pendinding Dan Ayat Penyembuh Segala Penya Kit Rileks Media

Khasiat Bismillah 5 Pendinding Dan Ayat Penyembuh Segala Penya Kit Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 608 hits
Bismillah 5 adalah pendinding dan ayat penyembuh segala penya kit serta amat bermanfaat dan amat baik dijadikan sebagai amalan seharian Fadhilat Bismillah 5 Kelebihan dan kebaikan Bismillah 5 adalah seperti berikut 1 Menghalang jin dan syai...
Rahsia Surah Yasin Ayat Ke 58 Ruginya Kalau Baca Yasin Setiap Malam Jumaat Tapi Tak Tahu Rileks Media

Rahsia Surah Yasin Ayat Ke 58 Ruginya Kalau Baca Yasin Setiap Malam Jumaat Tapi Tak Tahu Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 513 hits
Kongsikan di Siapa saja yang membaca Surat YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah itu SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM diulang sejumlah 7 kali untuk 7 kemauan baik In syaa ALLAH dengan izin Yang Maha Esa dan Maha Kuasa semua hajat kita...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Apa Itu Baraan

Attention

Apa Yang Berlaku Selepas Halving Bitcoin Bulan April Nanti Nak Beli Ke Nak Jual Btc

Dari Negeri Paling Utara Ke Negeri Paling Selatan

Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool