Penebar Roti Canai Terbang Single Hand Bikin Ramai Kagum Tangan Hancur Seminggu Sebelum Nikah Hati Kau Kuat Bro


BAKAT lelaki ini menebar ‘roti canai terbang’ sememangnya membuatkan rata-rata pengunjung gerai di Medan Selera Pasar Borong, Batu Berendam, Melaka, terkesima dan tidak mengelipkan mata.
Malah aksi lincahnya yang turut dikongsikan di laman TikTok turut mengundang pujian netizen yang meluahkan rasa kagum, kerana lelaki ini mampu menebar dan menerbangkan roti canai dengan sebelah tangan sahaja!
Melihat kehebatan penebar roti canai ini, siapa sangka ada tragedi hitam yang berlaku sehingga membuatkan tangan kirinya ‘hilang’.
Berkongsi cerita dengan mStar, Kharil Badri Zainurin berkata dia sebelum ini merupakan seorang lelaki yang cukup sifat dan mencari rezeki dengan bekerja sebagai penebar roti canai sejak berusia 20 tahun.
Namun tragedi yang berlaku pada 15 November 2017 mengubah segala-galanya apabila dia terlibat dalam satu kemal4ngan jalan raya.
“Ketika itu saya menunggang motosikal, dan isteri saya membonceng. Entah macam mana, ada sebuah kereta dari arah bertentangan tiba-tiba masuk simpang dan kenderaan kami bertembung.
“Ketika kejadian saya masih sedar lagi, tapi saya dah rasa tangan kiri macam lembik dan dalam posisi qiam dekat perut. Masa itu pun tak rasa sakit lagi,” cerita lelaki berusia 34 tahun ini.

Kharil Badri diijabkabulkan dengan pasangannya pada Januari 2018, iaitu dua bulan selepas kemal4ngan.
Menurut Kharil Badri, pihak hospital cuba untuk menyelamatkan tangan kirinya dengan melakukan pembedahan.
“Masa tangan kiri belum dipotong, saya alami pengalaman yang aneh sepanjang di hospital. Setiap jam saya dengar orang azan, dan tidak lama kemudian ada kumpulan makhluk berpakaian serba putih datang.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Yang pasti mereka tak sama macam orang biasa. Apabila tanya doktor yang tengah check saya ketika itu, mereka kata tak nampak apa-apa. Lima hari hadap pengalaman m1stik itu, hinggalah akhirnya tangan saya tak dapat diselamatkan dan terpaksa dipotong.
“Mula-mula ia dipotong paras siku, kemudian dipotong hingga pangkal bahu. Selepas dipotong, makhluk m1steri itu dah tak datang,” kongsinya.

Pasangan bahagia ini dikurniakan sepasang cahaya mata.
Tambah Kharil Badri, kemalangan itu berlaku seminggu sebelum dia dan pasangannya diijabkabulkan.
Disebabkan kejadian pahit tersebut, majlis pernikahannya terpaksa ditangguhkan dua bulan kemudian.
“Alhamdulillah walaupun hilang sebelah tangan, isteri menerima saya seadanya. Dia juga par4h dalam kemal4ngan tersebut iaitu mengalami keced3raan pada tulang lutut dan paha.
“Disebabkan kemal4ngan tersebut, kami berdua ditakdirkan sama-sama jadi orang kelainan upaya (0KU). Alhamdulillah, kami bahagia dengan kehadiran dua cahaya mata yang kini berusia lima tahun dan empat tahun,” ceritanya.
Mengakui hati kecilnya berasa sedih mengenangkan nasib yang menimpa diri, namun lelaki ini enggan membiarkan dirinya hanyut dibuai perasaan.
“Sedih tu ada, tapi saya fikir hidup ini hanya pinjaman. Nyawa pun pinjaman apatah lagi anggota badan. Saya ambil masa beberapa bulan juga nak biasakan diri guna sebelah tangan.
“Tapi selepas keluar hospital dan sihat, saya terus ke gerai tempat saya bekerja. Saya dah jadi penebar roti canai selama 14 tahun, kiranya dah sebati dalam diri. Cuma ambil masa sekejap untuk menebar dengan sebelah tangan.

Bersama majikan yan juga pemilik gerai Ujang Asam Pedas Claypot, Amizan Abu Kassim.
“Mula-mula tak dinafikan memang sukar. Tapi lama-lama berlatih jadi bila biasa, ok saja.
“Apa yang saya boleh kongsikan, jangan pernah jemu berusaha. Selagi berusaha, Tuhan akan bantu. Kalau kita tak berusaha, takkan ada perubahan,” ujarnya lagi.
Dalam pada itu warga maya turut melahirkan rasa kagum dengan kecekalan Kharil Badri berdepan ujian.
“Hati kau kuat bro! semoga dilimpahkan rezeki yang berkat.

Netizen memberikan kata-kata semangat buat Kharil Badri.
“Teruskan berjuang bang, terus kuat demi mencari rezeki di dunia dan bekalan akhirat sana, InshaAllah Allah sayang abang.
“Kagum dengan adik ni, kuat semangat, semoga Allah mewahkan rezeki awak dik.
“Kuatnya semangat… Allahuakbar. Respect sangat-sangat dan semoga terus dilimpahkan seluas-luas rezeki ya,” demikian kata beberapa netizen.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://ift.tt/euszRDc


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2022/09/penebar-roti-canai-terbang-single-hand.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Sayu Je Mata Dia Bapa Pengantin Meninggal 3 Jam Sebelum Nikah Undang Sebak Ramai

Hiburan Sayu Je Mata Dia Bapa Pengantin Meninggal 3 Jam Sebelum Nikah Undang Sebak Ramai

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 104 hits
Baru baru ini tular di aplikasi mengenai sebuah hantaran video oleh seorang pengguna dikenali sebagai Intan Nurdiyana yang merupakan seorang jurusolek telah mendapat perhatian orang ramai Menerusi video tersebut Intan menceritakan pengalama...
Sarapan Roti Canai Dengan Kuah Asam Pedas Sedap Tau

Sarapan Roti Canai Dengan Kuah Asam Pedas Sedap Tau

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 214 hits
Sarapan kat mana pagi ni Sarap apa tu Kami sarapan dari rumah je tapi dapat jugak makan roti canai Ala yang segera tu Lagi cepat segera tapi sedap Kami suka jenama KAWAN yang warna purple tu Dalam dia roti semata tak ada kuah So kuah kena b...
Idamanriah Cafe Roti Canai Bersebelahan Dengan Bangunan Plaza Langkawi Kuah

Idamanriah Cafe Roti Canai Bersebelahan Dengan Bangunan Plaza Langkawi Kuah

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 187 hits
Idamanriah Caferoti canai in actionNi salah satu port baik untuk sarapan pagi di Kuah Langkawi Gerai ni namanya Idamanriah Cafe Roti Canai yang terletak betul betul sebelah bangunan Plaza langkawi tapi tak pasti plak Plaza Langkawi ni masih...
Pergelangan Tangan Hancur Akibat Tabung Alat Pemadam Api Meletup

Pergelangan Tangan Hancur Akibat Tabung Alat Pemadam Api Meletup

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 205 hits
Pergelangan tangan hancur akibat tabung alat pemadam api meletupSeorang pekerja bengkel servis pemadam api mengalami kecederaan parah di pergelangan tangan kanannya selepas tabung alat pemadam api meletup dalam kejadian di Jalan Bakawali 37...
Tambah Kuah Roti Canai Kena Caj Rm2

Tambah Kuah Roti Canai Kena Caj Rm2

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 164 hits
Assalamualaikum wbtBALIK dari makan di kami ke Paradigm Mall Saja jalan jalan Tak ingat beli apa tapi rasanya singgah Watsons beli pelembab muka untuk Pak Inche Dia ghisau kulit muka kering sampai menggelupas Tulah selama ni cuci muka aje t...
Khutbah Nikah Tulus Ikhlas Daripada Hati Abah Datuk Dr Zulkifli Sebak Melepaskan Anak

Khutbah Nikah Tulus Ikhlas Daripada Hati Abah Datuk Dr Zulkifli Sebak Melepaskan Anak

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 120 hits
Baru baru ini perkongsian Senator Datuk Dr Haji Zulkifli Mohamad Al Bakri di laman media sosial miliknya menarik perhatian ramai apabila beliau menyampaikan khutbah nikah buat majlis anaknya sendiri Menerusi video yang dimuat naik di laman ...
Sarapan Roti Canai Garing Menu Di Hari Kemerdekaan

Sarapan Roti Canai Garing Menu Di Hari Kemerdekaan

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 387 hits
Sarapan Roti Canai Garing Menu Di Hari Kemerdekaan Best tak menu sarapan kita hari ni Roti canai merdeka Bukan buat tapi makan ramai ramai kat warung bawah pokok Haha Roti canai dan nasi lemak menu sinonim dengan rakyat Malaysia Makan pulak...
Lirik Hati Kecil Ben Sihombing

Lirik Hati Kecil Ben Sihombing

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 105 hits
hariku selalu tentangmutanpa ku tau yang kau maujam pasirku sudah berlaluwaktuku habis bersamamusekarang selamanya takkan kutahumengapa harus berpisah hatikudengan hatimu dulujika diriku sudah melupamengapa masih ada rasa rinduku untuk diri...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir