Penduduk Lembah Klang Boleh Walk In Di 9 Ppv Terpilih Mulai 2 Ogos Ini


FMT Reporters
 Individu mendapat janji temu tidak dibenarkan ‘walk-in’ dan tidak dibenarkan membatalkan janji temu diberikan bagi tujuan ‘walk-in’PETALING JAYA: Sembilan pusat pemberian vaksin (PPV) di Lembah Klang dibuka untuk penerima ‘walk-in’ bermula 2 Ogos ini, kata Pasukan Petugas Khas Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (CITF).
Dalam satu kenyataan badan bertindak itu, berkata PPV berkenaan adalah Pusat Konvensyen Kuala Lumpur HCO F, HCO G dan HCO H; Pusat Konvensyen Bangi Avenue; Hotel Wyndham, Klang; Dewan Tun Razak, Sabak Bernam; Dewan Komuniti Serendah; Pusat Konvensyen dan Hotel Movenpick KLIA serta Pusat Konvensyen Ideal (IDCC), Shah Alam.
CITF berkata, vaksinasi ‘walk-in’ bagi warganegara di Lembah Klang berumur 40 tahun ke atas atau kumpulan komorbid bermula 2 Ogos hingga 4 Ogos ini, manakala 5 Ogos hingga 22 Ogos pula, terbuka untuk semua warganegara berusia 18 tahun ke atas.
Bagi bukan warganegara pula, hanya PPV Stadium Nasional Bukit Jalil, dikhususkan untuk program vaksinasi ‘walk-in’ warga asing yang bermula pada 9 Ogos hingga 11 Ogos ini bagi mereka berusia 40 tahun ke atas atau golongan komorbid.
Sementara itu, pada 12 Ogos hingga 22 Ogos ini, terbuka kepada semua bukan warganegara berusia 18 tahun ke atas di Lembah Klang.
“Masa untuk ‘walk-in’ bermula jam 2 petang setiap hari tertakluk kepada hari operasi PPV masing-masing. Penerima vaksin perlu menunjukkan lokasi bermastautin di Lembah Klang seperti kad pengenalan, bil utiliti, kad pelajar, manakala golongan komorbid perlu membawa bukti seperti kad rawatan atau kad janji temu.
“Bagi mereka yang tidak mempunyai dokumen pengenalan atau perjalanan yang sah, mereka akan melalui proses ditetapkan dalam satu Garis Panduan Pengurusan Pemberian Vaksin Kepada Individu Bukan Warganegara dikeluarkan oleh CITF,” menurut kenyataan itu.
Katanya, program itu berdasarkan ‘siapa cepat’ bergantung kepada kapasiti bekalan di PPV, yang mana individu ‘walk-in’ akan diletakkan dalam senarai menunggu untuk hadir semula pada keesokan hari, sekiranya bekalan vaksin pada hari berkenaan habis.
Dalam pada itu, CITF berkata program vaksinasi ‘walk-in’ menerusi program jangkauan di kawasan pinggiran Lembah Klang, ia akan bermula secara berperingkat mulai 9 Ogos ini.
“Jadual pergerakan, iaitu tarikh dan lokasi bergantung kepada perancangan pihak terlibat, seperti NGO dan agensi kerajaan yang menganjurkan Mobilisasi Vaksin Komuniti (MOVAK) serta lain-lain agensi seperti Pejabat Daerah dan Pejabat Kesihatan di kawasan sasaran.
“Hebahan tarikh, masa dan lokasi akan dilakukan melalui media sosial, media tradisional dan melalui kerjasama dengan Pejabat Daerah yang berkenaan serta Jabatan Penerangan Negeri Selangor,” katanya.
CITF menegaskan, sistem ‘walk-in’ hanya untuk penduduk di Lembah Klang yang tidak mempunyai sebarang jani temu di aplikasi MySejahtera.
“Individu yang mendapat janji temu adalah tidak dibenarkan untuk ‘walk-in’. Mereka juga tidak dibenarkan untuk membatalkan janji temu yang diberikan bagi tujuan ‘walk-in’ sekiranya janji temu sedia ada adalah pada tarikh yang akan datang,” kata CITF.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/08/penduduk-lembah-klang-boleh-walk-in-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selangor Buka Walk In Vaksin Covid 19 Mulai 2 Ogos

Selangor Buka Walk In Vaksin Covid 19 Mulai 2 Ogos

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 258 hits
Selangor semakin hampir untuk mancapai sasaran 80 penduduk disuntik vaksin Covid 19 bagi memperolehi imuniti berkelompok Menurut Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari statistik pada hujung Julai telah menunjukkan sebanyak 65 pend...
Warga Emas Seluruh Negara Boleh Walk In Vaksin Mulai Minggu Depan

Warga Emas Seluruh Negara Boleh Walk In Vaksin Mulai Minggu Depan

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 302 hits
Khairy Jamaluddin berkata pemberian vaksin kepada warga emas secara walk in akan diperluas ke seluruh negara mulai minggu hadapan PETALING JAYA Pasukan Petugas Khas Imunisasi Covid 19 memutuskan pemberian vaksin secara walk in kepada warga ...
Senarai Sembilan Ppv Untuk Walk In Mulai Isnin

Senarai Sembilan Ppv Untuk Walk In Mulai Isnin

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 213 hits
AGENDA DAILY Sembilan pusat pemberian vaksin terpilih akan menjalankan operasi vaksinasi jumpa terus atau walk in tanpa janji temu bagi penduduk di Lembah Klang bermula esok 2 Ogos ini Sembilan pusat pemberian vaksin terpilih akan menjalank...
Tidak Sampai Separuh Penduduk Lembah Klang Dapat Suntikan Vaksin Dos Pertama

Tidak Sampai Separuh Penduduk Lembah Klang Dapat Suntikan Vaksin Dos Pertama

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 217 hits
ARIF ATANHanya 47 6 peratus daripada populasi di Lembah Klang sudah menerima suntikan dos pertama vaksin setakat semalam Peratusan vaksinasi tersebut merangkumi populasi penduduk bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Putrajaya dan Selangor ...
Belum Dapat Tarikh Vaksin Boleh Walk In Di Mana Mana Ppv Pusat Pemberian Vaksin Untuk Warga Selangor Dan Kuala Lumpur

Belum Dapat Tarikh Vaksin Boleh Walk In Di Mana Mana Ppv Pusat Pemberian Vaksin Untuk Warga Selangor Dan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 813 hits
BELUM DAPAT TARIKH VAKSIN BOLEH WALK IN DI MANA MANA PPV PUSAT PEMBERIAN VAKSIN UNTUK WARGA SELANGOR DAN KUALA LUMPUR Alhamdulillah good news buat orang Selangor KL Bermula 1 Ogos 2021 Kepada semua penduduk Selangor KL yang masih tidak memp...
Ramai Warga Asing Cuba Nasib Walk In Sprm Nafi Ada Ppv Ambil Rasuah Rm80

Ramai Warga Asing Cuba Nasib Walk In Sprm Nafi Ada Ppv Ambil Rasuah Rm80

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 186 hits
PEKERJA warga asing yang membanjiri Pusat Konvensyen Midlands Seksyen 7 Shah Alam semalam langsung tidak mengendahkan SOP ketika menunggu mendapatkan vaksin Covid 19 SHAH ALAM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menafikan dakwaan wujud u...
Penduduk Kampung Pukak Kecewa Malu Dihalau Dari Ppv

Penduduk Kampung Pukak Kecewa Malu Dihalau Dari Ppv

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 225 hits
Penduduk daripada Kampung Pukak mendakwa dihalau dari PPV Tamparuli dengan cara mengaibkan KOTA KINABALU Seorang penduduk dari Kampung Pukak di Tuaran menyatakan kekecewaannya selepas mendakwa dia dan kira kira 20 lagi rakan sekampungnya di...
Harga Runcit Minyak Masak 5kg Tak Lebih Rm30 Mulai 1 Ogos

Harga Runcit Minyak Masak 5kg Tak Lebih Rm30 Mulai 1 Ogos

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 310 hits
Komitmen kerajaan bantu rakyat ringankan kos sara hidup PUTRAJAYA Kerajaan menetapkan harga runcit maksimum bagi minyak masak sawit tulen dalam kemasan botol berkuat kuasa 1 Ogos ini dengan jaminan pengguna akan mendapat minyak masak di baw...
Hilang Dua Kawan Mp Samakan Lembah Klang Kini Icu Besar

Hilang Dua Kawan Mp Samakan Lembah Klang Kini Icu Besar

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 213 hits
Seluruh Lembah Klang kini harus dilihat sebagai Unit Rawatan Rapi kata anggota Parlimen Klang Charles Santiago Hari ini seluruh Lembah Klang mesti dianggap sebagai ICU Kenapa Kerana kita kekurangan bekalan oksigen peralatan perubatan dan ka...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally