Penduduk Kampung Kuala Penyu Menumbok Dibekalkan Air Milo


Air ‘Milo’ yang dikeluarkan oleh Air paip penduduk klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)

KB Umno Beaufort Gesa Jabatan Air Tangani Masalah Air Paip Keruh di Kuala Penyu, Menumbok BEAUFORT (30 Sept): Ketua Umno Bahagian Beaufort, Ag Aslee Lakat (gambar )menggesa Jabatan Air daerah Beaufort dan Kuala Penyu supaya mengambil tindakan menangani masalah bekalan air paip yang sangat keruh dihadapi penduduk di Kuala Penyu dan Menumbok kebelakangan

Bahagian UMNO Beaufort mendesak Jabatan Air Daerah menyelesaikan masalah bekalan air paip keruh yang dihadapi penduduk kampung di Kuala Penyu dan Menumbok.


Ketuanya, Ag Aslee Lakat, mengatakan bahawa penduduk kampung terpaksa menggunakan air keran keruh sejak beberapa minggu terakhir, yang kelihatan seperti minuman ‘Milo’ coklat.

Ini Katanya, keadaan air yang berwarna seperti milo itu terpaksa dihadapi penduduk untuk kegunaan harian mereka.


“Air keruh yang mengalir dalam paip penduduk sangat menyedihkan dan Jabatan Air perlu mengambil tindakan segera untuk menanganinya,” katanya dalam satu hantaran di akaun facebooknya hari ini.

Menurut beliau, jabatan terbabit perlu memberi penjelasan kepada penduduk kenapa bekalan air ke Kuala Penyu dan Menumbok berwarna seperti minuman milo dalam beberapa minggu ini.

Ag Aslee berpendapat bahawa jabatan itu berhutang penjelasan yang wajar kepada penduduk kampung untuk membuktikan integriti pegawainya.

“Jangan tunggu sampai penduduk hilang kesabaran mengenai bekalan air yang diberikan kepada mereka dalam keadaan seperti itu,” katanya.

Ag Aslee yang juga Setiausaha Eksekutif Umno Sabah, berkata jabatan berkenaan seharusnya tampil memberi penjelasan munasabah supaya penduduk tidak terlalu kecewa dan mempersoalkan peranan pegawai-pegawainya dalam menjalankan tugas mereka.


Tambah beliau, pihaknya berkeyakinan Timbalan Ketua Menteri yang juga Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Bung Moktar Radin tidak mengizinkan situasi sedemikian terpaksa dihadapi rakyat khususnya di Kuala Penyu dan Menumbok.

“Justeru, kakitangan Jabatan Air patut melakukan sesuatu yang sesuai dengan tugas yang diamanahkan kepada mereka,” ujar Ag Aslee.

Sementara itu, ribuan penduduk yang terlibat yang secara kebetulan baru sahaja memperolehi bekalan air di paip-paip di rumah masing-masing berasa terkejut dengan keadaan bekalan air yang sangat keruh itu.

Seorang penduduk, Matussin Latip mendakwa, pihaknya terkejut apabila mendapati air paip berwarna seperti milo yang terpaksa digunakan untuk mandi dan minum.


Katanya, keadaan air keruh itu masih berlarutan dan ia rata-rata dihadapi penduduk yang terpaksa menggunakannya untuk keperluan harian.

Mohd Ariffin, seorang lagi penduduk yang kecewa dengan masalah bekalan air itu meminta pihak berkuasa berkaitan segera tampil menyelesaikan masalah itu.

“Kami terlalu kecewa dengan bekalan air seperti ini. Sebelum ini kami menghadapi masalah air bersih sejak beberapa bulan namun apabila air paip sudah mengalir, begini pula warnanya, memang sangat sedih,” tegasnya.

SOURCE: The Borneo Post

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/09/penduduk-kampung-kuala-penyu-menumbok.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Air Milo Usaha Penyelenggaraan Sedang Dilakukan Jabatan Air

Air Milo Usaha Penyelenggaraan Sedang Dilakukan Jabatan Air

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 194 hits
KERUH Kerja kerja mengeluarkan air keruh sedang dilakukan KOTA KINABALU Bekalan air keruh berlaku di Kuala Penyu dan Menumbok adalah disebabkan oleh Loji Rawatan Air Limbawang yang meningkatkan kuantiti airnya Menurut satu kenyataan oleh Ja...
Penduduk Kampung Nagapas Apm Ambil Masa Sejam Tangkap Buaya Viral

Penduduk Kampung Nagapas Apm Ambil Masa Sejam Tangkap Buaya Viral

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 176 hits
Penduduk Kampung Nagapas APM tangkap buaya 5 meter tular ambil masa sejam Foto Ihsan Polis Papar Buaya sepanjang 5 meter yang berjaya ditangkap diserahkan kepada Jabatan Hidupan Liar untuk tindakan lanjut PAPAR Angkatan Pertahanan Awam Mala...
Penduduk Gempar Rumah Dinaiki Air Banjir Merah

Penduduk Gempar Rumah Dinaiki Air Banjir Merah

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 558 hits
Oleh HUJAN yang turun dari awal pagi hari ini telah mewujudkan limpahan air bewarna merah di sekitar perkampungan Seri Jaya Batu 6 Tampoi Johor Bahru FOTO ihsan MEDIA SOSIAL PENDUDUK Kampung Seri Jaya Baru Tampoi Johor Bahru gempar apabila ...
Air Alkali Kebaikan Bahaya Mitos Kesannya Menurut Sains

Air Alkali Kebaikan Bahaya Mitos Kesannya Menurut Sains

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 217 hits
KEBAIKAN AIR ALKALI UNTUK KESIHATAN ADAKAH GIMIK SEMATA MATA Minum air yang secukupnya memang penting bagi kesihatan menyeluruh Dalam memenuhi keperluan air minuman di rumah banyak produk penapis air dan air minuman dijual di pasaran Antara...
Video Air Mata Seorang Suami Orang Pjj Je Faham Perasaan Ni

Video Air Mata Seorang Suami Orang Pjj Je Faham Perasaan Ni

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 232 hits
Setiap pasangan yang berkahwin menginginkan pasangannya sentiasa berada di sisi walaupun bukanlah 24 jam sentiasa di depan mata tetapi bukanlah pasangan kita jauhnya merentas beberapa buah negeri Sesebuah perkahwinan itu dapat diuji jika pe...
Lokasi Air Terjun Berdebu Hulu Dungun Terengganu

Lokasi Air Terjun Berdebu Hulu Dungun Terengganu

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 971 hits
Ada port baru untuk kaki hiking Cari lah lokasi Air Terjun Berdebu Hulu Dungun Terengganu terletak di kawasan Hulu Dungun yang berbukit bukau Destinasi Unseen Terengganu yang akan popular selepas selepas pandemik Covid 19 Air terjun yan gse...
With 100 Pct Passenger Load Allowed Lee Hopes For Lower Air Fares

With 100 Pct Passenger Load Allowed Lee Hopes For Lower Air Fares

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 230 hits
Lee when participating in the meeting from his ministry 8217 s office At right is Buckland KUCHING State Transport Minister Datuk Lee Kim Shin expressed hope that air fares to and from Sarawak will be lowered following the approval
Air Selangor Scheduled Water Supply Disruption In Five Areas In Hulu Langat Tonight

Air Selangor Scheduled Water Supply Disruption In Five Areas In Hulu Langat Tonight

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 196 hits
Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd head of corporate communications Elina Baseri said the affected areas are Balakong Green Park Resident SL6 SL9 SL10 and SL11 at Bandar Sg Long Taman Bukit Palma and Jalan Putera Jalan Puteri Jalan Bendahara a...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag