Pendapatan Sebenar Sugu Pavithra Selepas Meletup Di Youtube Tidak Seperti Yang Disangka






Pendapatan pasangan Youtuber Sugu Pavithra mula menjadi tanda tanya dalam kalangan netizen selepas beliau sebelum ini dilaporkan menerima “gaji” atau bayaran daripada Google.

Bayaran daripada Google secara kebiasannya diterima melalui pengiklanan yang dilakukan YouTube di channel masing-masing selepas mereka melepasi angka tontonan yang telah ditetapkan.

Jumlah bayaran yang diterima Youtuber ini sering saja menjadi persoalan buat netizen bukan saja di negara kita malah di seluruh dunia.

Ini kerana ada sesetengah daripada Youtuber berprofil tinggi dikatakan mampu menjana pendapatan yang agak tinggi melalui video mereka sehingga tidak lagi perlu melakukan kerja lain.

Begitu juga dengan channel Sugu Pavithra, jumlah tontonan dan langganan mereka meningkat mendadak terutama selepas pelaksanaan PKP di negara kita sejak Mac lalu dan sehingga kini sudah mempunyai 473,000 subscribers.

Disebabkan jumlah yang tinggi itu netizen dilihat mula membicarakan mengenai pendapatan mereka dan ada yang mula membuat anggaran mengenainya.

Tambah mengujakan, ada sesetengah menganggarkan sehingga viral sebelum ini di media sosial mencecah sehingga RM144,000 dan tidak kurang juga beberapa angka lain yang turut mencecah puluhan ribu ringgit.

Walaupun angka tersebut diperolehi melalui analisis yang dilakukan dengan teliti namun angka sebenar yang didedahkan pasangan tersebut malangnya dilihat sangat berbeza.

Bagaimanapun, dalam satu temu bual, pasangan suami isteri itu akhirnya mendedahkan anggaran pendapatan sebenar mereka melalui penghasilan video di YouTube.

“Apa yang kami peroleh sekarang lebih dari cukup, buat pertama kali saya terima bayaran sebanyak RM8,700 bulan lalu, saya tak pernah sangka dapat sebanyak itu,” kata S Pavithra.

Walaupun tidaklah setinggi anggaran yang tular sebelum ini, namun jumlah tersebut masih sangat lumayan buat pasangan suami isteri yang sebelum ini bergantung kepada pendapatan suaminya yang bekerja di ladang dengan pendapatan sekitar RM1,000.

Channel yang berkongsikan resipi masakan oleh pasangan suami isteri S Pavithra dan M Sugu bukan sahaja itu mula menambat hati rakyat Malaysia dengan kandungan mereka yang berbeza serta penggunaan bahasa kebangsaan dengan fasih.

Bukan itu sahaja, channel mereka juga turut mendapat perhatian daripada perdana menteri yang kemudiannya menghantar hadiah berupa peralatan memasak dan kata-kata semangat buat pasangan itu selepas kejayaan mereka menyatukan rakyat Malaysia melalui perkongsian resipi mereka.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2020/05/pendapatan-sebenar-sugu-pavithra.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sugu Pavithra Dedah Ada Netizen Desak Tutup Channel Youtube Sebab Kongsi Resepi

Sugu Pavithra Dedah Ada Netizen Desak Tutup Channel Youtube Sebab Kongsi Resepi

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 583 hits
Youtuber Sugu Pavithra berjaya meraih jumlah subscibers sebanyak 370 000 dalam tempoh yang singkat Sejak tular di laman Facebook dan Twitter angka subscriber channel Sugu seolah olah tidak berhenti meningkat dan kini hampir mencecah 400 000...
Channel Youtube Sugu Pavithra Jadi Ikutan Ramai

Channel Youtube Sugu Pavithra Jadi Ikutan Ramai

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 430 hits
Channel Youtube Sugu Pavithra Jadi Ikutan Ramai rakyat Malaysia terutama rakyat Malaysia yang berbangsa melayu Channel Youtube Sugu Pavithra tiba tiba menjadi fenomena apabila dalam masa yang singkat telah mengumpul subscribers melebihi 100...
Malaysians Under Mco Are Finding Comfort In Newcomer Sugu Pavithra S Youtube Channel

Malaysians Under Mco Are Finding Comfort In Newcomer Sugu Pavithra S Youtube Channel

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 502 hits
The channel has gained over 390 000 subscribers in a short period since starting in January this year small Cover image via Sugu Pavithra YouTube small Malaysians stuck at home are loving a new YouTube channel for its relaxing simplicity an...
Sesiapa Boleh Jadi Sugu Pavithra Dapat Gaji Dari Youtube

Sesiapa Boleh Jadi Sugu Pavithra Dapat Gaji Dari Youtube

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 795 hits
Nama Sugu Pavithra makin dikenali kerana channel Youtube berkaitan masakan dan tips dapur yang dikongsikan Memulakan channel Youtube sekitar awal Januari 2020 Sugu Pavithra boleh tersenyum riang kerana sudah dapat merasai duit USD daripada ...
Sugu Pavithra Shows A Good Family Bonding Through Her Youtube Channel

Sugu Pavithra Shows A Good Family Bonding Through Her Youtube Channel

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 324 hits
Pavithra or known as Sugu Pavithra a cooking Youtuber who started gaining popularity when someone tweeted about her cooking channel while I m scrolling down Twitter Thanks to Twitter users who kept tweeting about her she gained a lot of sub...
Suri Rumah Sugu Pavithra Naikkan Subscriber Youtube 342k Dengan Upload Video Masak Masak Untuk Keluarga

Suri Rumah Sugu Pavithra Naikkan Subscriber Youtube 342k Dengan Upload Video Masak Masak Untuk Keluarga

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 610 hits
Masa aku mula mula tengok video dia Subscriber baru 100 orang lebih macam tu View video pertama ikan talapia bakar dia baru dalam 300 lebih macam tu saja Ni 3 bulan yang lalu Sekarang subscriber dia dah 100k lebih dah dan setiap video yang ...
Jahatnya Ada Netizen Dengki Minta Sugu Pavithra Tutup Saluran Youtube

Jahatnya Ada Netizen Dengki Minta Sugu Pavithra Tutup Saluran Youtube

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 529 hits
Hanya suka berkongsi resepi masakan dan kisah kehidupan sederhana bersama keluarga di saluran Youtube seorang suri rumah bernama Pavithra kini semakin dikenali ramai Saluran Youtube Sugu Pavithra berjaya menambat hati rakyat Malaysia daripa...
Sugu Pavithra Nak Masak Untuk Semua Jiran Gunakan Barangan Asas Yang Pm Bagi

Sugu Pavithra Nak Masak Untuk Semua Jiran Gunakan Barangan Asas Yang Pm Bagi

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 410 hits
Viral Pasangan YouTuber suami isteri yang menggunakan nama Sugu Pavithra berhasrat memasak untuk semua jiran tetangga menggunakan barangan asas yang dihadiahkan Perdana Menteri Tan Sir Muhyiddin Yassin Terharu dengan pemberian PM S Pavithra...
Pm Hadiahkan Ketuhar Tripod Kepada Sugu Pavithra

Pm Hadiahkan Ketuhar Tripod Kepada Sugu Pavithra

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 318 hits
IPOH Sangat gembira kerana kami tidak menyangka dapat hadiah daripada pemimpin negara kata pasangan suami isteri yang menjadi viral di media sosial dengan video masakan mereka menerusi YouTube S Pavithra 28 ketika dihubungi berkata dia bers...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars