Pendaftaran I Akaun Kwsp Panggilan Daripada 03 89224000 Adalah Tulen


Pendaftaran i-Akaun KWSP: Panggilan Daripada 03-89224000 Adalah Tulen. Adakah anda baru saja memohon untuk pendaftaran i-Akaun KWSP untuk pengeluaran i-Lestari daripada Akaun 2 ahli?


Pendaftaran secara online melalui email memerlukan pengesahan dan pihak KWSP menyatakan bahawa mereka akan menelefon anda untuk membuat semakan dan pengesahan berkenaan pendaftaran i-Akaun.

Seluruh rakyat Malaysia pasti merasa terkesan dengan Perintah Larangan Pergerakan yang telah di istiharkan Kerajaan Malaysia pada 18 hingga 31 Mac 2020, fasa kedua 1 hingga 14 April 2020 dan kini kita dalam fasa ketiga PKP yang akan berlanjutan sehingga 28 April 2020 nanti.

Pada 23 Mac 2020 yang lalu Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa pencarum KWSP berusia bawah 55 tahun boleh membuat pengeluaran KWSP melalui sebuah skim pengeluaran yang digelar i-Lestari KWSP.

Tujuannya adalah untuk membantu ahli meneruskan kelangsungan hidup ketika berdepan dengan pandemik COVID-19 pada ketika ini.

Berita ini disambut baik oleh rakyat, terutamanya yang terjejas pendapatan berikutan Perintah Kawalan Pergerakan di mana banyak jenis pekerjaan, perniagaan dan perkhidmatan terpaksa dihentikan buat sementara.

Didalam artikel ini, kami akan kongsikan tentang Pendaftaran i-Akaun KWSP , dan panggilan daripada 03-8922 4000 yang mana ada pihak mendakwan panggilan ini daripada Scammer.


Walaubagaimanapun, pihak KWSP telah membuat pengumuman bahawa panggilan daripada nombor 03-8922 4000 adalah tulen dan benar ianya daripada pihak KWSP. Panggilan dibuat untuk proses pendaftaran i-Akaun KWSP anda.

Dibawah ini adalah serba sedikit info berkaitan Pengeluaran i-Lestari.

Konsep Am Pengeluaran i-LestariApakah i-Lestari dan bagaimana prosedur pengeluaran KWSP akan berlangsung adalah seperti berikut:

Pengeluaran maksimum RM500 daripada Akaun 2 sahaja.Kelayakan bilangan bulan pengeluaran adalah dikira bermula daripada tarikh penerimaan permohonan pengeluaran yang diluluskan oleh KWSP hingga tamat tempoh kuatkuasa Pengeluaran i-Lestari iaitu 31 Mac 2021.Bayaran pengeluaran akan dibuat secara bulanan dan berulang (recurring) untuk bulan-bulan berikutnya tertakluk kepada kelayakan bilangan bulan pengeluaran seperti dalam situasi di bawah (b)
Situasi :

Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan April 2020, kelayakan bilangan bulan pengeluaran adalah bilangan maksimum selama 12 bulan.Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan September 2020, kelayakan bilangan bulan pengeluaran adalah selama 7 bulan.Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan Mac 2021, kelayakan bilangan pengeluaran adalah selama 1 bulan.

Tempoh Pengeluaran i-Lestari 
Pengeluaran i-Lestari adalah berkuatkuasa bagi tempoh 1 April 2020 hingga 31 Mac 2021.Ahli boleh menghantar borang permohonan Pengeluaran i-Lestari mulai 1 April 2020 hingga 31 Mac 2021.
*(Permohonan hendaklah diterima oleh KWSP sebelum atau pada 31 Mac 2021)

Kelayakan Pengeluaran i-LestariSiapa yang layak memohon i-Lestari?

Pencarum yang layak memohon i-Lestari adalah terdiri daripada mereka yang memenuhi kriteria berikut :

Warganegara Malaysia, Pemastautin Tetap dan Bukan Warganegara Malaysia ;Berumur di bawah 55 tahun; danMempunyai baki simpanan di dalam Akaun 2

Amaun Yang Boleh DikeluarkanAmaun Pengeluaran i-Lestari yang layak dikeluarkan adalah sebanyak minimum RM50 dan maksimum RM500 sebulan; tertakluk kepada jumlah simpanan yang ada di dalam Akaun 2 semasa bayaran pengeluaran bagi bulan berkenaan dibuat.

Namun jika jumlah simpanan Akaun 2 adalah kurang daripada amaun yang dimohon, maka amaun pengeluaran untuk bulan berkenaan adalah berdasarkan jumlah tersebut.

Tarikh Penerimaan BayaranBagi permohonan pengeluaran yang diterima pada bulan April 2020, bayaran akan dibuat bermula pada bulan Mei 2020.

Manakala bagi permohonan pengeluaran yang diterima selepas bulan April 2020, bayaran pengeluaran bermula daripada tarikh permohonan pengeluaran diterima oleh KWSP.

3 Cara Permohonan Pengeluaran iLestari KWSPBorang permohonan yang lengkap diisi boleh dihantar kepada KWSP mulai 1 April 2020 melalui kaedah-kaedah berikut:

Secara dalam talian melalui e-Pengeluaran dalam i-Akaun (Ahli)Secara e-mel yang dialamatkan kepada: [email protected]; atauSecara hantaran pos kepada alamat :
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja,
Karung Berkunci No 220, Jalan Sultan
46720, Petaling Jaya

dengan catatan (UP : i-Lestari) pada bahagian hadapan sampul surat

Ahli disarankan untuk menghantar permohonan secara dalam talian (e-Pengeluaran) untuk mempercepatkan proses kelulusan.

Permohonan secara manual yang dihantar melalui kaedah (b) dan (c) akan mengambil masa yang lebih lama untuk diproses.

Permohonan pengeluaran oleh ahli bukan warganegara Malaysia hanya boleh dihantar melalui kaedah (2) dan (3) sahaja.

Untuk info lanjut, baca FAQ yang disediakan oleh KWSP.

Maklumat Lanjut Pengeluaran i-LestariUntuk pertanyaan lanjut boleh e-mel ke : [email protected] atau hubungi 03-8922 6000.

Lawati Facebook rasmi KWSP untuk update terkini : https://www.facebook.com/KWSPMalaysia/

Semoga dengan perkongsian Pendaftaran i-Akaun KWSP: Panggilan Daripada 03-89224000 Adalah Tulen ini dapat meyakinkan anda bahawa panggilan ini benar dan tulen daripada pihak KWSP.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.elihjapahar.net/2020/04/pendaftaran-i-akaun-kwsp-panggilan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengeluaran I Lestari Kwsp Pendaftaran Pengaktifan I Akaun Online

Pengeluaran I Lestari Kwsp Pendaftaran Pengaktifan I Akaun Online

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 488 hits
Pengeluaran i Lestari KWSP Pendaftaran Pengaktifan i Akaun Online Seluruh rakyat Malaysia pasti merasa terkesan dengan Perintah Larangan Pergerakan yang telah di istiharkan Kerajaan Malaysia pada 18 hingga 31 Mac 2020 lalu dan kini kita dal...
Daftar I Akaun Kwsp Melalui Email Untuk Semak Penyata Kwsp

Daftar I Akaun Kwsp Melalui Email Untuk Semak Penyata Kwsp

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 2073 hits
AssalamualaikumBismillahAlhamdulillah sebenarnya aku dah lama mahu daftar KWSP i Akaun ni sebelum Perintah Kawalan Pergerakan lagi sebab nak mencarum kwsp sendiri Tetapi ada sahaja halangan untuk aku berbuat demikian Sebelum ini korang kena...
Cara Aktifkan I Akaun Bagi Yang Belum Ada I Akaun Kwsp

Cara Aktifkan I Akaun Bagi Yang Belum Ada I Akaun Kwsp

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 1087 hits
Cara Aktifkan i Akaun Bagi Yang Belum Ada i Akaun KWSP Tadi CH scroll timeline FB dan ada lagi yang tak tahu cara untuk daftar i Akaun KWSP Yelah nak ke kiosk KWSP tak boleh ataupun jauh dari kediaman Cara Aktifkan i Akaun Bagi Yang Belum A...
I Lestari Kwsp Cara Daftar I Akaun Kwsp Mohon Pengeluaran

I Lestari Kwsp Cara Daftar I Akaun Kwsp Mohon Pengeluaran

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 899 hits
Sebagai salah satu cara membantu rakyat mendapatkan duit untuk menampung keperluan asas semasa zaman kegawatan akibat COVID 19 kerajaan telah membenarkan pengeluaran i Lestari KWSP daripada Akaun 2 KWSP masing masing Jumlah yang dibenarkan ...
Kini Boleh Dibuat Secara Online Ini Cara Untuk Anda Daftar I Akaun Kwsp Melalui E Mel

Kini Boleh Dibuat Secara Online Ini Cara Untuk Anda Daftar I Akaun Kwsp Melalui E Mel

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 503 hits
small Cover image via permohonan my small Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat memaklumkan bahawa kerajaan memutuskan untuk membantu rakyat dengan membolehkan mereka mengeluarkan wang dari ...
Polis Minta Orang Ramai Berhati Hati Scammer Rancang Curi Duit Akaun 2 Kwsp

Polis Minta Orang Ramai Berhati Hati Scammer Rancang Curi Duit Akaun 2 Kwsp

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 582 hits
Semakin hebat teknologi banyak pula kes jenayah yang berleluasa berlaku Salah satunya adalah sindiket penipuan serta kecurian wang simpanan dalam bank dengan mudah tanpa perlu bertemu pun tahu tahu duit simpanan kita boleh dicuri oleh pihak...
Masih Tiada I Akaun Kwsp Cara Daftar I Akaun Kwsp Melalui Email

Masih Tiada I Akaun Kwsp Cara Daftar I Akaun Kwsp Melalui Email

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 2173 hits
Cara Daftar i Akaun KWSP Melalui Email Hai Ramai juga yang dah dapat daftar dan mohon pengeluaran i Lestari Akaun 2 KWSP kan Cara nak mohon i Lestari pun mudah sangat Ada dah update dalam blogpost sebelum ini Berapa banyak korang keluarkan ...
Semakan Dan Daftar I Akaun Kwsp Di Kiosk Rhb Bank

Semakan Dan Daftar I Akaun Kwsp Di Kiosk Rhb Bank

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 1131 hits
SEMAKAN DAN DAFTAR i AKAUN KWSP DI KIOSK RHB BANK Ekoran kebenaran daripada kerajaan untuk mengeluarkan wang daripada akaun 2 atau dikenali sebagai Pengeluaran i Lestari ramai ahli KWSP ingin mendaftar i Akaun KWSP untuk membuat urusan ters...
Muat Turun Borang Permohonan Daftar I Akaun Kwsp Mohon Menerusi Email

Muat Turun Borang Permohonan Daftar I Akaun Kwsp Mohon Menerusi Email

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 397 hits
Umum telah mengetahui bahawa Kerajaan telah membenarkan para penyimpan dan pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja untuk mengeluarkan wang dari akaun 2 sebagai cara untuk menangani masalah kewangan ketika Perintah Kawalan Pergerakan dilaksa...
Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Bufet Hari Ahad Dengan Harga Bawah Rm100 Di Hotel Lima Bintang Parkroyal Collection Kuala Lumpur

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Baru Draf La Benggong Rupanya


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group