Pemuda Ini Tergamak Membunuh Dan Memasak Kedua Ibu Bapanya


Bagi semua yang bergelar ibu bapa mesti ada letak kan sedikit harapan pada anak-anak. Sekurang-kurang nya kalau tak berjaya dalam pelajaran biar lah dah tua-tua nanti ibu bapa boleh menumpang kasih sayang anak-anak. Bila anak masih kecil ni kita belai,kita manja kan dan harapnya besar nanti mereka akan  kenang semua itu.



Pasangan suami isteri  , Chau Wing-Ki (65) dan isterinya Siu Yet-Yee (62) pasti tidak menyangka anak yang mereka kandung dan besarkan sanggup melakukan perkara yang akhirnya menamatkan riwayat hidup mereka berdua. Henry Chua didakwa kerana membunuh ibu dan ayahnya sendiri pada tahun 2013.
Kejadian ini menggemparkan penduduk Hong Kong kerana ianya adalah pembunuhan kejam seorang anak terhadap kedua ibu-bapanya. Pada tahun 2015 Henry Chau dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup atas kesalahan membunuh dan memasak kedua-dua orang tua nya.
Pada mula nya Chau dan isterinya Siu dilaporkan hilang . Namun selepas beberapa hari akhirnya pasangan suami isteri ini ditemui didalam peti sejuk di apartmen Henry Chau.


Henry awalnya memberitahu ibu bapanya pergi ke China namun penemuan 2 kepala didalam peti sejuk menjawab segala punca kehilangan ibu bapanya.

Henry Chua mengaku beberapa bahagian badan ibu bapanya di cincang dan dimasak untuk dijadikan bekal makanan nya. Ini berikutan penemuan beberapa anggota badan yang tidak lengkap di tempat sampah .

Sebelum dia membunuh ibu dan ayanya , dia sudah meneliti dan merancang kejadian tersebut termasuk menyediakan semua peralatan yang diperlukan seperti , pisau pemotong daging, pisau buah, penukul, bahan peluntur, periuk nasi dan mikrowave. Malah semua perlatan ini dicatatkan dalam nota nya.
Kemudian pada nota tersebut ditemui senarai rancangan jahat Henry yang dilabelkan sebagai "Plan B" dengan tulisan yang lebih terperinci seperti memotong kulit, memotong organ , mencuci darah dan mencukur rambut.

Mengikut siasatan polis, semua bahagian badan dipotong kepada 20 bahagian mengambil masa 2 hari bermula 1 March 2013 , untuk Henry menyelesaikan kerja gilanya.
Ketika soal siasat dibuat Henry mengakui awalnya dia ingin membunuh diri. Tapi dia berubah fikiran kerana memikirkan Ibu dan ayahnya lah yang membuatkan dia tertekan selama ini. Jadi dia memutuskan untuk membunuh kedua orang tuanya sendiri.


Soal siasat terhadap kenalan dan saudara maranya juga membuktikan Henry cenderung untuk melakukan pembunuhan kerana dia pernah mengakui yang dia ingin menjadi pembunuh bersiri.
Pakar patologi yang menyiasat tempat kejadian mengakui tidak sanggup untuk mengingati setiap anggota badan yang ditemui dirumah Henry. Ada bahagian anggota badan yang diasinkan dan adayang sudah hilang dipercayai dimakan oleh Henry.
Henry juaga mengakui dia tidak melakukan jenayah ini berseorangan. Dia memberitahu dia turut dibantu rakan nya Tse Chun-kei, 38. Nmun Tse tidak mengakui perkara tersebut.DIa mengatakn yang Henry mengugut akan mencederakanibunya jika Tse tidak mengikut arahan nya. Tse dibebaskan dari tuduhan membunuh.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.dianarashid.com/2015/03/pemuda-ini-tergamak-membunuh-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amazon Dedah Reka Bentuk Ibu Pejabat Baharu Ramai Garu Kepala

Amazon Dedah Reka Bentuk Ibu Pejabat Baharu Ramai Garu Kepala

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 158 hits
Amazon memaklumkan ia dimodelkan daripada DNA helix yang memiliki bentuk sedemikian sekaligus menjadi inspirasi namanya AMAZON telah mendedahkan reka bentuk fasa kedua rancangan ibu pejabat baharunya di Arlington Virginia Bangunan itu bakal...
Video Gadis Ini Tahan Sebak Ibu Dan Ayahnya Meninggal Menjelang Hari Bahagia

Video Gadis Ini Tahan Sebak Ibu Dan Ayahnya Meninggal Menjelang Hari Bahagia

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 162 hits
152 total views 152 views today Tular di media sosial seorang gadis yang terpaksa berhadapan dengan detik paling sukar apabila kedua dua ibu bapanya pergi meninggalkannya untuk selama lamanya Menerusi perkongsian oleh gadis dari negara jira...
Jangan Cepat Hvkum Ibu Tiri Netiizen Gelabahh Mawar Rashid Perjelas Kenapa Jarang Upload Foto Bersama Anak Tiri

Jangan Cepat Hvkum Ibu Tiri Netiizen Gelabahh Mawar Rashid Perjelas Kenapa Jarang Upload Foto Bersama Anak Tiri

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 247 hits
PERKONGSIAN foto pelakon Mawar Rashid bersama suami dan anak anaknya di laman Instagram pada Sabtu mengvndang pertanyaan segelintir netizen Mawar menerusi laman InstaStory memuat naik paparan skrin k0men netiizen yang mempersoalkan kenapa a...
Terlalu Harap Kesempurnaan Dari Anak Punca Ramai Ibu Bapa Sekarang Tertekan

Terlalu Harap Kesempurnaan Dari Anak Punca Ramai Ibu Bapa Sekarang Tertekan

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 231 hits
Tekanan emosi dan perasaan dalam mendidik anak adalah sebahagian dari pakej yang datang dengan status menjadi seorang ibu atau bapa Mari bersikap jujur dengan diri sendiri Kita bukan Superhero Menguruskan urusan diri sendiri keluarga kerjay...
Hiburan Impian Akhirnya Tercapai Daiyan Trisha Hadiahkan Kereta Mewah Buat Ibu Bapa

Hiburan Impian Akhirnya Tercapai Daiyan Trisha Hadiahkan Kereta Mewah Buat Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 744 hits
Penyanyi dan pelakon Daiyan Trisha meluahkan rasa gembira apabila impiannya untuk menghadiahkan kedua ibu bapanya sebuah kereta mewah telah dimakbulkan serta dipercepatkan atas keizinan yang maha Esa Sumber Instagram Daiyan Trisha Dia yang ...
Letih Rasa Nak Menangis Punca Ibu Tertekan Tempoh Berpantang Boleh Beri Kesan Pada Bayi

Letih Rasa Nak Menangis Punca Ibu Tertekan Tempoh Berpantang Boleh Beri Kesan Pada Bayi

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 267 hits
Selepas melahirkan anak adalah waktu penjagaan penting yang perlu diberi keutamaan atau ibu mungkin meroyan selepas bersalin Ada yang menganggap keadaan itu akan pulih dengan sendirinya Hakikatnya andai dibiarkan tanpa rawatan yang betul wu...
Doa Inilah Mak Baca Ketika Besarkan Kami 8 Beradik Cara Ibu Ni Bukan Je Buat Anak Dengar Cakap Siap Tambah Rezeki

Doa Inilah Mak Baca Ketika Besarkan Kami 8 Beradik Cara Ibu Ni Bukan Je Buat Anak Dengar Cakap Siap Tambah Rezeki

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 544 hits
Kasih ibu membawa ke syurga Pengorbanan saat mengandung sehingga melahirkan tidak terbayar dek wang ringgit Demi anak anak semuanya diharungi dengan cekal Malah setiap masa dan saat mereka memikirkan hal anak demi memastikan mereka dalam ke...
Eugene Levy S Toronto

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Staycation Di Flemington Hotel Taiping

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra

Jom Heboh Edisi Raya Putrajaya

Sussurro House By Davide Adracco Architetto In Sao Miguel Do Gostoso Brazil

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Ex Manager S Jail Term Set Aside Fined Rm100 000 For Deposit Taking