Pemuda Ini Menangis Histeris Di Depan Jasad Ibunya Ternyata Hanya Sandiwara


Polres Aceh Utara menggelar rekonstruksi kasus pembunuhan sadis Fatimah, 63,
yang dilakukan anak kandung, Ns, 43, di rumah almarhum di Gampong Meunasah Pantonlabu, Kecamatan Tanah Jambo Aye, Kabupaten Aceh Utara, Aceh, Kamis (9/7).
Tersangka Ns, 43, warga Kecamatan Baktiya, Aceh Utara yang dihadirkan dalam rekonstruksi tersebut menangis histeris saat diminta polisi memeragakan adegan pembunuhan ibunya.
“Ada 26 adegan yang diperagakan dalam rekontruksi kasus pembunuhan yang kami gelar hari ini,” kata Kasat Reskrim Polres Aceh Utara AKP Rustam Nawawi seusai rekonstruksi berlangsung.
Dalam rekonstruksi tersebut tergambar bagaimana Ns menghabisi nyawa ibunya sendiri karena tidak memberikan sejumlah uang yang diminta tersangka.
Dari sejumlah adegan itu, tersangka Ns sempat berpura-pura menangis sejadi-jadinya di hadapan jasad sang ibu setelah diketahui meninggal dunia, untuk mengelabui seoalah- olah bukan dia yang membunuh korban.
Dalam rekonstruksi itu juga terungkap bahwa tersangka datang ke rumah korban pada Senin 8 Juni 2020 sekira pukul 04.30 WIB, sesampai di lokasi tersangka menuju ke belakang rumah untuk mengambil pisau yang sebelumnya sudah disimpan selama 8 hari di batang pohon pisang.
Kemudian tersangka memanjat dinding dapur rumah sambil membawa sebilah pisau di tangan kanannya, lalu mematikan lampu rumah, sementara korban sedang tertidur di kamarnya dengan pintu tertutup gorden.
Selanjutnya tersangka membangunkan korban dengan cara memanggil dan menggoyangkan kaki, lalu korban mengambil senter dan mengarahkan ke tersangka sehingga korban melihat tersangka memegang sebilah pisau.
Saat itu tersangka langsung meminta sejumlah uang kepada korban sambil mengarahkan pisau dan mengancam akan membunuhnya jika tidak memberikannya, lalu sang ibu menanyakan pisau itu untuk apa.
Lalu korban berbalik badan hendak membuka pintu depan rumah, sementara tersangka terus meminta uang, kemudian menarik rambut korban dengan tangan kirinya.
Kemudian tersangka menarik kalung yang melekat di leher korban hingga terputus, selanjutnya melemparkan pisau berlumuran darah ke arah sudut dinding dapur dan Ns keluar menuju ke belakang rumah.
Tersangka duduk di atas septik tank dan membersihkan tangan dari noda darah dengan cara menggosokkan tangan ke tanah, kemudian dia berlari ke arah belakang rumah korban yang selanjutnya menuju ke tanggul irigasi dan kembali pulang ke rumahnya dengan berlari-lari kecil.
Sekitar pukul 06.45 WIB, tersangka kembali lagi ke rumah korban dari jalan depan dan kemudian mengetuk pintu serta jendela beberapa kali sambil memanggil korban.
Tersangka kembali masuk ke dalam rumah dengan cara memanjat dinding dapur, setelah berada di dalam rumah Ns menuju jasad korban dan menggeser kepala korban untuk menahan pintu, lalu membuka pengunci pintu depan dari dalam rumah.
Selanjutnya mamanggil saksi tetangga yang tak lain adalah keluarga korban sendiri untuk memberitahukan bahwa ibunya telah ditemukan dalam keadaan meninggal dunia.
Saksi tetangga langsung datang ke rumah korban dan melihat dari pintu depan rumah sudah berdarah, sementara tersangka duduk di ruangan tengah sambil berpura-pura menangis melihat jasad korban.
Rekonstruksi yang mendapat pengawalan ketat itu berlangsung kondusif, selain polisi, turut hadir juga dari pihak Kejaksaan Negeri Aceh Utara, warga juga turut menyaksikan kegiatan itu dari luar garis polisi.
Sumber: jpnn.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/pemuda-ini-menangis-histeris-di-depan-jasad-ibunya-ternyata-hanya-sandiwara/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tu Sampah Awak Yang Masak Isteri Kecewa Suami Hanya Lalu Lalang Tak Tolong Buang Sampah Depan Pintu

Tu Sampah Awak Yang Masak Isteri Kecewa Suami Hanya Lalu Lalang Tak Tolong Buang Sampah Depan Pintu

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 417 hits
Dalam kehidupan berumah tangga ini perkara penting yang menyempurnakan kedua dua pasangan adalah sikap saling bertoleransi Orang moden kata kena ada give and take Namun tidak semua pasangan berpeluang merasai nikmat sebegitu kerana hari ini...
Bercinta Dengan Harris Hanya Gimik Ini Pengakuan Intan Ladyana Di Depan Kekasih

Bercinta Dengan Harris Hanya Gimik Ini Pengakuan Intan Ladyana Di Depan Kekasih

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 284 hits
Jarang sekali dapat melihat pelakon Intan Ladyana bersama kekasih Harris Alif dalam satu rancangan di kaca televisyen namun siapa menyangka penonton dapat menyaksikan mereka di set Mpop View this post on Instagram A post shared by on May 26...
Percaya Coronavirus Hanya Mitos Pemuda Maut Selepas Hadiri Parti Covid

Percaya Coronavirus Hanya Mitos Pemuda Maut Selepas Hadiri Parti Covid

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 271 hits
Umum mengetahui Amerika Syarikat merupakan negara yang paling teruk terjejas akibat penularan pandemik Covid 19 Bukan ekonomi mereka sahaja yang bergoncang 3 juta rakyatnya juga sudah disahkan positif virus maut tersebut dengan angka korban...
Sokongan Muafakat National Terhadap Muhyiddin Hanya Sandiwara

Sokongan Muafakat National Terhadap Muhyiddin Hanya Sandiwara

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 264 hits
Hanya dalam tempoh dua hari nada kenyataan Annuar Musa berhubung sokongan UMNO kepada Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri dilihat sudah mulai berbeza Dua hari lalu beliau berkata secara prinsipnya Muafakat Nasional yang dianggotai UMNO...
Tiada Lagi Jasad Si Ayah Summayyah Menangis Teresak2 Rindu Arwah

Tiada Lagi Jasad Si Ayah Summayyah Menangis Teresak2 Rindu Arwah

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 303 hits
Pemergian bapa kepada kanak kanak yang fasih bercakap dalam loghat kedah Adyna Summayyah pada Jumaat lalu mengundang sayu warganet di media sosial Terbaru video tangisan kanak kanak yang mesra dipanggil Mayah itu dikongsi di laman Instagram...
Viral Pria Pindahkan Rumah Sendirian Dalam Semalam Ternyata Hanya 1 5 Jam

Viral Pria Pindahkan Rumah Sendirian Dalam Semalam Ternyata Hanya 1 5 Jam

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 323 hits
Pria di Dusun Desa Mengger Kecamatan Karanganyar Ngawi tengah menjadi perhatian Aksinya memindah rumah seorang diri dalam semalam membuat banyak orang heran Pria ini bernama Giman Ia mengaku bisa memindahkan rumahnya tanpa bantuan orang lai...
Hanya Pakai Topi Plastik Sebagai Ppe Tukang Cuci Di Dhaka Berenang Dalam Timbunan Sampah

Hanya Pakai Topi Plastik Sebagai Ppe Tukang Cuci Di Dhaka Berenang Dalam Timbunan Sampah

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 332 hits
Sesetengah daripada kita mungkin menghabiskan hujung minggu berenang di laut biru sambil melihat kehidupan di dalam laut Manakala bagi tukang cuci jalan di Dhaka Bangladesh mereka pula terpaksa memilih berenang dalam timbunan sampah Dalam s...
Donut Labu Gebu Versi Baby Hanya Guna Sukatan Cawan Memang Superb

Donut Labu Gebu Versi Baby Hanya Guna Sukatan Cawan Memang Superb

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 960 hits
Makanan bayi antara menu yang paling susah untuk difikirkan sebab memerlukan mama untuk kreatif bermain dengan bahan bahan Bagi mama yang buntu untuk menyediakan juadah buat bayi anda anda boleh mencuba resipi donat labu versi bayi yang dik...
Kelaziman Baharu Parlimen Hanya Di Pusat Media Tiada Sesi Jolok

Kelaziman Baharu Parlimen Hanya Di Pusat Media Tiada Sesi Jolok

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 245 hits
Prosedur operasi standard Parlimen menyaksikan perubahan ketara terutama melibatkan media dan pegawai pegawai Ahli Parlimen Media kini hanya ditempatkan di Pusat Media Parlimen dan tidak dibenarkan lagi berada di lobi utama Parlimen sekalig...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Reaching Out

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul