Pemimpin Umno Semakin Tak Waras Serang Ketua Hakim Dalam Kes Najib


agendaily.com19/08/2022
UMNO mempertikai keputusan perbicaraan kes SRC International Sdn Bhd melibatkan Datuk Seri Najib Razak.
Ketua Hakim dalam kes perbicaraan SRC International Sdn Bhd menjadi sasaran pemimpin UMNO dan penyokongnya yang semakin hilang pertimbangan dan tidak waras dalam mengeluarkan kenyataan secara terbuka.

Dalam media sosial, laskar siber upahan UMNO semakin menggila dengan menjadikan isu peribadi sebagai modal untuk mencemarkan kredibiliti dan imej Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat yang sedang mempengerusikan perbicaraan kes Datuk Seri Najib Razak.

Pelbagai tuduhan dan tohmahan bertaburan dalam platform media sosial yang dipercayai didalangi oleh UMNO, sama ada berbayar atau terlalu fanatik dengan Najib sehingga sanggup menghina institusi kehakiman negara.

Lebih malang lagi, pengikut dan penyokong Najib dilihat bebas dan bertindak sesuka hati dalam menabur fitnah dan memburukkan nama Tengku Maimun.

Pengerusi Biro Media Sosial DAP Syahredzan Johan membidas kempen yang dijalankan dalam media sosial, terutamanya daripada pemilik akaun yang dikaitkan dengan UMNO-Barisan Nasional dengan menjadikan Tengku Maimun sebagai sasaran.

“Lihatlah betapa terdesaknya mereka?

“Serang keluarga ketua hakim dan buat ancaman jelas tentang pertumpahan darah,” tulis Syahredzan dalam akaun Facebooknya.

Syahredzan turut berkongsi tulisan pengguna maya berkaitan ancaman itu serta yang mengaitkan keputusannya dengan suaminya.

Pemimpin Parti Muda turut tampil mempertahankan Tengku Maimun yang menjadi mangsa serangan susulan tulisan yang dikatakan dibuat suaminya Zamani Ibrahim.

“Kegilaan apakah ini,” tulis Lim Wei Jiet, pengasas Muda yang kini menjadi pemimpin anggota jawatankuasa eksekutif parti itu.

Terdahulu, seorang peguam bela dan peguam cara berpendapat tindakan dan kenyataan yang dibuat pemimpin UMNO berhubung rayuan akhir Najib di Mahkamah Persekutuan sekarang ini, adalah serangan dan penghinaan terhadap badan kehakiman.

Muhammad Rafique Rashid Ali seorang peguam Mahkamah Tinggi berkata propaganda UMNO bermula setelah Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Najib memasukkan bukti baharu dan menangguhkan perbicaraan rayuan akhirnya.

“Sebaik sahaja Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Najib untuk mengemukakan bukti baharu pada Selasa lepas, tiada sebarang komen diberikan oleh UMNO. Malah ada juga desas-desus menyatakan UMNO terpaku kerana ‘raja media sosial/FB’ mereka gagal dalam langkah terakhirnya.

“Namun, semalam propaganda UMNO telah bermula. Kepimpinan tertinggi UMNO melalui Presiden, Timbalan Presiden dan Ketua Pemuda telah membuat kenyataan-kenyataan yang boleh dianggap mempersoal keputusan Mahkamah Persekutuan tersebut,” katanya semalam.

Perbicaraan Najib menjadi tumpuan selepas permohonannya untuk menangguhkan perbicaraan ditolak.

Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki baru-baru ini mempertikai keputusan Mahkamah Persekutuan menolak permohonan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam kes rasuah SRC International Sdn Bhd bernilai RM42 juta semalam.

Kenyataan Asyraf itu boleh dituduh sebagai satu penghinaan terhadap institusi mahkamah kerana cuba mempertikaikan keputusan Hakim, malah kenyataannya itu boleh mengakibatkan satu kes menghina mahkamah dibuka susulan kenyataannya tersebut.

Asyraf berkata Mahkamah Persekutuan sepatutnya membenarkan permohonan bukti baharu dikemukakan Najib dalam perbicaraan kes SRC International.

“Tidakkah mahkamah mahu tahu apakah bukti itu? Tidakkah kita semua juga mahu tahu apa yang sebenar-benarnya berlaku?

“Dan pada akhirnya jika bukti-bukti ini mahu ditolak juga, maka tolaklah atas sebab kelemahan bukti ini sendiri. Bukannya atas sebab teknikal yang sebenarnya boleh ditimbang atas budi bicara,” katanya dalam satu hantaran di Facebook, hari ini.

Susulan itu, UMNO juga secara terbuka mengeluarkan kenyataan kecewa dan mempertikai keputusan dalam perbicaraan SRC International yang tidak menyebelahi Najib


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/pemimpin-umno-semakin-tak-waras-serang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketua Hakim Negara Pengerusi Panel Dengar Rayuan Akhir Najib Kes Penyelewengan Src

Ketua Hakim Negara Pengerusi Panel Dengar Rayuan Akhir Najib Kes Penyelewengan Src

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 136 hits
PUTRAJAYA Rayuan akhir kes penyelewengan dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd dihadapi Datuk Seri Najib Razak akan didengar panel lima hakim Mahkamah Persekutuan dipengerusikan Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat Turut b...
Najib Gali Kubur Sendiri Pemimpin Umno Jadi Cacing Kepanasan Serang Kehakiman

Najib Gali Kubur Sendiri Pemimpin Umno Jadi Cacing Kepanasan Serang Kehakiman

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 154 hits
Tindakan Dat Seri Najib Razak bermain pelbagai taktik penangguhan kes ibarat menggali kubur sendiri Sebelum ini beliau kerap kali mengatakan tidak bersalah dan mengatakan wang SRC yang dicuri sebanyak RM42 juta adalah derma dari Putera Arab...
Ketua Hakim Negara Tempelak Peguambela Najib

Ketua Hakim Negara Tempelak Peguambela Najib

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 248 hits
Ketua Hakim Negara Tempelak Peguambela Najib Datuk Seri Najib Razak hari ini mengemukakan permohonan supaya Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat menarik diri daripada mendengar rayuan akhirnya berkaitan kes penyelewengan dana SRC I...
Ketua Hakim Negara Ketuai Rayuan Najib Di Mahkamah Persekutuan Hari Ini

Ketua Hakim Negara Ketuai Rayuan Najib Di Mahkamah Persekutuan Hari Ini

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 147 hits
Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat mengetuai panel lima hakim Mahkamah Persekutuan mendengar permohonan Datuk Seri Najib Razak dalam rayuannya mulai hari ini Anggota panel lain ialah Hakim Besar Sabah dan Sarawak Abang Iskandar A...
Ugut Ketua Hakim Negara Pemimpin Ph Sokong Siasatan Polis

Ugut Ketua Hakim Negara Pemimpin Ph Sokong Siasatan Polis

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 175 hits
freemalaysiatoday com August 20 2022 9 45 PMMajlis presiden PH yang terdiri daripada pemimpin PKR Amanah DAP dan Upko menggesa pemimpin Umno menghentikan serangan mereka PETALING JAYA Pemimpin Pakatan Harapan menyokong tindakan polis untuk ...
Hiburan Biodata Penuh Yam Tengku Maimun Ketua Hakim Negara Yang Menghumban Najib Ke Penjara

Hiburan Biodata Penuh Yam Tengku Maimun Ketua Hakim Negara Yang Menghumban Najib Ke Penjara

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 146 hits
Mengepalai lima panel hakim semalam tanggal 23 Ogos 2022 menjadi satu sejarah buat rakyat Malaysia apabila Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat telah menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM120 juta kepada bekas Perdana Me...
Ketua Hakim Ingatkan Peguam Najib Jangan Sampai Tak Bersedia Untuk Kemuka Hujahan

Ketua Hakim Ingatkan Peguam Najib Jangan Sampai Tak Bersedia Untuk Kemuka Hujahan

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 137 hits
PUTRAJAYA Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat sekali lagi tidak membenarkan permohonan peguam utama Datuk Seri Najib Razak untuk menangguhkan prosiding rayuan akhir bagi mengetepikan sabitan dan hukuman bersalah yang dikenakan terhada...
Najib Razak Minta Ketua Hakim Negara Tarik Diri Peguam Utama Failkan Permohonan

Najib Razak Minta Ketua Hakim Negara Tarik Diri Peguam Utama Failkan Permohonan

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 173 hits
Isu penyelewengan kuasa dan wang merupakan satu perkara yang perlu diambil serius Hal ini disebabkan penyelewengan kuasa dan wang ini mampu menjatuhkan sesebuah negara dan masyarakat setempat Begitu juga baru baru ini kecoh mengenai perbica...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions