Pemimpin Ph Takut Bayang Bayang Sendiri Kata Hishammuddin


Adam Abu BakarHishammuddin Hussein berkata, kenyataan pemimpin PH berhubung isu kerajaan baru tidak masuk akal memandangkan ia hanya satu spekulasi yang belum dibuktikan kesahihan. KUALA LUMPUR: Bekas naib presiden Umno, Hishammuddin Hussein berkata kritikan dan sikap diperlihatkan pemimpin Pakatan Harapan (PH) berhubung dakwaan peralihan kerajaan tanpa DAP dan Amanah, membuktikan pemimpinnya takut dengan bayang-bayang sendiri.

Ahli Parlimen Sembrong itu berkata, kenyataan pemimpin PH berhubung isu berkenaan adalah tidak masuk akal memandangkan ia hanya satu spekulasi yang sehingga kini masih belum dibuktikan kesahihan.

“Saya tidak memegang sebarang kedudukan (dalam parti dan kerajaan). Jika ada bukti, sila tunjukkan dan apa yang saya boleh lakukan. Sekali lagi ini adalah satu spekulasi. Saya boleh rasakan, mereka ketika ini berasa tidak selamat, takut dengan bayang-bayang sendiri.

“Apabila dia (PH) takut dengan bayangan sebdiri, selalunya mereka akan tuduh orang lain. Dia tidak cermin dirinya sendiri. Maka saya yang menjadi mangsa,” kata beliau ketika ditemui pemberita di bangunan Parlimen, hari ini.

Minggu lalu, Majlis Setiausaha PH menggesa Hishammuddin menghentikan kempen beliau cuba mengetengahkan idea kerajaan baru tanpa DAP dan Amanah.

Ketua Setiausaha PH, Saifuddin Abdullah berkata, kecenderungan kepada politik dan pentadbiran berasaskan kaum adalah “politik usang” yang bercanggah sama sekali dengan politik “inklusif” dipelopori PH.

Gesaan membidas Hishammuddin itu ditandatangani bersama empat setiausaha agung dan setiausaha organisasi komponen PH iaitu Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Marzuki Yahya (PPBM), Anuar Tahir (Amanah) dan Anthony Loke (DAP).

Kenyataan PH itu dibuat tanpa diduga oleh mana-mana pihak, namun menimbulkan spekulasi mengaitkan usaha berkenaan sememangnya wujud dan terancang, didakwa membabitkan Hishammuddin dan beberapa pemimpin dari PH lain.

Dalam kenyataan berasingan hujung minggu lalu, Saifuddin Nasution berkata strategi pihak tertentu yang menyusun perancangan tersembunyi dengan mempunyai agenda tertentu dan mengkhianati amanah rakyat disifatkan hanya mahu menyelamatkan diri dan tidak mencerminkan perjuangan PH.

Katanya, rakyat harus berwaspada dengan usaha pihak tertentu yang hanya ingin menjaga kepentingan politik peribadi semata-mata.

Jelasnya, parti itu mempunyai “circumstantial evidence” (keterangan berdasarkan keadaan) mengenai cubaan merampas kuasa gabungan parti pemerintah sedia ada.

Mengulas lanjut, Hishammuddin berkata isu-isu seperti ini sengaja dibangkitkan PH bagi mengalih perhatian rakyat kepada isu yang memberi kesan kepada kehidupan seharian rakyat seluruh negara.

“Saya boleh jawab kritikan mereka tetapi hendak layan sangat, hanya akan menyebakan rakyat keliru.

“Teruslah memimpin negara, rakyat yang jadi keutamaan. Ketika ini isu bajet yang diperbahaskan, bukannya isu kedudukan.

“Apa yang saya mahukan adalah rakyat di bawah ini mendapat pembelaan. Semuanya demi negara dan rakyat, saya tidak rasa tuduhan seperti ini membuktikan mereka kerajaan bertanggungjawab menjaga kebajikan rakyat,” katanya.

Katanya, adalah tidak wajar Umno, Barisan Nasional dan rakyat Sembrong menjadi kambing hitam dalam spekulasi membabitkan pertukaran kerajaan tanpa DAP dan Amanah.

“Ia tidak ada kaitan dengan kita. PH harus selesaikan masalah dalam mereka secara sendiri. Saya tidak rugi apa-apa dalam hal ini.

“Hanya mereka yang rugi dan memperlihatkan mereka ini lemah. Kalau mereka kukuh, apa yang hendak ditakutkan sangat,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/10/pemimpin-ph-takut-bayang-bayang-sendiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Perlu Heboh Geran Khas Rm32 Juta Kata Pemimpin Sarawak

Tak Perlu Heboh Geran Khas Rm32 Juta Kata Pemimpin Sarawak

papar berkaitan - pada 13/10/2019 - jumlah : 213 hits
Pemimpin politik Sarawak melabelkan Belanjawan 2020 sebagai halua mata dan telinga untuk rakyat Bagaimanapun realitinya kata mereka ia menunjukkan kerajaan Pakatan Harapan gagal menunaikan janji pilihan raya Menteri pelancongan negeri Abdul...
Masalah Puak Bukan Punca Ada Pemimpin Tak Hadir Konvensyen Kata Anwar

Masalah Puak Bukan Punca Ada Pemimpin Tak Hadir Konvensyen Kata Anwar

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 203 hits
Diterbitkan Hari ini 6 34 petangAnwar Ibrahim menafikan masalah kepuakan dalam PKR punca sejumlah pemimpin tinggi parti itu tidak hadir di Konvensyen PKR Pulau Pinang di Bukit Mertajam hari ini Presiden PKR itu berkata ini kerana konvensyen...
Kerajaan Pintu Belakang Kalau Ph Solid Kenapa Perlu Takut Hishammuddin

Kerajaan Pintu Belakang Kalau Ph Solid Kenapa Perlu Takut Hishammuddin

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 372 hits
K jaan pintu belakang Bincang dengan PM kata Hisham Ahli Parlimen Sembrong Hishammuddin Hussein berkata pemimpin Pakatan Harapan yang menuduh beliau cuba membentuk kerajaan pintu belakang perlu berbincang dengan Perdana Menteri Dr Mahathir ...
Mahathir Harimau Kertas Ronnie Jangan Melampau Kata Pemimpin Pusat Ppbm

Mahathir Harimau Kertas Ronnie Jangan Melampau Kata Pemimpin Pusat Ppbm

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 353 hits
Ronnie jangan melampau kata pemimpin pusat PPBM Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP Ronnie Liu diingatkan tidak bertindak melampaui batas dengan membuat kenyataan boleh menjejaskan hubungan dan kerjasama di antara komponen Pakatan Harapan...
Boleh Maaf Jika Graduan Um Kesal Dengan Protes Kata Umno

Boleh Maaf Jika Graduan Um Kesal Dengan Protes Kata Umno

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 190 hits
Boleh maaf jika graduan UM kesal dengan protes kata Umno Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 19 Oct 2019 12 59PM
Perjanjian Zon Selamat Syria Boleh Redakan Ketegangan Kata Nato

Perjanjian Zon Selamat Syria Boleh Redakan Ketegangan Kata Nato

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 167 hits
Perjanjian zon selamat Syria boleh redakan ketegangan kata Nato Dikemas kini 34 minit yang lalu Diterbitkan pada 19 Oct 2019
Dr Mahathir Tak Tahu Isi Komik Untuk Xi Jinping Kata Pejabat Pm

Dr Mahathir Tak Tahu Isi Komik Untuk Xi Jinping Kata Pejabat Pm

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 257 hits
Dr Mahathir tak tahu isi komik untuk Xi Jinping kata Pejabat PM Dikemas kini 29 minit yang lalu Diterbitkan pada 18 Oct 2019
Maszlee Menari Ikut Rentak Najib Kata Superman

Maszlee Menari Ikut Rentak Najib Kata Superman

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 457 hits
MALAYSIAKINIPenulis komik kontroversi berkenaan Inisiatif Jalur dan Laluan Hew Kuan Yau mengkritik Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik kerana mengharamkan komik itu di sekolah Hew yang juga kurator Muzium Kebudayaan dan komik Asia di Pulau ...
Pensyarah Kangkung Kata Bajet 2020 Pinggir Petani Nelayan

Pensyarah Kangkung Kata Bajet 2020 Pinggir Petani Nelayan

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 306 hits
Adakah Petani Nelayan Belia Desa Hartanah diabaikan dalam Belajawan 2020 1 Saya sangat terkejut dengan analisis belanjawaan yang dibuat oleh seorang akademik di UKM bertajuk Bajet 2020 Berita Buruk untuk Petani Nelayan Belia Desa Hartanah D...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Swiss Butter Strawberry Azlina Ina

Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah