Pembentukan Imca Sebagai Platform Membela Hak Pengguna Serata Dunia Ummah Today 18 07 2022




KUALA LUMPUR: Pembentukan Persatuan Pengguna Muslim Antarabangsa (IMCA) sebagai platform kolaboratif untuk umat Islam di seluruh dunia bersatu menentang semua cabaran yang menafikan hak dan kedaulatan pengguna Muslim secara amnya
Pengerusinya, Dato’ Nadzim Johan @ Toqqi berkata ia adalah bagi memperkemaskan semua strategi dan agenda semua entiti Islam di seluruh dunia untuk bercakap dalam satu bahasa ke arah kebaikan global dan keamanan dunia dalam perspektif Islam.
Pengerusi Persatuan Pengguna Muslim Antarabangsa (IMCA) Dato’ Nadzim Johan “Hari ini kita telah wujudkan satu wadah untuk berkongsi ilmu pengetahuan dalam peringkat antarabangsa demi membela nasib dan hak para pengguna Islam seluruh dunia yang sering dipergunakan oleh kapitalis yang mengambil kesempatan.
“Ia menjadi satu titik yang amat penting untuk memberi impak yang positif bukan sahaja di dalam negara tetapi pengguna dari serata dunia, dan ia hanya boleh dilakukan apabila kita semua bersatu,” katanya dalam Majlis Mini Forum Kebaikan Global dan Keamanan Dunia bersama IMCA hari ini.
Dalam pada itu, Datuk Lokman Hakim Pfordten dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif IMCA melalui persetujuan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) bersama-sama dengan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lain.
Pengalaman Datuk Lokman dalam memimpin Global Ikhwan Holdings Sdn Bhd, sebuah konglomerat yang besar dan berjaya berkembang ke 17 negara akan dapat memenuhi kekosongan yang terdapat dalam rantaian barangan Muslim dari serata dunia.
Ketua Pegawai Eksekutif Persatuan Pengguna Muslim Antarabangsa (IMCA), Datuk Lokman Hakim Pfordten “Saya diberi amanah untuk membawa satu misi di peringkat global, harapan saya adalah bukan saja memberi manfaat kepada pengguna Islam sahaja, tetapi juga kepada seluruh umat manusia tidak kira agama  di atas muka bumi ini agar dapat kembali hidup aman damai dan bahagia,” katanya.
Majlis itu turut dihadiri oleh Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) (Dr.) Sani Araby Al-Kahery diiringi Setiausaha Agung MAPIM Malaysia, PPj Bersekutu (PA) Zulhanis Zainol.
(Dr.) Sani Araby mengambil kesempatan untuk menzahirkan ucapan terima kasih atas pelantikan bermakna ini dan mendoakan semoga amanah beliau akan memperkasakan lagi ekonomi umat Islam di seluruh dunia.
“Saya mengenali Datuk Lokman bukan sekadar individu yang berjaya mengembangkan empayar Global Ikhwan Sdn Bhd di seluruh dunia tetapi juga sebagai individu yang punyai semangat memajukan ummah dalam kerangka Islam yang syumul. Jadi pelantikan beliau sebagai CEO IMCA sangat tepat sekali” katanya. 
Antara tokoh yang hadir adalah Pengerusi Yayasan Basmi Kemiskinan , YBhg. Dato’ Haji Zainal Abidin Sakom, Pengurus Besar YBK Muhammad Sherhan Nizam Abdul Aziz, Pengerusi SUHAKAM, Profesor Datuk Dr Rahmat Mohamad, Pengasas rangkaian Restoran Ali Maju, Dato’ Jawahar Ali dan Pengerusi Yayasan Bina Kesejahteraan – YBCare, Datin Dr. Hajah Hartini Osman.
Mini Forum ‘Kebaikan Global Dan Keamanan Dunia Bersama IMCA’ turut diadakan dengan Pengasas Iqra For Change, Tengku Rozidar Tengku Zainal Abidin selaku moderator.

Untuk rekod, IMCA adalah sebuah pergerakan pengguna Islam sedunia yang berpusat di Malaysia ditubuhkan untuk menggembleng suara pengguna Islam seluruh dunia dalam memberikan kesedaran kepenggunaan dan menjaga serta mengembalikan hak mereka dengan bijaksana.
Artikel oleh: Ummah Today
PEMBENTUKAN IMCA SEBAGAI PLATFORM MEMBELA HAK PENGGUNA SERATA DUNIA
https://ummahtoday.com.my/pembentukan-imca-sebagai-platform-membela-hak-pengguna-serata-dunia/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ppim4u.blogspot.com/2022/07/pembentukan-imca-sebagai-platform.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Scm Umumkan Deretan Sponsor Siaran Piala Dunia 2022 Di Indonesia

Scm Umumkan Deretan Sponsor Siaran Piala Dunia 2022 Di Indonesia

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 185 hits
SCM Umumkan Deretan Sponsor Siaran Piala Dunia 2022 di Indonesia Surya Citra Media selaku pemegang hak siar Piala Dunia 2022 di Indonesia mengumumkan empat perusahaan besar yang menjadi sponsor resmi untuk mendukung perhelatan akbar sepak b...
Langsung Awani Pagi Sit 2022 Platform Rancakkan Pelancongan Pulau Tioman 16 Julai 2022

Langsung Awani Pagi Sit 2022 Platform Rancakkan Pelancongan Pulau Tioman 16 Julai 2022

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 149 hits
Industri pelancongan mula bangkit untuk pemulihan dalam fasa peralihan ke endemik Di Pulau Tioman acara tahunan dalam kalender sukan selam Start in Tioman kembali tahun ini Bagaimana ia mampu jadi platform rancakkan semula sektor pelanconga...
India Akan Lampaui China Sebagai Negara Terpadat Di Dunia

India Akan Lampaui China Sebagai Negara Terpadat Di Dunia

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 215 hits
Laporan yang dirilis bertepatan dengan Hari Populasi Dunia itu memperkirakan populasi dunia yang mencapai 8 miliar pada 15 November tahun ini
Suaram Biadab Pertikai Lantikan Rahmat Sebagai Pengerusi Suhakam Malaysia Gazette 05 07 2022

Suaram Biadab Pertikai Lantikan Rahmat Sebagai Pengerusi Suhakam Malaysia Gazette 05 07 2022

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 271 hits
KUALA LUMPUR Pengarah Eksekutif Suara Rakyat Malaysia Sevan Doraisamy diingatkan jangan mempertikaikan pelantikan Profesor Datuk Dr Rahmat Mohamad sebagai Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Isl...
Nikmati Pelbagai Makanan Serata Dunia Dan Bermain Dengan Si Bulus Comel Di Meow Cafe

Nikmati Pelbagai Makanan Serata Dunia Dan Bermain Dengan Si Bulus Comel Di Meow Cafe

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 427 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan yang dikasihi sekalian Maha tahu kat dalam ni ramai peminat dan pecinta kucing bukan Kali ini Maha nak bawa korang ke sebuah kafe yang ada kons...
Jumlah Populasi Dunia Akan Tembus 8 Miliar Pada November 2022

Jumlah Populasi Dunia Akan Tembus 8 Miliar Pada November 2022

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 183 hits
India disebut akan mengejar China sebagai negara paling padat di Bumi pada 2023
Miaces 2022 Platform Tangkis Dakwaan Buruh Paksa

Miaces 2022 Platform Tangkis Dakwaan Buruh Paksa

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 204 hits
Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Zuraida Kamaruddin berkata pihaknya masih lagi menghadapi cabaran seperti tuduhan buruh paksa dan isu kemampanan daripada pihak tertentu KUALA LUMPUR Ekspo dan Sidang Kemuncak Agrikomoditi Antarab...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma