Peja Jangan Ketaq Lutut Letak Anwar Di Tambung Urusan Pkr Peja Jangan Campur




Letak Anwar di Tambung urusan PKR, Peja jangan campurPosted By: Redzuan RF8 Mediaon: August 14, 2022 ShareKenyataan Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu mengenai kemungkinan kerusi beliau di Parlimen Tambun akan dicabar Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat mencampuri urusan dalam parti lain.
Bagi Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Setiawangsa, Muhammad Azha Salahudin, lebih baik Faizal atau Peja menjaga parti Bersatu yang semakin tidak diterima oleh rakyat berbanding menyerang pemimpin parti lawan.
“Saya ingin memberi nasihat kepada Faizal supaya tidak masuk campur dalam urusan KEADILAN dan lebih baik fokus terhadap parti beliau sendiri, iaitu Bersatu yang dilihat semakin tidak diterima oleh rakyat.
“Sebagai seorang yang memegang portfolio Kementerian Belia dan Sukan yang dilantik melalui pengkhianatan, Faizal Azumu juga tidak menunjukkan rekod yang cemerlang dalam mengendalikan kementerian tersebut, selain mengeluarkan kenyataan yang tidak masuk akal sehingga mengundang kecaman daripada penyokong bola sepak negara sedikit masa lalu,” katanya.
Tambah Azha, sebagai ADUN Chenderiang pula Peja tidak meyakinkan kerana pernah kalah dalam undi tidak percaya terhadapnya yang menyebabkan beliau hilang jawatan Menteri Besar Perak.
Oleh itu, Peja lebih wajar menumpukan isu dalaman Bersatu daripada menyibuk isu dalaman KEADILAN yang tiada kena mengena dengannya.
“Sebagai Timbalan Presiden Bersatu, Faizal sepatutnya memberi fokus terhadap parti beliau sendiri. Parti Bersatu kebelakangan ini kelihatan gagal menjaga kebajikan rakyat dan ahli parti sendiri, sehingga ramai yang kembali ke parti asal masing-masing.
“Parti Bersatu yang dipenuhi oleh katak-katak politik cuba pula mendesak Perdana Menteri untuk menyerahkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada parti mereka.
“Desakkan ini membuktikan parti Bersatu yang dipimpin oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin hanya mementingkan kedudukan dan kuasa semata-mata.
“Parti itu yang merupakan sebahagian daripada komponen kerajaan BN-PN sekarang masih gagal membendung masalah kenaikkan harga barang yang semakin mendadak, kekurangan bekalan makanan serta kos sara hidup yang semakin melambung,” katanya.
Sehubungan itu, kata Azha, parti lawan perlu bersikap matang dan terbuka sekiranya Anwar benar benar mahu bertanding di Tambun kerana peraturan pilihan raya mengizinkannya.
Menang atau tidak adalah urusan pengundi dan bukannya urusan Peja, Bersatu atau Kerajaan BN – PN.
“Anwar Ibrahim berhak untuk membuat keputusan bertanding di mana-mana tempat dan ahli KEADILAN cabang Tambun juga telah memberi laluan kepada beliau untuk bertanding di sana. Jadi, tidak ada isu yang perlu dibangkitkan,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/08/peja-jangan-ketaq-lutut-letak-anwar-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Pkr Prepared For Ge15

Anwar Pkr Prepared For Ge15

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 180 hits
PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim speaks to reporters after opening the Dataran Segar Huat Huat Food Court in Lukut NSTP MOHD KHIDIR ZAKARIAPORT DICKSON PKR has declared its readiness to face the 15th General Election PKR president Dat...
Pkr Bukan Lagi Parti Derita Rafizi Adalah Pelengkap Kepada Anwar

Pkr Bukan Lagi Parti Derita Rafizi Adalah Pelengkap Kepada Anwar

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 219 hits
Satu perkara yang ketara sejak Rafizi Ramli menang sebagai pemimpin nombor dua PKR ialah parti itu tidak lagi dilihat lesu serta kurang bermaya Malah PKR kini tampak segar dan berada dalam mode menyerang pihak lawan bila bila masa Sejak Lan...
Apakah Anwar Mengaku Pkr Todak Mampu Bantu Melayu Dan Islam

Apakah Anwar Mengaku Pkr Todak Mampu Bantu Melayu Dan Islam

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 202 hits
Era PH ada sedikit kontroversi berhubung ugama dan racial atas sikap rakus DAP Langkah Sheraton adalah antara motif penyingkiran DAP dari kerajaan dan mengelak Anwar sebagai PM yang akan menyuburkan lagi DAP Gagasan diketuai Mahathir akan m...
Penyokong Sabah Fc Jangan Letak Tekanan Tinggi Buat Jos Embal

Penyokong Sabah Fc Jangan Letak Tekanan Tinggi Buat Jos Embal

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 194 hits
Penyokong Sabah FC jangan letak tekanan tinggi buat Embalo KEJAYAAN pasukan Sabah FC membenam cabaran Sarawak United adalah disebabkan kerjasama dari semua pemain dan tidak hanya melibatkan beberapa individu Pengendalinya Datuk Ong Kim Swee...
Najib Razak Arah Husni Hanadzlah Jangan Campur Tangan

Najib Razak Arah Husni Hanadzlah Jangan Campur Tangan

papar berkaitan - pada 18/8/2022 - jumlah : 188 hits
Najib Razak Arah Husni Hanadzlah Jangan Campur Tangan Najib beritahu bekas menteri Kewangan II jangan campur tangan dalam SRC 1MDB DPP12 52 tengah hari Timbalan Pendakwa Raya V Sithambaram berhujah bahawa Najib Razak memberi amaran kepada m...
Kah Kah 120 Kerusi Ahli Berapa Juta Jangan Lupa Letak Khairuddin Hassan Di Permatang Pauh

Kah Kah 120 Kerusi Ahli Berapa Juta Jangan Lupa Letak Khairuddin Hassan Di Permatang Pauh

papar berkaitan - pada 5/8/2022 - jumlah : 201 hits
Gerakan Tanah Air dijangka bertanding 120 kerusi dalam PRU15 Dr MahathirFareez AzmanOgos 4 2022 Tambah Dr Mahathir gerakan itu berpotensi untuk menang dalam PRU15 sekiranya 65 peratus pengundi yang tidak menyokong kerajaan memihak kepada me...
Woiiiii Mamat Peja Hang Tak Perlu Sindir Anwar Kalau Berani Tunggu Saja Di Tambun

Woiiiii Mamat Peja Hang Tak Perlu Sindir Anwar Kalau Berani Tunggu Saja Di Tambun

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 187 hits
Peja tak perlu sindir Anwar kalau berani tunggu saja di TambunPosted By on August 13 2022Spekulasi Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding di kerusi parlimen Tambun dalam Pilihan Raya Umum ke 15 mendapatkan reaksi berlebi...
Rewardlah Diri Kaunselor Penyusuan Kongsi Cara Letak Target Untuk Capai 2 Tahun Penyusuan

Rewardlah Diri Kaunselor Penyusuan Kongsi Cara Letak Target Untuk Capai 2 Tahun Penyusuan

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 279 hits
Bagi ibu yang pertama kali nak menyusu anak rasa stress itu perasaan yang biasa Kadang kadang kita sendiri tertanya tanya mampukah kita kerana menyusukan anak memerlukan ketabahan di tahap yang tertinggi Mungkin ada ibu ibu yang hampir berp...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura