Pkr Bukan Lagi Parti Derita Rafizi Adalah Pelengkap Kepada Anwar


 
Satu perkara yang ketara sejak Rafizi Ramli menang sebagai pemimpin nombor dua PKR ialah parti itu tidak lagi dilihat lesu serta kurang bermaya.
Malah, PKR kini tampak segar dan berada dalam “mode” menyerang pihak lawan bila-bila masa.
Sejak Langkah Sheraton dan diikuti dengan kekalahan dalam PRN Melaka, Johor dan Sarawak, PKR benar-benar dilihat lesu dan tidak bermaya sehingga ramai orang mula melihatnya sebagai parti yang tiada masa depan.
Sekaligus keadaan itu menjadikan ungkapan Anwar Ibrahim di Kongres Tahunan parti di Melaka dua tahun lalu yang menyebut PKR adalah parti derita sering dimomok-momokkan dan digambarkan telah menjadi kenyataan.
Tetapi, dengan kembalinya Rafizi dan gerakan-gerakan yang dilakukannya, PKR kini sudah jauh berbeza.
Jika ada PRN lagi dalam waktu terdekat ini, semangat dan kebangkitan PKR sudah tentu tidak sama seperti di Melaka, Johor dan Sarawak sebelum ini.
Seperti bermain bolasepak, untuk lebih mungkin menjaringkan gol dan menang perlawanan adalah dengan sentiasa melakukan serangan.
PH berjaya menang PRU14 dulu pun kerana melakukan serangan bertubi-tubi terhadap kubu BN dan penjaga gawangnya, Najib Razak sehingga akhirnya gabungan yang telah berkuasa selama 60 tahun itu berjaya ditumbangkan.
Sebagaimana janji Rafizi sebelum memenangi jawatan Timbalan Presiden PKR lagi, beliau kini benar-benar serius menumpukan serangannya kepada UMNO dan BN, khususnya Najib yang menampakkan jelas mahu kembali semula sebagai Perdana Menteri.
Begitu pun, melalui Ayuh Malaysia yang digerakkannya bersama Nurul Izzah, ia menunjukkan Rafizi tidak lupa kepada kepentingan mengukuhkan kubu sendiri agar dalam serangan bertalu-talu yang dilakukannya itu, ia tidak pula menyebabkan gawang sendiri mudah dibolosi pihak lawan.
Maka, benarlah seperti kata Anwar dalam ucapan penggulungan Kongres Nasional PKR dua minggu lalu, kehadiran Rafizi telah membawa panadol dan menghilangkan pening kepalanya.
Sementara Rafizi dipercayai terus melakukan siri serangan yang kini impaknya sudah mula dirasai dan diperkatakan ramai, beliau bersama Nurul Izzah sudah pun siap dengan jadual untuk menjelajah ke seluruh negara bersama Ayuh Malaysianya.
Di ketika yang sama, Anwar pula terus bergerak ke beberapa lokasi bersama pimpinan PH dalam konteks sebuah gabungan bagi meyakinkan rakyat agar tidak goyah daripada melakukan perubahan dalam PRU15 akan datang.
Ayuh Malaysia yang setakat ini telah mengadakan program penerangan dan jualan meja di KL, Johor Bahru dan Pulau Pinang terbukti telah mendapat sambutan luar biasa dan semua meja habis dijual dalam tempoh yang singkat.
Ini adalah petanda keterujaan terhadap perubahan sudah mula dikembalikan.
Laporan polis terhadap Najib berkaitan insiden Sulu yang digerakkan Rafizi juga telah berjaya menghimpunkan lebih 140 cabang di seluruh negara melakukan hal yang sama sehingga bekas Perdana Menteri itu terlihat jadi “kepanasan” dengan tidak henti-henti membuat posting di FB menafikan kaitan beliau dengannya.
Makna kata, Rafizi dalam hal ini adalah pelengkap kepada Anwar yang selama ini dilihat banyak bersendirian ke sana sini dengan kudratnya yang semakin tidak seberapa di sebalik semangat dan iltizamnya saja yang sentiasa membara untuk melakukan perubahan kepada negara.
Dengan terus menyerang dan menggerakkan Ayuh Malaysia ke seluruh negara bersama Nurul Izzah, sambil dalam masa yang sama tampil pula dengan tawaran-tawaran baru kepada rakyat untuk mengatasi isu-isu kritikal seperti jaminan makanan, pendidikan, latihan vokasional, perumahan, pekerjaan dan sebagainya, Anwar ketika ini seperti sedang diletakkan di landasan yang betul untuk menuju ke Putrajaya.
Cuma, untuk menambahkan lagi keberkesanan, apa yang dilakukan Rafizi sekarang bagi menghadapi PRU15 akan datang hendaklah segera disambut dan dikayuh bersama oleh semua pihak dalam PKR dan juga PH.
Episod pertandingan yang sudah berlalu haruslah segera dilupakan dan kesetiaan kepada “cai-cai” tertentu semasa pertandingan dahulu, baik di peringkat pusat, negeri, cabang, AMK dan Wanita, tidak wajar lagi dipanjang-panjangkan.
Keutamaan bagi semua “cai” sekarang ini ialah untuk menang PRU15 dan jika semua orang sanggup bekerja kuat untuk pilihan raya sepertimana kuatnya mereka bekerja semasa pertandingan dalam parti, tiada cita-cita dan impian yang mustahil untuk dijadikan kenyataan.
Bahkan, pasti amat mengujakan rakyat jika gandingan Anwar dan Rafizi dapat dibawa ke seluruh negara bermula dalam waktu yang terdekat ini sebagai membuktikan gandingan mereka berdua benar-benar saling melengkapi untuk menuju kemenangan. – ShahbudinHusin 03/08/2022.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/08/pkr-bukan-lagi-parti-derita-rafizi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Pkr Prepared For Ge15

Anwar Pkr Prepared For Ge15

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 177 hits
PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim speaks to reporters after opening the Dataran Segar Huat Huat Food Court in Lukut NSTP MOHD KHIDIR ZAKARIAPORT DICKSON PKR has declared its readiness to face the 15th General Election PKR president Dat...
Rafizi Ketuai Pilihanraya 15 Pkr

Rafizi Ketuai Pilihanraya 15 Pkr

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 140 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata timbalannya yang baru Rafizi Ramli akan mengetuai pasukan pilihan raya dalam persediaan parti itu untuk menghadapi PRU15 Dia berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat PKR malam t...
Apakah Anwar Mengaku Pkr Todak Mampu Bantu Melayu Dan Islam

Apakah Anwar Mengaku Pkr Todak Mampu Bantu Melayu Dan Islam

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 197 hits
Era PH ada sedikit kontroversi berhubung ugama dan racial atas sikap rakus DAP Langkah Sheraton adalah antara motif penyingkiran DAP dari kerajaan dan mengelak Anwar sebagai PM yang akan menyuburkan lagi DAP Gagasan diketuai Mahathir akan m...
Rafizi Pakatan Pkr Have Upper Hand In Multi Cornered Fights During Ge15

Rafizi Pakatan Pkr Have Upper Hand In Multi Cornered Fights During Ge15

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 171 hits
PKR and Pakatan Harapan have the advantage in a multi cornered fight in the 15th general election as 110 of the 165 seats on the peninsula are multi ethnic PKR deputy president Rafizi Ramli reportedly said Rafizi said PH can benefit in thes...
Rafizi Made Ft Pkr Chief Amirudin Stays As Selangor Chapter Head

Rafizi Made Ft Pkr Chief Amirudin Stays As Selangor Chapter Head

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 191 hits
PKR president Anwar Ibrahim expressed confidence that Rafizi Ramli and Amirudin Shari s appointments would help the party s efforts in preparing for GE15 PETALING JAYA PKR deputy president Rafizi Ramli has been appointed the head of the par...
Dr M Anwar Losing Popularity And Rafizi Knows It

Dr M Anwar Losing Popularity And Rafizi Knows It

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 136 hits
Is there a rift between PKR president Anwar Ibrahim and his deputy Rafizi Ramli For Pejuang chairperson Dr Mahathir Mohamad he still needs time to deliver a verdict We need to see what comes later Is Rafizi really rejecting Anwar or is this...
Agak Lucu Katak Katak Politik Sokong Ruu Antilompat Parti Anwar

Agak Lucu Katak Katak Politik Sokong Ruu Antilompat Parti Anwar

papar berkaitan - pada 31/7/2022 - jumlah : 190 hits
Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim meluahkan perasan lucunya apabila beberapa ahli parlimen yang pernah bertukar parti sebelum ini turut menyokong RUU antilompat parti semalam Bagaimanapun dalam satu video yang dimuatnaik ke Facebooknya Anwar ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024