Pau2019 Jangan Sambil Lewa Pastikan Umno Kuat Susun Strategi Menang Pru 15 Tok Mat




Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan yang lebih sinonim dengan panggilan Tok Mat menekankan walaupun kini ada Muafakat Nasional namun pemerkasaan parti dan penyusunan strategi untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) tetap diperlukan.
Katanya, UMNO tidak boleh bergantung hanya semata-mata kekuatan yang datang dari luar kerana apa yang utama adalah kekuatan mestilah datang dari dalam parti itu sendiri.
“Dua hala tuju perkasa parti dan susun strategi untuk menang pilihan raya. Dalam apa jua parti mesti diperbetulkan dan diperkasakan walaupun kita ada Muafakat Nasional dan apa-apa gabungan yang lain.
“Jangan kita berharap sangat dengan bantuan dari luar. Kalau kita kuat, akan pasti dapat menubuhkan kerajaan yang baik, bila kuat orang akan datang kepada kita.
“Janganlah kita bersikap sambil lewa dan terlampau berharap kepada orang kerana beberapa ketika kebelakangan ini saya lihat penyatuan ummah dan Muafakat Nasional telahpun beri satu petanda kepada kita dah rileks sangat, dah tak perlu nak buat apa-apa dah, macam dah ada satu jaminan bahawa kita akan tetap menang pilihan raya tambahan pula dah menang di (Pilihan Raya Kecil-PRK) Cameron Highlands, Semenyih, Rantau dan menang besar di Tanjung Piai. Jangan,” tegasnya ketika berucap di sesi penggulungan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2019 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur di sini hari ini.
Jelasnya, PRK adalah medan pertempuran kecil bagi memastikan strategi yang digarap berkesan atau tidak dan untuk memperbetulkan kaedah-kaedah bagi menghadapi PRU.
Tambahnya juga, kemenangan di PRK bukan satu jaminan parti akan menang di dalam PRU kerana kedua-duanya wujud situasi yang berbeza.
“Ini bukan satu jaminan kerana PRK dan PRU dua perkara yang amat berbeza. Strategi berbeza isu pun berbeza. Jadi untuk kita menang PRU mesti susun strategi baik-baik, perbetulkan parti kita.
“Banyak sebab-sebab kita kalah pada PRU-14, antara sebabnya dari isu tempatan sendiri. Bila keluar sahaja nama calon banyak peti undi yang ditutup.
“Dah angkat sumpah di dalam dewan yang mulia ini…semua sumpah siapa sahaja pemimpin menamakan sebagai wakil parti untuk pilihan raya, bahawa kita bersumpah Wallahi Wabillahi Watallahi akan menerima tetapi apabila keluar sahaja nama calon banyak peti undi yang tutup. Ini banyak berlaku di banyak tempat, parlimen dan negeri. Ini kita perlu perbetullkan,” tegurnya lagi.
Strategi yang disusun juga pesannya tidak perlu didedahkan kepada pihak-pihak yang tidak sepatutnya.
“Jangan ditelanjangkan UMNO ini. Rahsia tetap rahsia kita, janganlah dedahkan sangat ini nak buat itu nak buat, jangan kita bagi strategi kepada orang yang tak sepatutnya. Perkasakan strategi khas untuk kita.
“Strategi mesti dalam dada, langkah kita jangan dibaca dek orang. Jejak jaga elo-elok. Strategi UMNO buat elok-elok supaya kita faham antara satu sama lain,” ujarnya.
Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu juga menyeru semua pendukung parti memperbaiki sikap dan tingkatkan semangat.
“Sikap kita yang perlu diperbaiki untuk pastikan perjuangan orang Melayu ini perjuangan yang tidak akan ada noktahnya.
“Perbaikilah kerana dengan sikap yang baik, dengan semangat yang tinggi saya yakin bahawa Pakatan Harapan (PH) yang tak seberapa sangat ini akan dapat kita tewaskan dengan strategi dan gerak kerja yang baik pada PRU-15 nanti, InsyaAllah.
“Sekarang ini pun sedikit demi sedikit kita sudah dapat tewaskan mereka. Penolakan rakyat amat besar tetapi terpulang kepada kita untuk menyambut penolakan tersebut dengan kita meneliti keadaan sekitar bagaimana kita sekarang dan ubahlah mana-mana yang tidak disukai orang supaya orang boleh menerima kita semula dan memberikan kita peluang semula untuk meneruskan perjuangan yang belum ada kesudahannya ini,” serunya lagi, sambil menyatakan keyakinan kedua-duanya mampu menjadi faktor kemenangan.
Mohamad juga menyangkal dakwaan beberapa pihak dahulu kononnya UMNO akan berkubur setelah tewas dalam PRU-14 lalu dengan mengatakan sangkaan tersebut amat meleset sekali apabila melihat komitmen, semangat ahli dan pemimpin yang tetap utuh dan terus bangkit di dalam persidangan kali ini. – UMNO ONLINE




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/12/07/pau2019-jangan-sambil-lewa-pastikan-umno-kuat-susun-strategi-menang-pru-15-tok-mat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pau2019 Agenda Melayu Maju Mesti Menjadi Pemikiran Politik Baharu Umno Tok Mat

Pau2019 Agenda Melayu Maju Mesti Menjadi Pemikiran Politik Baharu Umno Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 320 hits
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata Agenda Melayu Maju hendaklah dijadikan sebagai pemikiran politik baharu untuk UMNO Ini kerana katanya orang Melayu mesti maju dari segi ekonomi politik pemikiran golongan muda tahap so...
Pau2019 Umno Perlu Jadi Gerakan Massa Tolak Ph Yang Terbukti Gagal Jadi Kerajaan Tok Mat

Pau2019 Umno Perlu Jadi Gerakan Massa Tolak Ph Yang Terbukti Gagal Jadi Kerajaan Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 247 hits
UMNO perlu menjadi pelopor usaha besar besaran rakyat negara ini sebagai satu gerakan massa untuk menolak Pakatan Harapan yang terbukti gagal menjadi kerajaan gesa Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan Katanya ia adalah satu gerak...
Pau2019 Umno Perlu Diterajui Pemimpin Bermoral Tok Mat

Pau2019 Umno Perlu Diterajui Pemimpin Bermoral Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 382 hits
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hassan menzahirkan kerisauan dirinya berhubung kepada siapa parti itu akan diwariskan untuk masa depan Katanya kebimbangan itu ada asasnya kerana kepimpinan adalah persoalan kelangsungan dan kesejah...
Ph Bermasalah Besar Jika Tok Mat Kemudi Umno Bn Menjelang Pru15 Penganalisis

Ph Bermasalah Besar Jika Tok Mat Kemudi Umno Bn Menjelang Pru15 Penganalisis

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 284 hits
Datuk Seri Mohamad Hasan KUALA LUMPUR Pakatan Harapan berhadapan masalah besar jika Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan mengemudi UMNO dan Barisan Nasional serta Muafakat Nasional menjelang Pilihan Raya Umum Ke 15 Ketua Penyelid...
Tok Mat Is Umno S Best Hope Against Anwar Says Analyst

Tok Mat Is Umno S Best Hope Against Anwar Says Analyst

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 248 hits
Umno deputy president Mohamad Hasan was described as Umno s best hope to lead the next general election campaign PETALING JAYA The research director of a think tank believes that Umno deputy president Mohamad Hasan is the party s best hope ...
Pau2019 Negara Tak Boleh Dipimpin Orang Tak Kenal Jantan Betina Kata Tok Mat

Pau2019 Negara Tak Boleh Dipimpin Orang Tak Kenal Jantan Betina Kata Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 377 hits
Malaysia tidak boleh dipimpin oleh pemimpin yang wibawa moralnya diragui walau sesaat kata Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan menegaskan pemikiran terhebat kepetahan berpidato atau karisma luar biasa tidak boleh mengatasi moral dan akhlak...
Pau2019 Umno Jangan Terlalu Selesa Selaku Pembangkang

Pau2019 Umno Jangan Terlalu Selesa Selaku Pembangkang

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 240 hits
KELEBIHAN sentiasa berpihak kepada kerajaan kerana mereka mempunyai segala sumber serta kepakaran sekali gus ia merupakan peringatan kepada para pemimpin UMNO supaya tidak terlalu selesa sebagai parti yang berada di dalam kem pembangkang Ex...
Umno Mustn T Bank On Pakatan S Failings Says Tok Mat

Umno Mustn T Bank On Pakatan S Failings Says Tok Mat

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 201 hits
Umno deputy president Mohamad Hasan cautioned Umno members against complacency PETALING JAYA Umno cannot rely on weaknesses of Pakatan Harapan if the party wishes to secure victory at the next general election deputy president Mohamad Hasan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat

Rights Group Calls For Police Probe Into Inciting Statements On Allah Socks

In Src International Civil Suit Former Director Says Najib Was Chess Grandmaster In Company S Scheme Of Things