Patutlah Neelofa Berjaya Dan Rezeki Mencurah Curah Berkat Doa Ibunya Tidak Pernah Putus


Tidak dinafikan disebalik kejayaan seorang anak, pastinya terselit keberkatan doa daripada seorang ibu yang tidak putus-putus mendoakan kesejahteraan, kebahagiaan dan kejayaan anaknya. Martabat doa dan kata-kata sorang ibu sangatlah makbul, diangkat darjatnya dan diperkenankan terus tanpa hijab!
Neelofa atau nama penuhnya Noor Neelofa Mohd. Noor,30 merupakan antara selebrti wanita yang cukup berjaya dalam pelbagai bidang yang diceburi. Kejayaan demi kejayaan diraih, menempa nama dalam bidang pengacaraan, lakonan, perniagaan mahupun duta pelbagai produk antarabangsa. Malah mempunyai pengaruh besar dan peminat yang ramai.
Rezeki gadis kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini bagaikan air mengalir deras seakan-akan mencurah-curah tanpa henti. Ramai yang tertanya-tanya rahsia kejayaan dan rezeki melimpah ruah yang sering berpihak pada Neelofa ini.
Dalam Instagram Neelofa beliau, dirinya mengakui kejayaan dan rezeki yang melimpah ruah yang diperolehi merupakan berkat doa daripada ibunya yang tak pernah putus.Lofa juga percaya tiada apa yang mampu menghalang doa seorang ibu serta menjadi sumber kekuatan bagi dirinya untuk terus berjaya.
Antara kata-kata yang sering menjadi titipan doa buat anak kesayangan.
Neelofa Daripada Kaca Mata Seorang Ibu
Sementara itu, kesempatan bersua muka dengan ibu kandung Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed,53 baru-baru ini, menyelak sisi peribadi dan personaliti anak ketiga kesayangan beliau daripada pandangan seorang ibu.
“Bila menjadi seorang ibu setiap anak berbeza dan ada keistimewaan tersendiri. Setiap perbezaan anak menjadi kesempurnaan keluarga kami”
“Neelofa seorang anak yang sangat manja, sangat penyayang dan ambil berat pasal keluarga, tak kiralah saya, ayah, adik beradik atau keluarga. Serta sangat menghargai apa juga yang saya lakukan. Sebab tu saya tengok bila peminat, orang yang bekerja dengan dia atau staf dia yang bekerja dengan Neelofa akan menghormati saya seperti mana Neelofa hormat. Sebab dia tengok contoh reflek daripada Neelofa, penghargaan Neelofa hormat pada saya”
“Sebagai seorang yang bekerjaya pula, saya melihat Neelofa seorang yang tegas, berdisiplin, bersemangat serta tahu menjaga kebajikan pekerja-pekerja dia”
“Saya tak pernah lihat lofa berputus asa, sewaktu berkecimpung dalam bidang seni.Lofa bukan jenis suka bergosip, mengata orang mahupun ambil tahu hal orang lain,” ujar Noor Kartini.


Positif Tangani Komen Negatif
Menyentuh soal bagaimana dirinya berhadapan dengan komen-komen negatif yang dilemparkan pada anaknya, ringkas ini jawapan wanita kacukan Arab-Pakistan tersebut.
“Bila ada komen negatif, anak-anak saya tidak terkesan dengan komen-komen tersebut. Saya sering berpesan kalau datangnya fitnah, itu tanda Allah nak angkat lagi darjat kita.Biar orang nak cakap apa. Asalkan kita keluarga faham dan kita lebih kenal siapa anak-anak kita”,jelas ibu kepada 9 orang cahaya mata ini.
Harapan & Impian Pada Neelofa
Lumrah seorang ibu sentiasa mendoakan yang terbaik buat setiap anak-anaknya.Bagi Kartini sendiri, harapannya pada Neelofa agar anak gadisnya itu mampu memahat nama di persada dunia serta menjadi inspirasi buat masyarakat.
“Alhamdulillah dengan segala rezeki yang Allah bagi.Doa saya semoga Neelofa dapat menempa nama di seluruh pelusuk dunia. Supaya dia dapat menjadi contoh muslimah yang dapat memberi inspirasi buat masyarakat Islam dan bukan Islam”.

Doakan Jodoh Terbaik
Berkaitan urusan jodoh pula segalanya diserahkan sepenuhnya pada puteri kesayangan serta sentiasa mendoakan agar Neelofa diberikan jodoh yang terbaik.
“Saya serahkan urusan jodoh untuk Lofa cari sendiri.Tiada syarat tertentu. Saya minta kepada sesiapa sahaja, saya doakan jika itu telah tertulis jodoh Neelofa yang saya doakan selama ini, saya harap Allah bagi yang terbaik, yang mulia disisi Allah, yang dapat membimbing Neelofa dapat menjadi khalifah, dapat mendidik anak-anak mereka dan juga dapat memberi kasih sayang lebih daripada yang saya beri kepada Neelofa, serta dapat memberi kebahagaian lebih daripada saya berikan pada Neelofa”
“Kita akan lepaskan anak kita dengan puas hati, bila orang itu dapat menjaga anak kita dengan lebih baik”, ujar Kartini, doanya jauh disudut hati.


Mingguan Wanita turut mendoakan agar Neelofa terus berjaya dan dimurahkan rezeki dalam setiap bidang yang diceburi.Pesanan buat mak-mak juga, sentiasalah berdoa perkara yang baik-baik katakan hanya perkataan yang baik-baik buat anak-anak kerana doa seorang ibu itu sangat mustajab dan dimakbulkan. Ia menjadi asbab untuk mereka dipermudahkan segala urusan dan berjaya dalam kehidupan!
Sumber : MW
The post Patutlah Neelofa Berjaya Dan Rezeki Mencurah-Curah, Berkat Doa Ibunya Tidak Pernah Putus appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/29/patutlah-neelofa-berjaya-dan-rezeki-mencurah-curah-berkat-doa-ibunya-tidak-pernah-putus/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Abang Berhenti Anak Tidur Paknil Cuba Selamatkan Keadaan Doa Supaya Mereka Murah Rezeki Dapat Kenderaan Selamat

Abang Berhenti Anak Tidur Paknil Cuba Selamatkan Keadaan Doa Supaya Mereka Murah Rezeki Dapat Kenderaan Selamat

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 440 hits
Datuk Aznil Hj Nawawi atau mesra di panggil Paknil memang sangat terkenal dalam industri tanah air sebagai pengacara yang disegani Semalam beliau telah memuatnaik sebuah video di instagramnya yang telah mendapat perhatian ramai Paknil cuba ...
Beza Rezeki Berkat Dan Tidak Berkat

Beza Rezeki Berkat Dan Tidak Berkat

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 2178 hits
Rezeki BerkatSedikitnya cukup banyak diagih agihkanRezeki Tak BerkatSedikitnya tidak cukup banyak tida puas Umpama meminum air laut semakin diminum semakin haus Salam Jumaat dari Cikgu Norazimah
Usaha Doa Tawakal Pernah Gugur 4 Kali Sebelum Hamil Adam Corrie Isteri Kongsi Tip Amalan Untuk Mendapatkan Zuriat

Usaha Doa Tawakal Pernah Gugur 4 Kali Sebelum Hamil Adam Corrie Isteri Kongsi Tip Amalan Untuk Mendapatkan Zuriat

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 421 hits
Usaha Doa Tawakal Pernah Gugur 4 Kali Sebelum Hamil Adam Corrie Isteri Kongsi Tip Amalan Untuk Mendapatkan Zuriat
Amalkan Doa Sebelum Tidur Ini Setiap Hari Agar Diturunkan Rezeki Dari Langit Laut Dan Bumi

Amalkan Doa Sebelum Tidur Ini Setiap Hari Agar Diturunkan Rezeki Dari Langit Laut Dan Bumi

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 881 hits
Amalan amalan ini menjadi sebab Allah limpahi hamba Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian Nya Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan Allah memberi jalan buat setiap hamba Nya untuk memperolehi rezeki dalam pel...
Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 423 hits
Terkadang kita melihat ada pasangan suami isteri bekerja siang dan malam namun hidup mereka terasa sentiasa sempit Pun begitu ada pula sebahagiannya dari sehari ke sehari rezeki yang Allah kurniakan semakin bertambah tambah dan dinikmati de...
Amalan Doa Rezeki Tak Habis Ayat 114 Surah Al Maidah

Amalan Doa Rezeki Tak Habis Ayat 114 Surah Al Maidah

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 4273 hits
Amalan Petua Rezeki Lebat Tak Habis 7 Keturunan Sebagai seorang makhluk yang bernyawa kita hidup memerlukan modal dan wang ringgit ataupun rezeki dari pelbagai sumber yang halal Rezeki dari Allah pula ada dalam 1001 bentuk yang kita sendiri...
Sentiasa Dilimpahi Rezeki Tetapi Masih Belum Pernah Sujud Syukur Inilah Cara Pelaksanaannya

Sentiasa Dilimpahi Rezeki Tetapi Masih Belum Pernah Sujud Syukur Inilah Cara Pelaksanaannya

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 2388 hits
Sebagai seorang manusia pastinya kita akan berterima kasih dan sangat menghargai hadiah ataupun pemberian orang lain kepada kita Inikan pula seorang hamba kepada Tuhan Maha Pencipta Sujud syukur adalah salah satu cara untuk memanifestasikan...
Ini Doa Yang Diajarkan Nabi Muhammad Agar Rezeki Tetap Lancar Di Usia Tua

Ini Doa Yang Diajarkan Nabi Muhammad Agar Rezeki Tetap Lancar Di Usia Tua

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 437 hits
Salah satu doa Nabi Saw agar tetap diberikan rizki yang lancar di waktu usia tua adalah doa berikut Allohummaj al rizqoka alayya inda kibari sinni wanqitho i umri wa qurbi ajali Ya Allah jadikanlah keluasan rizki Mu padaku di saat usia senj...
5 Calon Hakim Mk Belum Pernah Lapor Lhkpn

5 Calon Hakim Mk Belum Pernah Lapor Lhkpn

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 185 hits
Sayangnya Koalisi Masyarakat Sipil Peduli MK enggan mengungkap siapa saja calon yang belum melapor LKHPN tersebut Mereka mengaku akan menyerahkan nama nama tersebut langsung ke DPR dan KPK
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap