Patutlah 6 Finalis Hero Remaja Ini Handsome Warisi Wajah Ibu Rupa Rupanya


Apa rahsia untuk memiliki wajah yang helok, Hero Remaja?
Pandai menjaga kulit, jaga pemakanan, minum air banyak-banyak dan sayangi ibu korang ketat-ketat!
Antara punca mereka ini boleh berjaya dalam kehidupan masing-masing adalah kerana restu yang diterima oleh finalis Pencarian Hero Remaja daripada ibu. Jom tengok sama ada mereka seiras atau tidak.
01
Fattah Amin
Sepanjang proses resepsi majlis perkahwinan Fattah bersama pelakon, Nur Fazura berlangsung, pasti ramai yang sedar dengan keberadaan ibunya, Azizah Binti Abdul Ghani yang menjadi tulang belakan karier Fattah, selama ini.

Sama seperti pelakon tersebut, ibunya juga manis sentiasa tersenyum!
“Bagi saya, ibu tersangat istimewa di hati saya. Segala hadiah dan penghargaan yang pernah saya berikan kepada ibu tidak akan mampu membalas pengorbanan ibu selama ini. Beliau tidak pernah rasa terbeban atau rasa susah untuk membesarkan kami lima adik-beradik.
Kata aunty Azizah pula, “Walaupun Fattah sudah terkenal, sikap dia tetap sama seperti yang saya dan ayahnya terapkan – selalu rendah diri dan tidak lupakan agama. Bab agama tu memang ayahnya tekankan, manakala saya lebih kepada bab akademik,” kata beliau kepada Majalah Keluarga yang memilih Fattah dan ibunya sebagai penghias cover, bulan ini.
02
Syafiq Kyle
Jika Fattah berjaya mendapat restu ibu untuk berkahwin, ibu kepada Syafiq Kyle iaitu Rohayu pula memberikan sepenuh kebebasan untuk Syafiq tentukan calon isterinya nanti. Haih, ramai sangat ke calon? Hehe.

“Aunty tak pernah letakkan sasaran bila. Kalau dia dah bersedia, teruskan saja dan saya tak memilih siapa yang akan menjadi bakal menantu saya nanti. Kalau kita memilih atau paksa nanti, (timbul) masalah pula kerana dia yang nak berkahwin, bukan kita kan,” kata aunty Rohaya.

Ibu Syafiq juga berkata anak keduanya itu memang manja dan sukar untuk marah orang lain. “Walaupun kadangkala kurang bercakap, dia suka usik dan sakat adik bongsunya! Kalau dia ada masalah, dia lebih suka menyendiri je.
“Bila kita tanya, barulah dia akan cerita apa yang telah berlaku,” kata aunty lagi.
Syafiq pula menyifatkan ibunya sebagai insan terbaik yang selalu ada bersamanya, selalu menegur dan membimbing.
03
Nabil Aqil

Dari luaran, memang pelakon baru drama Mr Grey dan ibunya kelihatan seperti adik-beradik!
Wajah ibu Nabil Aqil iaitu Yasmi Abdul Hamid ini menurutnya adalah hasil semangatnya seperti orang muda. “I just don’t act like my age,” katanya kepada kami. Mempunyai darah kacukan Pakistan-Jawa, beliau berkata menjaga kesihatan itu penting, selain perlu senyum selalu dan sentiasa positif. Barulah muka nampak glowing.

Kali pertama bertemu dengan Yasmi di pentas akhir Hero Remaja 2017 Oktober lalu, penulis ada bertanya kepada beliau tentang minatnya untuk menari. Adakah sama je perangai anak-beranak ini memandangkan Nabil suka benar menari secara random.
“Saya suka keluarkan peluh bila menari. Bukan untuk seronok je tetapi juga sebagai cara untuk kekal fit. Nabil dan adiknya jugalah yang selalu jadi mangsa dance partner saya.”
04
Harris Annuar

Yass, Harris Annuar merupakan anak teruna kepada Puan Zaiton Hassan atau lebih mesra dengan panggilan Kak Ton.
Hubungan dua beranak ini memang tidak pernah buatkan penulis kering gusi. Sekiranya Harris memuat naik sesuatu yang menarik di Instagram-nya, pasti Kak Ton muncul di situ untuk memberikan komen di ruangan bawah.
Pengasas Pravenus Beauty Sdn Bhd ini sama seperti Harris yang dilihat tidak boleh duduk diam, ada saja perkara atau aktiviti yang ingin dilakukannya.

“Ibu seperti yang ramai lihat mempunyai sense of humor, tetapi beliau juga tegas dengan saya. Saya kagum dengan semangat ibu yang tabah dan cekal dalam hidup.
“Kak Ton yang korang kenali di TV sama jugalah seperti Kak Ton di luar, Ibu tak pandai bermuka-muka dan sentiasa transparent je dengan orang di sekeliling. Ibu hanya akan berhenti bercapa selepas dia telah sampaikan segala info yang dia ingin beritahu. Hehe,” kongsi pemenang tempat ketiga Pencarian Hero Remaja 2017.
05
Alif Muhaimin

Dari mana datangnya mata sepet Hero Remaja 2017 ini? Tentulah dari mummy-nya!
Aunty Faridah Sheikh membesarkan Alif bersama empat lagi adik-beradik lain dengan berkorban sewaktu mereka kecil dan disebabkan itulah, dia mengagumi pengorbanan serta ketabahan beliau.
“Saya tak merasa malu dengan zaman kesusahan kami kerana dari situlah, kami belajar untuk menghargai. Dulu, saya turut ke depan untuk membantu menyenangkan ibu dengan mencari duit bagi menanggung adik-beradik di bawah saya yang masih bersekolah.
“Sekarang bila saya sudah dapat mencari rentak sedikit dalam dunia lakonan ini, insyaAllah saya akan teruskan untuk membantu mummy dan yang lain-lain,” kongsi pelakon drama Tak Ada Cinta Sepertimu ini.

06
Ikmal Amry

Setiap kali pelakon, Ikmal Amry memuat naik gambar atau Insta Story-nya bersama ibu, pasti ada saja yang akan komen, “Kirim salam dekat mak mertua I, okay.”
Amboi, jenuhlah aunty nak kena filter calon menantu nanti!
Sepanjang pengenalan kami bersama Ikmal, dia selalu berterima kasih kepada ibunya atas apa yang berlaku kepada dirinya, selama ini. Sehinggakan sebelum berlangsungnya acara finale Pencarian Hero Remaja, Ikmal pulang dahulu ke Melaka untuk berjumpa dan meminta restu daripada ibunya.
Korang selalukan tanya macam mana nak dapat kulit cantik seperti Ikmal Amry, haainilah rahsia. Minum air kosong banyak-banyak dan sayangi ibu korang yang cantik. Selagi berpeluang, manja-manjalah dengan ibu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Sumber: Remaja
The post Patutlah 6 Finalis Hero Remaja Ini Handsome, Warisi Wajah Ibu Rupa-Rupanya appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/02/26/patutlah-6-finalis-hero-remaja-ini-handsome-warisi-wajah-ibu-rupa-rupanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia S Got Talent Rupa Rupanya Mereka

Video Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia S Got Talent Rupa Rupanya Mereka

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 459 hits
VIDEO Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia s Got Talent Rupa Rupanya Mereka Asia s Got Talent sebuah pentas yang mengetengahkan bakat luar biasa dalam kalangan peserta di rantau Asia Mereka perlu mempersembahkan sesuatu yang menarik un...
Kanak Kanak Perempuan 3 Tahun Hilang Rupa Rupanya Ini Yang Berlaku

Kanak Kanak Perempuan 3 Tahun Hilang Rupa Rupanya Ini Yang Berlaku

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 348 hits
KANAK KANAK perempuan berusia tiga tahun dipercayai hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi sejak minggu lalu Ketua Polis Daerah Langkawi Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata pihaknya menerima maklumat 12 08 malam s...
Anda Perasan Tak Wajah Suami Dan Isteri Semakin Lama Semakin Serupa Rupanya Ini Sebabnya

Anda Perasan Tak Wajah Suami Dan Isteri Semakin Lama Semakin Serupa Rupanya Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 417 hits
Anda Perasan Tak Wajah Suami Dan Isteri Semakin Lama Semakin Serupa Rupanya Ini Sebabnya Ketentuan jodoh tu memang rahsia Allah Pernah tak melihat pasangan suami isteri yang memiliki wajah seakan akan sama Lebih lebih lagi yang dah lama ber...
Dua Bulan Dia Batuk Batuk Berdarah Rupa Rupanya Ada Benda Ajaib Di Tenggorokannya

Dua Bulan Dia Batuk Batuk Berdarah Rupa Rupanya Ada Benda Ajaib Di Tenggorokannya

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 708 hits
Selasa 26 Februari 2019 Inilah seekor lintah yang diambil doktor Zhang Dadong dari dalam tenggorokan seorang pesakit bernama Li Pesakit bernama Li ini merasa tenggorokannya gatal selama kurang lebih 2 bulan Setelah diperiksa tenyata ada see...
13 Artis Tercomel Asia Siapa Sangka No 4 Dan 8 Rupa Rupanya Dari Malaysia

13 Artis Tercomel Asia Siapa Sangka No 4 Dan 8 Rupa Rupanya Dari Malaysia

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 826 hits
Menjadi seorang artis adalah tanggung jawab besar kerana kehidupan mereka akan terus terdedah oleh media Hal ini kemudian memberi kesan pada penampilan fizikalnya Walau bagaimanapun bernasib baik kerana para artis arti itu memang sudah dika...
Ibu Halang Nikahi Gadis Pantai Timur

Ibu Halang Nikahi Gadis Pantai Timur

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 276 hits
Soalan Saya dari utara tanah air Saya ingin berkahwin dengan seorang gadis daripada negeri pantai timur namun ibu bapa saya menghalang perkahwinan ini Adik beradik saya sebelum ini semuanya mengikuti kehendak ibu bapa saya Saya pula sudah l...
10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda

10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 526 hits
Apabila merancang percutian mari kita jujur berapa ramai daripada kita yang akan memikirkan membawa ibu bapa kita Sekiranya anda memerah otak anda dan cuba mengingat kali terakhir anda melancong bersama ibu bapa anda sudah tiba masanya anda...
Anak Dipukul Ibu Dan Bapa Tirinya Dengan Kabel Elektrik Periuk Nasi

Anak Dipukul Ibu Dan Bapa Tirinya Dengan Kabel Elektrik Periuk Nasi

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 364 hits
The ReporterViral di media sosial gambar seorang kanak kanak lelaki berusia 12 tahun didera oleh ibu bapanya Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor Senior Asisten Komisioner Md Yusof Ahmad berkata pihaknya telah menahan ibu bapa kepada mangsa...
10 Manfaat Chia Seed Bagi Kesihatan Kulit Ibu Hamil Dia Betes Rileks Media

10 Manfaat Chia Seed Bagi Kesihatan Kulit Ibu Hamil Dia Betes Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 345 hits
Bagi beberapa orang mungkin masih sangat awam dengan jenis tanaman yang satu ini yaitu chia seed Chia seed adalah biji dari tanaman mint yang tumbuh di wilayah padang pasir Tanaman ini juga dikatakan berasal dari Amerika tengah khususnya pa...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level