13 Artis Tercomel Asia Siapa Sangka No 4 Dan 8 Rupa Rupanya Dari Malaysia


Menjadi seorang artis adalah tanggung jawab besar, kerana kehidupan mereka akan terus terdedah oleh media. Hal ini kemudian memberi kesan pada penampilan fizikalnya. Walau bagaimanapun bernasib baik, kerana para artis-arti itu memang sudah dikarunai bentuk fizikal yang sangat menarik. Bagaimanapun juga, artis dan kecantikan adalah satu pakej yang tidak boleh dipisahkan.
Setelah artis tercantik Indonesia, artis tercantik Korea, dan artis tercantik Jepun, kali ini kami akan cuba mencari siapa pun artis tercantik Asia 2017 dan apa karya mereka. Mari kita semak! Nah, kalau pada edisi sebelumnya kami telah membuat senarai pelaku Asia Cadet 2016, maka sekarang saatnya bagi kaum hawa dari kawasan Asia untuk saling berdetak gigi. Siapa sajakah artis yang masuk ke dalam senarai itu? Yuk disimak!
13. Priyanka Chopra (India)

Tak ada yang dapat meragukan orisinalitas dari wajah-wajah Hindustani ala India. Ini pula yang menjadi alasan mengapa jagad Bollywood selalu mendapat tempat khusus di hati para penggemar film. Sebut saja nama Priyanka Chopra. Awalnya, wanita kelahiran 18 Juli 1982 ini merupakan wakil India di ajang Miss World pada tahun 2000. Setelah pegelaran itu, Priyanka mulai menjajal layar lebar dan menuai kesuksesan luar biasa. Di samping akting dunia, Priyanka juga aktif menjadi penyanyi dan juga penyampai untuk pertunjukan realiti acara.
12. Katrina Kaif (India)

Apa yang berlaku jika darah India bercampur dengan Inggeris? Maka Katrina Kaif adalah contohnya. Kombinasi dari kecantikan Asia Selatan yang dipadu dengan Eropah tidak hanya menghasilkan wajah cantik, tetapi juga ideal postur tubuh. Bentuk matanya yang indah semakin dipenuhi dengan hidung yang mancung dan senyuman yang menawan. Belum lagi kulit sawo matang yang dimilikinya mampu menyempurnakan penampilan eksotisnya. Maka tak heran jika Katrina Kaif masuk ke dalam senarai artis Asia tercantik 2016 edisi kali ini.
11. Yamila Diaz-Rahi (Lebanon)

Yamila Diaz-Rahi mempunyai kehidupan yang sangat menarik. Ia adalah blasteran Lebanon dan Spanyol, namun lahir dan tumbuh besar di Argentina. Di sana, ia memulai karirnya sebagai model, dan hingga kini wajahnya menjadi langganan untuk majalah besar sampul seperti Marie Claire, Glamor, Harper’s Bazaar, hingga Elle. Dia adalah salah satu fenomenal prestasi yang mampu menjadi peluk Sports Illustrated sebanyak 8 kali. Hal yang wajar jika melihat fisik Yamila dengan panjang rambut, bibir nak, dan seksi seksi yang siap menghipnotis para lelaki.
10. Marian Rivera (Filipina)

Sekalipun lahir dan besar di Sepanyol, Marian Rivera adalah aktris sekaligus model asal Filipina. Hingga kini, nama Marian Rivera selalu menghiasi daftar wanita-wanita cantik dair berbagai versi. Tak heran melihat paras dan lekuk badan yang dimilikinya. Kamu boleh menikmati kecantikannya dalam filem “Temptation of Wive” atau “Maryma”. Marian Rivera sendiri pernah didapuk sebagai wanita cantik versi FHM pada tahun 2008 dan 2013.
9. Jennylyn Mercado (Filipina)

Di jagat hiburan Eropa dan Amerika, artis-artis asal Filipina lebih dikenal ketimbang Indonesia. Jadi, jangan heran kalau nama asal Filipina kembali masuk ke dalam daftar Artis Asia tercantik 2016 kali ini. Dia adalah Jennylyn Mercado, seorang artis yang sudah sangat popular di negara asalnya. Kecantikan Jennylyn ditopang oleh wajah dan bentuk badan yang sangat seksi, sehingga sangat mudah baginya untuk menguasai hiburan industri.
8. Juliana Evans (Malaysia)

Juliana Evans sudah memulai karirnya di industri hiburan Malaysia sejak usia 12 tahun. Saat itu ia menjadi pembawa acara untuk sebuah program remaja bernama E-Zone. Transformasinya dari artis cilik terjadi 7 tahun kemudian saat ia bermain dalam film drama “Kami” (2008), sebuah film yang menceritakan mengenai kehidupan sekumpulan remaja yang sedang bergelut dengan pencarian jati diri.
Setelah mengukir debut di layar lebar, wajah cantiknya semakin sering ditemui, mulai dari sinetron hingga iklan internasional seperti Cadbury hingga Louis Vuitton. Di tahun 2010, wanita lulusan Michigan University ini bahkan pernah masuk dalam daftar “FHM 100 Most Wanted Women in the World”.
7. Mehwish Hayat (Pakistan)

Mehwish Hayat adalah seorang selebritis asal Pakistan yang multi-talenta. Mulai dari menjadi model, aktris, hingga dunia tarik suara sekalipun mampu ia jajal. Selain itu, Mehwish terkenal sebagai wanita dengan selera fesyen yang bagus, namun jarang memamerkan lekuk badannya. Inilah salah satu nilai plus yang dimilikinya selain kecantikan fisiknya. Filem “Insha ‘Allah” dan “Madventure-Ary Digital” adalah dua tajuk yang mampu melejitkan namanya.
6. Song Hye Kyo (Korea)

Tentu kita tidak perlu berdebat ketika nama asal Korea masuk ke dalam daftar ini. Bagaimanapun, dunia sudah mengiktiraf kecantikan dari wanita asal K-Pop asal negara ini. Adapun nama yang terpilih adalah Song Hye Gyo, seorang aktris cantik yang namanya melejit dengan drama “Descendant of the Sun”. Sekalipun usianya sudah menginjak 35 tahun, namun ia tidak menunjukkan tanda-tanda penuaan sedikitpun. Penggemarnya semakin bertambah dari hari ke hari.
5. Song Ji Hyo (Korea)

Selain Song Hy Gyo, masih ada satu wanita cantik asal Korea yang masuk ke dalam senarai artis Asia tercinta 2016 kali ini, dan dia adalah Song Ji Hyo. Kecantikannya menjadi magnet semasa bermain dalam drama “Princess Hour”, yang kemudian diikuti oleh “Jumong” dan puncaknya saat menjadi ratu dalam serial “A Frozen Flower”.
Selain sebagai aktris, Song Ji Hyo juga dikenali sebagai satu-satunya wanita dalam Variety Show terkenal di Korea yaitu Running Man. Walaupun pada awalnya ia hanya menjadi bintang tamu, namun pihak PD Running Man memiliki ketertarikan kepadanya dan merekrutnya sebagai anggota tetap.
4. Izara Aishah (Malaysia)

Senarai artis tercomel Asia selanjutnya diisi oleh Izara Aishah. Wajahnya menarik perhatian awam kerana dianggap menyerupai artis Bollywood. Hal itu tidak terlepas daripada Ibunya yang mempunyai darah Pakistan. Kerjayanya bermula pada tahun 2011 dengan membintangi sinetron “Keranamu Laila”.
Semenjak itu, wajah wanita kelahiran 28 September 1992 ini terus muncul dalam pelbagai siri TV, menjadikan ia digelar sebagai ratu drama Malaysia. Di layar lebar, Izara juga membintangi beberapa filem seperti “Balun” (2013), “Sejoli” (2014), “Showdown The Movie” (2016), dan yang terbaru “Kau Yang Satu” (2017).
3. Fan Bingbing (China)

Senarai kami selanjutnya adalah Fan Bingbing. Malah Dia adalah salah satu daripada lucu gadis dari dunia. Profesional dia adalah seorang aktris. Kecantikannya dan wajah polos benar-benar inspiratif dan menarik. Dia punya keindahan yang menakjubkan dan mata yang sangat tajam dan sendu.
Bibir merah muda lembut seperti minuman penuh anggur. Bahkan rambut yang indah juga merupakan tambahan yang bagus di kecantikannya. Beliau memiliki karir profesional yang sangat berjaya di mana ia mendapat banyak gelar dan penghargaan. Tetapi yang terbaik dan selamanya penghargaan dia punya dalam bentuk keindahan alaminya.
2. Zhang Ziyi (China)

Artis Asia tercantik 2016 seterusnya berasal dari negeri tirai bamboo, China. Adalah seorang wanita kelahiran 9 Februari 1979 bernama Zhang Ziyi. Ia adalah artis yang sangat senior dan sudah memenangkan sejumlah penghargaan bergeniti, mulai dari BAFTA hingga Golden Globe.
Kecantikan wajahnya membuat sutradara kondang seperti Zhang Yimou hingga Rob Marshall menggunakan jasanya. Selain itu, Zhang Ziyi juga didapuk sebagai duta global untuk Olimpiade Khusus bagi para penyandang disabilitas dan juru bicara untuk program asuh-rumah bernama “Save the Children”.
1. Zheng Shuang (China)

Satu lagi nama dari daratan Tiongkok, yaitu Zhen Shuang. Artis muda kelahiran 22 Ogos 1992 ini sudah sangat popular di negaranya, ditandai dengan meledaknya drama komedi drama yang ia mainkan saat itu, yaitu “Love O2O”. Belakangan ini, namanya mulai ramai dibicarakan terkait dengan drama terbarunya yang beradu bersama aktor kondang asal Korea, Lee Jong Suk. Banyak yang mengatakan bahawa drama itu akan menyusul kesuksesan dari “Descendant of the Sun”, mengingat dibesut oleh sutradara Jin Hyuk.
sumber : http://www.topmalay.today
The post 13 Artis Tercomel Asia, Siapa Sangka No. 4 Dan 8 Rupa-Rupanya Dari Malaysia appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/02/14/13-artis-tercomel-asia-siapa-sangka-no-4-dan-8-rupa-rupanya-dari-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rupa Rupanya Ini 5 Keluarga Adik Beradik Yang Femes Di Malaysia

Rupa Rupanya Ini 5 Keluarga Adik Beradik Yang Femes Di Malaysia

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 1797 hits
Adik Beradik Selebriti Ternama Malaysia Di Hollywood kita boleh lihat adik beradik yang menjadi popular dalam industri hiburan seperti Chris dan Liam Hemsworth Mary Kate dan Ashley Olsen anak beranak David Beckham termasuklah Brooklyn dan R...
Tidak Sangka Rupanya 5 Selebriti Popular Malaysia Ini Keturunan Indonesia

Tidak Sangka Rupanya 5 Selebriti Popular Malaysia Ini Keturunan Indonesia

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 830 hits
Kamu sudah lama tahu kalau artis artis Indonesia banyak yang sangat populer di Malaysia Sebut saja Dian Sastro atau Nicholas Saputra Di kalangan penyanyi juga sangat banyak seperti Afgan atau Rossa Begitu pula sebaliknya banyak artis Malays...
Daiyan Trisha Artis Malaysia Yang Pertama Cover Lagu Bersama Sam Tsui

Daiyan Trisha Artis Malaysia Yang Pertama Cover Lagu Bersama Sam Tsui

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 720 hits
Daiyan Trisha Artis Malaysia Yang Pertama Cover Lagu Bersama Sam TsuiDaiyan Trisha seorang artis yang aktif dalam bidang lakonan di kaca televisyen malah beliau juga sering menyanyikan lagu dilaman sosial yang mendapat tontonan pelbagai lap...
Selain Emma Maembong Inilah Antara Artis Malaysia Yang Memilih Buka Bertudung

Selain Emma Maembong Inilah Antara Artis Malaysia Yang Memilih Buka Bertudung

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 743 hits
Isu artis wanita menanggalkan tudung kembali hangat selepas pelakon Emma Maembong di lihat menanggalkan tudung sewaktu bercuti di luar negara Namun Emma masih mengekalkan tudungnya walaupun menerima kutukan terhadap tindakannya itu Ini sena...
Emma Tak Sangka Ramai Rakan Artis Beri Sokongan

Emma Tak Sangka Ramai Rakan Artis Beri Sokongan

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 269 hits
Biarpun berdepan dengan kecaman hebat daripada netizen susulan tindakannya membuka tudung namun Emma Maembong tidak menyangka ramai rakan artis yang tampil memberikan The post appeared first on
Bila Artis Malaysia Dilanda Demam Si Nopal Siapa Paling Cute

Bila Artis Malaysia Dilanda Demam Si Nopal Siapa Paling Cute

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1401 hits
FENOMENA luar biasa animasi Si Nopal dari negara Indonesia dilihat semakin tular di media Malaysia hingga menjadi bualan netizen Animasi berdurasi seminit itu menceritakan kisah sebuah keluarga terdiri daripada abah bunda Nopal dan cute gir...
5 Artis Malaysia Terjebak Nyanyi Lagu Si Nopal Anaknya Bahenol Bahenol Sebijik Tak

5 Artis Malaysia Terjebak Nyanyi Lagu Si Nopal Anaknya Bahenol Bahenol Sebijik Tak

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 1295 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila lagu dari animasi Si Nopal yang berasal negara seberang ini memenuhi ruang komen posting posting popular malah turut dijadikan parody serta meme Sampaikan selebriti pun turut menyanyikan lagu si n...
Powerla Suara Serak Serak Basah Siapa Sangka Rupanya Aprena Manrose Ada Bakat Menyanyi

Powerla Suara Serak Serak Basah Siapa Sangka Rupanya Aprena Manrose Ada Bakat Menyanyi

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 403 hits
Rupanya Aprena Manrose ada bakat menyanyi Rata rata netizen memuji suaranya yang telah di muat naik di Akaun Instagramnya View this post on Instagram A post shared by on Feb 2 2019 at 12 56am PST Antara komen Netizen Siti Sarah turut muat n...
Tentu Ramai Tak Sangka Maksud Bahenol Rupanya

Tentu Ramai Tak Sangka Maksud Bahenol Rupanya

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 691 hits
Tentu Ramai Tak Sangka Maksud BAHENOL Rupanya Berkemah Berkemah Dengan si nopalSi nopalSi nopalAnaknya bahenolBahenolBahenolSiapa pernah nyanyi lagu nie Sempoi je liriknya dan ternyata amat mudah untuk dihafal Jangan malu bossku nak ngaku h...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Makanan Perlis Paling Popular

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia